Wajib Baca Teori Konspirasi Kapitalis Mencatur Agenda Politik Malaysia




OLEH : FBI







Saya ingin mengajak rakyat menilai seorang pemimpin berdasarkan prestasi bukan di atas pembunuhan karektor. Saudara Anwar mempunyai sejarah yang hebat sebagai seorang menteri kewangan. Tiada siapapun dapat menafikan perkara tersebut. Zaman saya sebagai pelajar dihiasi rekod pentadbiran dan kemajuan ekonomi yang diurus oleh saudara anwar. Semua golongan masyarakat mendapat bahagian mereka dari dasar fiskal dan kewangan yang diperkenalkan oleh beliau. 

Malah, ramai yang lupa bahawa ekonomi malaysia muram sepanjang pemerintahan Tun Mahathir dan hanya menerima lonjakan ketika era 1991-1998 apabila Anwar menjadi menteri kewangan. Kejayaan Anwar mungkin juga disebabkan ASEAN ketika itu dikatakan bakal menjadi harimau Asia. BSKL ketika itu menjadi pasaran modal terbesar di ASEAN. Namun serangan penyangak matawang telah menghancurkan segala impian tersebut.

Mereka melihat pergerakan masuk modal secara besar-besaran di dalam pasaran ekuiti menjadikan nilai pasaran berbanding nilai perolehan dividen tidak seimbang dan terdapat unsur-unsur wang panas yang bertujuan untuk melakukan aktiviti appresiasi modal dan churning harga pasaran. Ia bukan untuk mengatakan kegagalan menteri kewangan tetapi aktiviti kewangan yang tidak terkawal menyebabkan pasaran sukar dikawal.

Namun dalam tempoh tersebut kita dapat melihat pasaran kita ditadbir secara berhemah dengan pengenalan beberapa Akta sekuriti seperti Akta Suruhanjaya Sekuriti Malaysia 1993.Akta Kewangan 1991, Akta Kumpulan Wang Simpanan Pekerja 1991, Akta Perindustrian Sekuriti (Depositori Pusat) 1991 dan Akta Kumpulan Wang Amanah Pencen 1991. Akta ini ada kaitan usaha menteri kewangan untuk mengukuhkan dasar kewangan kita dan Akta terakhir yang cuba dibentangkan adalah Akta 575 iaitu Akta Pencegahan RAsuah 1997 yang akhirnya kita dapat lihat beliau dipecat.

Mungkin ia ada kaitan jerung-jerung besar yang berkeliaran di pasaran saham dan mereka ini juga terkesan kerana dasar kewangan Anwar dan serangan penyangak matawang sehingga mereka yang terlibat di dalam konspirasi menjatuhkan Anwar cuba mengunakan dana awam untuk menyelamatkan perniagaan mereka. Maka, Akta 575 tidak memihak kepada mereka.

Mereka itu juga saya lihat cuba membentuk satu usaha untuk membawa masuk dana mereka ke dalam negara dengan mencadangkan beberapa inisitif kewangan seperti mengambilalihan PLUS dari kerajaan Malaysia dan dikatakan juga sejumlah RM1 billion sudah berjaya dibawa masuk melalui mengambilalihan sebuah hotel bertaraf 6-7 bintang di Langkawi. Bagaimana mungkin Maju holdings cuba mencadangkan pengambilalihan PLUS dengan harga 36 billion. Hebat Maju Holdings ini, pada 2012 mereka cuba jual MEX Highway pada EP manufacturing berhad pada harga RM1.7 Billion. Bila Tun Mahathir menjadi semula PM mereka seperti mendapat suntikan dana yang sangat besar untuk mengambil satu konsesi lebuhraya terbesar di Malaysia.

Lebuhraya di Malaysia selalu dikaitkan dengan dana politik. Adakah pengambilalihan Plus oleh MEX Highway sebagai satu usaha mewujudkan satu dana politik oleh sebuah komponen parti di dalam PH atau satu usaha memindah asset-asset UMNO ke dalam sebuah entiti baru mirip UMNO di dalam PH. Saya menjangkakan jika usaha pengambilalihan itu berjkaya sebuah parti junior di dalam PH akan menjadi senior dengan pemindahan sejumlah ahli parti politik dan hasilnya sebuah parti yang kuat akan membentuk gabungan pakatan baru yang diketuai oleh seorang pemimpin yang selalunya terkenal dengan  jalan belakang.

Saya juga merasakan kementerian ekonomi diwujudkan adalah satu kesilapan besar kerajaan PH kerana pemusatan kuasa akan menyebabkan banyak dasar PH tidak dapat dilaksanakan. Jika diamati, kementerian itu sebenarnya diwujudkan oleh jerung besar yang terlepas pada era kejatuhan ekonomi malaysia era 1998-1999. malah, jerung tersebut sudah melebarkan sayapnya secara legal di dalam pelbagai agensi kerajaan melalui kementerian ekonomi. Mana mungkin seorang menteri yang tiada dalam senarai PH menjadi menjadi menteri yang paling berkuasa dalam PH jika tiada tangan-tangan hitam jerung-jerung ini.

Saya tidak menyalahkan Tun Mahathir dalam kisah kembalinya jerung besar dalam politik Malaysia. Justeru, saya namakan era 2018-2023 adalah era “Mahaqarun” yang mentadbir melalui jalan belakang. Dalam keadaan fizikal beliau itu, beliau sudah tidak mampu menghalang era 1999 berulang kembali dan politik malaysia akan bergolak semula. Prophesy berkaitan kenaikan semula Anwar sebagai PM sangat berkait rapat dengan jerung-jerung ini. Selagi majlis PH tidak membuat satu keputusan yang tuntas dan tetap bahawa tempoh Tun Mahathir sebagai PM yang dua tahun. Selagi itu, rakyat dan masyarakat Malaysia akan bermain dengan politik kosong yang membuang banyak masa banyak ahli politik malaysia di sebalah PH dan PP (Pakatan Penyamun).

Kumpulan jerung disokong oleh sekumpulan sikitol yang tidak mengenang jasa. Mereka ni sebenarnya bukannya hendak membantu rakyatpun. Matlamat politik mereka hanyalah tembolok mereka sahaja. Tingkah laku mereka ini adalah seperti karakter “Scar” dan sekumpulan “Hiena” di dalam filem "Simba". Mereka sanggup membunuh individu yang memberi mereka peluang untuk hidup, apatah lagi membunuh cita-cita rakyat yang memberi mereka peluang untuk sebuah Negara Malaysia yang baru. Semoga, pelantikan Anwar sebagai PM8, karakter hiena dan scar dalam politik melayu dan malaysia akan lenyap. Kepada yang mengkagumi puppet si jerung dan hienanya. Lihatlah diri kembali dalam diri anda. adakah berbaloi memberi sokongan kepada Scar dan hiena ini.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2019/08/wajib-baca-teori-konspirasi-kapitalis.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dinilai Cuma Agenda Politik Trump Bi Yakinkan Gejolak Perang Dagang Hanya Sementara

Dinilai Cuma Agenda Politik Trump Bi Yakinkan Gejolak Perang Dagang Hanya Sementara

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 132 hits
Deputi Gubernur Senior Bank Indonesia Mirza Adityaswara masih menganggap bahwa gejolak perang dagang atau trade war antara Amerika Serikat dan China hanya bersifat sementara alias temporer Dia mengatakan perang dagang merupakan sebuah agend...
Ahmad Nawab Malaysia Truly Asia Jadi Mangsa Politik

Ahmad Nawab Malaysia Truly Asia Jadi Mangsa Politik

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 533 hits
WAWANCARA Menjadi satu kebanggaan dan kepuasan buat komposer terkemuka Ahmad Nawab apabila dirinya dipilih untuk menyumbangkan karya sempena kempen mengalakkan pelancongan datang ke negara ini pada 1992 Hasil kreativiti beliau maka lahirlah...
Malaysia S Not So Toothless Monarchy The Deep State The Nexus Between The Special Branch The State Islamic Apparatus

Malaysia S Not So Toothless Monarchy The Deep State The Nexus Between The Special Branch The State Islamic Apparatus

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 338 hits
The investiture this week of Pahang Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shaw as Malaysia s 16th Yang di Pertuan Agong or King shines a light on one of the world s most unusual royal institutions with the county s eight sultans and one Raja rotatin...
Mohon Doa Dari Semua Rakyat Malaysia Debaran Menanti Keputusan Nasib Penuntut Upnm Sebentar Nanti

Mohon Doa Dari Semua Rakyat Malaysia Debaran Menanti Keputusan Nasib Penuntut Upnm Sebentar Nanti

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 377 hits
Sekian lama menanti selepas dibicarakan atas kemattian Pegawai Kadet Laut Zulfarhan Osman Zulkarnain dua tahun lalu nasib 19 penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia sama ada mereka perlu membeIa diri atau dibebaskan akan diketahui ...
Malaysia S First Hydrogen Buses Make Debut On Kuching Streets

Malaysia S First Hydrogen Buses Make Debut On Kuching Streets

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 250 hits
The hydrogen buses were spotted around the city today as they complete their trial runs until Aug 14 Photo by Saibi Gi KUCHING Malaysia s first hydrogen buses made their debut appearance on the city 8217 s streets today but without passenge...
7 Pekerjaan Artis Malaysia Sebelum Dikenali Ramai

7 Pekerjaan Artis Malaysia Sebelum Dikenali Ramai

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 531 hits
Bukan senang untuk berjaya Mereka bermula seperti kita semua juga bekerja seperti manusia biasa Bak kata pepatah tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa yang tahu Malah ada di antara nama besar dalam industri seni ini yang bermula dari ...
Rujukan Dan Jadual Ujian Psikometrik Bulan Ogos 2019 Oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia

Rujukan Dan Jadual Ujian Psikometrik Bulan Ogos 2019 Oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 363 hits
Anda dipanggil menduduki Ujian Psikometrik Bulan Ogos 2019 ini Tahniah jika anda dipanggil untuk ujian ini tetapi apa persediaan yang
5116 Halfest Jakim 2019 Sasar Jualan Rm70 Juta Utusan Malaysia 29 07 2019

5116 Halfest Jakim 2019 Sasar Jualan Rm70 Juta Utusan Malaysia 29 07 2019

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 410 hits
PUTRAJAYA 29 Julai Halal Fiesta Malaysia 2019 anjuran Jabatan Kemajuan Islam Malaysia pameran halal terbesar dalam negara menyasarkan jualan sebanyak RM70 juta dan kedatangan pengunjung antara 80 000 hingga 90 000 orang Halfest Jakim 2019 a...
Puas Hati Kah Rakyat Malaysia Dengan Perkhidmatan Yang Diberikan Ktm Berhad

Puas Hati Kah Rakyat Malaysia Dengan Perkhidmatan Yang Diberikan Ktm Berhad

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 264 hits
Perkhidmatan KTM Komuter merupakan salah satu perkhidmatan yang amat penting bagi rakyat di sekitar Lembah Klang Namun umum ketahui bahawa perkhidmatan KTM Komuter sejak sekian lama mempunyai pelbagai masalah Antara masalah KTM Komuter adal...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

The Evolution Of Adult Entertainment

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16