Wanagyl Bidas Ngo Patriot Pertahankan Kenyataan Ketua Pemuda Umno



Pengarah Strategik Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Wan Agyl Wan Hassan menyelar tindakan Persatuan Patriot Kebangsaan (Patriot) yang mereka menolak kritikan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki, berkaitan dengan perlantikan wakil rakyat DAP sebagai ahli Lembaga pengarah YADIM. 


Beliau berkata bahawa kenyataan Presiden Patriot, Datuk Mohamed Arshad Raji, adalah merupakan pandangan peribadi beliau tetapi ini tidak bermakna beliau boleh menyifatkan kenyataan Asyraf sebagai jahil dan bersifat perkauman.
“Mana mungkin kenyataan Datuk Asyraf bersifat jahil dan perkauman? Beliau menyatakan semula pendirian Pakatan Harapan yang jelas termaktub di dalam manifesto yang dijanjikan rakyat. Keduanya wakil rakyat DAP tersebut jelas dan terang memperjuangkan ideologi parti yang tidak pernah senada dengan perlembagaan negara yang menolak islam dan melayu sebagai subjek yang perlu dihormati dan dilindungi, itulah DAP.”
“ Lantikan dari ahli DAP adalah sindiran kepada bangsa Melayu islam. Bukan kerana dia kurang melayu ataupun kurang Islam, tapi kerana Pendirian DAP yg bersifat anti Islam. Itu jelas dan tidak perlu dinafikan lagi” kata  beliau lagi.
Beliau berpendapat presiden Patriot itu lebih layak dilantik sebagai ahli Lembaga pengarah YADIM berbanding YB Sheikh Omar kerana sekurang-kurangnya Patriot bukanlah ahli politik malah tidak bersekongkol dengan DAP yang sentiasa memasang agenda untuk menjadikan Malaysia ini sebagai sebuah negara sekular. 
Wan Agyl berkata asasnya mudah, yang pertama, Pakatan Harapan yang dilihat dikuasai oleh DAP perlu menyatakan pendirian bahawa janji tiada lantikan politik di dalam agensi-agensi kerajaan tidak mampu dipenuhi. 
“Mungkin kerana setelah menang, terlalu ramai kepimpinan di dalam pakatan harapan yang tidak mampu menahan godaan kuasa dan kedudukan”
Keduanya, DAP perlu membuat deklarasi pendirian mereka berkaitan Islam. Ini bagi menjelaskan kedudukan wakil DAP di dalam YADIM.  Jangan pula hipokrit iaitu memberi laungan berunsur Islamophobia namun berpura pura dikhalayak ramai.
“Saya juga berharap Patriot selaku badan bukan kerajaan dapat membuat deklarasi untuk bertindak sekiranya DAP melalui ahlinya, yang menggunakan YADIM menampakkan agenda pembentukan negara sekular yang di impikan oleh Lim Kit Siang.
 “Saya pasti sekiranya Patriot melihat kembali kepada dua faktor yang dipolemik oleh Ketua Pemuda Malaysia, beliau mungkin bersetuju wakil DAP tidak patut dilantik ke dalam YADIM termasuklah semua kepimpinan politik yang lain. Ada ramai lagi mereka yang tidak mempunyai jawatan di dalam parti  yang  layak untuk menjadi ahli Lembaga pengarah Yadim. Jika berkenan sangat dengan jawatan ahli Lembaga Pengarah Yadim, mungkin mereka boleh meletak jawatan di dalam parti sejajar dengan janji manifesto yang dicanangkan”
Wan Agyl Pengarah Strategik Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://thekl-chronicle.blogspot.com/2019/02/wanagyl-bidas-ngo-patriot-pertahankan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Patriot Tempelak Pemuda Umno

Patriot Tempelak Pemuda Umno

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 302 hits
Pertubuhan bekas tentera Persatuan Patriot Kebangsaan menolak kritikan berhubung pelantikan seorang wakil rakyat DAP sebagai ahli lembaga pengarah pertubuhan dakwah kerajaan dengan menyifatkannya sebagai jahil dan bersifat perkauman Preside...
Hina Dr Mahathir Ketua Pemuda Ph Kedah Buat Laporan Polis

Hina Dr Mahathir Ketua Pemuda Ph Kedah Buat Laporan Polis

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 305 hits
LANGKAWI Satu laporan polis dibuat supaya siasatan terhadap ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Datuk Lokman Noor Adam kerana memfitnah serta menghina Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad serta ibu bapa negarawan itu Ketua Pemuda Pakatan Ha...
Pemuda Umno Pertikai Lantikan Adun Dap Dalam Yadim

Pemuda Umno Pertikai Lantikan Adun Dap Dalam Yadim

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 499 hits
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki mempersoalkan tindakan Dr Mujahid Yusof Rawa yang didakwa melantik Ahli Dewan Undangan Negeri DAP sebagai anggota lembaga pemegang amanah Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia Kesal denga...
Sijil Palsu Pemuda Umno Johor Desak Mb Jawab

Sijil Palsu Pemuda Umno Johor Desak Mb Jawab

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 378 hits
Pemuda UMNO Johor mendesak Menteri Besar Datuk Osman Sapian tampil membersihkan tuduhan dilemparkan terhadap beliau yang didakwa mempunyai ijazah dan diploma palsu Ketua Penerangannya Johan Azam Mohd Yasin berkata Osman perlu menunjukkan bu...
Pemuda Umno Pulau Pinang Membuat Laporan Polis Terhadap Pemilik Akaun Facebook Hina Agong

Pemuda Umno Pulau Pinang Membuat Laporan Polis Terhadap Pemilik Akaun Facebook Hina Agong

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 565 hits
Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang membuat laporan polis berhubung tindakan seorang pengguna laman sosial Facebook yang menghina Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah Ibni Sultan Ahmad Shah Al Musta i...
Sengketa Bitcoin 4 Termasuk Adik Exco Pemuda Umno Berdepan Hukuman Gantung Sampai Mati

Sengketa Bitcoin 4 Termasuk Adik Exco Pemuda Umno Berdepan Hukuman Gantung Sampai Mati

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 408 hits
Seorang ahli peniagaan dilarikan dan ditemui mati di pekarangan lobi sebuah hospital swasta di Jalan Ampang 3 Januari lalu Kini empat lelaki didakwa termasuk adik kepada seorang Exco Pemuda UMNO kerana kes tersebut Mereka ialah Tariq Hussin...
Pemuda Umno Pas Pusat Sebulat Suara Tubuh Jawatankuasa Khas

Pemuda Umno Pas Pusat Sebulat Suara Tubuh Jawatankuasa Khas

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 309 hits
SEMENYIH 10 Feb Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia hari ini melakar sejarah tersendiri apabila sebulat suara bersama Dewan Pemuda Pas Pusat bagi menubuhkan jawatankuasa khas untuk mewujudkan kerjasama politik di antara blok parti pembangkang k...
Menziarah Ketua Puteri Umno Tanjungg Karang

Menziarah Ketua Puteri Umno Tanjungg Karang

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 200 hits
TANJUNG KARANG 28 Jan 8211 Ahli Majlis Tertinggi UMNO Tan Sri Noh Omar menziarah Ketua Puteri UMNO Tanjungg Karang Pn Salbiah sekeluarga atas pemergian kakak Allahyarhamah Puan Hasanah Beliau juga bersama dalam urusan pengebumian tadi
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

15 Fresh And Vibrant Spring Flowers Centerpiece Decorations

Saraswathy Lodges Report Against Satees Portal For Alleged Defamation

Netizens Inciting Hatred Against Footballers Being Tracked Down

Two Malaysians Injured In Narathiwat Blast Discharged From Hospital