Tukar Cermin Mata Baru Pakej Rabun Dekat Dan Jauh


Masa pi ke kedai ECO minggu lepas, mr hubby parking depan satu kedai cermin mata yang satu deret dengan kedai ECO. Dah kebetulan lalu kat situ, mula-mula mr hubby ajak masuk untuk check power mata. Memang dah lama kitaorang tak tukar cermin mata baru. K.fiezz rasa power dah naik. Kadang bila tengok handphone untuk baca whatsapp ke atau tengok sosial media, lagi suka tengok tanpa pakai cermin mata. Rasa berbayang tulisan bila tengok pakai cermin mata. Mr hubby pun sama. 
Jadi moh la kita ke kedai cermin mata. Lepas check power mata, mr hubby tengok-tengok frame kat dalam kedai cermin mata tu. Tengah ada offer rupanya kat situ untuk bingkai sahaja. Cermin harga lain.  
Ingatkan mr hubby nak beli untuk dia je. K.fiezz tanya la untuk dia je ke?k.fiezz punya?hehe. Mr hubby cakap pilih lah frame kalau ada yang berkenan. Tengok punya tengok, ada lah yang melekat di hati. Sebenarnya frame kat kedai tu tak banyak pilihan sangat. Lepas tu banyak saiz besar. K.fiezz suka cermin mata yang saiz kecil. Sesuai lah dengan sis yang comel ni. Eh..haha..
Pilih punya pilih, jenuh juga mencari..Dapat pun 3 pilihan.. Ingat nak tukar bentuk lain sikit. Kalau sebelum ni k.fiezz pakai cermin mata jenis petak, ingat nak ambil yang separuh bujur (B) dalam gambar bawah ni. Tapi lepas k.fiezz pilih bentuk B ni, staff tu terkejut. Dia tanya pula 'akak pasti ke nak amik yang tu'. Haha.. Terus k.fiezz berbelah bagi. Kita pula jadi tak confident nak ambil bentuk bujur tu. haha..

Ni lah 3 bentuk frame yang k.fiezz pilih. Yang mana satu pilihan k.fiezz
CHECK MATA LEBIH DETAILLepas dah pilih frame yang k.fiezz & mr hubby berkenan. Ada staff senior kat situ offer untuk check mata lebih terperinci. Dia boleh check kalau ada masalah pada mata kita macam selaput mata ke seperti ketarak. 
Lepas dah check tu, alhamdulillah k.fiezz & mr hubby tak ada masalah. Nampak sihat katanya. Cuma masa tu mata k.fiezz nampak penat. K.fiezz rasa faktor suka tidur lambat. hehe. Tengok Netflix, kan. hehe.
Dah check tu, dia check power pula dengan lebih terperinci & manual guna kaedah biasa. Yang pakai cermin mata khas lepas tu dia akan letak power satu per satu ikut yang mana kita nampak terang & jelas. Dia akan test kita tengok tulisan & warna di depan kita terang ke tidak. 
As expected power k.fiezz naik lagi. Power mata k.fiezz lain-lain. Power  sebelah kiri lagi tinggi dari kanan. Jadi power terkini mata k.fiezz (Kanan : 3.xx & Kiri : 4.xx) & lagi best k.fiezz dah ada rabun dekat uoll..Power rabun dekat k.fiezz : 100..Ceh sabar je lah. Patut lah bila tengok handphone atau baca apa-apa berbayang bila baca. Mula-mula tak tau dia nak check rabun dekat. Dia suruh pegang satu kad yang ada tulisan. Dia suruh k.fiezz adjust kalau baca k.fiezz nampak jarak yang mana. K.fiezz pun adjust lah ikut kesesuaian. Lepas tu baru dia cakap, ni maksudnya 'u ada rabun dekat' haha..kuang asam. Mr hubby pun ada rabun dekat juga tapi power tak tinggi : 50 je. Dan mr hubby tak perlu pakai cermin mata rabun dekat dan jauh sebab power tak tinggi macam k.fiezz. Benci part ni mesti sis lebih tau. haha
KENA BUAT CERMIN MATA RABUN DEKAT DAN JAUH
Jadi staff tu ada bagi beberapa pilihan pada k.fiezz. K.fiezz pilih untuk buat cermin mata rabun dekat dan jauh. Nak buat macamana uoll...Udah tua camni lah. Ada rabun dekat pula dah. haha.. Malu sis tau sebab cermin mata rabun dekat dan jauh kan boleh nampak perbezaan dia dari cermin mata yang untuk rabun jauh saja. Kalau kawan pejabat perasan i pakai cermin mata rabun dekat dan jauh.  Malu lah.. haha. #taksedardiridahtua. haha..
SIAP DALAM MASA BEBERAPA HARI
Alhamdulillah lepas beberapa hari, cermin mata siap. Lagi alhamdulillah rupanya cermin mata rabun dekat dan jauh yang k.fiezz punya, tak ada nampak pun beza. Nampak macam biasa je. Cuma beza dia k.fiezz je tahu. Bahagian atas untuk tengok jauh & bahagian bawah untuk tengok dekat. Yes...So orang tak tahu lah sis pakai cermin mata rabun dekat dan jauh. hehe.

Cermin mata baru

Suami isteri dengan cermin mata baru
Cermin mata mr hubby ni boleh tukar gelap bila panas & untuk silau sekali. Persamaan dua-dua cermin mata kitaorang ni ada perlindungan blue light. 
Jenis cermin mata mr hubby dari Kodak Digital Evo Blue Night Vision (RM500 / setiap satu) & k.fiezz punya jenis ultimate comfort UV420 - RM340 / setiap satu). Harga frame mr hubby - RM1.00 (yea..korang tak salah baca & k.fiezz tak salah taip. Benornya harga frame mr hubby RM68.00 tapi kat atas ni kan k.fiezz beritahu ada promotion untuk frame so frame yang harga RM68.00 dapat RM1.00 saja). Kalau tahu k.fiezz pilih frame harga RM68 gak. haha. Frame k.fiezz RM88.00.

Lepas tu kena tambah RM sikit sebab power k.fiezz sebelah kiri tinggi cermin akan tebal, jadi kena buat untuk bagi nipis nampak sama dengan belah kanan. Dari dulu k.fiezz bila tempah cermin mata, kena buat macamni. Kalau tak cermin mata tebal sebelah. hehe. 
So overall dah rasmi cermin mata baru ni, selesa sangat uoll. K.fiezz especially sebab boleh baca atau tengok handphone dengan selesa. Sebelum ni memang tak syok nak baca whatsapp atau tengok handphone. Tak tau masa tu k.fiezz pun dah ada rabun dekat. haha. Sebenarnya dah agak tapi denial. haha..Perangai orang tua tak sedar diri memang camni. haha. 
Memang selesa lah bila dah pakai cermin mata baru ni. Rasa ringan & nampak jelas gitu


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2021/02/Tukar-Cermin-Mata-Baru-Dan-Pakej-Rabun-Dekat-Dan-Jauh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Baling Bata Tu Kat Kepala Dia Baru Ingat Seumur Hidup Lelaki Gemar Pecahkan Cermin Kereta Ditahan

Baling Bata Tu Kat Kepala Dia Baru Ingat Seumur Hidup Lelaki Gemar Pecahkan Cermin Kereta Ditahan

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 308 hits
The ReporterPolis menahan seorang lelaki berusia 24 tahun yang dipercayai gemar memecahkan kereta orang awam menggunakan batu bata di Port Dickson Ketua Polis Daerah Port Dickson Superintendan Aidi Sham Mohamed berkata suspek telah memecahk...
Tak Perlu Tunggu Bayi Ada Gigi Baru Nak Tukar Tekstur Makanan Mama Boleh Explore Ikut Usia Anak

Tak Perlu Tunggu Bayi Ada Gigi Baru Nak Tukar Tekstur Makanan Mama Boleh Explore Ikut Usia Anak

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 360 hits
Saat nak menukar tekstur makanan bayi adalah saat yang ditunggu tunggu oleh ramai mommy Dari hanya menyediakan puri mama boleh menjadi lebih kreatif dalam menyediakan makanan buat si comel Tapi mungkin ada yang teragak agak bilakah masa yan...
Ramalan Dan Sasaran Baru Untuk Litecoin

Ramalan Dan Sasaran Baru Untuk Litecoin

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 147 hits
Berbeza dengan mata wang kripto yang lain Litecoin diniagakan secara positif dan baik semalam Ramalan pertumbuhan di sebelah petang dalam jarak mendatar 171 25 186 48 bertepatan dengan sempurna Selain itu harga pasangan mata wang LTC USD te...
Bitcoin Secara Terus Mencipta Rekod Baru

Bitcoin Secara Terus Mencipta Rekod Baru

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 142 hits
Bitcoin secara terus mencipta rekod baru melepasi tahap AS 48 000 pada hari Selasa yang seterusnya menarik token digital yang lain Ini berlaku di tengah pengumuman pelaburan Elon Musk dalam Bitcoin Musk yang merupakan CEO Tesla semasa telah...
Fungsi Like Pada Facebook Hadir Dengan Warna Merah Dan Kuning Bersempena Tahun Baru Cina

Fungsi Like Pada Facebook Hadir Dengan Warna Merah Dan Kuning Bersempena Tahun Baru Cina

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 195 hits
Salah satu fungsi yang sering digunakan di Facebook ialah ciri Reaction dimana pengguna boleh menggunakan emoji untuk menunjukkan reaksi mereka pada mana mana satu pos Facebook telah memperlihatkan butang Like berwarna merah dan kuning khus...
Sama Sama Bingai Baru Ngam Antara Pembantu Dan Pak Menteri

Sama Sama Bingai Baru Ngam Antara Pembantu Dan Pak Menteri

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 149 hits
Panas Hussamuddin dedah ada pegawai menteri berotak bingai ugut mediaFebruary 10 2021 Ketua Kumpulan Karangkraf Hussamuddin Yaacob meluahkan rasa bengang terhadap pegawai sebuah kementerian yang didakwanya melakukan ugutan bagi menghalang k...
Bpr 2021 Isi Rumah Semakan Permohonan Baru Kemaskini Rm500 Rm1800

Bpr 2021 Isi Rumah Semakan Permohonan Baru Kemaskini Rm500 Rm1800

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 489 hits
BPR 2021 ISI RUMAH SEMAKAN PERMOHONAN BARU KEMASKINI RM500 RM1800 Untuk anda yang ingin memohon BPR 2021 isi rumah terdapat beberapa maklumat penting yang perlu diketahui berkaitan proses permohonan baru syarat semakan dan kemaskini bagi is...
Erma Fatima Bising Pekerja Tak Solat Kena Paksa Baru Jalan

Erma Fatima Bising Pekerja Tak Solat Kena Paksa Baru Jalan

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 175 hits
Solat itu tiang agama kerana ia memainkan peranan yang sangat penting dalam kehidupan seharian sebagai seorang hambaNya Solat mampu membentuk keperibadian setiap muslim menjadi lebih indah kerana mentaati perintah Allah SWT Sebelum ini tula...
Cara Mudah Buat Kerepek Ngaku Sedap Rangup Sempena Tahun Baru Cina

Cara Mudah Buat Kerepek Ngaku Sedap Rangup Sempena Tahun Baru Cina

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 383 hits
Bila tiba musim perayaan Tahun Baru Cina Ngaku ni memang banyak di jual di pasaraya Ia merupakan salah satu kudapan wajib ada Berbentuk bulat dan sedikit bertangkai Ngaku biasanya dijadikan kerepek Memang sedap Nak cuba buat Kerepek Ngaku s...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

The Evolution Of Adult Entertainment

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16