Video Cuba Senyum Tapi Rindu Arwah Mama Terlalu Kecil Untuk Faham Arwah Mama Pergi Akibat Covid 19


Sayu, itulah perasaan yang boleh digambarkan saat menonton video adik Sumayyah, 1 tahun 3 bulan yang cuba mengukir senyuman setelah pemergian ibu tersayang akibat Covid-19.
(Followers Pa&Ma jom rileks jap, klik link ni! https://bit.ly/3fRSN23)
https://www.facebook.com/nurafyfa.yacob/videos/4257749574306985 Klik link untuk tonton video adik Sumayyah.
Masih terlalu kecil untuk memahami apa yang berlaku, namun dari riaksi wajahnya jelas kelihatan dia merindui pelukan seorang ibu yang dipanggil mama.

Video berdurasi 21 saat itu jelas menggambarkan segalanya. Rata-rata yang menonton tidak dapat menahan sebak. Video tersebut dimuatnaik oleh Puan Nurafyfah, ibu saudara sumayyah secara spontan selepas pulang dari klinik atas urusan check-up dan vaksinasi Sumayyah.
Allahyarham Norfazzlyana Nezal (mama Sumayyah) meninggal setelah bertarung nyawa akibat Covid-19 stage 5 dan arwah terpaksa ditidurkan untuk mengeluarkan bayi yang ketika itu berusia 35 minggu di dalam kandungn.
Sumayyah bersama arwah mama “Video ni sebenarnya spontan je lepas balik cucuk 1 tahun 3 bulan seketul Sumayyah semalam.. Tapi bila tengok balik mata Sumayyah macam ada sesuatu nak cakap kan..”
“Ye mami tau Sumayyah rindu mama.. Mama mana?? kenapa mama yang tak bawak sumayyah pergi checkup? Allah andaila dia boleh berkata-kata.. Aku kalau bab anak ni lemah terus even ko garang macam singa ke tapi mak kan.. Serapat apapun anak dengan ayah, ibu jugak diorang cari… ”

“Nak pulak Sumayyah ni sebaya kembar lagi luluh hati ni sebab dia kecik lagi tak paham apa erti kehilangan kematian insan tersayang😔 Aku post video ni bukan mintak simpati atau buat arwah sedih tapi minta semua doakan anak-anak arwah kuat dan menjadi anak-anak yang soleh dan solehah.. Mereka lah kekuatan untuk abang aku sekarang..”
“Mama sekarang dah jadi bidadari syurga dah.Allah tu sayang…”

Menurut Puan Nurafyfah, anak saudaranya dalam keadaan baik dan buat masa ini dibawah jagaan Nurafyfah semetara abangnya menguruskan beberapa urusan arwah yang belum selesai.
“Kadang-kadang masa tidurla dia kejap-kejap sedar menangis.. mungkin rindu mama dia kot..”
“Ayah dia ok dan redha dengan semuanya. Sekarang masih sibuk uruskan hal arwah..”

Menurut laporan kosmo pula, Mohamad Syafiq sempat berbisik di telinga arwah bahawa dia akan kuat demi anak-anak sebelum arwah menghembuskan nafas terakhir.

“Saya bisik di telinganya, saya akan kuat demi anak-anak. Air matanya mengalir seolah-olah dia faham,” luah Mohamad Syafiq Yacob, 31, suami mangsa Covid-19, Allahyarham Norfazzlyana Nezal, 29.

Wanita itu kemudiannya disahkan meninggal dunia kira-kira pukul 3.30 pagi, 23 Ogos 2021.
Mohamad Syafiq berkata, arwah isterinya sebelum ini terpaksa melahirkan anak ketiga pada 20 hari lalu secara pembedahan pada usia kandungan 35 minggu di Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) Seremban susulan bertarung nyawa akibat diletakkan dalam keadaan intubate.
Kredit:Nurafyfah Yacob
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)

Sertai Webinar penyusuan terbesar ‘Mama Tak Penat Susukan Anak’ yang dianjurkan Pa&Ma tahun ini. Webinar PERCUMA ini menampilkan panel-panel hebat seperti Dato’ Dr Sheikh Muszaphar, Dr Seri Suniza, Dr Hairin Anisa, Puan Asiah Maharam dan perkongsian istimewa oleh Dato’ Siti Nurhaliza. Selain mendapat ilmu penyusuan, peserta juga berpeluang memenangi hadiah cabutan bertuah. Daftar segera di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-mama-tak-penat-susukan-anak/ atau terus scan QR Code pada poster.
The post [Video] “Cuba Senyum, Tapi Rindu Arwah Mama” Terlalu Kecil Untuk Faham Arwah Mama Pergi Akibat Covid-19 appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/video-cuba-senyum-tapi-rindu-arwah-mama-terlalu-kecil-untuk-faham-arwah-mama-pergi-akibat-covid-19/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Cuba Kenal Wanita Lain Tapi Tak Boleh Pergi Jauh

Saya Cuba Kenal Wanita Lain Tapi Tak Boleh Pergi Jauh

papar berkaitan - pada 22/8/2021 - jumlah : 192 hits
Bakal menamatkan zaman bujang esok pelakon Remy Ishak berkata hanya bekas tunangnya itu Ezza Yusof yang mengenali siapa dirinya Sudah lapan tahun mengenal hati budi Remy berkata wanita bertuah itu tidak hanya mengenalinya sebagai selebriti ...
Menko Luhut Indikator Kematian Akibat Covid 19 Tidak Dikeluarkan Secara Permanen

Menko Luhut Indikator Kematian Akibat Covid 19 Tidak Dikeluarkan Secara Permanen

papar berkaitan - pada 16/8/2021 - jumlah : 163 hits
Lebih lanjut Menko Luhut mengisahkan menurut data yang dimilikinya terjadi lonjakan angka kematian di beberapa daerah dalam beberapa bulan ke belakang Namun ia tidak menyebutkan daerah mana yang mengalami hal tersebut
Ketua Mpr Waspadai Rentetan Dampak Ketidakpastian Ekonomi Akibat Covid 19

Ketua Mpr Waspadai Rentetan Dampak Ketidakpastian Ekonomi Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 16/8/2021 - jumlah : 134 hits
Dia menyadari gangguan ekonomi sekarang ini telah menyebabkan meningkatnya angka pengangguran kemiskinan hingga kesenjangan yang berpotensi menimbulkan permasalahan dalam bidang bidang lainnya
6 Beradik Kehilangan Bapa Sejam Selepas Pemergian Ibu Akibat Covid 19

6 Beradik Kehilangan Bapa Sejam Selepas Pemergian Ibu Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 16/8/2021 - jumlah : 208 hits
Pasangan Minah Ma min 69 meninggal dunia pada 1 40 pagi suaminya Mahamood Omar Muhammad 71 pula meninggal dunia jam 3 pagi di Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu Kelantan PETALING JAYA Baru sahaja kehilangan ibu akibat Covid 19 ena...
Di Sidang Tahunan Ketua Mpr Soroti Pelemahan Ekonomi Akibat Covid 19

Di Sidang Tahunan Ketua Mpr Soroti Pelemahan Ekonomi Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 16/8/2021 - jumlah : 154 hits
Ketua MPR Bambang Soesatyo alias Bamsoet membuka Sidang Tahunan MPR bersama Presiden Joko Widodo Senin pagi Dalam sambutannya dia langsung menyoroti pelemahan ekonomi akibat pandemi Covid 19 berkepanjangan
Kecekapan 17 Bulan Kerajaan Pn Kes Kematian Di Luar Hospital Akibat Covid 19 Melonjak

Kecekapan 17 Bulan Kerajaan Pn Kes Kematian Di Luar Hospital Akibat Covid 19 Melonjak

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 184 hits
Oleh FAZLI RADZI August 17 2021Bekas Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Dzulkefly Ahmad berkongsikan data jumlah kes kematian di luar hospital akibat jangkitan Covid 19 malam tadi Ahli Parlimen Kuala Selangor itu berpendapat jumlah kematian te...
Lelaki Dakwa Dirinya Sebagai Sultan Melaka Meninggal Dunia Dipercayai Akibat Covid 19

Lelaki Dakwa Dirinya Sebagai Sultan Melaka Meninggal Dunia Dipercayai Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 22/8/2021 - jumlah : 267 hits
Ahli perniagaan yang mendakwa dirinya Sultan Melaka Noor Jan Tuah atau lebih dikenali sebagai Raja Noor Jan Shah Raja Tuah dilaporkan meninggal dunia dipercayai akibat COVID 19 Noor Jan 64 dilaporkan menghembuskan nafas terakhir di Hospital...
Hiburan Ada Sesuatu Arwah Cuba Sampaikan Shuib Kongsi Nyanyian Terakhir Arwah Siti Sarah

Hiburan Ada Sesuatu Arwah Cuba Sampaikan Shuib Kongsi Nyanyian Terakhir Arwah Siti Sarah

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 204 hits
Sudah beberapa hari berlalu namun masih terasa kesedihan yang menyelubungi pemergian allahyarham Siti Sarah Raissuddin ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementSepertinya suami Shuib Sepahtu juga tidak dapat membendung rasa rindu terhadap bidadari sy...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment