Walaupun Saya Dah Berbini Masa Ni Tapi Saya Tak Bawa Dia Naik Stage Sekali Afdlin Shauki




Terbaru, pelawak Datuk Afdlin Shauki telah memuat naik sekeping gambar menerusi akaun Instagram miliknya.

Menerusi posting tersebut, pelawak berusia 47 tahun itu telah mengimbau gambar dirinya saat bergelar penyampai anugerah ketika dia di usia muda.

“ye dik, abang pernah SeDenyut Kacak ni dahulu.. klau uolls tau, masa ni majlis anugerah apa?? (walaupun sy dah berbini ms ni tp sy xbw dia naik stage skali..yela bz kat umah jg anak)”tulisnya.



Di samping itu, pelawak yang berasal dari Johor Bahru itu seperti ada kaitan dengan isu hangat di sebuah majlis anugerah baru-baru ini.

Berikut komen dari netizen..





Foto : Instagram Afdlin Shauki

Biodata ringkas

Pemilik nama sebenar Dato' Afdlin Shauki bin Aksan atau Afdlin Shauki, juga dikenali dengan nama gelaran Chief Kodok dan Sedey Malas, ialah seorang selebriti serba boleh bergelar status penyanyi, pengarah, penerbit, pelawak, pelakon dan pengacara terkenal di Malaysia.


Antara pengalamannya ialah menjadi pengacara bagi Anugerah Industri Muzik (AIM) bagi tahun 1997, 1999 hingga 2003 dan 2005 hingga 2010. Malah, beliau turut bergelar pengacara dan penulis bagi rancangan Golden Dreams (1999) dan Golden Dreams Extreme (2000). Beliau mula meraih populariti dalam bidang hiburan tanah air berikutan beberapa filemnya seperti Buli (2004), Baik Punya Cilok (2005), Buli Balik (2006) dan Sumolah (2007) yang mendapat sambutan hangat.



Latar belakang
Afdlin (kini berusia 46 tahun) dilahirkan pada 19 Mei 1971 di Johor Bahru, Johor. Beliau adalah anak sulung daripada 10 beradik. Beliau mendirikan rumahtangga dengan Datin Maria Christina Orow Abdullah pada tahun 1997 dan mempunyai dua orang cahaya mata bernama Mia Sara (20 tahun) dan Anais (18 tahun).

Kerjaya seni
Antara hasil karyanya yang meraih perhatian ialah Actorlympics TV, Super Spontan, Maharaja Lawak Mega, Ah-ha, Buli, Baik Punya Cilok dan Berani Punya Budak.



Muzik

Beliau bergiat aktif dari tahun 1990 hingga 2004 dalam industri muzik di bawah syarikat rakaman Acid Rain Records. Antara kejayaan yang paling meninggalkan kesan dalam kerjaya muzik ialah beliau menjuarai trofi kategori lagu Pop Etnik Terbaik di Anugerah Juara Lagu ke-19 pada tahun 2005 bagi lagu ciptaannya bertajuk "Erti Hidup" yang dinyanyikan oleh Dayang Nurfaizah.

Pengacaraan
Selain itu, Afdlin aktif bergelar pelakon, penyanyi, pelawak, pengarah, pengacara dari tahun 1999 sehingga kini. Bagi bidang pengacaraan, Afdlin telah mendapat anugerah bagi kategori Penyampai Terbaik dalam Program Hiburan di Anugerah Televisyen Asia 1999 selaku pengacara rancangan bual bicara, Bila Larut Malam di Astro. Beliau telah mengemudi program itu selama 6 tahun berturut-turut, termasuk pertunjukan permainan, sukan, muzik dan program gaya hidup.

Boboi

Penglibatan kumpulan Boboi yang dianggotai oleh Afdlin Shauki dan Allahyarham Harun Salim Bachik dalam Maharaja Lawak Mega (2011) menjadi bualan ramai kerana watak mereka sebagai dua beradik tetapi berbeza ibu. Kedua-dua mereka mempunyai ayah yang berkelakuan serupa dan datuk yang sama ­kelakar.

Boboi memenangi tempat kedua, dengan ganjaran wang tunai bernilai RM250,000. Dalam pada itu, kumpulan Osbon menjuarai pertandingan itu dengan hadiah RM350,000.

Filem
Bergelar pelakon filem, debut tempatan sulungnya ialah sebagai pelakon undangan bagi filem terbitan Pesona Pictures, Mimpi Moon, serta bertindak selaku "pencerita" dalam filem Hollywood Anna and the King.

Antara filem lakonannya yang diiktiraf ialah Soal Hati (Pelakon Lelaki Terbaik di Anugerah Skrin Panca Delima 2000). Penampilan sulung beliau sebagai seorang penulis dan pengarah, serta pelakon ialah menerusi filem Buli terbitan Grand Brilliance yang telah menerima anugerah Pengarah Baru Harapan, Lakon Layar Terbaik dan Cerita Asal Terbaik di Festival Filem Malaysia, serta Pelakon Terbaik, Pengarah Terbaik dan Lakon Layar Terbaik di Anugerah Skrin TV3.

Sementara itu, sekuelnya berjudul "Buli Balik" mendapat anugerah Pengarah Terbaik, Cerita Asal Terbaik dan Anugerah Filem Terbaik di Festival Filem Malaysia (2006) dan juga Pengarah Terbaik dan Anugerah Lakon Layar Terbaik di Anugerah Skrin (2006).

Pada tahun 2007, Afdlin sekali lagi bertindak selaku pengarah, penulis dan pelakon menerusi filem Sumolah di bawah syarikatnya Vision Works yang telah menerima jemputan tayangan di Festival Filem Antarabangsa Fukuoka. Pada tahun 2009, Afdlin mengarahkan filem Papadom yang telah meraih pelbagai anugerah di Festival Filem Malaysia ke-22 untuk kategori Cerita Asal Terbaik, Pelakon Lelaki Terbaik, Filem Terbaik, serta Best Skor Muzik untuk Filem. Filem ini turut mendapat tempat ketiga menerusi Anugerah Pilihan Penonton dalam Festival Filem Osaka Asia 2010 di Pertandingan Antarabangsa.

Pada Ogos 2017, Afdlin berkolaborasi bersama Datuk AC Mizal untuk melancarkan stesen TV mereka sendiri, Syiok TV iaitu usahasama antara syarikat VisionWorks kepunyaan Afdlin dan Syiok Media Network kepunyaan AC.

Sumber: Wikipedia Afdlin Shauki


artikel dari : mediahiburan.my dan iluminasi.com © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/04/walaupun-saya-dah-berbini-masa-ni-tapi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Luhut Masa Bangsa Kita Hebat Tapi Ngurusin Sampah Saja Tidak Bisa

Luhut Masa Bangsa Kita Hebat Tapi Ngurusin Sampah Saja Tidak Bisa

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 186 hits
Menteri Koordinator Bidang Kemaritiman Luhut Binsar Panjaitan menilai bahwa banyak permasalahan nasional yang harus diselesaikan secara bersama sama oleh pemerintah Salah satunya yakni mengenai sampah yang sang dianggap masih menjadi persoa...
Masa Dapat Anak Kembar Fad 25 Sya 22 Umur Kami Muda Tapi Alhamdulillah Bahagia

Masa Dapat Anak Kembar Fad 25 Sya 22 Umur Kami Muda Tapi Alhamdulillah Bahagia

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 519 hits
Berkahwin dan memperoleh anak di usia muda bukan mudah lagi lagi dapat anak kembar Perasaan ini pernah dirasai oleh pasangan Fad dan Sya yang dikurniakan anak kembar pada usia mereka 25 tahun dan 22 tahun Mungkin bagi orang luar cabaran mem...
Belum Lama Sih Tapi Udah Kangen 16 Jajanan Legend Ini Bikin Ingat Masa Masa Minta Duit Ke Emak

Belum Lama Sih Tapi Udah Kangen 16 Jajanan Legend Ini Bikin Ingat Masa Masa Minta Duit Ke Emak

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 224 hits
Dulu apa pun rela kulakukan buat beli jajanan ini Termasuk bantuin emak cuci piring dan menyapu halaman biar dapat uang jajan tambahan Siapa yang begini juga
Begini Rasanya Naik Kereta Gantung Di Gunung Fuji Jepang Agak Serem Tapi Seru Abis

Begini Rasanya Naik Kereta Gantung Di Gunung Fuji Jepang Agak Serem Tapi Seru Abis

papar berkaitan - pada 12/4/2019 - jumlah : 205 hits
Gunung Fuji adalah destinasi wajib kunjung saat ke Jepang Pemandangan alamnya sungguh spektakuler
Membongkar Cara Jokowi Prabowo Bawa Indonesia Keluar Dari Jebakan Kelas Menengah

Membongkar Cara Jokowi Prabowo Bawa Indonesia Keluar Dari Jebakan Kelas Menengah

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 204 hits
Anggota Tim Kampanye Nasional Joko Widodo Ma ruf Amin Rama Pratama menyebutkan Jokowi Maruf akan mengubah orientasi industri dari semula berbasis sumber daya alam atau labor and natural resources menjadi berbasis modal dan keahlian
Betis Punggung Murid Dirotan Guru Dengan Pembaris Sampai Lebam Kerana Terlupa Bawa Buku

Betis Punggung Murid Dirotan Guru Dengan Pembaris Sampai Lebam Kerana Terlupa Bawa Buku

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 432 hits
Seorang murid lelaki mendakwa dirotan oleh gurunya sehingga mengalami bengkak dan lebam di betis hanya kerana tertinggal buku teks dan latihan subjek Pendidikan Islam Dalam kejadian Isnin lalu di sebuah sekolah kebangsaan di Kangar murid Ta...
Bawa Masuk Uang Asing Hingga Rp 90 Miliar 6 Orang Diamankan Polda Metro

Bawa Masuk Uang Asing Hingga Rp 90 Miliar 6 Orang Diamankan Polda Metro

papar berkaitan - pada 14/4/2019 - jumlah : 250 hits
Kabid Humas Polda Metro Jaya Kombes Raden Prabowo Argo Yuwono mengatakan mereka diamankan di Bandara Internasional Soekarno Hatta Tangerang Banten pada Jumat 12 April sekira pukul 21 00
F Ck Off La Korang Bawa Anak Pakai Troli Dikategorikan Oku Ka Tunggu Turn La Musibat

F Ck Off La Korang Bawa Anak Pakai Troli Dikategorikan Oku Ka Tunggu Turn La Musibat

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 417 hits
Baru baru ini viral di media sosial gambar ibubapa membawa stroller bayi untuk menaiki lif tetapi terhalang dek lif dipenuhi dengan individu yang tidak bertimbang rasa Isu penggunaan lif di tempat awam bukanlah isu baru sudah pernah dibangk...
Cantik Manis Min Pun Ingatkan Dia Bawa Beg Penampilan Janna Nick Di Dfkl Dapat Pujian Netizen

Cantik Manis Min Pun Ingatkan Dia Bawa Beg Penampilan Janna Nick Di Dfkl Dapat Pujian Netizen

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 346 hits
Nurul Jannah binti Muner atau lebih dikenali sebagai Janna Nick merupakan seorang pelakon selebriti dan penyanyi wanita di Malaysia View this post on Instagram A post shared by on Apr 4 2019 at 10 16pm PDT Kelmarin telah bersiaran langsungn...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tips Mudah Jadi Miskin

Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli