Untuk Perhatian Tuan Tuan Pari H Munafik P M K Dan Ultra C Bai


Yang berikut ini adalah kenyataan rasmi seorang Perdana Menteri yang kononnya memahami al Quran:




Jelas bahawa Perdana Menteri yang kononnya memahami al Quran terlepas baca banyak ayat al Quran yang boleh membentuk watak dan fe'elnya yang lebih mirip dengan al Quran. 
Contohnya ayat berikut:
49:11  Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak mencemuh dan merendah-rendahkan yang lain, kerana puak yang dicemuhkan itu mungkin lebih baik daripada mereka; dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, kerana puak yang dicemuhkan itu mungkin lebih baik daripada mereka; dan janganlah setengah kamu mencaci yang lain; dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk.  Amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah  beriman. Dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim
49:11 Sahih International   -     O you who have believed, let not a people ridicule [another] people; perhaps they may be better than them; nor let women ridicule [other] women; perhaps they may be better than them. And do not insult one another and do not call each other by [offensive] names. Wretched is the name of disobedience after faith. And whoever does not repent - then it is those who are the wrongdoers.
Mungkin Perdana Menteri kita telah membaca tetapi masih tidak faham maksud ayat ini.
Sebelum ini seorang lagi Perdana Menteri Malaysia telah menggunakan perkataan "haramjadah".   Juga perkataan "kepala bapak". 

Sekarang Perdana Menteri kita gunakan perkataan "pariah", tetapi dia kata "tanpa dituju kepada sesiapa pun".
Dalam system kerajaan kita YDP Agong adalah 'raja berperlembagaan' tetapi pada realitinya DYMM YDP hanya  raja 'figurehead' yang berpakaian rasmi untuk upacara rasmi.
Ketua Kerajaan yang sebenarnya adalah Perdana Menteri. Dan seorang Perdana Menteri itu menjadi pemimpin bukan saja dalam negara kita tetapi seluruh dunia perhatikan perwatakan, tingkah laku dan "gelagat" Perdana Menteri kita. 
Perdana Menteri itu mewakili, mencerminkan dan melambangkan keseluruhan negara kita dan semua rakyat negara - termasuk budaya kita, tradisi kita, kemajuan dan tahap peradaban  seluruh rakyat Malaysia.  As the real "head of state" the Prime Minister represents the sum total of everything that is Malaysia and Malaysian. 
Jadi soalan misteri yang timbul sekarang ialah berucap dengan menggunakan perkataan haramjadah, kepala bapak dan sekarang pariah mewakili atau mencerminkan atau melambangkan budaya, tradisi dan tahap peradaban haramjadah, kepala bapak atau pariah yang mana satu? 
Sebab tentu sekali negara kita Malaysia (di mana 'Islam is the religion of the Federation' - thank you) dengan penduduknya yang boleh dikata sudah advanced juga dari segi 'civilisation' atau hidup bermasyarakat  TIDAK selesa dengan menggunakan perkataan yang  mencaci, mencarut, lucah dan kurang ajar dalam pertuturan bahasa kita. 
Terutama sekali oleh seorang Perdana Menteri. This is not the culture of any country. This is not the culture of Malaysia.
This is a reflection of your own upbringing. 
Jawapannya terletak pada latarbelakang, asuhan keluarga dan peribadi Perdana Menteri itu sendiri.  This is your upbringing.

Maka saya melihat ianya lucu juga membaca satu Kenyataan Media yang rasmi oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Menteri Dalam Negeri yang menyebut : 


But the problem is Kenyataan Media seperti ini sudah jadi basi dan tidak bermakna. Kenyataan Media seperti ini tidak serius dan hanya setakat "melepaskan batuk di tangga". 

Kenyataan Tan Sri Koon Yew Yin serupa juga maksudnya dengan kenyataan oleh Tan Sri Harris Salleh (bekas Ketua Menteri Sabah) mengenai perkara yang sama - ia itu angkatan tentera kita sekarang adalah 'under-utilised'. Itulah maksud mereka berdua. Mereka tidak menggunakan perkataan 'pariah' pun (tanpa ditujukan kepada sesiapa).
Tetapi apakah tindakan yang telah diambil sesudah Menteri Dalam Negeri membuat Kenyataan Media di atas? 

Zakir Naik sekarang masih dijemput dan menerima jemputan untuk "appear in public"  di Melaka. Mungkin esok pula dia akan dijemput jadi tukang cukur jambul di Perak? Mana lah tahu?  Setelah disoal siasat oleh Polis tak ada sebarang tindakan pun diambil.

Jadi maksudnya haramjadah sudah ok. 
Kepala bapak pun ok. 
Pariah (tanpa ditujukan kepada sesiapa) pun ok juga. 
Sekarang yang berikut ini pun ok juga :

Yang berikut pun ok juga kut, mencemuh kaum Cina di Malaysia dengan panggilan 'ultra kiasu'. Semuanya ok. 

Kalau macam itu sudah ok, so is it ok kalau kita pula panggil kepala bapak itu 'ultra c_bai'? Why not? Kepala bapak, haramjadah, pariah (tanpa ditujukan kepada sesiapa pun) semua ok. So kita tambah sebiji lagi lah - ultra c_bai. Amacam?  Boleh ke tak boleh? 

Lepas itu macam mana pula dengan kes se-ekor lagi makhluk yang telah berbahasa seperti berikut pula :    
Dam satu lagi kenyataan makhluk itu seperti berikut:

Atau kenyataan berikut oleh seekor lagi makhluk yang terlepas daripada hadiqatul hayawaan :



Bukankah semua kenyataan seperti di atas ini juga :

1. berbaur perkauman
2. menyentuh sensitiviti rakyat berbilang bangsa
3. mengeruhkan keadaan
4. ganggu-gugat keharmonian dan ketenteraman awam di negara ini?

Tetapi tiada tindakan diambil pun terhadap mereka ini semua. Kalau dipanggil untuk disoal siasat pun, nothing happens. 
Jadi tanpa dituju kepada sesiapa pun, saya pun nampak-lah ada ramai sangat pariah, p___m_k dan ultra c_bai dok mengidam untuk menjadi sergiala jadian. Tetapi tidak ada tindakan diambil terhadap mereka.
Posted by Syed Akbar Ali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2019/09/untuk-perhatian-tuan-tuan-parih-munafik.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MalaysiansMustKnowTheTruth+%28Malaysians+

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Drama Tuan Danial Mencuit Hati Penonton

Drama Tuan Danial Mencuit Hati Penonton

papar berkaitan - pada 1/9/2019 - jumlah : 1367 hits
Terjebak juga dengan drama bersiri di TV3 iaitu Tuan Danial Mula mula terjebak dengan cerita ni semasa berada di kampung untuk bercuti pada hari raya aidil adha yang lalu Mula mula tengok drama ni nampak macam biasa sahaja Lagipun saya buka...
Hantu Raya Dr Mahathir Dah Mula Makan Tuan

Hantu Raya Dr Mahathir Dah Mula Makan Tuan

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 513 hits
Orang tua tua dah pesan jangan sekali kali kita bela hantu raya Sebabnya walau pun hantu raya tu boleh tolong kuta buat kerja tapi akhirnya hantu raya tu pasti akan makan tuan dia balik Mungkin Dr Mahathir tak pernah dengar nasihat orang or...
Perincikan 5 Kes Kritikal Pemimpin Dap Ini Tuan Ibrahim

Perincikan 5 Kes Kritikal Pemimpin Dap Ini Tuan Ibrahim

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 296 hits
Apa perkembangan lima kes pemimpin DAP PARTI Islam Se Malaysia menuntut pihak kerajaan dan pihak polis memperincikan perkembangan siasatan kes yang melibatkan lima orang pemimpin DAP Banyak pihak telah membuat laporan polis namun sehingga k...
Return To Cronyism Habis Tuan Tuan Yang Haprak Dapat Apa

Return To Cronyism Habis Tuan Tuan Yang Haprak Dapat Apa

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 235 hits
Letter A return to the cronyism complexYusri Abd Rahman Published 2 Sep 2019LETTER On Aug 29 the shares of Opcom Holdings Bhd a company engaged in the manufacture and sale of fibre optic cables and cable related products rose 41 11 percent ...
Video Gah Tarikan Di Indonesia Viral Nyata Sedia Jadi Tuan Rumah Piala Dunia U 20 2021

Video Gah Tarikan Di Indonesia Viral Nyata Sedia Jadi Tuan Rumah Piala Dunia U 20 2021

papar berkaitan - pada 6/9/2019 - jumlah : 304 hits
Persatuan Bola Sepak Antarabangsa sebelum ini telah menjadikan Indonesia sebagai calon tuan rumah bagi Piala Dunia U 20 pada tahun 2021 akan datang Menurut laporan tempatan pada 26 Ogos lalu pihak Persatuan Bola Sepak Indonesia sedia meneri...
Melayu Bukan Tuan Tapi Hamba Di Negara Sendiri

Melayu Bukan Tuan Tapi Hamba Di Negara Sendiri

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 332 hits
The New Economic Policy or NEP which was supposed to be the cure for the Malay disease that Mahathir and Anwar are talking about officially ended in 1991 Mahathir was the Prime Minister then while Anwar became Finance Minister in 1991 and D...
Sebagai Tuan Rumah Layan Pelawat Dengan Akhlak Yang Baik Mufti

Sebagai Tuan Rumah Layan Pelawat Dengan Akhlak Yang Baik Mufti

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 261 hits
Tidak dapat disangkal lagi kemenangan pasukan Malaysia yang menewaskan Indonesia dalam perlawanan Kelayakan Piala Dunia 2022 Piala Asia 2023 di Stadium Gelora Bung Karno pada Khamis lepas Namun kekecohan yang ditimbulkan oleh tuan rumah sed...
Penyewa Dari Neraka Dakwa Dianiaya Penyewa Tuan Rumah Kesal Rumah Sewa Jadi Kotor Dan Busuk

Penyewa Dari Neraka Dakwa Dianiaya Penyewa Tuan Rumah Kesal Rumah Sewa Jadi Kotor Dan Busuk

papar berkaitan - pada 25/8/2019 - jumlah : 442 hits
Adab sebagai penyewa hendaklah menjaga rumah serta kebersihan luar dan dalam kediaman agar lihat seperti terurus walaupun ia bukan rumah sendiri Seperti konsep kita meminjam sesuatu daripada orang hendaklah pulangkan dalam keadaan yang cant...
Mengintip Anggaran Negara Negara Yang Pernah Jadi Tuan Rumah Formula E

Mengintip Anggaran Negara Negara Yang Pernah Jadi Tuan Rumah Formula E

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 195 hits
Di Jakarta Formula E diperkirakan butuh dana Rp 1 6 triliun untuk menyukseskan balap yang akan diikuti banyak negara tersebut Saat ini anggaran sedang tahap pembahasan
Transforming Malaysia S Healthcare Financing System

Twinboss The Story Of Irwann Cheng S Twin Engine Yamaha Rxz

Bulan Malaysia Sihat Sejahtera 2024 Tarikh Senarai Aktiviti

Legoland Nagoya Travel Guide

Happy168 Happy168 Asia 29 2567 Happy168 168 Top 35 By Princess

Hyatt Alila Bangsar Kuala Lumpur Best Hotel Ever

Linkin Park The Emptiness Machine Chord

Autism Walkathon Melaka 2024


echo '';
Hamba Laut Masalah Perhambaan Asia Tenggara Yang Meruncing

Biodata Bella Khan Bella Khann Personaliti TikTok Founder Produk Vigorous Hair Tonic

Bagaimana Perkongsian Ilmiah Media Sosial Buatkan Kita Semakin Kurang Cerdik

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Pinjaman Syurga Slot Akasia TV3

Kini Kembali Ini Butiran Info Gegar Vaganza 2024 Musim 11


Mengapa Hadi Tidak Bekerjasama Dengan Anwar

Lunch Spicy Buttermilk Chicken Rice Di Bite N Sip Alor Setar

Sedapnya Makan Pizza Wagyu By Chef Jofliam

Budoxe The Dark Knight

Kedah Air Melimpah Di Kedah Empat Kampung Dilanda Banjir Kilat

Budak Didakwa Bawa Ipad Pada 1941