Video Lelaki Dari Kelantan Ini Jana Pendapatan Rm300 000 Sebulan Dari Youtube


Nama Alieff Irfan tidak asing lagi bagi pengguna setia Youtube di Malaysia. Ini kerana video yang dimuatnaik oleh Alieff Irfan seringkali menjadi trending di Youtube Malaysia.
Bermula hanya sekadar suka-suka kerana minat yang mendalam dalam suntingan video, Alieff Irfan membuktikan bahawa dengan itu mampu menjana pendapat lumayan.
Kerana mahu fokus sepenuhnya sebagai selebriti Youtube, Alieff atau nama sebenar Muhammad Aliff Irfan Aziki, nekad untuk berhenti belajar di peringkat diploma di sebuah universiti tempatan.
“Saya mula hasilkan video di YouTube pada tahun 2016 dan asalnya hanya berkongsi mengenai apa yang berlaku di sekitar saya, pengikut atau subscriber ketika itu 1,000 orang sahaja. Setelah saya buat pembaharuan dan hasilkan filem pendek (short film) barulah subscriber bertambah.
“Sejak itu, saya menerima beberapa tajaan produk untuk pengiklanan. Memandangkan semester baru akan bermula dan masa terhad untuk menyelesaikan beberapa video yang tertunggak, saya ambil keputusan untuk berhenti belajar.
“Alhamdulillah, awal tahun ini jumlah pengikut saya di saluran YouTube Alieff Irfan sudah lebih satu juta subscriber. Apa yang boleh saya kata, setakat ini saya rasa tindakan berhenti belajar ini betul,” katanya kepada mStar Online.
Melalui penghasilan video dan filem pendek itu, dia menerima pendapatan hasil sumbangan iklan, promosi produk (product placement) dan jualan barangan cenderamata.
Sumber pendapatan itu sedikit sebanyak dapat membantu menyara keluarga dan dia turut membina sebuah studio produksi yang diberi nama Alieff Irfan Studio Production (AI Studios) dan menggaji lapan orang pekerja.
“Masa mula-mula tu emak tak faham apa yang cuba saya lakukan ini, dia hanya tanya saya buat apa ni? Video internet ni boleh pergi jauh ke, ada masa depan ke?
“Dulu saya pernah minta emak belikan kamera dan dia beli tapi… dia tak tahu apa saya nak buat dengan kamera itu dan dia hanya ikut permintaan saya kerana dia tahu ini hanya semata-mata kerana minat dan hobi.
“Alhamdulillah, sekarang ini saya berjaya buktikan melalui laman sosial kita boleh jana pendapatan. Walaupun tidaklah terlalu kaya tetapi sedikit-sebanyak dapatlah menampung kehidupan dan membeli sebuah kereta,” ujarnya.

Dalam pada itu, Alieff berkata, filem pendeknya yang menggunakan pertuturan sepenuhnya dalam loghat masyarakat Kelantan menyebabkan jumlah pengikutnya bertambah secara mendadak.
Walaupun Alief Irfan tidak memberitahu berapa jumlah pendapatan yang diperolehi sebulan, kami juga boleh menganggapnya dengan semakan di laman web socialblade.com.
Di dalam laman web socialblade.com, anda boleh menyemak anggaran pendapatan sebulan oleh Youtuber di seluruh dunia mengikut negara.

Hasil semakan kami mendapati anggaran pendapatan Alief adalah dalam lingkungan $5.6K – $90.1K. Setelah ditukarkan kepada tukaran ringgit Malaysia, jumlahnya adalah sebanyak RM300,000+.

Namun, jumlah itu adalah jumlah anggaran tertinggi diperolehi. Jika diambil dengan jumlah anggaran terendah iaitu $5.6K, anggaran pendapatan sebulan beliau di dalam ringgit Malaysia adalah RM22,000+. Pendapatan ini boleh berubah setiap bulan. Ini hanya sekadar anggaran sahaja.
Sumber: Blogammar
The post [VIDEO] Lelaki Dari Kelantan Ini Jana Pendapatan RM300,000 Sebulan dari Youtube. appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/video-lelaki-dari-kelantan-ini-jana-pendapatan-rm300000-sebulan-dari-youtube/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Walaupun Dapat 7g 2e Pendapatan Kembar Instafamous Ini Mencecah Rm12 000 Sebulan

Walaupun Dapat 7g 2e Pendapatan Kembar Instafamous Ini Mencecah Rm12 000 Sebulan

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 636 hits
Media sosial Malaysia masih belum reda dengan isu seorang pelajar sekolah menyalahkan guru guru dan pihak sekolah atas kegagalannya dalam peperiksaan Walaupun isu ini berbangkit beberapa hari lalu masih ramai orang yang membincangkan tentan...
Video Samsung Galaxy Fold Telefon Skrin Boleh Lipat Berharga Rm8 000

Video Samsung Galaxy Fold Telefon Skrin Boleh Lipat Berharga Rm8 000

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 709 hits
5402 SHARES Ini adalah berita baik buat semua peminat gajet terutamanya peminat Android kerana telefon pintar dengan skrin boleh lipat akhirnya telah dilancarkan Samsung hari ini memulakan acara Unpacked mereka dengan memperkenalkan telefon...
Jana Pendapatan Dengan Chicolanest Produk Minuman Berasaskan Coklat Keluaran Muslim

Jana Pendapatan Dengan Chicolanest Produk Minuman Berasaskan Coklat Keluaran Muslim

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 495 hits
ChicolaNest adalah serbuk minuman coklat yang sangat lazat dan bermutu tinggi dengan campuran beberapa jenis berry yang diimport dari New Zealand digabungkan dengan susu kambing asli 100 tempatan dan bahan bahan berkhasiat lain seperti madu...
Rahsia Mudah Jana Rm1000 Seminggu Atau Sebulan Jangan Bertangguh

Rahsia Mudah Jana Rm1000 Seminggu Atau Sebulan Jangan Bertangguh

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 603 hits
Bagaimana Dengan Menulis Boleh Jana RM1 000 Seminggu Atau sebulan Nak dapat lebih RM1000 seminggu pun boleh Tetapi dengan syarat kena ada ilmu dan minat yang bersungguh sungguh Saya sendiri pun macam tak percaya yang saya mampu jana income ...
Ni Dah Tahun 2019 Berhenti Guna Video Youtube Tahun 2017 Amyza Aznan Terus Selar Kenyataan Hidayah

Ni Dah Tahun 2019 Berhenti Guna Video Youtube Tahun 2017 Amyza Aznan Terus Selar Kenyataan Hidayah

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 372 hits
Ni Dah Tahun 2019 Berhenti Guna Video Youtube Tahun 2017 Amyza Aznan Terus Selar Kenyataan Hidayah Individu yang menggunakan nama Hidayah dan didakwa sebagai scammer oleh Amyza Aznan akhirnya tampil mempertahankan diri bahawa kehidupannya b...
Panduan Muat Turun Video Dari Youtube

Panduan Muat Turun Video Dari Youtube

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 291 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera apa khabar anda semua lama rasanya broayietech tidak berkongsi panduan buat anda untuk artikel kali ini broayietech berkongsi panduan muat turun video dari youtube Ianya tanpa perlu anda memasang perisian...
Luas Lahan Batubara Yang Dikelola Luhut Capai 6 000 Hektar Di Kaltim

Luas Lahan Batubara Yang Dikelola Luhut Capai 6 000 Hektar Di Kaltim

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 159 hits
Mantan Menko Polhukam ini menyebut tanah 6 000 hektare itu milik pemerintah Saat ini tanah dimanfaatkan untuk pertambangan batu bara Sehingga Luhut mengklaim tidak tersangkut masalah
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11