Ucapan Hj Hadi Pecah Belah Kenapa Pm Tak Bertindak




Ucapan Hj Hadi pecah belah, kenapa PM tak bertindak?Posted By: Redzuan RF8 Mediaon: September 25, 2022
ShareKenyataan Presiden Pas Hj Hadi Awang bahawa bukan Islam dan bukan Bumiputera di negara ini merupakan golongan perosak politik dan ekonomi negara seharusnya diambil tindakan oleh ketua Kerajaan ‘Keluarga Malaysia’, Perdana Menteri (PM) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
Bagi Ketua Cabang KEADILAN Kuala Selangor, Thiban Subbramaniam, sikap berdiam diri PM Ismail Sabri dalam isu berkenaan amat mengguris perasaan bukan Bumiputera dan bukan Islam di negeri ini.
Katanya, tuduhan bukan Islam dan bukan Bumiputera mengawal ekonomi negara dan menggunakan wang mereka untuk mencemarkan politik, pentadbiran dan kehakiman merupakan penghinaan dan anasir memecahbelahkan perpaduan dalam negara.
“Ini seolah-olah mendakwa badan kehakiman negara tidak telus dan dikawal oleh bukan Islam.
“Sudah lebih sebulan kenyataan Presiden Pas ini diperdebatkan namun PM masih membisu dan langsung tidak menyentuh tentang dakwaan Presiden Pas yang jelas melanggar semangat “Keluarga Malaysia” yang dilaungkan oleh Ismail Sabri.
“Tindakan Perdana Menteri terus membisukan ini menimbulkan persoalan apakah beliau bersetuju dengan dakwaan Hj Hadi yang jelas menghina bukan Islam dan bukan Bumiputera sebagai golongan perasuah.
“Tindakan Ismail ini membuktikan laungan “Keluarga Malaysia” adalah retorik politik belaka,” katanya dalam satu kenyataan.
Menurut Thiban lagi, sikap berdiam diri BN dan sekutunya juga dilihat aneh kerana parti parti perkauman yang membentuk kerajaan BN – PN sering mempersoalkan apa sahaja yang dilakukan pembangkang, tetapi apabila rakan kongsi mereka menghina kaum masing masing mereka tidak pula bersuara.
Jelas beliau, rasuah adalah masalah semua kaum dan semua rakyat Malaysia seharusnya melawan gejala buruk itu, bukannya menyalahkan sesuatu kaum sebagai pengamal budaya berkenaan.
“Di waktu kita meraikan Hari Kebangsaan, dakwaan Abdul Hadi Awang langsung tidak mencerminkan semangat sebagai rakyat Malaysia. Rasuah tidak mengenal kaum mahupun agama.
“Rasuah adalah musuh negara yang perlu diperangi dan sesiapa sahaja tidak kira agama atau kaum boleh melakukan perkara keji dan terkutuk itu.
“Namun, apakah Presiden Pas sedar tindakan beliau dan partinya untuk terus menyokong dan bersekongkol bersama pemimpin yang dibuktikan makan rasuah dan kini di penjara Kajang itu adalah perkara yang keji dan terkutuk juga.
“Mungkin Presiden Pas dan sekutunya perlu mengimbas kembali peristiwa Pas menyokong dan mengesahkan Najib menerima derma dari Arab yang kini disahkan (tidak berlaku oleh) pemimpin politik yang paling korup dalam sejarah Malaysia (berdasarkan keputusan mahkamah). Apakah Pas benar-benar melawan rasuah?” tanyanya.
Justeru, Thiban mahu Presiden Pas berhenti daripada politik munafik dan memperalatkan sentimen agama serta kaum bagi kelangsungan politik
Manakala, PM Ismail katanya, harus tampil dan menjelaskan pendirian beliau tentang dakwaan Hj Hadi Awang yang menghina bukan Islam dan bukan Bumiputera.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/ucapan-hj-hadi-pecah-belah-kenapa-pm.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hasut Pecah Belah Elok Kerajaan Keluarga Malaysia Pecat Hadi Awang

Hasut Pecah Belah Elok Kerajaan Keluarga Malaysia Pecat Hadi Awang

papar berkaitan - pada 16/9/2022 - jumlah : 162 hits
Ucapan dan tulisan Presiden Pas Hj Hadi Awang kebelakangan ini telah sampai ke tahap memecah belah antara kaum dan keharmonian masyarakatOleh itu Ahli Parlimen Bayan Baru Sim Tze Tzin mencadangkan beliau dipecat daripada sebarang jawatan ya...
Is Hadi Immune From Prosecution

Is Hadi Immune From Prosecution

papar berkaitan - pada 16/9/2022 - jumlah : 182 hits
From P RamasamyWhat else is new from PAS president Abdul Awang Hadi First he accused the non Malays of being at the root of corruption and now he is saying that PAS will never cooperate with PH because the component parties are composed of ...
Sebab Apa Tok Guru Abdul Hadi Awang Menjadi Sasaran Serangan

Sebab Apa Tok Guru Abdul Hadi Awang Menjadi Sasaran Serangan

papar berkaitan - pada 17/9/2022 - jumlah : 196 hits
Sebab apa Tok Guru Abdul Hadi Awang menjadi sasaran serangan Pada tahun 2015 DAP dan PKR cuba menjatuhkan Presiden PAS Tok Guru Abdul Hadi Awang sebab beliau tidak sokong Dr Wan Azizah Wan Ismail mengambil alih sebagai Menteri Besar Selango...
Makin Banyak Cakap Makin Untung Kita Salahuddin Sindir Hadi

Makin Banyak Cakap Makin Untung Kita Salahuddin Sindir Hadi

papar berkaitan - pada 16/9/2022 - jumlah : 113 hits
Salahuddin Ayub sebelum ini mencabar Abdul Hadi Awang supaya membuktikan dakwaannya bahawa PH sarat dengan orang tidak beriman dan bermoral secara terbuka SEREMBAN Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub menyifatkan tindakan Presiden PAS A...
Kedudukan Jawatan Haji Hadi Itu Juga Dibawah Takrif Rasuah

Kedudukan Jawatan Haji Hadi Itu Juga Dibawah Takrif Rasuah

papar berkaitan - pada 17/9/2022 - jumlah : 173 hits
1 Beberapa hari lepas ramai sahabat PAS marah Bila aku menulis tentang bagaimana takrif keadaan mereka yang terpaksa memberikan rasuah atau Bayaran Mereka marah seolah olah aku membenarkan rasuah Pandangan itu tidak benar aku tidak pernah m...
What Is The Extent Of Provocation Before Police Can Move Against Hadi

What Is The Extent Of Provocation Before Police Can Move Against Hadi

papar berkaitan - pada 16/9/2022 - jumlah : 196 hits
But by not moving against Hadi the police might inadvertently give the impression that some individuals who are in high places might be above the law Prof Ramasamy Palanisamy Focus Malaysia WHAT else is new from PAS president Tan Sri Abdul ...
Dr Mahathir Hadi Kafirkan Pas Untuk Kerjasama Dengan Umno Parti Bukan Islam

Dr Mahathir Hadi Kafirkan Pas Untuk Kerjasama Dengan Umno Parti Bukan Islam

papar berkaitan - pada 16/9/2022 - jumlah : 231 hits
Nora MahparSERDANG Dr Mahathir Mohamad melabel PAS sebagai parti kafir kerana sanggup bekerjasama dengan Umno dan parti bukan Islam demi kuasa dan kedudukan Pengerusi Pejuang itu berkata Abdul Hadi Awang yang pernah mengkafirkan Umno kerana...
Sebagai Pengajaran Pimpinan Utama Ph Wajib Saman Fitnah Besar Besaran Terhadap Hadi Awang

Sebagai Pengajaran Pimpinan Utama Ph Wajib Saman Fitnah Besar Besaran Terhadap Hadi Awang

papar berkaitan - pada 17/9/2022 - jumlah : 179 hits
Semalam Presiden Pas Hadi Awang telah menulis satu rencana panjang yang terkandung di dalamnya beberapa fitnah besar terhadap PH Antara dakwaannya ramai di kalangan pimpinan PH adalah mereka yang tidak beriman dan tidak bermoral gabungan pe...
Nak Tau Siapa Ambil Rasuah Husam Cabar Haji Hadi Jumpa Beliau

Nak Tau Siapa Ambil Rasuah Husam Cabar Haji Hadi Jumpa Beliau

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 144 hits
Antara intipati Ucapan Dato Husam Musa Pengerusi Save Kelantan sempena Program Majlis Dialog Minum Pagi Bersama Dato Husam Musa di Pasar Kubang Pasu Kota Bharu pada 10 September 2022
Transforming Malaysia S Healthcare Financing System

Twinboss The Story Of Irwann Cheng S Twin Engine Yamaha Rxz

Bulan Malaysia Sihat Sejahtera 2024 Tarikh Senarai Aktiviti

Legoland Nagoya Travel Guide

Happy168 Happy168 Asia 29 2567 Happy168 168 Top 35 By Princess

Hyatt Alila Bangsar Kuala Lumpur Best Hotel Ever

Linkin Park The Emptiness Machine Chord

Autism Walkathon Melaka 2024


echo '';
Hamba Laut Masalah Perhambaan Asia Tenggara Yang Meruncing

Biodata Bella Khan Bella Khann Personaliti TikTok Founder Produk Vigorous Hair Tonic

Bagaimana Perkongsian Ilmiah Media Sosial Buatkan Kita Semakin Kurang Cerdik

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Pinjaman Syurga Slot Akasia TV3

Kini Kembali Ini Butiran Info Gegar Vaganza 2024 Musim 11


Mengapa Hadi Tidak Bekerjasama Dengan Anwar

Lunch Spicy Buttermilk Chicken Rice Di Bite N Sip Alor Setar

Sedapnya Makan Pizza Wagyu By Chef Jofliam

Budoxe The Dark Knight

Kedah Air Melimpah Di Kedah Empat Kampung Dilanda Banjir Kilat

Budak Didakwa Bawa Ipad Pada 1941