Tutorial Makan Kuaci Yang Baik Dan Benar



Kalian Tau Kuaci? Tau gak cara makan Kuaci? Kita semua tentu tau kuaci itu seperti apa, kalo kamu gak tau kuaci itu apa berarti kamu belum lahir.
Kuaci adalah makanan kecil dan ringan dibawa kemana saja yang tentunya harganya pun sangat murah cuma 500 perak. Kuaci biasanya bisa kita dapatkan di warung-warung terdekat, kalo gak ada yang terdekat yang jauh juga boleh asal jangan sampai LDR.
Kuaci merupakan salah satu makanan kesukaan saya, selain tidak mengenyangkan kuaci juga punya manfaat lain seperti menyampah di tempat orang. Makanan ini sangat cocok untuk kamu yang suka nunggu, nunggu janji-janji manis dari dia misalkan. Atau nunggu temen yang katanya mau OTW tapi masih tidur dirumah.
Selain menjadi makanan kesukaan saya, ternyata kuaci juga merupakan makanan kesukaan hamster loh. Tau kan hamster? yang kecil ituloh mirip tikus. Cukup hamster aja yang kecil, cinta kamu ke aku jangan sampai kecil ya. Nah, langsung aja buat yang belum tau cara makan kuaci berikut adalah tutorial cara makan kuaci.
Tutorial Cara Makan Kuaci Yang Baik Dan Benar1. Karena kita mau makan kuaci, tentu kita harus membeli kuaci. Ya kali beli adonan semen. Pertama kalian beli dulu kuacinya di warung terdekat, ingat ya di warung terdekat. Yang dekat aja masih sering kangen apalagi kalo jauh.
2. Pastikan yang kalian beli itu kuaci, jangan masako. Emang mau masak, kan ini tutorial makan kuaci.
3. Pastikan kuaci yang kalian beli ada tulisan "HALAL", kalo belum ada tulisan tersebut berarti kalian gak boleh nyentuh kuacinya. Mangkanya halalin dulu, kasih kepastian jangan digantung.
4. Setelah Kuaci berada di tangan kalian, bukalah bungkus kuaci tersebut menggunakan tangan ya, jangan pakai kaki susah soalnya.
5. Keluarkan kuaci pada bungkus kuaci yang sudah dibuka. Ingat, yang dikeluarin itu kuaci jangan kenangan dia yang udah lama pergi.
6. Ambilah kwaci yang menurut anda paling menarik, hal ini sangat membantu kalian untuk mendapatkan citra rasa yang nikmat dari kuaci yang kalian makan. Meskipun bentuk kuaci pada dasarnya sama saja.
7. Kupas lah kulit kuaci dengan di gigit ujung kuaci atau di cubit pakai jari tangan kalian. Kalo kalian cubit kuacinya jangan kenceng-kenceng nanti dia lapor keluarganya dan kalian bisa di tuntut nanti.
8. Setelah dikupas kulit kuacinya, ambil bagian dalamnya karena itu yang akan dimakan. lebih baik kulit kuaci dibuang jangan ikut dimakan.
9. Dan ini bagian yang paling pentingnya, yaitu kuacinya dimakan. Boleh dimakan pakai nasi jika kalian kreatif.
10. Selesai, Selamat menikmati.
Nah, itulah tutorial cara makan kuaci yang baik dan benar, dengan melihat artikel ini diharapkan kalian semakin mudah memakan kuaci dan lebih mengenal apa itu kuaci. Semoga artikel ini bermanfaat. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.wendyandriyan.info/2018/10/tutorial-makan-kuaci-yang-baik-dan-benar.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+wendyandriyan/BeeB+(Blog+Wendy)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Doa Makan Yang Di Anggap Biasa Jika Di Amalkan Setiap Hari Anak Boleh Jadi Baik Dan Bijak

Doa Makan Yang Di Anggap Biasa Jika Di Amalkan Setiap Hari Anak Boleh Jadi Baik Dan Bijak

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 680 hits
Doa yang hari hari kita buat sebelum makan besar sangat manfaatnya jika di amalkan untuk anak anak Mungkin ramai ibu bapa yang tak tahu pun kelebihan doa tersebut untuk jadikan anak kita orang yang baik akhlaknya dan bijak Perkongsian dari ...
Anak Bosan Makan Nasi Mi Boleh Cuba Buat Sup Cendawan Kaya Vitamin B Baik Untuk Otak

Anak Bosan Makan Nasi Mi Boleh Cuba Buat Sup Cendawan Kaya Vitamin B Baik Untuk Otak

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 662 hits
Menjinakkan selera anak adalah menjadi tanggungjawab mama papa Bila mereka bosan dengan sesetengah menu boleh cuba untuk tukarkan menunya Kalau nasi dan mi sudah kurang mendapat sambutan apa kata cuba masakkan sup cendawan pula Yang penting...
Tutorial Cara Bernafas Melalui Mulut Yang Baik

Tutorial Cara Bernafas Melalui Mulut Yang Baik

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 330 hits
Cara bernafas lewat mulut merupakan cara lain dari bernafas melalui hidung dimana kedua cara ini saling berperan penting bagi kehidupan manusia Karena manusia membutuhkan oksigen oleh karena itu cara bernafas ini sangat berguna untuk manusi...
Isu Teksi Lebih Baik Aku Memilih Jalan Kaki

Isu Teksi Lebih Baik Aku Memilih Jalan Kaki

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 327 hits
Sekarang isu teksi hangat diperkatakan Lebih baik aku jalan kaki daripada naik teksi Itulah yang sering kali saya fikirkan apabila bertemu dua pilihan antara teksi atau berjalan Tetapi bila terdesak gagahkanlah juga Bila turun dari teksi ba...
Al Ikram Berita Baik Kurun Ini 8534

Al Ikram Berita Baik Kurun Ini 8534

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 411 hits
Al IkramAmuraria pada 4 bulan yang laluBERITA BAIK KURUN INI Ehsan Tukar Tiub SIASAT DAN DAKWA YANG TERLIBAT DI SAAT PAS MASIH BERMIMPI Ehsan al Husseyn LEMAHNYA MENTALITI PARA PEMIMPIN Is our debt really over RM1 trillion Courtesy Din Meri...
3 Kebiasan Ini Bisa Merubah Kehidupan Kamu Menjadi Lebih Baik

3 Kebiasan Ini Bisa Merubah Kehidupan Kamu Menjadi Lebih Baik

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 612 hits
Mungkin kamu m rasa bahwa disaat muda kamu harus hidup d ngan tidak m nyia nyiakan s gala yang kamu dapatkan kamu b ranggapan bahwa di k hidupan muda ini kamu harus m lakukan hal apapun untuk m nikmati k hidupan kamu Namun apakah kamu tahu ...
Anwar Akan Lebih Baik Dari Tun

Anwar Akan Lebih Baik Dari Tun

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 322 hits
Tun akan serahkan jawatan PM kepada Anwar sebagai gantinya apabila sampai masa tiada pilihan itu yang termeterai Itu yang sekurang nya tugas terakhirnya tetapi rakyat yang tidak terikat dengan sebarang perjanjian boleh bersetuju untuk tidak...
Nazri Daripada Ambil Secara Runcit Baik Terus Pimpin Umno

Nazri Daripada Ambil Secara Runcit Baik Terus Pimpin Umno

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 223 hits
Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz menyokong penuh pelawaan agar Pengerusi Bersatu Tun Dr Mahathir Mohamad menyertai semula Umno Menurut ahli Parlimen Padang Rengas tersebut sokongan beliau itu berdasarkan prinsip demi...
Latih Anak Buat Baik Berpada Pada Buat Jahat Jangan Sekali

Latih Anak Buat Baik Berpada Pada Buat Jahat Jangan Sekali

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 611 hits
LATIH ANAK BUAT BAIK BERPADA PADA BUAT JAHAT JANGAN SEKALI Mak mana tak sayangkan anak dan mak mana pula yang nak anak mereka menjadi seorang yang jahat Begitulah kami suami isteri ni senantiasa nak menjadikan Dhia Batrisya Dzal Aidi Fiqry ...
Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli

Titah Hasrat Dan Pandangan Tuanku

Perlis Tak Ada Airport Tapi Ada Flight

Selamat Hari Raya Aidilfitri Kepada Sahabat Ksdd Yang Tercinta