Tiada Keperluan Siasat Ambiga Dan Marina Kata Azmin



SHAH ALAM – Tiada keperluan untuk Polis Diraja Malaysia (PDRM) membuka kertas siasatan terhadap mereka yang terlibat dalam perhimpunan aman, Ahad lalu sekiranya ia dijalankan mengikut saluran undang-undang.

Ahli Parlimen Gombak, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkata, demonstrasi secara aman itu adalah sebahagian hak rakyat untuk menyatakan pandangan selari dengan semangat demokrasi.

Justeru, beliau menggesa PDRM untuk menggugurkan siasatan terhadap aktivis, Datuk S Ambiga dan Datin Marina Mahathir berhubung pembabitan dua individu berkenaan dalam demonstrasi berkenaan.

“Rakyat Malaysia berhak untuk membantah atau menyatakan pandangan mereka secara aman kerana ia termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

“Demokrasi membenarkan perbezaan pandangan yang bermaksud orang awam bebas untuk melontarkan suara mereka secara aman tanpa mengganggu ketenteraman dan keselamatan awam.

“Oleh itu, saya menggesa pihak berkuasa supaya tidak menekan mana-mana pihak yang terbabit dalam perhimpunan aman itu disiasat polis,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Mohamed Azmin berkata, situasi politik negara sepanjang minggu lalu mengundang pelbagai pandangan dan keadaan itu tidak perlu menyebabkan mana-mana pihak menjadi terlalu sensitif.
Beliau berkata, ini kerana perbezaan pandangan termasuk dalam hal berkaitan politik adalah sangat penting atas semangat demokrasi yang sihat.

“Namun saya juga ingin menyebut sekali lagi mengenai kenyataan daripada Ketua Polis Negara yang mahu pihak penganjur menghormati undang-undang dan memberi notis awal untuk mengadakan perhimpunan di bawah peruntukan Akta Perhimpunan Aman 2012.

“Saya percaya bahawa rakyat Malaysia matang dan bertanggungjawab dalam tindakan mereka,” katanya.

Semalam, Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador mengesahkan Ambiga dan Marina disiasat susulan pembabitan mereka dalam perhimpunan ‘Selamatkan Malaysia’ yang berlangsung dari hadapan kompleks beli belah Sogo ke Dataran Merdeka di sini.

Demonstrasi itu diadakan bagi membantah pelantikan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri, selepas seminggu krisis politik melanda negara.


MR :  Politik Matang dan Sejahtera... Utama suara rakyat


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mindarakyat.blogspot.com/2020/03/tiada-keperluan-siasat-ambiga-dan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Azmin Adalah Penggeraknya Kata Khalid Samad

Azmin Adalah Penggeraknya Kata Khalid Samad

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 327 hits
Borhan Ahmad Saya rasa group Azminlah player yang utama Mungkin kerana dia sendiri ada agenda tetapi dialah movernya sekarang kata Khalid Samad Ketika para Menteri AMANAH sibuk menyelesaikan isu negara termasuk Covid 19 dan kesannya kepada ...
Ph Selar Tindakan Polis Siasat Marina Mahathir

Ph Selar Tindakan Polis Siasat Marina Mahathir

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 269 hits
Datuk Marina Mahathir KUALA LUMPUR Pakatan Harapan mengecam tindakan polis menyiasat tiga aktivitis terlibat dalam perhimpunan Perhimpunan Selamatkan Malaysia Tolak Pengkhianatan di Dataran Merdeka 1 Mac yang lalu termasuk seorang individu ...
Cops Record Marina And Ambiga Statements On Sogo Rally

Cops Record Marina And Ambiga Statements On Sogo Rally

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 193 hits
KUALA LUMPUR Datin Paduka Marina Mahathir and Datuk Ambiga Sreenevasan are the first of a batch of 15 activists who have left Dang Wangi district police headquarters after being questioned for about an hour They were being questioned over a...
Gugurkan Siasatan Terhadap Ambiga Dan Marina

Gugurkan Siasatan Terhadap Ambiga Dan Marina

papar berkaitan - pada 3/3/2020 - jumlah : 152 hits
Suzalina Halidsuzalina bh com myDATUK Seri Mohamed Azmin Ali FOTO Eizairi ShamsudinAHLI Parlimen Gombak Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menggesa pihak berkuasa supaya menggugurkan siasatan terhadap aktivis Datuk S Ambiga dan Datin Paduka Marin...
Pkr Di Ambang Kehancuran Kata Azmin

Pkr Di Ambang Kehancuran Kata Azmin

papar berkaitan - pada 2/3/2020 - jumlah : 256 hits
KUALA LUMPUR Serangan terhadap Naib Presiden PKR Tian Chia semata mata kerana perbezaan pandangan dan pendapat mencerminkan bagaimana parti tersebut telah diseludupi budaya gangsterisme dan keganasan Ahli Parlimen Gombak Datuk Seri Mohamed ...
Report Cops To Probe Ambiga Marina Mahathir Over Save Malaysia Protest

Report Cops To Probe Ambiga Marina Mahathir Over Save Malaysia Protest

papar berkaitan - pada 3/3/2020 - jumlah : 273 hits
Police are reportedly investigating activists Ambiga Sreenevasan and Marina Mahathir over their alleged involvement in the Save Malaysia protest in Kuala Lumpur yesterday The Malay Mail quoted Inspector General of Police Abdul Hamid Bador c...
Dapat Suami Tak Banyak Cakap Menyesal Kahwin Dulu Tak Ikut Cakap Mak Stres Aku

Penerangan Akaun 3 Kwsp Syarat Dan Cara Keluar Duit Kwsp Akaun 3

Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

Dah Jumpa Sebab Kalah Pn Kata Sebab Pengundi Luar

Ht House By 007studio In Ha Tinh Vietnam

Orang Masjid Caj Rm1 000 Upah Solat Jenazah

E Kyc Syarat Pengeluaran Kwsp Rm250 Ke Atas Bagi Akaun 3

Ben Nathan Kebahagiaanmu Chord



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


Tuan Ibrahim Antara Punca Kekalahan Pn Di Kkb

Hebat Dron Kamikaze M Sia Disekat As Mengapa

Bertanggung Jawab Penuh Terhadap Semua Perkara Yang Anda Sendiri Buat Pilihan

Resipi Pajeri Buah Gajus Khasiat Dan Bahaya Kacang Gajus

Lunch Jom

The Importance Of Air Filtration For Smoke And Allergies