Tiada Dokumen Sukarkan Rawatan Maulana Hidap Kanser Buah Pinggang Tahap 4 Sejak Setahun Lalu


Setiap ibu bapa tentunya mahukan anak-anak membesar dengan sihat dan baik seperti kanak-kanak normal yang lain. Namun itu semua tidak dilalui oleh anak sulung Md Roslin Kamaruddin, 34 yang telah menjalani dua pembedahan besar termasuk membuang satu buah pinggangnya bagi merawat kanser buah pinggang tahap empat yang dihidapinya sejak setahun yang lalu.
Ahmad Maulana Md Roslin, 6 merupakan kanak-kanak yang aktif dan dilahirkan sihat tapi kini anak yang masih lagi kecil terpaksa bergantung dengan rawatan kemoterapi kerana penyakit yang dihidapinya itu.
Menurut laporan Sinar Harian, Md Roslin berkata pembedahan tersebut tidak mematikan sel kanser sebaliknya telah merebak ke bahagian usus dan buah pinggangnya.
"Saya sedih melihat keadaannya dan bimbangkan masa depannya. Sebagai bapa saya mahu yang terbaik untuk anak saya dan diberikan rawatan terbaik kepadanya, namun saya tidak berkemampuan.
Tak Dapat Bantuan Kerana Masalah Dokumentasi "Dia tidak mendapat bantuan sewajarnya kerana masalah dokumentasi. Walaupun lahir dalam negara namun pendaftaran kelahirannya yang lewat kerana dibesarkan isteri di Medan sehingga umurnya tiga tahun menyukarkan proses pendaftaran," katanya.
Katanya, dia berharap proses peroleh kewarganegaraan diselesaikan segera bagi menyelesaikan isu tunggakan bil di dua hospital mencecah hampir RM20,000.
"Kerana tiada Mykid, kos hospital menjadi mahal. Alhamdulillah rawatan kemoterapi yang berjumlah RM2,000 bagi setiap sesi ditanggung sepenuhnya oleh Lembaga Zakat Selangor.
Keluarga Md Roslin menerima kunjungan daripada Setiausaha Politik Perdana Menteri, Abu Bakar Yahya (kiri) yang turut menyampaikan salam serta sumbangan mewakili Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad baru-baru ini.
"Permohonan pendaftaran Maulana telah dibuat sebanyak dua kali dan dokumen yang diperlukan juga sudah lengkap hanya menunggu pengesahan daripada Jabatan Pendaftaran Negara," katanya.
Tiada Pendapatan Tetap Katanya, keadaan Maulana yang kerap keluar masuk hospital menyebabkan dia dan isteri, Aguslina Suhaimi, 31, tiada pendapatan tetap sebaliknya hanya bekerja secara sambilan bagi menyara keluarga.
"Masalah anak yang sakit dan kerap masuk ke hospital menyebabkan saya sibuk menguruskannya sehingga dibuang kerja sebagai pengawal keselamatan.
"Selepas jalani pembedahan saya mula cari pekerjaan namun tidak kekal lama hanya mampu bertahan kurang dua bulan selepas keadaannya kembali merosot kerana serangan sel kanser," katanya.
Orang ramai yang ingin meringankan beban keluarga Md Roslin boleh bersama-sama menyalurkan sumbangan menerusi akaun CIMB miliknya, 7006413748.
Sumber: Sinar Harian & Kaki Jalan RT
The post Tiada Dokumen Sukarkan Rawatan, Maulana Hidap Kanser Buah Pinggang Tahap 4 Sejak Setahun Lalu appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tiada-dokumen-sukarkan-rawatan-maulana-hidap-kanser-buah-pinggang-tahap-4-sejak-setahun-lalu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Hidap Kanser Buah Pinggang Ibu Rayu Bantuan Kewangan Tampung Kos Rawatan

Anak Hidap Kanser Buah Pinggang Ibu Rayu Bantuan Kewangan Tampung Kos Rawatan

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 492 hits
Tidak dapat dibayangkan perasaan seorang ibu apabila anak yang dikandung selama 9 bulan menghidapi sakit kronik dan keadaan kesihatan anak ini dilihat semakin serius Tambah perit lagi apabila keadaan kewangan keluarga tidak mencukupi untuk ...
Baybee Malam Ni On Tak Isteri Hidap Kanser Tahap 4 Terkejut Jumpa Mesej Suami Curang Dengan Adik Kandungnya Sendiri

Baybee Malam Ni On Tak Isteri Hidap Kanser Tahap 4 Terkejut Jumpa Mesej Suami Curang Dengan Adik Kandungnya Sendiri

papar berkaitan - pada 30/11/2019 - jumlah : 843 hits
Hide profile saya min Saya isteri berumur 44 tahun ada tiga orang anak Bulan Ogos 2018 saya disahkan menghidap kanser payudara tahap empat Hidup saya sejak itu keluar masuk hospital saja Payudara sebelah kanan sudah dibuang Chemo dah 16 kit...
Hidap Kanser Tahap 3 Gadis Ini Kongsi Kisah Inspirasi Berjaya Jadi Graduan Universiti

Hidap Kanser Tahap 3 Gadis Ini Kongsi Kisah Inspirasi Berjaya Jadi Graduan Universiti

papar berkaitan - pada 14/12/2019 - jumlah : 688 hits
Hasrat anak bongsu daripada empat beradik Aida Khayreen Rashidi 22 untuk menggenggam diploma hampir tidak kesampaian apabila disahkan menghidap barah tulang ketika di semester empat pengajian Berikutan penyakit itu Aida Khayreen terpaksa be...
Muntah Lepas Menyusu Petanda Awal Kanser Otak Tahap 4 Mohon Doakan Atikah Kuat

Muntah Lepas Menyusu Petanda Awal Kanser Otak Tahap 4 Mohon Doakan Atikah Kuat

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 387 hits
Muntah setiap kali selepas menyusu petanda anak yang dilahirkan normal 6 bulan lalu akhirnya disahkan menghidap Embryyonal Tumor With Multilayered Rossettes grade 4 atau bahasa mudahnya kanser otak tahap 4 Bagi pasangan Mohd Anuar Husin 32 ...
Umur Sebulan Hidap Kanser Ibu Bapa Maryam Tagih Doa Ramai Agar Cepat Sembuh

Umur Sebulan Hidap Kanser Ibu Bapa Maryam Tagih Doa Ramai Agar Cepat Sembuh

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 574 hits
Setiap ibu bapa pasti mahukan anak yang dilahirkan membesar dengan baik dan sihat Begitulah juga dengan pasangan suami isteri yang dikenali sebagai Muhammad Jazmi dan Shiera Adam ini Namun tiada siapa yang mampu melawan takdir Cahaya mata s...
Kisah Gadis Ini Survive Daripada Kanser Tahap 4 Curi Perhatian Netizen

Kisah Gadis Ini Survive Daripada Kanser Tahap 4 Curi Perhatian Netizen

papar berkaitan - pada 15/12/2019 - jumlah : 316 hits
Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya Kanser merupakan pembunuh yang datang tanpa diundang dan setiap orang berisiko untuk berdepan dengan kanser Terbaharu perkongsian pengguna Twitter zyslvtr mendapat perhatian netizen Ini kerana beliau ...
Adik Meninggal Dunia Hidap Kanser Abang Sedih Hajat Arwah Nak Pakai Selipar Baru Tak Kesampaian

Adik Meninggal Dunia Hidap Kanser Abang Sedih Hajat Arwah Nak Pakai Selipar Baru Tak Kesampaian

papar berkaitan - pada 29/11/2019 - jumlah : 402 hits
Ajal pertemuan milik Allah siapa kita untuk menidakkan ketentuan Illahi Kehilangan orang yang disayangi memang perit tambah tambah lagi mempunyai pertalian darah dengan kita Kenangan bersama boleh dijadikan memori terindah saat dia ada deng...
Ujian Dua Jari Telunjuk Ini Beri Tanda Anda Hidap Kanser Paru Paru Atau Sebaliknya

Ujian Dua Jari Telunjuk Ini Beri Tanda Anda Hidap Kanser Paru Paru Atau Sebaliknya

papar berkaitan - pada 29/11/2019 - jumlah : 460 hits
Adakah anda dapat melihat ruang kecil terbentuk pada jari telunjuk anda yang dirapatkan Jika tidak besar kemungkinan anda menghidap kanser paru paru Menurut laman Cancer Research UK kaedah yang dikenali sebagai Schamroth Window Test ini dig...
Ramai Tak Tahu Perubahan Kuku Mungkin Beri Petunjuk Ada Masalah Pemakanan Hati Atau Buah Pinggang

Ramai Tak Tahu Perubahan Kuku Mungkin Beri Petunjuk Ada Masalah Pemakanan Hati Atau Buah Pinggang

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 533 hits
Masalah kuku sebenarnya boleh menjadi petunjuk kepada keadaan kesihatan anda Masalah ini mungkin merupakan berpunca daripada jangkitan atau radang kulit yang lain Beberapa gejala biasa termasuk perubahan pada perubahan warna kecacatan peneb...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah

Dolar Berada Dalam Kawalan