Umur Bukan Penghalang Kalau Dah Namanya Jodoh


Kalau dah namanya jodoh. Walaupun bakal isteri 30 tahun lebih muda daripada saya, namun dia sangat matang dan mendapat restu empat anak dan ahli keluarga, malah ikhlas memperisterikannya.”
Begitu kata Raduan Yaakob, 50, yang bakal berkahwin dengan Nor Fatim Aisyah Mohd Noor, 20, selepas berkenalan sejak setahun lalu.
Raduan yang juga kontraktor dan tinggal di Kampung Banir Belikong, Selising, Pasir Puteh bakal melangsungkan perkahwinan dengan gadis dari kampung yang sama pada 29 Disember ini.
Kata pesara tentera itu, dia tidak menyangka bakal isteri sanggup menerima dirinya walaupun berbeza usia kira-kira 30 tahun.

Bakal Isteri
“Saya kenal dengan bakal isteri setahun yang lalu ketika dia bekerja di syarikat katering yang saya usahakan selepas menduduki Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM).
“Pada awalnya hubungan kami hanya sebagai pekerja dan majikan, namun tidak menyangka hubungan menjadi bertambah baik sebelum mengambil keputusan untuk bertunang dan berkahwin,” katanya ketika dihubungi, hari ini.
Menurutnya, perbezaan usia tidak menjadi masalah kerana hubungan mereka direstui keluarga terutama empat anaknya berusia antara sembilan hingga 26 tahun.
“Ibu bapa Nor Fatim Aisyah merestui hubungan ini kerana kami mempunyai pertalian persaudaraan dan tinggal di kampung yang sama.
“Saya mahu perkahwinan yang bakal berlangsung ini kekal berpanjangan memandangkan saya pernah gagal pada perkahwinan pertama apabila berpisah dengan bekas isteri, dua tahun lalu.
“Saya mohon orang ramai supaya tidak mengecam hubungan kami kerana ini adalah jodoh yang ditetapkan Allah SWT,” katanya.
Artikel Berkaitan
Kalau Dah Namanya Jodoh, Tinggi Atau Rendah Takde Maknanya…
Kalau dah namanya jodoh, tinggi atau rendah takde maknanya. Selalunya, orang lelaki akan memilih calon isteri yang lebih rendah daripada mereka. Berdasarkan kepad sebuah kajian antarabangsa, 90% lelaki cendurung untuk memilih calon isteri yang lebih rendah daripada mereka. Manakala lebih 50% wanita mahukan teman lelaki lebih tinggi.
Soal Jodoh
Namun, apabila bercakap mengenai soal jodoh, tiada siapa yang mampu menghalang ketentuanNya. Meskipun memiliki perbezaan ketinggian yang besar di antara mereka berdua, itu tidak menghalang niat pasangan Nor Adida Ahmad, 25, dan suaminya Rohaizad Jamaludin, 35 untuk mendirikan rumah tangga.
Nor Adida yang berkerja sebagai seorang jururawat di sebuah hospital swasta mula berkenalan dengan suaminya yang bekerja sebagai kontraktor untuk sebuah projek yang terletak berhampiran dengan tempatnya bekerja.
Pada mulanya, mereka hanya berkawan, namun setelah tempoh berapa lama berkawan, Nor Adida sudah berasa selesa dengan Rohaizad yang pandai mengambil hatinya.
Menurut Nor Adida turut memberitahu yang beliau memang menggemari lelaki rendah kerana tertarik dengan bentuk fizikal mereka yang comel itu.
Beliau yang memiliki ketinggian 1.6 meter itu tertarik pada fizikal comel suaminya yang memiliki ketinggian 1.4 meter itu.
Selain itu, beliau turut menambah sifat peribadi Rohaizad yang tegas tapi kadang-kadang kelakar itu turut membuatkan beliau jatuh hati pada suaminya itu.
“Saya tidak melihat ketinggian suami sebagai satu kekurangan kerana dia pun boleh menerima saya seadanya, biarpun saya berisi,” jelasnya.
Tambh Nor Adida, mereka sering menjadi perhatian orang ramai setiap kali keluar bersama, namun dia tidak mengendahkan pandangan orang ramai dan tidak menganggapnya sebagai satu isu besar kerana baginya penerimaan kedua-dua keluarga lebih penting.
Sumber: Harian Metro
The post Umur Bukan Penghalang, Kalau Dah Namanya Jodoh… appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/umur-bukan-penghalang-kalau-dah-namanya-jodoh/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wiranto Kita Lahir Hidup Dan Mati Di Indonesia Kok Tak Mencintai Khianat Namanya

Wiranto Kita Lahir Hidup Dan Mati Di Indonesia Kok Tak Mencintai Khianat Namanya

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 212 hits
Karena itu Wiranto mengharapkan dan mengajak untuk mempunyai rasa ikut memiliki bangsa ini membela bangsa menolak dan memberantas ajaran ajaran yang bertentangan dengan Pancasila
Sumber Keamanan Yang Tak Bersedia Disebut Namanya 8765

Sumber Keamanan Yang Tak Bersedia Disebut Namanya 8765

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 321 hits
Us yang sebenarnya pengganas berlesen yang lebih berbahaya kepada keamanan sejagat dengan tindak tanduknya sentiasa menciumi zionis fremeson dan iluminati serta sentiasa memenangkan penindasan penjajahan dan pencerobohan terkutuk yahudi lak...
Galaksi Baru Yang Dijumpai Wanita Turki Ini Dinamakan Sempena Namanya

Galaksi Baru Yang Dijumpai Wanita Turki Ini Dinamakan Sempena Namanya

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 548 hits
Burcin Mutlu Pakdil membesar dengan minat yang unik iaitu gemar memerhatikan bintang bintang di langit pada waktu malam Siapa sangka minat seorang anak warga Turki ini akhirnya berjaya menjadikan beliau seorang Ahli Astrofizik Segalanya ber...
Cantiknya Kekasih Pelakon Seribu Rindu Fadlan Hazim Julie Anne Namanya Saksi Cinta Dua Budaya

Cantiknya Kekasih Pelakon Seribu Rindu Fadlan Hazim Julie Anne Namanya Saksi Cinta Dua Budaya

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 1701 hits
Fadlan Hazim dilahirkan pada 2 Januari 1992 di Taman Melawati Kuala Lumpur Malaysia dan merupakan anak sulung daripada empat beradik Sebelum menceburi dalam bidang nyanyian mahupun lakonan beliau terlebih dahulu menceburi bidang peragaan se...
Tak De Rezeki La Namanya Tu

Tak De Rezeki La Namanya Tu

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 324 hits
kau menyorok dalam fridge atau tuan tanah yang x nampak menjelma semula cuma bila kau dah expired
Usia Bukan Penghalang Untuk Mereka Jika Saling Faham Antara Satu Sama Lain

Usia Bukan Penghalang Untuk Mereka Jika Saling Faham Antara Satu Sama Lain

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 434 hits
Usia Bukan Penghalang Untuk Mereka Jika Saling Faham Antara Satu Sama Lain Memiliki pasangan yang lebih tua atau lebih muda membuatkan hari anda semakin berwarna dan indah kerana boleh berkongsi pengalaman Inilah masanya anda dan pasangan m...
6 Alasan Bahwa Tak Mengakui Diri Pernah Patah Hati Bisa Jadi Penghalang Jodohmu Selama Ini

6 Alasan Bahwa Tak Mengakui Diri Pernah Patah Hati Bisa Jadi Penghalang Jodohmu Selama Ini

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 250 hits
Akui hatimu pernah patah dan berdamailah dengan masa lalumu niscaya jodohmu akan cepat ketemu
Bangang Namanya Tu

Bangang Namanya Tu

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 277 hits
Inilah bahananya apabila pemahaman agama tidak mendalam Malah yang lebih malang ianya membawa pandangan salah orang ramai kepada kesucian agama Islam Hakikatnya mereka menjual agama dengan harga yang murah demi kelansungan politik murahan m...
Cara Jitu Mencari Jodoh Idaman Di Facebook Dan Twitter

Cara Jitu Mencari Jodoh Idaman Di Facebook Dan Twitter

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 454 hits
Pada postingan kali ini saya akan membagikan tips mengenai Cara jitu mencari jodoh idaman di Facebook dan Twitter yang berguna bagi sobat Jomblowati dan Jomblowan di seluruh nusantara Banyak cara Baca selengkapnya di https www a dhea com
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand