Tiga Ekor Ayam Ikut Belakang Kakak Individu Dakwa Kakaknya Disorok Di Celahan Batu


Tentunya bukan kali pertama kisah tentang bunian, makhluk tak terlihat ini diceritakan kepada umum. Sudah acapkali cerita tentang entiti ghaib yang diakui kewujudannya ini dikongsikan oleh mereka yang mendakwa mempunyai pengalaman ‘bertemu dengannya’.
Mungkin benar, ada sesetangah individu yang terpilih untuk mengalami sendiri pengalaman terkait dengan mistik dan supernatural. Namun kita sebagai pembaca jangan terlalu obses, anggap sahaja bacaan ini hanya sekadar hiburan atau perkongsian.
Zainie Ibrahim telah berkongsi di laman twitter tentang insiden yang menimpa kakak kandungnya. Zainie mendakwa bahawa kakaknya itu telah disorok oleh bunian di celahan dan dijumpai di celahan batu dengan berpakaian serba kuning.

Ceritanya macam ni, petang before kejadian, kami main sorok-sorok dalam kebun getah. Then, waktu maghrib tu kakak saya dah nampak lain sikit, dia taknak pergi mengaji malam tu.
Dulukan toilet kat luar rumah, jadi dalam pukul 4 pagi macam tu dia mintak lampu picit. Kakak cakap nak pergi toilet. Pagi tu, semua orang dah bangun nak pergi sekolah tapi kakak tak muncul-muncul lagi dari bilik air. Ingatkan dia sakit perut ke apa, so kami biarkan je, tak cari pun dia kat dlm toilet.
Sampai pukul 7 pagi still tak muncul. Mak saya pun pergilah toilet, nak carik kakak, tapi dia takda! Panggil pun tak menyahut.
Lepas tu kami tanyalah jiran sekeliling pasal kakak. Ada jiran cakap yang dia nampak kakak bawak lampu suluh naik bukit belakang rumah.
Tapi yang peliknya ada tiga ekor ayam ikut belakang kakak. Bila dah tahu macam tu, kami pun baut report kat JKKK dan pihak polis pasal kakak. Orang kampung semua tolong carik kakak kat sekitar kawasan bukit tu.
Sampai kami masuk kebun untuk carik dia tapi still tak jumpa sampailah masuk waktu maghrib. Jadi, kami ikhtiar untuk buat solat hajat ramai-ramai kat dalam kebun tu.
Even lepas subuh pun kami masih carik dia kat kebun sebab mak mimpi kakak ada kat situ. Hari kedua pencarian, imam kampung laungkan azan kat empat penjuru kebun tu.
Pakcik saudara yang ada kat situ tiba-tiba kena rasuk, dia kata jangan ganggu tempat dia! Jadi, imam tu pun azan sekali lagi. Lepas je azan tu, tiba-tiba ternampak kakak saya duduk kat celah batu, cakap sorang-sorang, langsung tak menoleh kat kami.
Bila dah macam tu, ada sorang pakcik ni tarik kakak, tapi kakak terus mengamuk cakap taknak balik.
Kakak kata dia nak duduk sekali dengan Puteri! Orang ramai yang ada kat situ, semua pakat baca doa, ayat Al-Quran semua! Bila semua dah selamat, kakak balik rumah dan kena mandi bunga. Hampir seminggu jugak kakak tak cakap apa-apa, asyik termenung je.
Tapi kalau difikirkan balik, macam tak logik pun ada, macam mana kakak boleh muat masuk celah batu sebab badan diakan berisi.
Sumber: Zainie Ibrahim


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/10/27/tiga-ekor-ayam-ikut-belakang-kakak-individu-dakwa-kakaknya-disorok-dicelahan-batu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Perlu Terhegeh Hegeh Cari Orang Ikut Pintu Belakang Zahid

Tak Perlu Terhegeh Hegeh Cari Orang Ikut Pintu Belakang Zahid

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 271 hits
Umno tidak berminat dengan rundingan bagi membentuk kerajaan melalui pintu belakang kerana yakin usaha itu tidak akan ke mana kata Dr Ahmad Zahid Hamidi Presiden Umno itu turut menafikan terdapat rundingan antara parti itu dengan pihak tert...
Penduduk Dakwa Tiga Kali Dilanda Banjir Dalam Seminggu

Penduduk Dakwa Tiga Kali Dilanda Banjir Dalam Seminggu

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 546 hits
Penduduk mendakwa jalan akan dinaiki air sekiranya hujan turun setengah jam dan masuk ke rumah sekiranya lebih satu jam BUKIT MERTAJAM Penduduk di kawasan Taman Sukun Taman Sukun Indah dan Taman Amra mendakwa rumah mereka sudah tiga kali di...
Lepas Kakak Pergi Tenanglah Ibu Cikgu Dakwa Terjumpa Nota Budak Darjah 5 Sebut Pasal Mati

Lepas Kakak Pergi Tenanglah Ibu Cikgu Dakwa Terjumpa Nota Budak Darjah 5 Sebut Pasal Mati

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 520 hits
Tular di laman twitter hari ini apabila seorang guru memuatnaik ciapan mendakwa bahawa dia terjumpa sebuah diari milik pelajarnya Namun yang menarik perhatian netizen adalah ketika membaca kandungan yang ditulis oleh pelajar yang baru berus...
Ada Yang Khianat Kepala Ayam Dilumur Racun Hampir Mematikan 60 Ekor Kucing Jalanan

Ada Yang Khianat Kepala Ayam Dilumur Racun Hampir Mematikan 60 Ekor Kucing Jalanan

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 314 hits
Disebabkan perasaan sayang dan insan terhadap haiwan haiwan jalanan ada diantara mereka yang sanggup mengambil bintang tersebut dan menjaga mereka semua tanpa mengharapkan sebarang balasan Namun kebaikan yang dibuat oleh sesetengah orang in...
Gara Gara Makan Nasi Lauk Kerupuk Andi Tato Tewas Dibacok Kakak Kandung Di Depan Ibu

Gara Gara Makan Nasi Lauk Kerupuk Andi Tato Tewas Dibacok Kakak Kandung Di Depan Ibu

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 169 hits
Hanya gara gara makan nasi kerupuk Andika alias Andi Tato tewas di tangan saudaranya sendiri Ahmad Redi Pelaku ditangkap polisi tak lama usai kejadian
Kakak Selamat Lahirkan Bayi Sulung

Kakak Selamat Lahirkan Bayi Sulung

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 466 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraSebenarnya aku masih teruja tentang berita ini Ya walaupun aku terkilan sebab tak dapat nak bersama keluarga untuk meraikan kedatangan ahli baru sebab kerja tapi aku masih teruja untuk menulis entri khas b...
Cemburu Dengan Kecantikan Adik Kakak Tikam 189 Kali Korek Biji Mata Potong Telinga

Cemburu Dengan Kecantikan Adik Kakak Tikam 189 Kali Korek Biji Mata Potong Telinga

papar berkaitan - pada 26/10/2019 - jumlah : 638 hits
Di Moscow seorang wanita dijatuhkan hukuman penjara 13 tahun selepas didapati bersalah membunuh adik sendiri Kes yang bermotifkan cemburu itu mengakibatkan adik Stefania mati di tempat kejadian Kakak Elizaveta Dubrovina menikam Stefania seb...
Bila Adik Lahir Si Kakak Tetap Mahu Menyusu Dengan Mama Jangan Risau Tandem Bf Banyakkan Susu

Bila Adik Lahir Si Kakak Tetap Mahu Menyusu Dengan Mama Jangan Risau Tandem Bf Banyakkan Susu

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 532 hits
Pernahkah anda mengetahui berkenaan tandem breastfeeding Bagi mereka yang tidak biasa dengan terma tersebut tandem breastfeeding bermaksud penyusuan dua kanak kanak atau bayi pada masa yang sama Ini boleh terjadi melalui dua situasi sama ad...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms