Vaksinasi Kerajaan Pusat Iktiraf Selvax Selangor Tingkatkan Suntikan Vaksin



Pelan Vaksinasi Greater Klang Valley untuk mempercepatkan imuniti kelompok penduduk di Lembah Kelang yang terjejas akibat jangkitan Covid 19 ketika ini akan merangkumi program vaksinasi Selangor (SelVAX) dalam pelaksanannya.
Menurut Menteri Besar (MB) Selangor, Datuk Seri Amirudin Shari, Perdana Menteri Tan Sri Mahiaddin Yassin dalam mesyuarat Task Force Greater Klang Valley dan Majlis Keselamatan Negara bersama wakil Kerajaan Negeri bersetuju untuk mempercepatkan suntikan vaksin menerusi kerjasama SelVAX, terutama dalam kalangan penduduk di Selangor dan Kuala Lumpur.
“Saya juga telah menghadiri mesyuarat Pelan Vaksinasi Greater Klang Valley yang dipengerusikan oleh Menteri Penyelaras Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (PICK) bagi menjayakan misi ‘Operation Surge Capacity’.
“Mesyuarat tersebut yang dihadiri wakil daripada beberapa kementerian bersetuju supaya usaha Kerajaan Negeri Selangor melalui SelVAX bagi meningkatkan kadar vaksinasi dirangkumkan dalam kerangka Pelan Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (PICK).
“Ini adalah pengiktirafan terhadap peranan Selangor melalui SelVAX dalam program PICK dan kerjasama ini melibatkan aspek bekalan vaksin serta pengiraan kapasiti dan data,” katanya.
Tambah MB lagi, mesyuarat tersebut juga bersetuju seluruh populasi di Selangor dan Kuala Lumpur yang mendaftar akan menerima sekurang-kurangnya satu dos vaksin menjelang 1 Ogos 2021.
“Ini meliputi 1.3 juta warga Selangor dan Kuala Lumpur yang belum menerima janji temu vaksin yang dijangka akan bermula pada 26 Julai.
“Program SelVAX Komuniti dan Industri juga akan dioptimumkan dengan bekalan vaksin yang mencukupi supaya dapat beroperasi dengan kapasiti penuh dan mencapai kadar anggaran 40,000 dos sehari bagi dos pertama dan kedua, serentak melalui lima PPV Mega serta klinik panel Selcare di seluruh negeri, tertakluk kepada stok bekalan vaksin yang diterima.
“Usaha peningkatan kapasiti Pusat Pemberian Vaksin (PPV) akan melonjakkan jumlah pemberian dos kepada 272,000 dos setiap hari. Semalam, Selangor telah berjaya memberikan 113,458 dos vaksin, angka tertinggi di seluruh negara,” katanya lagi.
Menurut Amirudin untuk melancarkan program kerjasama itu, Exco Selangor Datuk Teng Chang Khim akan menyelaraskan program SelVAX Industri bagi pekerja bersama Dr Ong Kian Ming, Ahli Parlimen Bangi yang akan membantu usaha koordinasi dan penyeragaman antara SelVAX dan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) serta Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) bagi pihak Kerajaan Negeri agar tidak berlaku sebarang percanggahan data serta maklumat.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/32589

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Warga Emas Di Selangor Kl Boleh Walk In Terima Suntikan Vaksin

Warga Emas Di Selangor Kl Boleh Walk In Terima Suntikan Vaksin

papar berkaitan - pada 16/7/2021 - jumlah : 282 hits
AGENDA DAILY Warga emas berusia 60 tahun di Selangor dan Kuala Lumpur tidak perlu lagi menunggu janji temu suntikan vaksin Covid 19 sebaliknya mereka boleh terus walk in ke mana mana Pusat Pemberian Vaksin mulai esok Gambar FB Kerajaan memb...
Penjelasan Kerajaan Agak Mustahil Berlaku Suntikan Tanpa Vaksin Jks

Penjelasan Kerajaan Agak Mustahil Berlaku Suntikan Tanpa Vaksin Jks

papar berkaitan - pada 22/7/2021 - jumlah : 276 hits
NORMAN RADZUANPesanan yg masih belum divaksin VAKSIN VAKSINASI Tanya saya kesan sampingan vaksin saya hanya pening2 sedikit walaupun dah hari ketiga Berbual kosong kami bercerita isu panas Ebit Liew vaksin dan vaksinasi Sgt pelik daripada p...
Penduduk Dikenakan Pkpd Kerajaan Selangor Suntik Vaksin Segera

Penduduk Dikenakan Pkpd Kerajaan Selangor Suntik Vaksin Segera

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 269 hits
Kerajaan Negeri mengambil langkah proaktif dengan memberi suntikan segera vaksin Covid 19 Selangor kepada mana mana penduduk yang berada di dalam kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketat seperti di Mentari Court Petaling Jaya atau Tam...
Dr Adham Penerima Vaksin Kosong Dapat Suntikan Baru

Dr Adham Penerima Vaksin Kosong Dapat Suntikan Baru

papar berkaitan - pada 21/7/2021 - jumlah : 234 hits
MALAYSIAKINI Sesiapa yang terbukti mendapat suntikan vaksin Covid 19 dengan picagari kosong akan diberikan suntikan baru kata Kementerian Kesihatan Menteri Kesihatan Dr Adham Baba berkata KKM akan memanggil individu berkenaan untuk menerima...
12 Rakyat Selangor Lengkap Terima 2 Dos Vaksin

12 Rakyat Selangor Lengkap Terima 2 Dos Vaksin

papar berkaitan - pada 16/7/2021 - jumlah : 233 hits
Sebanyak 2 3 juta dos vaksin diberikan kepada rakyat Selangor menerusi Program Imunisasi Covid 19 Kebangsaan jumlah tertinggi bagi sesebuah negeri di Malaysia Program Outreach Imunisasi Covid 19 Kebangsaan peringkat Sabak Bernam tertumpu ke...
Kerajaan Gagal Peroleh Vaksin Rakyat Pula Dimarahi

Kerajaan Gagal Peroleh Vaksin Rakyat Pula Dimarahi

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 392 hits
Majoriti rakyat tertanya tanya mengapakah individu atau keluarga yang kesusahan dan menaikkan bendera putih meminta bantuan dimarahi serta dihina kerajaan Perikatan Nasional Bagi Ketua Whip KEADILAN Datuk Johari Abdul kerajaan PN tiada seba...
Vaksinasi Pekerja Kilang Segera Titah Sultan Selangor

Vaksinasi Pekerja Kilang Segera Titah Sultan Selangor

papar berkaitan - pada 14/7/2021 - jumlah : 273 hits
Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj berkenan menerima menghadap Timbalan Mufti Selangor yang baharu Prof Madya Dr Miszairi Sitiris di Istana Bukit Kayangan Shah Alam SHAH ALAM Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah be...
Bung Mahu Kerajaan Beri Vaksin Secara Walk In Di Sabah

Bung Mahu Kerajaan Beri Vaksin Secara Walk In Di Sabah

papar berkaitan - pada 21/7/2021 - jumlah : 173 hits
Vaksin secara walk in di Sabah MySejahtera tak cukup berkesan kata Bung KOTA KINABALU Kerajaan pusat perlu mempertimbangkan pemberian vaksin Covid 19 secara walk in di Sabah kata Timbalan Ketua Menteri Bung Moktar Radin Beliau berkata pende...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Wordpress Block Patterns Give You Superpowers

Video 2 Helikopter Bertembung Ketika Raptai Di Pangkalan Tldm Lumut

9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas

Lirik Lagu Kembali Pulang Feby Putri Ft Suara Kayu