Uncle Menggigil Kutip Pinggan Selepas Dit3ngking Kotorkan Baju Pelanggan Usahawan Saksi Kejadian Cuma Mampu Hulur Duit


SIAPA pun kita, budi bahasa mestilah diutamakan.
Dalam zaman moden dan semakin maju, budi bahasa dan adab tidak seharusnya dilupakan walau setinggi mana pun pangkat, umur atau darjat seseorang.
Seorang wanita berkongsi video di laman sosial menunjukkan seorang lelaki warga Bangladesh sedang sibuk mengemas meja-meja kotor di medan selera di sebuah pusat beli belah di Shah Alam, Selangor.
Ketika dihubungi mStar, Wiwi Eriana Mohd Bakri menceritakan semula tentang kisah sedih bagaimana lelaki sudah lanjut usia tersebut yang dipanggil ‘uncle’ dim4rahi oleh seorang pelanggan.
“Lepas beberapa hari kita beraya, malam tu saya bawa anak-anak pergi makan dengan kawan baik saya. Semua restoran dalam mall padat dengan manusia jadi kami pergi dekat food court. Bila sampai situ rupanya sama juga ramai orang.
     View this post on Instagram           A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Kami cari meja kosong nak duduk tapi tak ada. Yang ada pun penuh dengan pinggan mangkuk dan cawan kotor pelanggan tinggal belum dikemas jadi kami terp4ksa tunggu.
“Tak sampai lima minit ada seorang uncle ni datang cuci meja cepat-cepat lepas nampak kami menunggu. Lepas dah bersih kami terus duduk dan uncle ni pun beredar bawa troli penuh pinggan kotor kemas meja lain sebab masih ramai lagi tengah tunggu,” ujarnya yang senang disapa Wiwi.
Bercerita lanjut, wanita yang menetap di Meru, Klang ini berkata matanya asyik memerhati kerajinan dan ketekunan uncle tersebut mengemas dengan cepat bagi membolehkan lebih ramai pelanggan mendapat tempat duduk.

Gambar Wiwi bersama anaknya semasa berada di kedai makan sebelum kej4dian.
Namun Wiwi tidak menyangka melihat pakcik yang leka mengutip pinggan mangkuk itu tiba-tiba dim4rahi oleh seorang lelaki dalam lingkungan usia 30an hingga 40an.
“Saya perhati tangan uncle tu tangkas buat kerja. Bila dia nampak orang beredar je terus dia bersihkan meja tu cepat-cepat. Mungkin dia faham musim raya ni orang lapar sebab tu ramai keluar cari makan.
“Ada satu masa tu uncle tak perasan ada seorang ‘abang’ ni dekat belakang dia jadi dia tak sengaja terl4nggar abang tu. Baju Melayunya kotor terkena sisa makanan. Dari pandangan saya tak nampak teruk pun sebab terl4nggar sedikit saja. Tapi abang tu ‘bising’ dekat uncle tu sebab buat kerja tak pandang orang.
“Saya kesian bila tengok uncle dengan muka penat kena minta maaf dekat orang tu dan mengaku dia tak perasan. Bagi saya abang tu kurang ajar bila m4rah uncle tu suruh buat kerja betul-betul depan khalayak macam tu sedangkan bukan dia sengaja nak l4nggar,” kata Wiwi.

Uncle sedang tekun mengutip pinggan dan cawan kotor.
Wiwi yang merupakan anak kedua daripada tiga beradik ini berkata, lelaki itu kemudian terus beredar tanpa sedikit pun menunjukkan rasa bersalah kerana berk4sar dengan uncle yang lebih berusia.
Menurut ibu kepada dua cahaya mata ini, dia berasa kasihan terhadap warga asing itu apabila melihat raut wajahnya kelihatan gel1sah setelah dim4rahi pada ketika itu.
Malah, selepas dim4rahi uncle tersebut berusaha mengutip semua pinggan dengan lebih cepat dan meletakkan troli lebih jauh daripada pelanggan.
“Uncle nampak ris4u sangat lepas kejadian tu. Lepas dia tolak troli jauh tu, dia berjalan dari meja ke meja dan angkut semua pinggan mangkuk sebab t4kut terkena orang lain pula.
“Rasa seb4k pula sebab tengok dia dengan kudrat badan dah tak berdaya sampai menggigil-gigil bawa pinggan kotor jauh-jauh. Bila saya nampak uncle ni dah tak sibuk sangat, saya cuba ajak dia berborak.

Wiwi merupakan seorang usahawan makanan sejuk beku.
“Bila ditanya rupanya dia belum makan lagi. Dia lebih utamakan orang lain sebab tahu musim raya ni memang semua orang lapar cari makan dekat luar. Dia faham sebab dia pun sudah 14 tahun dekat Malaysia. Lagi sedih bila uncle ni cakap tahun ni tak balik beraya sebab nak cari duit,” tambah Wiwi.
Mendengar kisah lelaki itu membuatkan naluri hati seorang ibu menjadi lebih p1lu apatah lagi mengimbas kejadian yang disaksikan di hadapan mata.
Walaupun ditawarkan untuk belanja makan, lelaki berkenaan menolak kerana lebih mementingkan kerjanya justeru Wiwi membantu cara lain dengan memberi sejumlah wang kepadanya sebagai hadiah.
Wiwi yang merupakan seorang usahawan dan juga pengasas makanan sejuk beku mengakui berasa begitu terkesan dengan apa yang berlaku pada malam itu apatah lagi ia melibatkan lelaki tua warga asing yang begitu tekun bekerja di negara orang.
Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network
Sumber: mstar


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2022/05/uncle-menggigil-kutip-pinggan-selepas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Katak Tanpa Kepala Melompat Selepas Jadi Hidangan Atas Pinggan

Katak Tanpa Kepala Melompat Selepas Jadi Hidangan Atas Pinggan

papar berkaitan - pada 15/5/2022 - jumlah : 98 hits
Katak yang sudah disiat kulit dan dipotong kepala dirakam cuba melompat keluar dari pinggan hidangan Douyin BEIJING Seorang pelanggan restoran di Chengdu China berdepan kejadian mengejutkan apabila hidangan katak tanpa kepala yang dipesan t...
Kanak Kanak Pun Ada Strategi Kutip Duit Raya

Kanak Kanak Pun Ada Strategi Kutip Duit Raya

papar berkaitan - pada 5/5/2022 - jumlah : 108 hits
MERAK Jalanan juga pernah melalui zaman kanak kanak yang gembira menyambut Aidilfitri dengan mengumpul duit raya melalui aktiviti kunjungan dari rumah ke rumah Mengimbau kembali waktu itu Merak Jalanan akan bersama kawan kawan menjelajah ke...
Duit Kwsp Sakan Beraya Apa Penyelesaian Kerajaan Selepas Ini

Duit Kwsp Sakan Beraya Apa Penyelesaian Kerajaan Selepas Ini

papar berkaitan - pada 7/5/2022 - jumlah : 143 hits
Duit KWSP sakan beraya apa penyelesaian kerajaan selepas ini Posted By on May 07 2022 Kerajaan BN dibidas kerana membenarkan pengeluaran caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja menjelang Hari Raya Aidilfitri yang menyebabkan segelintir rakya...
S4yu Adegan Di Mesin Atm Anak Belum Masuk Duit Bapa Tetap Berulang Kali Cvcuk Kad Walau Baki Dalam Akaun Cuma Rm11

S4yu Adegan Di Mesin Atm Anak Belum Masuk Duit Bapa Tetap Berulang Kali Cvcuk Kad Walau Baki Dalam Akaun Cuma Rm11

papar berkaitan - pada 17/5/2022 - jumlah : 339 hits
LAIN orang lain rezeki dan ujiannya Begitulah juga kisah perkongsian wanita ini mengenai seorang lelaki warga emas yang ditemui secara tidak sengaja di sebuah bank baru baru ini Menerusi kapsyen yang ditulis wanita itu pada perkongsian vide...
Kereta Rosak Tepi Jalan Wanita Ini Terkejut Johan Datang Hulur Bantuan Tu Sebab Rezeki Dia Murah

Kereta Rosak Tepi Jalan Wanita Ini Terkejut Johan Datang Hulur Bantuan Tu Sebab Rezeki Dia Murah

papar berkaitan - pada 19/5/2022 - jumlah : 133 hits
Kerana tindakannya memberhentikan kenderaan bagi meninjau sebuah keluarga yang berada di dalam kesusahan niat murni pelawak dan penyampai radio Johan mendapat pujian ramai Menerusi perkongsian seorang individu yang dikenali sebagai Nor Aqma...
Tuud Ia Aihhh Nak Buka Kedai Emas Pulak Dah Simpan Emas Banyak Banyak Duit Rasuah

Tuud Ia Aihhh Nak Buka Kedai Emas Pulak Dah Simpan Emas Banyak Banyak Duit Rasuah

papar berkaitan - pada 19/5/2022 - jumlah : 166 hits
Barang kemas jutaan ringgit tidak normal untuk individu kata saksi May 18 2022 Saksi ke 21 yang juga Pengurus Syarikat Poh Kong Holding Berhad Siow Der Ming hadir di Mahkamah Khas Rasuah Kota Kinabalu hari ini KOTA KINABALU Mahkamah Khas Ra...
Prestige V Jamu Moden Yang Mampu Merawat Masalah Dalaman Wanita

Prestige V Jamu Moden Yang Mampu Merawat Masalah Dalaman Wanita

papar berkaitan - pada 1/5/2022 - jumlah : 199 hits
Sebagai wanita yang sangat sibuk dengan menguruskan anak dan disamping itu bekerja memang tiada masa untuk kesihatan diri Kadang tu disebabkan ini menyebabkan badan jadi tidak bermaya malah menimbulkan pelbagai masalah hormon wanita seperti...
Jangan Buat Konten Murahan Nak Viralkan Produk Dsv Sound Influencer Amuk Founder Bagi Duit Palsu

Jangan Buat Konten Murahan Nak Viralkan Produk Dsv Sound Influencer Amuk Founder Bagi Duit Palsu

papar berkaitan - pada 19/5/2022 - jumlah : 181 hits
Sebelum ini tular sebuah video mengenai drama seorang seorang influencer yang dikenali sebagai Puteri Sari bergaduh dengan nbsp founder produk Siti Jamumall nbsp yang dikatakan bergaduh Difahamkan nbsp influencer tersebut berkunjung ke ruma...
Maaf Umno Tak Mampu Lagi Berharap Kepada Prasangka Baik Kepada Pas Sahaja Untuk Buat Sebarang Keputusan

Maaf Umno Tak Mampu Lagi Berharap Kepada Prasangka Baik Kepada Pas Sahaja Untuk Buat Sebarang Keputusan

papar berkaitan - pada 4/5/2022 - jumlah : 192 hits
SMBLEAKS 2 LANGKAH TERBAIK YANG UMNO BOLEH PILIH Susulan dari kenyataan terkini yg dikeluarkan oleh PAS melalui Naib Presidennya dan diperkukuhkan lagi dgn kenyataan dari Presiden PAS berhubung pendirian PAS yg menolak untuk menyertai Khema...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms