Wayang Kulit Air Di Hanoi


 
Alhamdulillah kita bertemu lagi. Jangan lupa untuk klik iklan yang keluar di blog saya juga tau. Saya kena selalu peringatkan kerana ramai pembaca blog saya tidak tahu. Mereka fikir bila mereka masuk ke blog saya, blog saya akan menerima bayaran. Ohh tidak begitu, blog tidak terima apa apa bayaran melainkan ada yang sudi klik iklan yang muncul di blog. Kerjasama anda saya dahului dengna ucapan jutaan terima kasih. 
OK hari ini saya akan sambung lagi catatan percutian kami ke Hanoi. Boleh klik entri sebelum ini di SINI. Selesai dari aktiviti cruise, mendaki gua dan boating kami dibawa solat di Restoran Mumbai Masala. Disediakan bilik untuk solat. Solat di restoran Mumbai Masala. Mereka menyediakan bilik untuk kami solat. Selepas itu minum teh tarik. Naik bas dan bertolak ke pearl farm. 
Setelah selesai, naik bas dan singgah di pusat kerajinan bambo. Di sini kumpulan kami berborong dengan pelbagai produk dari bamboo seperti tuala, pakaian dalam dll. Semasa demo ditunjukkan bagaimana bambo menyerap air hampir serta merta berbanding dengan ketulan kapas yang mengambil masa yang jauh lebih lama. Kemampuan untuk menyerap air ini yang membuatkan produk bamboo bagus untuk kita. Badan tidak berpeluh ketika memakainya dan mampu melangsingkan badan. 
Hahaha dikata dalam masa 3 bulan dengan menggunakan selama 2 kali sehari selama 30 minit setiap kali, produk urutan mampu untuk membakar lemak dan menurunkan berat badan. 
Ada juga urutan untuk belakang leher dan juga kedua dua lutut. Cara penggunaan sangat mudah. Hanya perlu renjiskan sedikit air untuk cepat aktifkan ion di dalamnya. Saya membeli 2 set semua produk urutan ini. Alhamdulillah setakat ini, ianya membantu meringankan badan kerana melancarkan pergerakan darah. 


Kemudian dibawa ke Pearl Farm dan ditunjukkan sekali demo bagaimana pearl diternak sehingga diproses menjadi barang perhiasan. Saya memang peminat pearl tapi sekarang rasanya dah tak mampu nak membeli. 
Lagi pun harganya mahal. Cukup pakai yang mana ada di rumah jer. Sea pearl yang saya beli di Sabah. Maklumlah majlis yang perlu dihadiri pun tak banyak. Hanya majlis kenduri kawin sahaja. 

Kami kemudian dibawa balik ke Hanoi dan aktivitinya melihat persembahan wayang kulit air. Sebelum itu, kami dibawa untuk makan malam di Restoran Van Chai Marina. Lauk pauk di sini sedap juga tapi sebab kami semua keletihan agaknya jadi makan pun dah mula slow. Banyak jer lauk yang tak habis.






Seperti biasa, selepas makan kami akan bergambar kenangan di hadapan restoran sebagai rujukan untuk masa depan atau panduan untuk orang lain yang ingin mengunjungi Hanoi. 


Kami kemudian menaiki bas untuk di bawa menonton persembahan wayang air yang merupakan aktiviti yang hanya ada di Hanoi sahaja. Ianya diilhamkan oleh para petani Vietnam. 





Unik dan menarik persembahan mereka. Hanya di akhir, baru persoalan kita terjawab setelah semua mereka yang berada di belakang puppet muncul memberi tanda terima kasih pada penonton.


Sehingga bertemu lagi di entri akan datang. Salam sayang buat semua…






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.aziekitchen.com/2024/02/wayang-kulit-air-di-hanoi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Banyak Masalah Air Lambat Masa Nak Mandi Terutamanya Waktu Puncak Pagi Pagi Nak

Banyak Masalah Air Lambat Masa Nak Mandi Terutamanya Waktu Puncak Pagi Pagi Nak

papar berkaitan - pada 19/2/2024 - jumlah : 163 hits
Ramai ada masalah air slow time nak mandi Lagi2 kalau time peak pagi time nak kerja dgn petang lepas balik kerja Pump ni boleh setelkan masalah korang Lepas pasang terus laju air shower Nak mandi pun dah tak stress Tengok video dekat ruang ...
Air Ketum Kesan Salah Guna Dan Gejala Ketagihan

Air Ketum Kesan Salah Guna Dan Gejala Ketagihan

papar berkaitan - pada 19/2/2024 - jumlah : 272 hits
Air ketum sering dikatakan sebagai penawar tradisional yang mampu memberi kesegaran serta merta pada tubuh Ia juga dikatakan boleh merawat pelbagai penyakit Benarkah ketum mampu dijadikan ubat dan boleh memberi kecergasan seperti yang orang...
Nak Berniaga Air Balang Di Bulan Puasa Ini Baca Tips Ini Untuk Bisnes Laku Keras

Nak Berniaga Air Balang Di Bulan Puasa Ini Baca Tips Ini Untuk Bisnes Laku Keras

papar berkaitan - pada 19/2/2024 - jumlah : 186 hits
Bulan puasa dah tak lama nak sampai Mungkin anda tengah fikir nak buat bisnes air balang pada bulan puasa kali ini Maklumlah kebiasaannya Air merupakan salah satu barang yang dapat ramai permintaan pada bulan puasa Nak jual air balang ni ta...
Lra Bukit Selambau Sanusi Selesaikan Isu Air Henti Beri Alasan

Lra Bukit Selambau Sanusi Selesaikan Isu Air Henti Beri Alasan

papar berkaitan - pada 18/2/2024 - jumlah : 75 hits
Oleh Abdullah Zaid Masalah bekalan air yang membelenggu rakyat Kedah terus menemui jalan buntu ekoran kelewatan syarikat Kerajaan Negeri menyiapkan projek Loji Rawatan Air Bukit Selambau yang seharusnya selesai pada tahun lalu Malah lebih m...
Kapasiti Empangan Air Itam Semakin Berkurangan

Kapasiti Empangan Air Itam Semakin Berkurangan

papar berkaitan - pada 18/2/2024 - jumlah : 89 hits
GEORGE TOWN Kapasiti efektif Empangan Air Itam semakin berkurang sebanyak 0 4 peratus dalam tempoh 11 hari lalu termasuk ketika hari kemuncak perayaan Tahun Baharu Cina baru baru ini Kadar itu menyaksikan pengurangan 0 04 peratus sehari ber...
Pandelela Clears The Air On Entity Issue Claims Media Misinterpreted

Pandelela Clears The Air On Entity Issue Claims Media Misinterpreted

papar berkaitan - pada 17/2/2024 - jumlah : 160 hits
National diving queen Pandelela Rinong cleared the air today on the entity issue stating her words have been misinterpreted by the media leading to speculation and misunderstanding These issues are related to training However they have been...
Penampakan Pesawat Caravan Asia One Air Yang Ditembaki Otk

Penampakan Pesawat Caravan Asia One Air Yang Ditembaki Otk

papar berkaitan - pada 18/2/2024 - jumlah : 112 hits
Masyarakat diimbau tetap tenang dan tidak terpancing isu isu yang membuat kepanikan
Selepas Naik Tarif Air Kedah Umum Naikkan Cukai Tanah

Selepas Naik Tarif Air Kedah Umum Naikkan Cukai Tanah

papar berkaitan - pada 19/2/2024 - jumlah : 147 hits
Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor menyatakan bahawa rakyat tidak akan berasa marah jika perlu ada kenaikan cukai berikutan peningkatan kos pentadbiran kerajaan negeri Beliau percaya bahawa dengan kesungguhan perkhidmatan awam serta...
5 000 Botol Air Zam Zam Bernilai Rm1 3 Juta Cuba Diseludup

5 000 Botol Air Zam Zam Bernilai Rm1 3 Juta Cuba Diseludup

papar berkaitan - pada 19/2/2024 - jumlah : 134 hits
ALOR SETAR Jabatan Kastam Diraja Malaysia Kedah berjaya mematahkan cubaan menyeludup air zam zam melalui negara jiran yang dipercayai untuk pasaran di negeri ini baru baru ini Pengarah Kastam Kedah Nor Izah Abdul Latif berkata sebanyak 5 00...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free

Beyond The Arrest Colorado Springs Criminal Lawyers Advocate For Your Freedom