Viral Curhatan Pria Merasa Dikhianati Setelah Lihat Video Asusila Tunangannya Sama Pria Lain


Curhatan seorang pria yang merasa dikhianati  setelah melihat video asusila tunangannya dengan lelaki lain viral di media sosial.
Curhatan pria asal Malaysia tersebut viral di Facebook.
Unggahan yang menuliskan perasaan dikhianati oleh seorang pria itu dibagikan halaman Facebook bernama Luahan Orang Bujang, Rabu (10/7/2019).
Diketahui, Luahan Orang Bujang adalah halaman Facebook yang berisi semua curahan hati para lajang di Malaysia.
Dalam unggahan tersebut, pria yang tidak menyebutkan namanya itu menceritakan awal mula hubungannya dengan sang tunangan.
Dilansir World of Buzz, awalnya dia mengenal sang tunangan sejak mereka masih sekolah.
Pria tersebut mengakui, dia dan sang kekasih telah bertunangan selama dua tahun. Mereka berencana menikah pada Sabtu, (20/7/2019).
Namun, sayangnya harapan pria tersebut untuk menikah dengan tunangannya pupus begitu saja.
Pria itu mengungkapkan, hatinya hancur setelah melihat video asusila yang menampilkan tunangannya dengan lelaki lain.
Ia mengaku, ada seseorang yang mengirimkan video tersebut kepadanya. Video itu disebut merupakan video yang baru saja terjadi.
Pria itu juga mengakui, dirinya mengenali pria yang melakukan hubungan asusila dengan tunangannya.
Padahal, pria itu mengatakan, dirinya sama sekali tidak pernah menyentuh tunangannya.
Dia berusaha menjaga kesucian perempuan yang dicintainya itu.
“Aku tidak tahu harus berbuat apa. Aku patah hati. Rasanya aku ingin mati. Aku tidak tahan hidup di dunia yang penuh kebohongan seperti ini,” pria anonim itu mengisahkan.
Nahasnya, pria tersebut sudah memesan gaun pernikahan. Undangan pernikahan pun telah disebar.
Pria itu juga mengungkapkan, ia telah memberi mahar sebesar 15.000 Ringgit Malaysia atau sekitar 51 juta Rupiah.
Uang tersebut telah ia kumpulkan selama dua tahun. Dia mengatakan, dirinya telah bekerja sangat keras untuk mendapatkan uang.
Bahkan, dia mengaku hanya memakan biskuit untuk makan siang hingga malam hari.
Dia juga menceritakan, selama menabung uang sebesar itu, dia rela bekerja hanya bermodalkan motor.
Jika dia lapar, dia hanya akan tetap kelaparan. Pria tersebut juga menuliskan respons sang tunangan setelah ketahuan berkhianat.
Dia mengatakan, tunangannya merasa seolah tidak ada yang terjadi.
“Tunangan saya merasa seolah ini adalah hal mudah. Dia melakukannya seperti tidak ada yang terjadi. Dia menghibur saya seperti biasa,” katanya.
Meskipun begitu, pria tersebut mengatakan bahwa ia tetap tidak bisa marah kepada tunangannya.
Bahkan, dia merasa apa yang dilakukan oleh tunangannya tersebut adalah kesalahannya.
Kesibukannya dalam mencari uang membuatnya mengabaikan sang tunangan.
Pria itu juga mengatakan, ketika sang tunangan mengirim pesan kepadanya, dia jarang membalasnya.
Dia juga mengaku bahwa dia bekerja sebagai kuli bangunan.
Pria tersebut menulis, pekerjaannya membuatnya jarang membuka ponsel. Dia tidak bisa fokus bekerja saat menggunakan ponsel.
“Aku merasa lemah. Aku menangisi dia di setiap sujudku.. Aku pantas diperlakukan seperti ini. Inilah Takdir Allah. Maaf, min. Sambil mengetik ini tak sadar air mataku mengalir,” tulisnya.
Pria itu juga mengatakan, jika ia membatalkan pernikahannya, keluarganyalah yang harus menanggung malu.
Apalagi, undangan pernikahan telah disebar kepada para tamu. Unggahan tersebut telah dibagikan sebanyak 221 kali, per Jumat (12/7/2019).
Kisah pria itu mendapatkan 1.800 likes. Sekitar 1.700 komentar warganet membanjiri curahan hati pria yang dikhianati tunangannya itu.
Beberapa warganet yang membaca kisah itu pun turut prihatin dan memberikan komentar.
Berikut beberapa komentar warganet yang turut mengutarakan keprihatinan.
“Ada sebab kenapa tau sebelum kahwin.. Moga dipermudahkan urusan semuanya.. Fikir baik2, bincang dgn keluarga.. Moga apa yg disepakati akan memberikan yg paling terbaik. Biar menangis sekarang, jgn menangis kemudian hari.”
“Nasihat aku..kau tinggalkan je perempuan tu sebelum keadaan bertambah parah.. tunjuk bukti video tu pada famili dia ambik balik 15k kau tu..Allah dah bagi petunjuk pada kau tu..moga kau kuat dik.”
“Lelaki yg baik utk perempuan yg baik allah tu maha mengetahui.. Doa pada allah mungkin ada hikmah utk semua tu… Duit boleh cari bro.. Maruah diri hilang habis… Semoga dipertemu dgn jodoh yg baik baik..”
“Tu maknanye Allah nk tunjuk pada awok y dia bukan y trbaik utk awok… Sudah² lah.. Mmg susah nk lupa bila dah syg… Bykkan brdoa… Insyaallah ada lagi y lbh baik utk awk… Putus je l”
“Putuskan pertunangan tu.. bgtau fam kedua2 belah pihak.. Allah tunjukkan semua tu sblm awak kawen dgn pmpn tu sbb awak llk yg baik.. sedih mmg sedih tapi sekejap je.. lama2 nti awak akn ok.. solat mintak Allah tenangkan hati.. ade je pmpn yg baik kt luar sana utk awak.. biar dia dgn llk tu sama2 tak elok.”
“Masih belum terlambat utk saudara tarik diri dari perkahwinan nii…Allah tu sayang saudara sbb tu dia tunjuk Kan kebenaran pada saudara..jgn disebabkan malu pada manusia saudara sanggup terjun ke dalam neraka kerana berniat membunuh diri…fikirkan sebaiknya…”
“Buat apa malu dik… Pastikan adik yg putuskan pertunangan..bukan pihak perempuan..yg tu lagi malu.. bagitahu sebab kenapa putus tunang kpd pihak perempuan..mereka pasti paham.. adakah Masa bertunang dia telah berzina.. ntah² sebelum bertunang mmg dah berzina..”
“Bro…perempuan yg baik adalah untuk lelaki yg baik bro..ada sebab kenapa ditunjukkan video tu kat ko. Kenapa nak patah hati?sepatutnya ko bersyukur bro. Allah lagi sayang ko. Take this positively. Putuskan pertunangan.cari lain. Jgn merana seumur hidup sebab kesian kat dia. You deserve better.”
Sumber: tribunnews.com


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://islamidia.com/viral-curhatan-pria-merasa-dikhianati-setelah-lihat-video-asusila-tunangannya-sama-pria-lain/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menjawab Kenyataan Kadir Jasin Tindakan Anwar Terhadap Isu Video Viral

Menjawab Kenyataan Kadir Jasin Tindakan Anwar Terhadap Isu Video Viral

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 86 hits
Saya telah membaca kenyataan A Kadir Jasin yang telah disiarkan di dalam Malaysiakini Beliau mencadangkan agar Anwar selaku Presiden KEADILAN terlebih dahulu patut bertindak terhadap Timbalan Presiden YB Dato Seri Azmin Ali di dalam isu ber...
Suapi Teman Berkebutuhan Khusus Video Bocah Sd Ini Viral

Suapi Teman Berkebutuhan Khusus Video Bocah Sd Ini Viral

papar berkaitan - pada 14/7/2019 - jumlah : 60 hits
Video bocah SD menyuapi temannya yang berkebutuhan khusus baru baru ini viral di Facebook sejak diunggah oleh Cristine Lopez guru di kelas Pendidikan Khusus SD Pemukiman Mouaque di Mabalacat Pampanga Filipina Video itu mulai banyak disaksik...
Cops On The Hunt For Child Molester After Video Of Assault In Supermarket Goes Viral

Cops On The Hunt For Child Molester After Video Of Assault In Supermarket Goes Viral

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 187 hits
A screengrab of the videoPETALING JAYA Cops are hunting for a man who allegedly sexually assaulted a nine year old girl at a supermarket in Country Homes Rawang The video of the attack which depicted the man hugging the girl from behind bef...
Pria Ini Ngamuk Setelah Tahu Teman Kencannya Ternyata Seorang Lelaki

Pria Ini Ngamuk Setelah Tahu Teman Kencannya Ternyata Seorang Lelaki

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 24 hits
Sungguh apes nasib UR Selain melakukan perbuatan tak terpuji dia juga kena tipu Andi Syaputra alias Winda seorang waria asal Kabupaten Bone ditangkap Satuan Reserse Kriminal Polres Palopo di salah satu Wisma di Jalan Kelapa Kelurahan Danger...
Video Viral Rasukan Nenek Bongkok

Video Viral Rasukan Nenek Bongkok

papar berkaitan - pada 8/7/2019 - jumlah : 34 hits
Sebuah video menyeramkan pernah viral di media sosial awal tahun ini apabila memaparkan gelagat seorang wanita yang bekerja sebagai amah dipercayai telah dirasuk hantu Menerusi perkongsian We are Malaysians di laman Facebook jelas memaparka...
Fakta Dibalik Kisah Viral Di Sosmed Pria Nikahi Kekasih Dengan Mahar 3 Butir Telur

Fakta Dibalik Kisah Viral Di Sosmed Pria Nikahi Kekasih Dengan Mahar 3 Butir Telur

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 81 hits
Agus Riadi pria asal Renteng Kelurahan Renteng Lombok Tengah ini menjadi viral di media sosial Instagram setelah menikahi sang istri dengan cara tak biasa Ia menikahi sang kekasih yakni Rosiana asal Desa Kilang Lombok Timur dengan mas kawin...
Tuduhan Tuan Ibrahim Menampakkan Kejahilan Yg Berat

Mee Kicap Dan Mee Kari Daud Mat Jasak Ipoh

Ainaa Beauty Lancarkan Produk Terbaharu Di Malam Grand Dinner 2019

Kempen Buy Muslim First Harga Menu Ramly Burger

Asap Seluruh Bumi Dan Peristiwa Ad Dukhan

Perghh Selepas 5 Tahun Tanduk Di Kepala Lelaki Ini Akhirnya Berjaya Dibuang

Kemelut Rumah Tangga Lufya Nafi Suami Gay

Lelaki Cina Susunkan Kasut Jemaah Masjid



Biodata Dan Latar Belakang Pelakon Eina Azman

Kisah Hujan Ikan Paus yang Berlaku Pada Tahun 1970

Biodata Jaja Iliyes Pelakon Drama 7 Hari Mencintaiku 2

Pendedahan Senarai Peserta Gegar Vaganza 6 2019 Bermula

Mengapa Kita Berbohong Dan Cara Untuk Mengesan Pembohong Kajian


Pasangan Suami Isteri Berbulan Madu Di Dalam Lokap

Perbezaan Klia Express Klia Transit Private Transport

Upsr Dah Selesai Sambung Dengan Psra

Travel Backpacker Biarkan Anak Baru Lahir Isteri Tidur Di Lapangan Terbang Ustaz Tampil Cerita Kejadian Sebenar

Disebalik Senyum Dan Ketawa

Custom My Design Kan Hadiah Istimewa Buat Tersayang