Video Muzik Lagu Baru Khai Dan Nana Satukan Rasa


Penyanyi popular Siti Nordiana Alias, 35, atau Nana menegaskan selagi dia dan pendatang baru semakin mencipta nama, Khai Bahar tidak berkahwin atau punya pasangan selagi itu peminat akan mengaitkan mereka bercinta.


Ditemui di majlis pelancaran lagu duet Nana dan Khai, Satukan Rasa di Kuala Lumpur, hari ini, pemenang anugerah Penyanyi Wanita Popular Anugerah Bintang Popular BH itu mengatakan dia mahupun Khai tidak boleh menghalang peminat yang mahu ‘menjodohkan’ mereka.



Title: Satukan Rasa
Artis: Siti Nordiana & Khai Bahar
Komposer: Dinda & Kanda
Lirik: Iman Imran

Lirik Lagu Satukan RasaLamaku simpan perasaan ini
Tanpa terduga rasa cinta hadir
Puas menafi bisikan di hati
Namun tak terdaya
Untuk mnghalang rindu

Aku pendam rasa
Dan menjadi teman
Engkau ingin ku miliki
Namun aku tidak mampu
Untuk memiliki cinta
Yang semulia sepertimu

Dikaulah bidadari
Temani tiap mimpi
Diriku diselubung rindu

Rasa penuh prasangka
Dia penguat jiwa
Kita pinta takdirnya
Pergilah sepi

Bulan bisik padanya
Benar ku cinta dia
Kau hidupkanlah rasa ini

Dikaulah bidadari
Temani tiap mimpi
Sungguh aku rindu

Cinta penuh prasangka
Kuatkanlah hatiku
Agar ikatan ini terjalin

Bulan bisik padanya
Benar ku cinta dia
Satukanlah
Satukan rasa

“Itu hak mereka untuk berbuat demikian. Saya sedari awal menyertai dunia seni sudah sedia maklum yang peminat punya hak terhadap saya.

“Saya juga berbesar hati apabila berkawan rapat dengan Khai dan melaksanakan beberapa projek bersama, peminat dia seakan merestui dan tidak pernah menjadikan ia satu isu,” katanya.

Katanya, peminat bukan sekadar menyokong tetapi seakan sayang diri mereka berdua.

“Saya sendiri kasihan juga pada Khai, apabila dia berkawan rapat tetapi kena gosip dengan wanita yang jauh lebih tua. Tapi Khai sendiri macam suka bila dia kena gosip dengan orang tua,” katanya.

Dakwaan hubungan istimewa antara Nana dan Khai hangat diperkatakan apabila penyanyi yang sedang hangat dengan lagu #123, memuat naik gambarnya di Instagram bersama wanita misteri bagi menghangatkan lagi promosi lagu Satukan Rasa.

Walaupun cuba merahsiakan wajah wanita terbabit tetapi sebahagian besar peminat tahu bahawa wanita itu adalah Siti Nordiana.

“Saya tiada niat untuk mempermainkan perasaan peminat apabila memuat naik gambar bersama wanita misteri terbabit. Peminat sebenarnya tahu yang wanita itu adalah Nana.

“Gambar itu adalah sebahagian daripada strategi untuk memeriahkan pelancaran Satukan Rasa,” kata Khai.


Setakat ini, pasangan duet serasi yang berjaya mencuri perhatian peminat industri muzik tempatan ialah Datuk Seri Siti Nurhaliza dan Faizal Tahir menerusi lagu Dirgahayu, Misha dan Hafiz Suip (Terimaku Seadanya), Dayang Nurfaizah dan Hael Husaini (Haram) serta Syamel dan Ernie Zakri (Aku Cinta/Takkan Terlerai).

Terkini, dua penyanyi popular iaitu Siti Nordiana atau Nana dan Khai Bahar muncul dengan lagu duet sulung mereka, Satukan Rasa.

Tidak sampai 24 jam dilancarkan, lagu yang dihasilkan sendiri Nana dan Khai menggunakan nama samaran Kanda Dinda itu sudah menguasai carta di YouTube serta berada di kedudukan teratas.

Perkembangan itu pastinya cukup memberangsangkan sekali gus membuktikan dua penyanyi itu ‘berbisa’ dan bakal memberi saingan kepada pasangan duet sedia ada.

Ditemui pada majlis pelancaran single Satukan Rasa, Khai dan Nana menegaskan gandingan mereka bukan mahu menandingi sesiapa.

Kata Nana, kalau ada pun berlaku persaingan, ia sesuatu yang sihat untuk peminat dan industri hiburan tanah air.

“Sewaktu memutuskan mahu menghasilkan lagu ini, kami tidak terfikir langsung untuk bersaing dengan sesiapa sebaliknya ia lebih kepada memenuhi kehendak peminat yang mahu saya dan Khai berduet,” katanya.

Kata Nana lagi, dia bertuah kerana dapat mengenali Khai lebih awal dan sebagai kawan semestinya mudah mencipta keserasian.

“Peminat mula suka saya dan Khai berduet apabila kami sama-sama menyanyi di Smule. Pada waktu sama, ramai yang memberikan komen mahu kami tampil dengan lagu duet.

“Perancangan untuk menghasilkan lagu ini makan masa hampir dua tahun dan sekarang baru dapat direalisasikan.



“Jika mahu berduet, penting dapatkan pasangan yang komited dan serasi. Dua perkara ini bukan mudah untuk diperoleh.

“Saya bersyukur kerana sepanjang proses pembikinan Satukan Rasa, Khai memberikan kerjasama yang baik dan kami saling berkongsi idea daripada menghasilkan melodi sehinggalah sewaktu proses rakaman,” katanya.

Bercerita lanjut mengenai pembikinan Satukan Rasa, kata Nana, mereka menggunakan khidmat komposer AG Coco untuk menyusun semula melodi.

“Melodi asal daripada Khai dan sepanjang pembikinan saya turut membantu memantapkan lagi melodi dengan bantuan AG.

“Ikutkan lagu ini boleh dihasilkan lebih awal tetapi tertangguh hampir dua tahun kerana jadual kerja kami sangat padat. Lagu ini dirakamkan Ramadan lalu kerana kami tidak terbabit dengan sebarang aktiviti seni,” katanya.

Ditanya bagaimana mereka menghayati lagu terbabit, Nana berkata, dia tiada masalah kerana sudah ada banyak pengalaman dalam hidup terutama membabitkan cinta.

“Sementara Khai pula menyifatkan ia agak mencabar kerana tidak pernah ada pengalaman bercinta mahupun meluahkan perasaan kepada seseorang. Bagaimanapun, berkat kerjasama dan perbincangan Khai dapat melakukannya,” katanya.

Bergandingan Dalam DramaPada majlis sidang akhbar itu juga, Khai dan Nana berkongsi perkhabaran gembira apabila Satukan Rasa bakal dijadikan runut bunyi drama bersiri yang akan mereka bintangi.

Pastinya projek terbaharu pasangan itu menarik perhatian umum terutama peminat setia Nana dan Khai apatah lagi drama berkenaan dihasilkan untuk slot popular sebuah stesen TV berbayar Oktober nanti.

Menurut Khai, dia tidak ada pengalaman berlakon dan berasa tidak yakin saat ditawarkan projek berkenaan.

“Salah satu sebab saya terima tawaran ini kerana akan digandingkan dengan Nana.

“Kalau ikutkan memang berat hati untuk terima kerana takut. Saya tidak tahu mampu atau tidak melakukannya. Bagaimanapun, kata-kata semangat dan nasihat yang diberikan Nana sedikit sebanyak menyuntik keyakinan dalam diri saya.

“Nana menjadikan dirinya contoh. Sewaktu berlakon dengan Alif Satar dalam drama Dia Semanis Honey, dia tidak ada banyak pengalaman. Sedangkan Alif pelakon yang bagus.

“Malah, dia tidak kenal Alif dengan rapat dan berasa sangat segan. Ketika itu dia banyak belajar daripada pelakon senior dan cuba buat yang terbaik,” katanya.

Sambung Khai, dia bertuah kerana digandingkan dengan Nana yang sudah lama dikenali dan menganggap penyanyi itu seperti kakak.

“Insya-Allah, drama ini akan memulakan penggambaran penghujung Ogos nanti. Setakat ini tak banyak yang dapat dikongsi kerana ia masih dalam perancangan,” katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.infobergetar.com/2019/07/lagu-baru-khai-nana-satukan-rasa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Satukan Rasa Khai Bahar Dan Siti Nordiana

Satukan Rasa Khai Bahar Dan Siti Nordiana

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 2489 hits
Satukan Rasa Khai Bahar Dan Siti Nordiana Assalamualaikum Sweet sungguh tengok Khai Bahar Dan Siti Nordiana ni Korang dah dengar lagu Satukan Rasa ke belum Dah trending no satu dekat YouTube sekarang Muzik video dia pun best tak over Siti N...
Siti Nordiana Feat Khai Bahar Satukan Rasa Chord

Siti Nordiana Feat Khai Bahar Satukan Rasa Chord

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 558 hits
Dm A A Gm AADmDm Amlamaku simpan perasaan iniD Gmtanpa terduga rasa cinta hadirC Fpuas menafi bisikan di hatiGm namun tak terdayaAtuk menghalang rinduDm Dmaku pendam rasaD Gmdan menjadi temanC A engkau ingin ku milikiA namun aku tidak mampu...
Dia Ambil Makanan Dari Tong Sampah Video Warga Emas Makan Makanan Terbuang Cetus Rasa Hiba

Dia Ambil Makanan Dari Tong Sampah Video Warga Emas Makan Makanan Terbuang Cetus Rasa Hiba

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 635 hits
Ketika kita sedang menikmati makanan dan minuman enak di rumah atau di restoran ketahuilah ada orang lain di sekeliling kita yang hanya mengalas perut dengan memakan nasi kosong biskut dan sebagainya Lebih teruk lagi percaya atau tidak ada ...
Mizz Nina Mahu Video Lagu Yang Lama Dihapuskan

Mizz Nina Mahu Video Lagu Yang Lama Dihapuskan

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 441 hits
Bekas penyanyi Mizz Nina mengakui dia ada menghubungi pihak YouTube bagi menghapuskan video video lamanya menerusi platform itu ketika dia masih bergiat aktif dalam bidang seni kira kira awal 2000 lalu Bagaimanapun Mizz Nina seperti yang di...
Video Perkembangan Positif Setiap Hari Doktor Rawat Ainul Zahir Rasa Gembira

Video Perkembangan Positif Setiap Hari Doktor Rawat Ainul Zahir Rasa Gembira

papar berkaitan - pada 22/6/2019 - jumlah : 266 hits
Perkembangan positif setiap hari doktor rawat Ainul zahir rasa gembira Selepas memuat naik video mendodoi Ainul Mardhiah bapa bayi kesayangan Malaysia itu telah memuat naik status di Facebook dengan memberitahu perkembangan kesihatan anakny...
Video Saya Rasa Macam Sesuatu Terasa Dia Punya Seram Datuk Seri Siti Nurhaliza

Video Saya Rasa Macam Sesuatu Terasa Dia Punya Seram Datuk Seri Siti Nurhaliza

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 674 hits
Selepas membuat comeback dengan lagu Anta Permana penyanyi tersohor negara Datuk Seri Siti Nurhaliza tampil sekali lagi dengan lagu terbaru bertajuk Kekasihku Selamanya Lagu ini menjadi runut bunyi utama bagi filem Dendam P0ntianak yang bak...
Lirik Lagu Baru Usop Selamanya Rock Jiwang Balada Vokal Power

Lirik Lagu Baru Usop Selamanya Rock Jiwang Balada Vokal Power

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 1451 hits
Lirik Lagu Baru Usop Selamanya Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua Sebenarnya saya dah ushar lagu baru Usop Mentor Selamanya ni sejak kelmarin lagi dah di Youtube Tapi ushar je lah tak dengar pun hahaha Kelmarin tengok lagu Selamany...
Khai Bahar Nana Bercinta

Khai Bahar Nana Bercinta

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 399 hits
Khai Bahar dan Nana ketika pelancaran single terbaharu mereka semalam Impian peminat untuk melihat penyanyi popular Khai Bahar 25 bercinta dengan rakan artis Siti Nordiana Alias atau Nana 35 akan tercapai apabila mereka bakal bergandingan p...
Mencari Sosok Menteri Baru Jokowi

Mencari Sosok Menteri Baru Jokowi

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 179 hits
Sinyal pergantian menteri semakin kuat Sejumlah nama diprediksi akan kena reshuffle lantaran tak bekerja maksimal dan tersangkut kasus hukum
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nostalgia Bedak Sejuk

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Hiburan Saya Rasa Mereka Ada Masa Depan Yang Baik Abby Abadi Dedah Aslam Kini Bawa Grab Dan Berniaga



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Ara Johari Delulu Chord

Apakah Pekerjaan Yang Paling Baik

Orang Yang Solatnya Tidak Diterima Allah Baca Supaya Ibadah Solat Kita Tidak Sia Sia

Deep Dive 5 Historic Lots From Gooding S Geared Online Sale

Tiba Tiba Datang Rasa Nak Bersalin Doktor Kongsi Apa Patut Ibu Ayah Buat Jangan Panik

Ini Kata Kata Terakhir Korban Penganiayaan Senior Stip Sebelum Dipukuli Hingga Tewas