Tiktok Ialah Spyware Data Anda Merupakan Harga Yang Perlu Dibayar


Maaf, abam tak pernah muat turun, guna, dan menyelami apa yang asyik sangat ada pada TikTok.
Disebabkan ada fans yang meminta untuk kami ulas berkenaan aplikasi ini, maka inilah sedikit sebanyak apa yang boleh kami kongsikan.
Sesetengah orang akan berkata ‘privasi sudah mati’, hanya kerana mereka menggunakan Facebook, Instagram, Messenger, dan sebagainya lagi.
Tetapi apa yang dihantar ke pelayan oleh semua aplikasi itu tidak seperti apa yang dihantar oleh TikTok, serta API digunakan oleh variasi aplikasi dari Facebook tidak menyembunyikan (obfuscate) data yang dihantar kembali ke pelayannya.
Ini bukan tuduhan, sebaliknya TikTok bukan sahaja malware, bahkan spyware dan parasit yang hidup di dalam telefon pintar anda dengan menyedut data sulit anda, semahunya.
Aplikasi Ini dikenali sebagai Douyin di China, dan TikTok untuk pasaran luar, dimiliki oleh syarikat bertempat di Beijing, bernama ByteDance.
Seorang redditor, bangorlol, telah membuat kejuruteraan berbalik pada aplikasi TikTok, dan ini ialah apa yang beliau temui.
Sekiranya ada apa jua jenis API membolehkan TikTok untuk memungut, menuai, dan mengutip data anda, mereka akan gunakannya.

Antara data dihantar keluar ialah:
Perkakas telefon (jenis CPU, ID perkakasan, dimensi skrin, DPI, penggunaan memori, ruang storan). Aplikasi selain TikTok yang dipasang di peranti, termasuk yang pernah dipasang, kemudian dinyahpasang. Semua maklumat berkenaan rangkaian. Sama ada peranti anda telah root atau jailbreak. Heartbeat.
Apa itu heartbeat? Ia adalah ping setiap beberapa saat untuk menentu sahkan lokasi sebenar anda. Kebolehan untuk menyalahgunakan ‘transcoding media‘ melalui pelayan proksi lokal kerana ia tidak mempunyai sebarang kaedah pengesahan ID. Kesemua pengelogan dilakukan oleh TikTok dapat dikonfigurasi dari jarak jauh (remote).
Terdapat juga beberapa potongan kod pada versi Android yang memungkinkan untuk memuat turun fail zip dari jarak jauh, membuka fail zip, dan menjalankan binari tersebut.
Secara logik, tidak ada sebab aplikasi mudah alih memerlukan semua fungsi² ini.
TikTok juga tidak menggunakan HTTPS setelah sekian lama. Aplikasi itu membocorkan maklumat emel pengguna, serta emel kedua yang digunakan untuk penetapan semula kata laluan.
Selain itu, informasi nama sebenar pengguna serta tarikh lahir juga dapat dilihat secara terbuka beberapa bulan lepas sekiranya ada individu lain membuat serangan Man-In-The-Middle.
Satu perkara kritikal mengenai semua ini, pembangun TikTok tidak mahu anda tahu berapa banyak informasi mengenai diri anda yang telah mereka kumpulkan.
Data analitik itu dienkrip menggunakan algoritma yang berubah melalui setiap kemas kini. Semuanya bertujuan untuk menyembunyikan apa yang mereka telah kumpul.
Jika sehingga tahap itu, TikTok sanggup lakukan untuk memperoleh data, anda boleh fikirkan sendiri atas tujuan apa pula mereka menuai sebegitu banyak maklumat tentang pengguna aplikasi mereka.
Agensi perisikan India telah memberi amaran mengenai TikTok dan meminta kerajaan India untuk mengharamkan terus aplikasi itu, manakala tentera Amerika Syarikat pula telah pun melarang TikTok dari dipasang pada telefon milik kerajaan.
Sumber: Reddit, ZDNet
The post TikTok Ialah Spyware: Data Anda Merupakan ‘Harga’ Yang Perlu Dibayar appeared first on OMG! Hackers?.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://omghackers.com/tiktok-ialah-spyware-data-anda-merupakan-harga-yang-perlu-dibayar/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Uc Browser Ialah Spyware

Uc Browser Ialah Spyware

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 205 hits
Sebelum ini kami pernah membuat yang juga kami panggil sebagai spyware pada bulan 6 tahun lepas Kini bulan 6 tahun 2021 kami memberikan gelaran yang sama kepada UC Browser pelayar web milik syarikat Alibaba dari China Abam lihat pelayar ini...
Harga Emas Jatuh Balik

Harga Emas Jatuh Balik

papar berkaitan - pada 17/6/2021 - jumlah : 138 hits
Tahun ini merupakan tahun paling power buat emas Kerana emas berjaya membuat kenaikan harga paling tinggi dalam sejarah Namun perlu diingatkan 2 3 tahun lepas emas agak slow tetapi masih dalam situasi naik Dengan kehadiran aset crypto bitco...
Honor 50 Se Dengan Cip Dimensity 900 Dengan Harga Yang Lebih Murah

Honor 50 Se Dengan Cip Dimensity 900 Dengan Harga Yang Lebih Murah

papar berkaitan - pada 19/6/2021 - jumlah : 191 hits
Selain Honor 50 dan Honor 50 Pro Honor juga melancarkan variasi yang lebih murah iaitu Honor 50 SE Model ini mengekalkan reka bentuk yang sama dengan dua model tersebut tetapi dikuasakan oleh MediaTek Dimensity 90 dan mempunyai panel skrin ...
Harga Kopi Di Korea Utara Cecah Rm414 Sebungkus

Harga Kopi Di Korea Utara Cecah Rm414 Sebungkus

papar berkaitan - pada 19/6/2021 - jumlah : 203 hits
Harga kopi di Korea Utara cecah RM414 sebungkus Harga makanan di Korea Utara dilaporkan meningkat secara mendadak terutamnya bagi produk makanan ruji yang diimport Antara barang makanan yang harga meningkat secara drastik termasuk gula miny...
Minyak Harga Barang Dan Kaum

Minyak Harga Barang Dan Kaum

papar berkaitan - pada 17/6/2021 - jumlah : 116 hits
Turunkan Harga Barang Kerajaan perlu mengadakan perbincangan dengan persatuan pengguna pemborong pembekal dan peniaga bagi mencapai kata sepakat berkenaan harga barang yang relevan dengan ekonomi semasa Penganalisis Eknonomi Datuk Prof Mohd...
Harga Sawit Tinggi Bukan Usaha Kerajaan Perikatan Nasional Pun

Harga Sawit Tinggi Bukan Usaha Kerajaan Perikatan Nasional Pun

papar berkaitan - pada 19/6/2021 - jumlah : 250 hits
TIDAK timbul persoalan sama ada pekebun kecil perlu menyokong Perdana Menteri Muhyiddin Yassin atas kenaikan harga belian sawit pada masa ini kata warga tani tersebut Pekebun ini memberitahu kenaikan harga itu tidak dilakukan kerajaan keran...
Harga Minyak Sawit Bukan Ditentukan Oleh Menteri Tapi Pasaran Dunia

Harga Minyak Sawit Bukan Ditentukan Oleh Menteri Tapi Pasaran Dunia

papar berkaitan - pada 16/6/2021 - jumlah : 211 hits
HAMDAN TAHAHarga minyak masak sawit sekarang agak tinggi berbanding di zaman PH memerintah saya sangat setuju tu Walaupun harga minyak masak di zaman PH tapi orang kampung yang ada sawit amat marah pada kerajaan PH ketika itu kerana harga s...
Harga Lelong Kerusi Lipat Titanic Lebih Setengah Juta

Harga Lelong Kerusi Lipat Titanic Lebih Setengah Juta

papar berkaitan - pada 15/6/2021 - jumlah : 219 hits
Sebuah kerusi lipat diperbuat daripada kayu yang ditemui dari bangkai kapal Titanic dijual pada 100 350 dalam satu majlis lelongan Portal Daily Mail melaporkan bahawa kerusi berkenaan untuk kemudahan penumpang kelas pertama bersantai di kap...
Laksana Dua Peringkat Harga Minyak Sawit Untuk Situasi Menang Menang Zawawi Mughni

Laksana Dua Peringkat Harga Minyak Sawit Untuk Situasi Menang Menang Zawawi Mughni

papar berkaitan - pada 15/6/2021 - jumlah : 166 hits
Exco Agama Islam Pengguna dan Industri Halal Selangor Mohd Zawawi Mughni berkata kerajaan Perikatan Nasional seharusnya melaksanakan cadangan dua peringkat harga yang diutarakan oleh Setiausaha Agong KEADILAN Datuk Seri Saifuddin Nasution b...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Ayam Percik Kelantan Yang Sedap Original And Authentic

Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang