Umno Perak Bersedia Sekiranya Diumumkan Prk Gerik


NOVEMBER 17, 2020

GERIK – UMNO Perak bersedia sekiranya diadakan Pilihanraya Kecil (PRK) di Parlimen Gerik susulan kematian penyandangnya Datuk Hasbullah Osman akibat serangan jantung semalam.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri, Datuk Saarani Mohamad, berkata malah parti itu sentiasa bersedia menghadapi sebarang pilihanraya sebagaimana termaktub dalam Perlembagaan yang menetapkan pilihan raya mesti diadakan dalam tempoh 60 hari selepas wujud kekosongan sesuatu Parlimen.

“Saya tiada pilihan malah saya sudah memanggil Setiausaha Bahagian Gerik, Ahmad Shukri Ismail dan saya dilaporkan kita memang bersiap sedia dari dahulu.

“Dimaklumkan kepada saya pada mesyuarat di bahagian pada perjumpaan terakhir baru-baru ini semua sudah bersiap-sedia menghadapi pilihanraya.

“Malah sekiranya Allahyarham masih ada, kita sudah merancang untuk mengadakan Majlis Penyampaian Watikah Perlantikan kepada Ketua-ketua Pusat Daerah Mengundi.

“Sampai ke tahap itu UMNO Gerik bersiap-siaga dalam menghadapai Pilihanraya Umum (PRU). Jadi saya raya tiada masalah sekiranya diumumkan PRK,” katanya ketika ditemui pada pengkebumian Allahyarham di sini, hari ini.

Untuk rekod, Pada PRU-14 lalu, Allahyarham memperoleh 13,243 undi menewaskan pencabarnya, Mohd Dahalan Ismail dari PAS dan Ibrahim Mohd Hanafiah dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

Dalam pada itu Saarani berkata beliau reda dengan pemergian dua pemimpin yang juga wakil rakyat UMNO pada tahun ini, selepas kematian Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Slim, Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib pada Julai lalu.

Katanya ia adalah ketentuan Allah SWT yang harus diredai selain menyifatkannya sebagai satu cabaran yang mempunyai hikmah disebaliknya.

Pada masa sama, beliau berkata pemergian Hasbullah pasti dirinduinya kerana mengenali Allahyarham sejak muda dan aktif bersama-sama dalam Gabungan Pelajar Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) sekitar tahun 1980’an.

Ujarnya lagi hubungan beliau bersama arwah dalam politik turut akrab sehingga Hasbullah dilantik timbalannya dalam Badan Perhubungan UMNO Perak.

Sementara itu, bekas Menteri Besar Perak, Tan Sri Mohamad Tajol Rosli Ghazali yang ditemui turut menyifatkan Allahyarham sebagai seorang pemimpin yang rajin bekerja dalam memberi perkhidmatan kepada rakyat.

“Arwah seorang yang kuat bekerja. Cuma beliau terlampau menjaga orang, sehingga kurang menjaga kesihatan diri sendiri,” katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2020/11/umno-perak-bersedia-sekiranya-diumumkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kemenangan Percuma Umno Gerik Serah Pertimbangan Parti Parti Lain

Kemenangan Percuma Umno Gerik Serah Pertimbangan Parti Parti Lain

papar berkaitan - pada 18/11/2020 - jumlah : 175 hits
GERIK UMNO Gerik menyerahkan kepada parti parti lain untuk memberi kemenangan percuma kepada parti itu sekiranya Pilihan Raya Kecil Parlimen Gerik diadakan ekoran pemergian penyandangnya Datuk Hasbullah Osman pada Isnin Pemangku Ketua UMNO ...
Dap Gesa Semua Parti Beri Umno Menang Tanpa Bertanding Di Gerik

Dap Gesa Semua Parti Beri Umno Menang Tanpa Bertanding Di Gerik

papar berkaitan - pada 17/11/2020 - jumlah : 189 hits
Susulan Ahli Parlimen Gerik Hasbullah Osman meninggal dunia Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menggesa semua parti politik supaya mengelak meletak calon dan memberikan kemenangan tanpa bertanding kepada Umno Tambahnya ini bagi mengekang ris...
Flood Situation In Perak Worsens More Than 700 People Evacuated

Flood Situation In Perak Worsens More Than 700 People Evacuated

papar berkaitan - pada 22/11/2020 - jumlah : 198 hits
The flood situation in Perak is reported to worsen with more residents evacuated to six relief centres from 319 people at 9pm yesterday to 736 people at 6am today A spokesperson for the State Disaster Management Committee Secretariat said t...
Puak Terpencil Dalam Umno Kini Menyebar Fitnah Kononnya Wujud Kumpulan C5

Puak Terpencil Dalam Umno Kini Menyebar Fitnah Kononnya Wujud Kumpulan C5

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 662 hits
Datuk Zaharin Mohd Yasin mendakwa ketika ini wujud kumpulan dikenali sebagai C5 yang sedang merancang satu grand design untuk menghancurkan Umno Ini kenyataan terkini dia yang disebar dalam banyak media massa Siapa Datuk Zaharin Mohd Yasin ...
C5 Didakwa Buat Grand Design Untuk Hancurkan Umno

C5 Didakwa Buat Grand Design Untuk Hancurkan Umno

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 214 hits
November 3 2020Datuk Zaharin Mohd Yasin mendakwa ketika ini wujud kumpulan dikenali sebagai C5 yang sedang merancang satu grand design untuk menghancurkan Umno Bekas pemimpin Umno itu berkata kumpulan C5 terdiri dari pemimpin Bersatu dan Pa...
Video Lokman Adam Dedah Hamzah Zainudin Ugut Nak Haram Umno Dan Penjarakan Zahid Dan Anaknya

Video Lokman Adam Dedah Hamzah Zainudin Ugut Nak Haram Umno Dan Penjarakan Zahid Dan Anaknya

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 564 hits
Lokman Adam muncul sekali lagi dengan pendedahan terbaru Berkaitan isu politik terbaru negara yang melibatkan pemimpin parti politik terutama PPBM dan UMNO yang sedang hangat diperkatakan sedang bergolak kerana ada kumpulan tertentu di bela...
Cops Nab Man With Blue Wristband Who Fled Perak Hospital

Cops Nab Man With Blue Wristband Who Fled Perak Hospital

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 239 hits
The man escaped from his ward at the Slim River Hospital yesterday evening but was arrested 70 minutes later TANJUNG MALIM Police arrested a Covid 19 suspect with a blue wristband who escaped from the Slim River Hospital here yesterday Poli...
C5 Grand Design Nak Bunuh Umno Umno Akan Diharamkan

C5 Grand Design Nak Bunuh Umno Umno Akan Diharamkan

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 167 hits
IBRAHIM MAT ISA SHAREC5 GRAND DESIGN NAK BUNUH UMNO UMNO AKAN DIHARAMKAN 1 MAHATHIR GAGAL KAWAL DAP WAKTU DALAM KERAJAAN PH 2 BERSATU SUDAH LUMPUH AHLI BAWAHAN BERPINDAH KE PEJUANG 3 TUN AKAN KEMBALI KE UMNO SETELAH NAJIB TIADA 4 KJ PERSONA...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Dilaporkan 10 Orang Terkorban 2 Helikopter Atm Bertembung Di Udara

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara