Warframe Gaya Tanpa Saman 1999 Jadi Anime Pendek Yang Sempurna
Studio animasi boutique, THE LINE, telah menunjukkan kecintaannya terhadap anime dengan menghasilkan filem pendek yang menyegarkan dunia permainan Warframe. Filem ini memberi gambaran tentang pengarah berani yang diambil oleh permainan itu. Ini adalah langkah berisiko kerana Warframe tidak pernah mengubah gaya secara drastik sepanjang 10 tahun, terutama dengan kemas kini naratif 1999 yang baru dikeluarkan.
THE LINE memiliki kepakaran dalam kedua-dua gaya animasi 3D dan 2D, dan dengan semangat nostalgia, projek 1999 mereka menjangkakan trend seni nostalgia yang besar untuk tahun 2025. S mientras pembangun Digital Extremes mengerjakan kandungan baru untuk permainan ini, termasuk pembaharuan visual, cerita baharu, dan idea gameplay, studio animasi ini mencipta pendek animasi 90an yang dinamakan The Hex.
Inspirasi dari Ghost in the Shell dan estetik 90an, animasi ini menghasilkan sebuah filem pendek yang menarik dan mengimbau zaman kegemilangan anime, sambil menjadi filem promosi untuk keluaran baharu Warframe. Di sini, saya bercakap dengan Venla Linna, pengarah animasi veteran THE LINE, untuk memahami bagaimana pengaruh-pengaruh ini dirangkum dan bagaimana visi Digital Extremes diinterpretasikan.
“Mengemukakan dunia seperti Warframe melalui animasi 2D merupakan pengalaman yang sangat memuaskan,” kata Venla Linna. “Kami tertarik dengan luasnya alam semesta yang dibangunkan, kedalaman penceritaannya, dan gaya unik wataknya.”
Baca wawancara saya dengan Venla Linna di bawah, dan jika anda ingin mendalami dunia animasi, lihat panduan kami tentang perisian animasi terbaik dan perisian animasi 2D terbaik.
CB: Adakah studio anime 90an tertentu yang mempengaruhi arah seni?
Venla Linna: Lebih kepada pengarah atau filem tertentu – khususnya Ghost in the Shell dan Jin-roh Wolf Brigade: bukan hanya dari segi mood tetapi juga cara mereka menangani warna dan pemandangan.
CB: Adakah perubahan nada memerlukan perubahan besar kerana pengaruh 90an?
VL: Tidak dari pihak kami – saya rasa kedua belah kolaborasi (THE LINE dan Digital Extremes) telah seiring dari awal hingga tahap referensi, jadi semua bahan yang saya terima sudah mencerminkan itu.
Mungkin satu-satunya yang kami ubah dengan lebih ketara adalah mengurangkan atau menyederhanakan elemen tertentu untuk memberi lebih ruang kepada watak (kerana waktu yang terhad) serta menunjukkan bahawa semua ini berlaku sebelum peristiwa kemas kini permainan yang akan datang.
(Imej hak cipta: Digital Extremes)
CB: Bagaimana anda menyeimbangkan pengaruh baru dengan gaya seni dan aset Warframe yang sedia ada?
VL: Kami sangat seirama tentang nada – 1999 adalah arah baharu bagi DE dan mereka telah datang kepada kami dengan pelbagai rujukan terkini. Tidak sukar untuk mencapai keselarasan kerana kami semua adalah anak 90-an, kecuali pengurus produksi saya yang masih muda, Michaela Dede.
(Imej hak cipta: Digital Extremes)
CB: Adakah terdapat sebarang motif visual ikonik atau teknik dari anime 90an yang anda pertimbangkan?
VL: Anime 90an yang saya suka sangat dipengaruhi oleh filem live action, jadi saya ingin meniru drama itu dalam pengambilan gambar, cara pergerakan yang dihayati. Kami menerapkan cahaya lembut dan sejuk dengan sedikit penyebaran cahaya, mengingatkan kepada Ghost in the Shell. Kami mengurangkan kontras untuk memberikan sedikit “usia”. Kami bahkan menyertakan urutan lampu strobe yang mengingatkan kepada urutan rave dalam Blade.
(Imej hak cipta: Digital Extremes)
CB: Alat atau teknik apa yang anda gunakan untuk mencapai gaya nostalgia?
VL: Kurangkan saiz warna, tambah cahaya lembut dan grain. Itu sebenarnya adalah kunci. Pengarah seni kami, Simon Dumonceau, membuat skrip warna yang cantik yang banyak berpandukan kelabu dan hijau dalam kawasan bawah tanah, dan merah jambu serta biru yang sejuk di kawasan Mall – warna itu perlu direka agar sedikit kurang tepu hingga ke model untuk mencapai rupa ini.
CB: Cabaran apa yang anda hadapi?
VL: Watak-watak ini memang sukar untuk dilukis! Rekaan Masha Moran sangat cantik, dan kami selalu berhadapan dengan isu ini: tiada siapa yang melukis dengan cara yang sama. Ada beberapa animator dan pereka kunci yang menjadi “chameleon” gaya selepas beberapa tahun, tetapi kebanyakan orang tidak dapat menahan naluri semula jadi mereka – ia adalah blessing dan curse, kerana saya sangat memilih. Mempunyai layout watak yang baik untuk memulakan animasi dari Masha banyak membantu, dan selepas beberapa pengubahsuaian, saya rasa kami mencapai konsistensi yang cukup baik.
(Imej hak cipta: Digital Extremes)
CB: Bagaimana rekaan watak Warframe sesuai dengan gaya anime?
VL: Saya rasa mereka memang direka untuk dilukis! Saya berusaha untuk mengekalkan gaya yang lebih naturalistik untuk menjaga kesetiaan wajah tanpa memudarkan ciri wajah yang unik. Ini adalah kali pertama kami memberikan wajah kepada mereka, jadi sangat penting untuk menjadikan mereka kelihatan seperti diri mereka sendiri.
Selain itu, kami menstrukturkan semula rekaan agar lebih mudah untuk dilukis demi memudahkan proses kerja – mengekalkan esensi ciri-ciri mereka. Reka bentuk mereka cukup kompleks – walaupun versi kami tidak sesederhana itu.
(Imej hak cipta: Digital Extremes)
CB: Adakah elemen rekaan tertentu yang anda paling banggakan?
Ia pasti wajah-wajahnya! Ketelitian yang tinggi adalah risiko sentiasa. Lebih banyak garis dan kompleksiti yang anda perkenalkan, lebih tinggi peluang seseorang tidak dapat melakukannya. Pasukan pembantu saya adalah pahlawan dan berhasil menyelesaikan cabaran ini dengan baik. Saya sangat berpuas hati dengan hasil kerja keseluruhan pasukan ini – tiada apa yang ingin saya ubah!
(Imej hak cipta: Digital Extremes)
Berita reka bentuk harian, ulasan, cara dan banyak lagi, seperti yang dipilih oleh editor.
Source link
The post Warframe: Gaya ‘Tanpa Saman’ 1999 Jadi Anime Pendek yang Sempurna! appeared first on Edisi Viral Plus.
Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :
https://plus.edisiviral.com/warframe-gaya-tanpa-saman-1999-jadi-anime-pendek-yang-sempurna/