Wanita Ini Tulis Surat Terbuka Untuk Daie Farhan Kerana Jual Agama


Oleh : Ches Al Maliki

Surat Terbuka Buat ”Daie” F.

Salamun Alaikum wa Alaina salam..

Firstly, congrats for you Encik F & isteri ke-2 yang TIDAK Di REDHAI oleh isteri 1 dan SELURUH AHLI KELUARGA.


Sebelum tu, saya rasa terpanggil untuk membuat status TERBUKA, sebab apa? Sebab MUAK sangat dengan ”Lakonan” En F ni. Encik F sudah buat status secara terbuka kan? Hari ini, saya respon sikit k, sebab Muak.

Sebenarnya 'Daie' ni dah nikah beberapa bulan yang lalu dah. Tanpa pengetahuan isteri pertama beliau, pun ! Yes that's the Truth.

1. Pergunakan Dalil Agama untuk kepentingan peribadi. Dalilnya begini. Masa bagitau kat isteri pertama, ”Abang nak nikah”. Terkejutlah wife. Dalam keadaan isteri sarat mengandung anak ke-2 ! Tapi rileks je, nak nikah Janda.

”TAKDIR” katanya. Ini berlaku ditanah suci. So tak boleh tolak TAKDIR Allah SWT. Kalau berlaku di Malaysia, boleh tolak lagi, tapi ni berlaku di tanah suci. Isteri kena REDHA. Sekiranya minta cerai, bergegar Arsy Allah”.

Fuhhh.. dalil, Mantap & Padu bro!

Ini yang buatkan kita MUAK sebenarnya. Dengan agamawan seperti ini. Memalukan.

2. Sembunyikan JANDA nak dinikahi daripada pengetahuan isteri pertama. Isteri nak tau pun tak boleh. Isteri sorok-sorok, cari nombor phone si (Wife ke2). Dan isteri dapat jumpa dalam group Travel Umrah. Kemudian isteri pertama suruh saya mesej janda tu. Suruh stopkan, hubungan dengan lakinya.

Saya mesej juga janda ni. Mula-mula dia balas, tapi lepas saya terus terang, terus di block. kelakar. Sebab wife pertama takut nak mesej.

Dan paling menyakitkan hati seorang Isteri adalah, dia tahu suaminya bernikah bukan daripada mulut suami sendiri. Rupanya suami bernikah senyap-senyap tanpa prosedur mahkamah. Nikah kat Tanah suci. Gambar berpimpin tangan dengan wife ke-2, isteri dapat daripada Page Facebook Sumayyah Travel & Tour. Luluh hati seorang isteri.

Ya, kamu disatukan, di bawah payungan langit Kaabah (MasyAllah).. Bunyik sangat indah.

Padahal isteri dibodohkan. Ke umrah tu, bukan sekadar membawa jemaah, tetapi rupanya bersama si ”jantung hati” ke-2 tanpa pengetahuan isteri pertama. Bayangkan kalau suami anda, buat begini pada anda sebagai isteri? Anda seorang isteri yang sah !

Tiba-tiba dapat tau suami sah bernikah bukan dari mulut sang suami sendiri. Pergh !

Apa ada hal kan.. Yang penting berlaku di Tanah Suci, Allah Allah Allah. Isteri di Malaysia yang sedang sarat mengandung ni, hanya mampu kuatkan diri sendiri & menangis.

Dan Paling tak tahan, buruk-burukkan isteri sendiri pada mak sendiri. Padahal mak hang sendiri tak restu & tak redha...Bersyukur lah dapat isteri yang solehah & baik n sopan.

3. Belakangkan Keluarga.

Ibu sendiri & keluarga si ”Daie” pun remove dia dari group family. Semua kecewa dengan tindakan ni. Family sendiri pun menyebelahi isteri pertama. Mak sendiri pun TAK REDHA!! Mak sendiri tu. Kalau mak mentua lain cerita.

4. Kahwini Janda 8 Anak.

Encik F, tak perlu lah kaburi mata masyarakat dengan up gambar Janda dengan Anak 8 orang. Janda yang anak Lapan tu merupakan seorang bussinesswomen, kan😊

Merupakan seorang doctor pakar. Ada duit sendiri. Dan nak sara 8 orang anak tu tak perlukan kewangan daripada encik F pun. Posting kat media sosial tu, saja nak tunjukkan kat masyarakat, yang Encik konon-kononnya bakal menanggung 8 anak tu. STOP lah game putar belit ni, nampak jijik sangat !

Hashtag Janda Cantik & Berduit. Senang lah sikit. Masuk rumah cuci kaki bro. Bijak sangat. Lepas tu konon buat ayat macam kamu yang akan sara. Weh, you so funny lah bro.

Apapun tahniah lah, pilih janda cantik, stabil, dan paling penting Encik F terhutang budi sebenarnya dengan doktor tu kan..

5. Isteri pertama..

Aku minta maaf atas posting ni. Posting ni Khas 100% ditujukan buat penunggang agama yang tak tahu malu ni. Kalau berlaku pada wanita lain, saya akan respon dan buktinya sebelum ini saya ada respon pasal kes PU ABU merangkap geng En F jugak agaknya. Sebab ada persamaan sangat dekat. Pilih nak nikah masa isteri sarat mengandung, Janda & Nikah di tanah suci.

6. Mesej pada kamu En F, memalukan lah. Orang lain dilamun cinta jugak, tapi hang ni lain macam sikit, dilamun cinta siap putar belit & gunakan dalil agama untuk kepentingan diri.

8. Haritu saya face to face dengan kamu. Saya berjumpa dengan kamu, untuk bincang. Kamu tinggi suara kan? Dengan saya. Kamu nak pertahankan cinta ”Tanah Suci” tersebut. Aku datang sebab kasihankan isteri kamu sedang sarat mengandung, tak lama lagi Due ni.

Isteri kamu sarat tu.

Kamu gelar, saya sebagai Syaitan & batu api perosak rumahtangga kamu. Tapi Hati perasan isteri kamu, langsung kamu tak hirau.

Sebab angau bercinta dengan janda kan!

Saya datang ke rumah kamu, nak bagi kepala hang tu, betui sikit. Tapi apakan daya, kamu gelar saya macam-macam. Kalau seorang isteri berasa selamat dalam rumahtangga, dia tak perlu roger aku. Tapi dia perlukan support. Sebab itu, saya datang, moral support.

9. Mesej ini jugak saya tujukan buat isteri-isteri di luar sana. Saya dalam bidang financial jumpa banyak kes begini. Isteri takut bersuara, isteri dikata derhaka. Akhirnya isteri menjadi takut untuk bersuara. Berlaku kemurungan serious! Wahai para wanita, yang berstatus Ustazah khususnya, Islam mengangkat Wanita pada level yang sangat Mulia. Remember this!

Kekalkan kewarasan, peringatan untuk aku dan kamu yang mahu mengambil pelajaran.

Cara Encik F ini, adalah cara yang memalukan. Poligami itu sunnah Nabi, tetapi kerana sosok tubuh sebeginilah, konsep Poligami menjadi buruk lagi. Buruk sangat !

Saya Tegaskan sekali lagi, posting ini adalah daripada saya sendiri & Bukan atas desakan isteri F. Dan buat isteri farhan, saya minta maaf, saya terpaksa buat begini.

Sebab saya benci & muak dengan agamawan yang memutarbelitkan dalil agama islam.

P/S : Perbualan WhatApp bersama isteri pertama En F ini berlaku pada bulan September yang lalu. Masa tu saya pun malas nak terlibat dalam rumahtangga orang ni. Tapi kali ni saya terpaksa & kemuncak ! I stop here.

Selamat membaca Wahai Encik .!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://laiyeker.blogspot.com/2019/11/wanita-ini-tulis-surat-terbuka-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nikah Janda Ketika Isteri Sarat Mengandung Wanita Ini Tulis Surat Terbuka Buat Daie F

Nikah Janda Ketika Isteri Sarat Mengandung Wanita Ini Tulis Surat Terbuka Buat Daie F

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 752 hits
Umum pastinya mengetahuhi tentang pernikahan seorang ustaz selebriti dengan seorang janda anak lapan baru baru ini Rentetan daripada itu seorang wanita telah membuat surat terbuka terhadapnya dan mendkwa isteri pertama Daie tersebut tidak r...
Dndam Sampai Mer0yan Viraikan Fltnah Dai Farhan Jawab Isu Surat Terbuka Kahwin Janda Anak 8

Dndam Sampai Mer0yan Viraikan Fltnah Dai Farhan Jawab Isu Surat Terbuka Kahwin Janda Anak 8

papar berkaitan - pada 27/11/2019 - jumlah : 1637 hits
Pendakwah bebas Dai Farhan baru baru ini telah mengumumkan telah mengahwini seorang wanita yang berstatus ibu tunggal anak lapan di Tanah Suci Mekah Dndam Sampai Mer0yan ViraIkan Fltnah Dai Farhan Jawab Isu Surat Terbuka Kahwin Janda Anak 8
Da I Farhan Dedah 18 Wanita Ajak Kahwin Terpaksa Tolak Calon Ke 19 Saya Tiada Kekuatan Nak Tolak Dan Ini Sebabnya

Da I Farhan Dedah 18 Wanita Ajak Kahwin Terpaksa Tolak Calon Ke 19 Saya Tiada Kekuatan Nak Tolak Dan Ini Sebabnya

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 795 hits
JUARA Da i musim kedua Nik Ahmad Farhan yang hangat dilanda kontroversi apabila berkahwin dengan janda beranak lapan mendedahkan sudah dipelawa oleh 18 orang wanita yang berhasrat menjadi isteri keduanya sebelum ini Farhan atau nama sebenar...
Da I Farhan Dedah 18 Wanita Minta Jadi Isteri Kedua

Da I Farhan Dedah 18 Wanita Minta Jadi Isteri Kedua

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 857 hits
Nama Da i Nik Ahmad Farhan hangat diperkatakan apabila pendakwah itu berkahwin dengan seorang janda anak lapan Da i Nik Farhan mendedahkan sebelum ini The post appeared first on
Anak Teman Berniaga Wanita Oku Naik Kerusi Roda Jual Kuih Tepung Pelita

Anak Teman Berniaga Wanita Oku Naik Kerusi Roda Jual Kuih Tepung Pelita

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 319 hits
Kekurangan fizikal tidak membataskan keupayaan seorang wanita yang dikenali sebagai Kak Ina bagi menjalankan perniagaan kuih tepung pelita di sekitar kawasan Wangsa Maju Kuala Lumpur Lebih kagum apabila wanita itu menaiki kerusi roda sambil...
Jangan Letak Tanda Harga Didahi Jangan Jual Agama Bangsa Kita Tok Mat

Jangan Letak Tanda Harga Didahi Jangan Jual Agama Bangsa Kita Tok Mat

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 237 hits
Jangan letak tanda harga di dahi kita jangan jual agama dan bangsa kita kalau kita tidak dapat buat baik jangan kita buat kerosakan ujar Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan Justeru beliau yang juga lebih dikenali sebagai Tok Mat...
Da I Farhan Dedah Terpaksa Tolak 18 Wanita Ajak Berkahwin Akur Kepada Calon Ke 19

Da I Farhan Dedah Terpaksa Tolak 18 Wanita Ajak Berkahwin Akur Kepada Calon Ke 19

papar berkaitan - pada 30/11/2019 - jumlah : 1752 hits
Kontroversi perkahwinan juara Da i musim kedua Nik Ahmad Farhan dengan janda beranak lapan masih hangat diperkatakan dan kali ini dia mendedahkan sebelum ini pernah dipelawa oleh 18 orang wanita untuk menjadi isteri keduanya BACA Bagaimanap...
Sijil Mati Surat Nikah Je Tak Cukup Nak Keluar Duit Arwah Wanita Kongsi Kepentingan Ada Penama Kwsp

Sijil Mati Surat Nikah Je Tak Cukup Nak Keluar Duit Arwah Wanita Kongsi Kepentingan Ada Penama Kwsp

papar berkaitan - pada 15/11/2019 - jumlah : 480 hits
Pasti ramai yang tidak mengetahui bahawa meletakkan penama dalam akaun Kumpulan Wang Simpanan Pekerja adalah suatu benda yang penting Ini kerana secara lazimnya ramai yang beranggapan bahawa duit di dalam akaun Kumpulan Wang Simpanan Pekerj...
Monyet Terjah Kedai Jual Ubat Mengadu Sakit Badan Luka

Monyet Terjah Kedai Jual Ubat Mengadu Sakit Badan Luka

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 920 hits
Seekor monyet menjadi perhatian orang ramai apabila dipercayai pergi ke kedai ubat ubatan untuk mendapatkan bantuan kerana mengalami luka pada badan Melalui satu video yang dimuatnaik oleh Trendup News di Youtube kejadian yang berlaku di Ma...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan