Wani Kayrie Lagu Fajar Single Ketiganya Jadi Ost Drama Hijrah Jannah


Penyanyi cantik kecil molek, Wanie Kayrie sememangnya sangat berkebolehan bukan hanya sebagai penyanyi, pelakon, pengacara dan seorang yang cukup pintar dengan memperolehi Anugerah Dekan dalam peperiksaan semester di sebuah pusal pengajian swasta.


Isi Kandungan

Ramai tak sangka rupanya beliau juga adalah sepupu kepada Bella Astillah bila keduanya bergandingan dalam rancangan Family Duo. 




Siapa Wanie KayrieWani atau nama sebenarnya Syazwani Abdullah, 22 (2023), dilahirkan di Sandakan, Sabah dan membesar di Petaling Jaya, Selangor. Bapanya meninggal dunia ketika Wani baru berusia setahun. Beliau menerima keputusan cemerlang 7A dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) di Sekolah Menengah Kebangsaan Perempuan Sri Aman, Petaling Jaya. Beliau memperoleh keputusan A dalam mata pelajaran Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Pendidikan Islam, Sejarah, Sains, Teknologi Maklumat dan Komunikasi (ICT) dan Tasawwur Islam. Selain itu, beliau juga mencatat keputusan B dalam mata pelajaran Matematik dan C+ bagi subjek Akaun. Beliau ialah graduan Asasi Undang-undang di Management & Science University (MSU)


Beliau menyambung pengajian dalam bidang Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang dan Perdagangan mengakui ia sangat mencabar. “So close but alhamdulillah. Another dean’s list. Tak tahu nak menangis ke nak happy. Ada tujuh subjek dalam satu semester adalah gila!


Kerjaya SeniWani mula menunjukkan minat terhadap nyanyian sejak usia 6 tahun. Pada tahun 2010, beliau menjadi salah seorang daripada enam peserta pertandingan nyanyian kanak-kanak Astro Ceria, Kamilah Bintang antara lain turut disertai oleh Didi Astillah. Ketika menyertai Kamilah Bintang, beliau menggunakan nama Syazwani Sapari. Beliau dinobatkan sebagai juara sekaligus menewaskan lima peserta lain


Pencapaian Dalam NanyianWani mewakili Malaysia ke pertandingan World Championship Of Performing Arts (WCOPA) yang berlangsung di Hollywood, California, Amerika Syarikat pada Julai 2018. Beliau merupakan antara 15 yang terpilih untuk mewakili negara daripada 30 peserta yang bersaing untuk merebut tempat secara keseluruhan.


Wani menyertai pertandingan Big Stage musim pertama dan bersaing bersama rakan-rakan BBNU (Budak Baru Nak Up) bagi menempa nama dalam industri muzik tanah air. Peserta yang terlibat termasuk Sarah Suhairi, Ariff Bahran, Afieq Shazwan, Andi Bernadee, Tajul Ariff, Fara Hezel, Syafiq Farhain, Baby Shima dan Sissy Imann. Wani terselamat daripada penyingkiran apabila juri tetap, Siti Nurhaliza menggunakan kuasa imuniti semasa suku akhir konsert. Beliau berjaya memenangi tempat keempat.


Selepas tamat Big Stage, Wani bersama-sama Sarah Suhairi dan Sissy Iman muncul dalam rancangan The House di Astro Ria.


Wani ialah salah seorang daripada 10 peserta rancangan realiti tarian dan nyanyian Astro Ria, Dansa Dan Sing di mana beliau berkolaborasi bersama empat penari yang dikenali sebagai Delitz.


Wanie Dalam LakonanWani juga berjinak-jinak dalam bidang lakonan apabila beliau memegang watak Fatin dalam drama Melastik Ke Hatimu bersama rakan seperjuangannya dalam Big Stage, Andi Bernadee. Beliau juga pernah melakonkan watak kecil sebagai tetamu majlis hari lahir dalam filem Manisnya Cinta Di Cappadoccia (2014) arahan Bernard Chauly, lakonan Fazura dan Lisa Surihani.


Wanie Dalam PengacaraanBermula Februari 2021, Wani menjadi salah seorang pengacara rancangan Road To Success di DidikTV KPM bersama Sissy Imann, Afieq Shazwan dan Akhmal Nazri.


Wani menandatangani kontrak bersama Rocketfuel Entertainment dan muncul bersama lagu "Jangan Terlepas Pandang" yang juga rakaman pertamanya bersama label itu selepas meninggalkan Suria Records. Dikeluarkan pada November 2021, lagu ini menjadi lagu tema drama Dukun Diva.


Lagu Fajar, OST Drama Hijrah Jannah


LIRIK LAGU FAJAR NYANYIAN WANI KAYRIEDulu hariku berpelangi
Namun warna tidak seterang
Dulu malamku Tak bersinar
Kerna awan sering kaburi bintang


Walau sukar 
Tetap kucuba


Masa silam
Bak silang kata
Kumencari
Apa ertinya


Kini jelas
Apa kumau
Semua yang kutunggu
Diiringi fajar


Kini mimpiku Makin nyata
Hari-hari Hampir sempurna
Kini hatiku Bahagia
Kumengejar Hanyalah yang terindah


Walau penat
Masih kutegar


Masa silam
Bak silang kata
Kumencari
Apa ertinya


Kini jelas
Apa kumau
Semua yang kutunggu
Diiringi fajar


Ku nikmati
Bila terbitnya mentari
Tak ku bazir
Waktu yang paling terindah
Kisah lalu
Tak akan aku ulangi
Awan kelam telah pun
Membawanya pergi
Masa silam


Ho


Masa silam
Bak silang kata
Kumencari
Apa ertinya


Kini jelas
Apa kumau
Semua yang kutunggu
Diiringi fajar


Kini hariku Berpelangi
Namun warna kini dah terang


Drama Hijrah Jannah disiarkan di Astro Ria setiap Isnin hingga Jumaat, jam 6 petang,  Pastinya ramai peminat Remy Ishak dah siap tunggu depan televisyen kerana drama Hijrah Jannah yang menampilkan beliau beristeri dua


SINOPSIS DRAMA HIJRAH JANNAHSetelah berkahwin dengan Syawal Fitri, Janet memeluk islam dan lantas dibuang keluarganya. Namun kesukaran hidupnya itu bertambah buruk apabila ibu syawal, Puan Sri Rafidah bertekad untuk menyeksa hidup menantunya itu. Setiap langkah Janet, kini Jannah tidak pernah betul, ada sahaja yang tidak kena.


Kebenciannya terhadap Jannah membawa kepada dia memaksa anaknya untuk berkahwin lagi sekali, kini dengan wanita pilihannya, Munirah. Syawal akur dan menerima Munirah, tetapi dia tidak sama sekali menyangka isteri baharunya itu merupakan seorang yang berpura-pura baik sahaja.


Pernikahannya dengan Munirah bakal membawa pergolakkan di antara Syawal dan Jannah. Demi mendalami agama baharunya, Jannah mengambil inisiatif untuk belajar dan dalam proses berkenaan, dia berkenalan dengan Zakri, salah seorang fasilitator di pusat pembelajarannya itu.


Zakri simpati dengan nasib Jannah dan pada masa yang sama menyimpan perasaan terhadapnya. Munirah yang sedar tentang perasaan dan niat Zakri mengambil peluang ini untuk menyemai benih sangsi di dalam hati Syawal.


PELAKON DRAMA HIJRAH JANNAHSyawal Fitri (Remy Ishak) | Daniella Sya (Jannah/ Janet) | Puteri Sarah Liyana (Munirah) | Ezaidi Aziz (Zakri) | Rahim Jailani sebagai Tan Sri Shaharudin | Aida Khalida sebagai Puan Sri Rafidah | Daniel Fong sebagai Daniel | Angeline Tan sebagai Puan Lian |Lisdawati sebagai Bonda Nur | Kenji Sawahi sebagai Encik Kiat | Riz Amin sebagai Azim | Ema Latah sebagai Mak Embun | Hanna Halim sebagai Zahra | Syad Mutalib sebagai Maisarah | Erynn Abdullah sebagai Medina | Liang Chia sebagai Yin Lee | Hani Nazrina sebagai Zarina | Jassmine Kho sebagai Melly | Sharifah Anthasha sebagai Hajah Solehah | Manan Sulaiman sebagai Haji Halim | Ady Mohammad sebagai Ikram | Ron Isa sebagai Ron | Suhaimi Azmi sebagai Ustaz Naufal | Atira Karma sebagai Hawa | Nancy sebagai Angeline






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.iamfuzy.com/2023/07/wani-kayrie-lagu-fajar-single-ketiganya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lirik Lagu Menjaga Cintamu Ost Anwar The Untold Story Dato Sri Siti Nurhaliza

Lirik Lagu Menjaga Cintamu Ost Anwar The Untold Story Dato Sri Siti Nurhaliza

papar berkaitan - pada 22/6/2023 - jumlah : 218 hits
Verse 1 Matahari Kan terang benderang Langit takkan lagi bergelantung kelam Yakinilah Jalan boleh panjang Namun kita kan selalu bersama Bridge 1 Tak siang tak malam Tak putus doaku Mengiring langkahmu Ke manapun jua Chorus Sayang cintamu ka...
Lirik Lagu Khanti Ost Bidadari Bermata Bening Rossa

Lirik Lagu Khanti Ost Bidadari Bermata Bening Rossa

papar berkaitan - pada 22/6/2023 - jumlah : 143 hits
Cinta bukan kesempatan Terlahir dari rasa debar Di beningnya mataku ini Aku menyimpan wajahmu Cinta bukanlah senja Yang nyaman untuk dinantikan Tak bisa ku merampungkan Harus sabar tanpa kesudahan Aku dan kamu bagai sang surya Selalu dirind...
100 Produksi K Drama 2024 Dibatalkan Ini Sebab Dunia Drama Korea Hadapi Krisis Kini

100 Produksi K Drama 2024 Dibatalkan Ini Sebab Dunia Drama Korea Hadapi Krisis Kini

papar berkaitan - pada 4/7/2023 - jumlah : 231 hits
Dalam kepopularitian K Drama di serata dunia terdapat kepincangan yang berlaku di belakangnya ARTIKEL BERKAITAN Menurut laporan media terdapat banyak nakshah yang gagal untuk merebut platform tayangan di saluran televisyen dan OTT Bahkan in...
Drama Budak Takraw

Drama Budak Takraw

papar berkaitan - pada 4/7/2023 - jumlah : 132 hits
Saksikan siri drama adaptasi komik Budak Takraw karya Anshari ditayangkan di saluran TV Okey mulai 3 Julai 2023 setiap Isnin hingga Sabtu 2 30 petang Budak TakrawEpisod 13Tarikh Tayangan 3 Julai 2023Waktu Siaran Isnin Sabtu 2 30 petangRangk...
Drama Obsesi Dia Lakonan Sophia Albarakbah Zahiril Adzim

Drama Obsesi Dia Lakonan Sophia Albarakbah Zahiril Adzim

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 363 hits
Tonton drama Obsesi Dia diinspirasi daripada novel The Witness karya Suhailah Selamat akan disiarkan di slot Samarinda TV3 mulai 5 Julai 2023 setiap Isnin hingga Khamis jam 10 malam dan strim langsung di www tonton com my Drama terbitan Sap...
Drama Keria Women

Drama Keria Women

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 222 hits
Tonton Drama Keria Women drama Melayu bersiri terbaru di slot Lestary TV3 mulai 8 Julai setiap hari Khamis hingga Sabtu jam 9 00 malam Keria Women lakonan Rita Nadira Sharleen Fify Azmi dan ramai lagi diarahkan oleh Rusdi Ramli terbitan Ano...
Drama Obsesi Dia

Drama Obsesi Dia

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 379 hits
Tonton Drama Obsesi Dia drama inspirasi daripada novel The Witness karya Suhailah Selamat dibintangi pelakon Sophia AlBarakbah Zaki Azeman Zahiril Adzim Ashraf Muslim dan ramai lagi Drama Obsesi Dia episod 1 arahan Eoon Shuhaini mula bersia...
Saya Ikhlas Berlakon Tapi Pelakon Ini Akui Kecewa Sering Bawa Watak Makcik Dalam K Drama

Saya Ikhlas Berlakon Tapi Pelakon Ini Akui Kecewa Sering Bawa Watak Makcik Dalam K Drama

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 189 hits
Kalau cakap pasal pelakon veteran dalam dunia K Drama nama Kim Sun young pastinya tidak terkecuali ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini Kim Sun young dari Crash Course in Romance telah muncul dalam program YouTube Song Yoon ah oleh PDC di mana p...
Obsesi Dia Drama Cinta Konflik Dan Psikologi Terbaru Di Slot Samarinda

Obsesi Dia Drama Cinta Konflik Dan Psikologi Terbaru Di Slot Samarinda

papar berkaitan - pada 6/7/2023 - jumlah : 452 hits
Malam Zulaikha dah pun habis semalam So malam ni ganti citer dan kisah yang lain pulak Dah pun ditayangkan episod pertama pukul 10 00 malam tadi Obsesi Dia Baca tajuk macam best je kan Hurmm kalau bab obses obses ni mesti melibatkan psiko B...
Is Dap Mis Painted Or Deserving Of Its Image

Sang Saka Penipu

Sarawak Now Affin Bank S Largest Shareholder Promises No Interference

Kaitan Al Arqam Rufaqa Dan Gisbh Dengan Pas

Syarikat Berkaitan Gisbh Berisiko Di Batalkan

Obesiti Atau Kegemukan Di Malaysia

Topson Umumkan Persaraan Dari Dota 2 Selepas Ti 13

Nasi Ayam Penyet Waroeng Penyet Memenuhi Piawaian


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Sayur Lemak Fucuk Suhun Masakan Kampung

Sedap Betul Miang Pla Di Dusun Riffaa Changlun

Rahsia Kembali Cantik Selepas Bersalin Misi Mak Mak Supermodel

Membagikan Konten Dakwah Apakah Tetap Mendapat Pahala Meski Tidak Ada Yang Membaca Atau Menontonnya

Bn Cruises To Thumping Win In Mahkota

Warga Emas Skim Pelaburan Emas Palsu Elak Jadi Mangsa