Umat Islam Perlu Buka Mata Bantuan Evangelis Kristian Wajar Diterima Dengan Berhati Hati



Pada 7 Julai 2017, saya telah menulis mengenai betapa Steven Sim telah pernah diperkenalkan oleh Joshua Woo, Pegawai Khas beliau, pada 31 Disember 2005 sebagai seorang pendakyah Kristian atau, lebih tepat lagi, “a missionary (or missionary pastor to be) who just got back from a mission conference in Africa”.
Saya juga telah menulis mengenai betapa Steven Sim dan Joshua Woo telah pernah mengulas kandungan Bajet Malaysia 2010 dari sudut agama Kristian dengan antara lainnya:
(1) Mempersoalkan keistimewaan sosio-ekonomi dan politik Bumiputera dengan menulis: “We are still seeing racial categorization in our economy. Malaysians are still divided into Bumiputera and non-Bumiputera, with the former accorded certain socio-economic and political privileges such as quotas and special subsidies.”
(2) Menyeru gereja untuk bukan sahaja mencari rekrut baru, tetapi turut terlibat dalam politik secara praktikal dengan menulis: “Our reaching out has been restricted to “reaching out to bring ’em in”, our evangelism, proclaiming of the good news, has been restricted to holy club recruitment drives. With many Christians taking up the challenge of participation rather than isolation, especially in the arena of politics, it is crucial for the Church to be able to bless their endeavors not merely with words and prayers, but also by theological praxis (actions/practices).”
Perbezaan Dua Bantuan Wakil Rakyat, Antara Keikhlasan dan Mencari Laba Politik

Setelah PH menang dalam PRU 14 dan Steven Sim telah dilantik sebagai Timbalan Menteri Belia dan Sukan, beliau telah hadir di dalam satu forum bertajuk “New Malaysia Narrative” (“Naratif Malaysia Baharu”) di Mega Chinese Methodist Church, Kota Damansara, Selangor, pada 14 September 2019.
Di dalam forum ini, Steven Sim telah melancarkan sebuah buku bertajuk “Bila Kamu Berkuasa Untuk Bertindak” (“When It Is In Your Power To Act”) yang kata pengantarnya ditulis oleh beliau sendiri dan yang kandungannya merekod dan mengumpulkan secara ‘chronicle’ kerja-kerja Kristian Malaysia di negara ini.
Di dalam forum ini juga, Steven Sim telah bercakap panjang lebar mengenai betapa indahnya Kerajaan Tuhan (how wonderful the Kingdom of God is), mengenai bentuk Kerajaan Tuhan (the shape of the Kingdom of God) dan mengenai jenis politik yang dimahukan oleh Tuhan (the kind of politics Jesus was talking about when he talked about politics).
Kerajaan PN Nafi Barang Naik, Tapi Najib ‘Kantoikan’ Dengan Data Kerajaan Sendiri

Dinyatakan oleh Steven Sim mengenai “The Jesus Manifesto” yang didakwa terkandung di dalam Bible, lengkap dengan huraian panjang lebar mengenai empat cirinya yang didakwa terkandung di dalam salah satu surah di dalamnya.
Lebih jauh lagi, Steven Sim juga mendakwa bahawa Kerajaan Tuhan Kristian adalah satu misi yang tidak dapat dihalang dengan menyebut dua kali:
(1) “The Kingdom of God is an unstoppable mission, and the reason is simply this, God Himself will act on it, and that is our unshakeable confidence”.
(2) “The Kingdom of God is unstoppable, and this is our answer to all the ideologies of capitalism, communism, socialism, liberalism, nationalism, God Himself is committed to act and ensure the success of His own Kingdom”.
Ekoran pendedahan saya ini, Timbalan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man, telah membuat satu kenyataan media pada 18 September 2019 dengan antara lainnya:
(1) Mempersoalkan tindakan DAP yang begitu rancak mempromosi ‘The Kingdom of God’ dan ‘The Jesus Manifesto’ seperti yang diungkapkan oleh Steven Sim dalam forum “Naratif Malaysia Baharu” pada 14 September 2019 ini.
(2) Menanyakan kepada pemimpin DAP adakah agenda Kristianisasi dalam politik Malaysia satu tindakan yang wajar.
Belasah muslim puasa: Mana respon SUHAKAM, MCCBCHST? Masih belum bangun tidor?

(3) Menggesa pihak polis supaya menyiasat penganjuran dan kandungan forum tersebut bagi mengelakkan kecelaruan dalam kalangan rakyat.
Ekoran pendedahan saya ini juga, mantan Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad, telah mengeluarkan satu komentar panjang lebar yang menghuraikan intipati kandungan forum “Naratif Malaysia Baharu” ini dengan antara lainnya:
(1) Menulis: “Dalam ucapannya, Timbalan Menteri itu (Steven Sim) memuji Negara Tuhan yang mereka hendak tegakkan di negara ini berdasarkan Manifesto Jesus. Beliau menyeru semua Cina (Kristian) untuk bertindak kerana ini adalah tahun Tuhan untuk bertindak dan Tuhan sendiri akan bertindak untuk menegakkan Negara Tuhan itu.”
(2) Menulis: “Kita boleh simpulkan tujuan forum itu, iaitu: 1. Untuk menjadikan Malaysia sebuah Negara Tuhan berasaskan Manifesto Jesus. 2. Untuk membangkitkan rasa tidak puas hati orang Cina Kristian supaya mereka bangun bertindak, mereka diberitahu mengenai “ketidakadilan” yang dilakukan terhadap mereka oleh Kerajaan Barisan Nasional.”
Dalam konteks inilah maka saya rasa adalah wajar untuk masyarakat Melayu Islam meneliti dengan lebih berhati-hati kebaikan yang ditunjukkan oleh evangelis Kristian dalam membantu mereka.
Kita sepatutnya bersyukur bahawa hayat Kerajaan Pakatan Harapan yang didukungi oleh evangelis Kristian ini tidak mampu bertahan lama, jika tidak sukar dijangka apakah yang boleh berlaku kepada negara dengan agenda Kristianisasi begini.
FB: Dr. Kamarul Yusoff
Semua pelakon video iklan judi cari ‘duit raya’ telah ditangkap, akan direman hari ini

The post Umat Islam Perlu Buka Mata: Bantuan Evangelis Kristian Wajar Diterima Dengan Berhati-Hati appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/04/17/umat-islam-perlu-buka-mata-bantuan-evangelis-kristian-wajar-diterima-dengan-berhati-hati/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Motif Suhakam Bangkit Isu Icerd Guris Hati Umat Islam

Apa Motif Suhakam Bangkit Isu Icerd Guris Hati Umat Islam

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 148 hits
Kaji semula kedudukan SUHAKAM sebagai badan kerajaan BANGI Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia sekali lagi mengguris hati umat Islam apabila mengulangi seruan agar kerajaan meratifikasikan Konvensyen Antarabangsa Tentang Penghapusan Sega...
Umat Islam Merata Dunia Sambut Ramadan Kali Kedua Di Tengah Tengah Pandemik

Umat Islam Merata Dunia Sambut Ramadan Kali Kedua Di Tengah Tengah Pandemik

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 273 hits
KAHERAH Bagi Ramadan tahun ini besar harapan Magdy Hafez untuk kembali melakukan ibadah yang sangat dirinduinya Iaitu sekali lagi menunaikan solat tarawih berjemaah di masjid Tahun lalu pandemik COVID 19 menghambat warga Mesir berusia 68 ta...
Umat Islam Di Pahang Di Benar Tunaikan Solat Sunat Tarawih 20 Rakaat Berserta Tiga Witir

Umat Islam Di Pahang Di Benar Tunaikan Solat Sunat Tarawih 20 Rakaat Berserta Tiga Witir

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 164 hits
KUANTAN Umat Islam di Pahang dibenarkan menunaikan solat sunat tarawih sebanyak 20 rakaat serta tiga witir di semua masjid dan surau sepanjang Ramadan Mufti Pahang Datuk Seri Abdul Rahman Osman berkata kebenaran itu dibuat berdasarkan keput...
Alvin Chong Ambil Peluang Berpuasa Pesan Umat Islam Jangan Tinggal Solat

Alvin Chong Ambil Peluang Berpuasa Pesan Umat Islam Jangan Tinggal Solat

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 220 hits
Seperti kebiasaan yang dilakukan pada tahun tahun sebelumnya pelakon berbangsa Cina Alvin Chong tidak ketinggalan untuk turut berpuasa di bulan Ramadan Bukan hanya Alvin ada beberapa lagi artis non muslim yang berpuasa penuh setiap tahun da...
Hiburan Merokok Dan Makan Di Tempat Awam Roslan Shah Kecewa Sikap Segelintir Umat Islam Di Bulan Ramadan

Hiburan Merokok Dan Makan Di Tempat Awam Roslan Shah Kecewa Sikap Segelintir Umat Islam Di Bulan Ramadan

papar berkaitan - pada 14/4/2021 - jumlah : 265 hits
Personaliti TV terkenal negara seberang tambak Roslan Shah mengakui dirinya kecewa apabila melihat sikap segelintir umat Islam yang tidak segan silu makan serta merokok di tempat awam ketika bulan Ramadan View this post on InstagramAdvertis...
Mata Hati Lagu Inspirasi 7 Am Club Bonda Prof Muhaya

Mata Hati Lagu Inspirasi 7 Am Club Bonda Prof Muhaya

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 358 hits
Mata Hati Lagu Inspirasi 7 AM Club Bonda Prof Muhaya Greetings and Salam to all Alhamdulillah in a good health great emotions and nice day with people we love and care Shad sekarang kalau pagi pagi mesti tunggu nak join tengok live bonda Pr...
Liga Super Perak Kedah Terpaksa Berpuas Hati Dengan Satu Mata Di Ipoh

Liga Super Perak Kedah Terpaksa Berpuas Hati Dengan Satu Mata Di Ipoh

papar berkaitan - pada 18/4/2021 - jumlah : 231 hits
Perak FC dan Kedah Darul Aman FC terpaksa berpuas hati dengan hanya keputusan seri 1 1 dalam aksi yang berlangsung di Stadium Perak sebentar tadi Perak terlebih dahulu mendahului perlawanan hasil jaringan penyerang naturalisasi negara Guilh...
Berhati Hati Di Usia 60 Tahun

Berhati Hati Di Usia 60 Tahun

papar berkaitan - pada 22/4/2021 - jumlah : 365 hits
Original Content PERTARUNGAN MAUT ITU BERADA DI ANTARA USIA 60 HINGGA 70 TAHUN Tidak ramai orang yang hidup hingga mencapai usia 60 tahun Jika kita mencapainya maka waspadalah kerana inilah ketika yang menentukan akhir perjalanan seorang ma...
Berhati Hati Dalam Urusan Pembelian Barang Kemas Dalam Talian

Berhati Hati Dalam Urusan Pembelian Barang Kemas Dalam Talian

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 296 hits
Zaman sekarang ramai orang suka membeli barang secara online Bahkan barang kemas atau perhiasan juga boleh didapatkan di dalam talian Kita lihat sekarang ada banyak promosi barangan kemas di mana mana platform media sosial yang ada Barangan...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Deja Vu For Ringgit As It Heads Towards Dreaded 4 80 Level

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Tamago Kake Gohan



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Laporan Produksi Yufid Bulan Maret 2024

Mengenal Pafi Dan Peranan Pafi Dalam Industri Kesehatan

Panduan Membuat Salinan Iklan Media Sosial Dengan Alat Parafrase Ai

Singapore Travel Insurance For Europe What To Look For In A Comprehensive Policy

Shapellx Shapewear Your Guide To A Perfect Look

Enhancing Your Pubg Mobile Experience A Guide To Unknown Cash