Tiada Keputusan Pemberian Duit Raya Peneroka Felda


Tiada Keputusan Pemberian Duit Raya Peneroka FELDA sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri 2019 yang bakal menjelang tiba tidak berapa lama lagi.
Tiada Keputusan Pemberian Duit Raya Peneroka FELDA Kerajaan setakat ini tiada keputusan berhubung pemberian ‘duit raya’ kepada 112,635 peneroka FELDA di seluruh negara, susulan keadaan kewangan negara yang dibebani pelbagai hutang.
Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, sebaliknya berkata keutamaan kerajaan kini ialah untuk memastikan pinjaman sara hidup dan pendahuluan hasil dibayar kepada peneroka sebelum Aidilfitri.
Beliau menjelaskan, kerajaan tidak berupaya memberikan sebarang janji dalam mengumumkan ‘duit raya’ kepada peneroka seperti amalan yang dilaksanakan sejak 2011, bagi memastikan setiap perbelanjaan menepati matlamat jangka panjang dan lestari.
“Saya tidak mahu berikan sebarang janji (beri duit raya kepada peneroka FELDA) kerana untuk dapatkan RM6.23 bilion pun perkara yang amat besar bagi kerajaan susulan kedudukan kewangan negara.
“Selain itu, kita enggan peruntukkan perbelanjaan yang tidak dapat beri manfaat kepada peneroka,” katanya kepada pemberita selepas Iftar Perdana dan Penyerahan Sumbangan Aidilfitri kepada 500 penerima daripada golongan miskin di Gombak Setia di sini, hari ini.
Yang turut hadir, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia, Muhammad Hilman Idham; Ketua Pegawai Operasi Menteri Besar Selangor Incorporated (MBI Selangor), Soffan Affendi Aminudin dan Timbalan Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang, Datuk Juhari Ahmad.
Meyakini peserta tanah rancangan FELDA memahami kedudukan kewangan kerajaan, Mohamed Azmin berkata keutamaan ketika ini ialah bagi membela kebajikan dan nasib peneroka untuk jangka panjang.
“Menerusi pertemuan dengan peneroka di Jempol, sambutan sangat positif kerana yakin kerajaan komited untuk bantu mereka, khususnya dalam menyelesaikan isu pinjaman sara hidup dan pendahuluan hasil,” katanya.
Mengulas catatan terbaru wartawan veteran merangkap Penasihat Media dan Komunikasi Perdana Menteri, Datuk A Kadir Jasin, supaya menteri Kabinet, Menteri Besar dan EXCO yang masih kurang menonjol mengundurkan diri secara sukarela, Mohamed Azmin berkata persoalan sedemikian tidak timbul.
Timbalan Presiden PKR itu sebaliknya menegaskan, kata putus sama ada kepemimpinan kerajaan ketika ini gagal atau berjaya menggalas tugas terletak di tangan rakyat yang memberikan mandat kepada kerajaan baharu, pasca Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
“Yang tentukan menteri atau Menteri Besar berjaya atau tidak ialah rakyat, bukan individu seperti yang dinyatakan kerana PM (Perdana Menteri) sendiri nyatakan beliau tidak berhasrat untuk lakukan rombakan.
“Ini kerana PM menghargai Jemaah Menteri hari ini, yang sebahagian besar adalah muka baharu tapi dalam tempoh sebegini singkat mereka amat komited laksanakan tugas dengan baik.
“Beri peluang. Paling penting pasukan Tun Dr Mahathir (Mohamad) ialah muda, bertenaga, integriti, kerja kuat dan ingin bina semula ekonomi.
“Soal diterima atau tidak, serahkan kepada rakyat, tapi saya yakin rakyat sudah lihat kesan positif,” katanya. -BH-
The post Tiada Keputusan Pemberian Duit Raya Peneroka FELDA appeared first on Berita Viral Terkini.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beritaviralterkini.com/tiada-keputusan-pemberian-duit-raya-peneroka-felda/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mahathir Duit Raya Peneroka Felda Belum Di Muktamadkan

Mahathir Duit Raya Peneroka Felda Belum Di Muktamadkan

papar berkaitan - pada 28/5/2019 - jumlah : 319 hits
PUTRAJAYA Kerajaan masih belum memuktamadkan pemberian insentif khas Hari Raya Aidilfitri kepada kira kira 112 635 peneroka Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan walaupun berbaki seminggu sahaja lagi sebelum umat Islam di seluruh negara meraik...
112 635 Peneroka Felda Tunggu Duit Raya

112 635 Peneroka Felda Tunggu Duit Raya

papar berkaitan - pada 27/5/2019 - jumlah : 380 hits
AHMAD SHAHERMAN SHAMSURI Mazlan dan Azmizam pada sidang akhbar MPNF mendesak kerajaan memberi bantuan Aidilfitri kepada warga Felda KLANG Majlis Permuafakatan NGO Felda akan menyerahkan satu surat kepada Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Moha...
Azmin Tiada Duit Raya Peneroka Felda Setakat Ini K Jaan Tumpu Pulihkan Felda

Azmin Tiada Duit Raya Peneroka Felda Setakat Ini K Jaan Tumpu Pulihkan Felda

papar berkaitan - pada 23/5/2019 - jumlah : 266 hits
Kerajaan setakat ini tiada keputusan berhubung pemberian duit raya kepada 112 635 peneroka FELDA di seluruh negara susulan keadaan kewangan negara yang dibebani pelbagai hutang Loading Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali ...
Peneroka Felda Dapat Duit Raya Rm300 Tunggakan Pinjaman Sara Hidup

Peneroka Felda Dapat Duit Raya Rm300 Tunggakan Pinjaman Sara Hidup

papar berkaitan - pada 1/6/2019 - jumlah : 320 hits
Mesyuarat Jemaah Menteri pada 29 Mei 2019 telah memutuskan pemberian Bantuan Khas Hari Raya Aidilfitri kepada 112 635 peneroka Felda pada kadar RM300 bagi setiap peneroka Pada masa yang sama Felda diminta untuk membuat pembayaran tunggakan ...
Tun M Jangan Sakitkan Hati Peneroka Felda Bawa Balik F1 Boleh Takkan Bagi Duit Raya Tak Boleh

Tun M Jangan Sakitkan Hati Peneroka Felda Bawa Balik F1 Boleh Takkan Bagi Duit Raya Tak Boleh

papar berkaitan - pada 29/5/2019 - jumlah : 570 hits
Jawapan Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad sama ada peneroka Felda patut diberi duit raya atau sebaliknya pada tahun ini tidak lebih hanya menambahkan lagi sakit hati peneroka terhadap kerajaan Katanya beliau tidak tahu sama ada wang inse...
Anwar Hopes Govt Rethinks Decision Not To Pay Duit Raya To Felda Settlers

Anwar Hopes Govt Rethinks Decision Not To Pay Duit Raya To Felda Settlers

papar berkaitan - pada 29/5/2019 - jumlah : 355 hits
Anwar Ibrahim has urged the government to reconsider its decision not to give special cash payment to Felda settlers ahead of the Hari Raya celebration next month saying every bit counts for the settlers This followed Economic Affairs Minis...
Selepas Anwar Ismail Sabri Juga Gesa Kerajaan Beri 039 Duit Raya 039 Felda

Selepas Anwar Ismail Sabri Juga Gesa Kerajaan Beri 039 Duit Raya 039 Felda

papar berkaitan - pada 29/5/2019 - jumlah : 242 hits
Selepas Anwar Ismail Sabri juga gesa kerajaan beri duit raya Felda Dikemas kini 49 minit yang lalu Diterbitkan pada 29 May
Kerajaan Ph Jangan Aniaya Rakyat Segerakan Duit Raya Felda Dividen Risda Felcra

Kerajaan Ph Jangan Aniaya Rakyat Segerakan Duit Raya Felda Dividen Risda Felcra

papar berkaitan - pada 30/5/2019 - jumlah : 391 hits
Aidilfitri hanya berbaki kurang seminggu namun harapan warga peneroka khususnya di tanah rancangan Felda RISDA dan Felcra di seluruh negara untuk menerima duit raya dari kerajaan Pakatan Harapan masih terbiar tinggal harapan Sehubungan itu ...
Duit Raya Peneroka Masih Tinggal Harapan

Duit Raya Peneroka Masih Tinggal Harapan

papar berkaitan - pada 30/5/2019 - jumlah : 333 hits
Ismail Sabri Yaakob KUALA LUMPUR Harapan warga peneroka di seluruh negara untuk menerima duit raya dari kerajaan Pakatan Harapan masih terbiar tinggal harapan Ketua Pembangkang Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang juga Naib Presiden UMNO men...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Anwar Ibrahim Watak Utama Misi Gila

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Ugreen Nexode Rg 65w Robot Pengecas Peneman Aktiviti Anda

Wordpress Website Speed Build The Masters Golf Tournament

Hikayat Budak Pening Sebuah Legasi

Bayu Somerset Pakaian Tradisional Untuk Gaya Harian

Pengalaman Pertama Alami Kesesakan Di Lebuhraya Hingga 10 Jam

Bila Ada Ahli Keluarga Dan Kawan Jadi Influencer