The Mummy Rise Of The Aztec Filem Sekuel The Mummy Yang Dibatalkan


The Mummy, pada 1999 merupakan filem yang cukup ikonik dan merentasi zaman. Filem yang menampilkan gandingan Brendan Fraser dan Rachel Weisz menumpaskan mumia mengamuk itu berjaya menarik penonton sehinggakan sekuelnya dibikin pada 2001. 
Trivia menarik, sebelum Brendan Fraser dipilih untuk memegang watak O'Connell, Tom Cruise adalah antara yang tercalon. Namun, jodoh watak tersebut milik Brendan Fraser.
Menariknya, sekuel filem ini berjaya mengutip USD435 juta sepanjang tayangan mengatasi filem pertamanya yang hanya berjaya mengutip USD416 juta sepanjang tayangan.

Selepas kejayaan filem kedua, Universal Studios mahu mengulangi kejayaan dua filem berkenaan dengan membikin filem ketiga. Sayangnya, pengarah filem berkenaan, Stephen Sommers memilih untuk tidak kembali mengarah kerana merasakan idea filem ketiga tidak mampu untuk menyaingi kehebatan dua filem sebelumnya.

Brendan Fraser dan John Hannah ialah satu satunya pelakon yang kembali dari francais sebelumnya. Rachel Weisz menolak wataknya kerana baru sahaja melahirkan bayi. Wataknya digantikan dengan pelakon Maria Bello. 
Walaupun pengarah asal menolak, Universal Studios meneruskan projek berkenaan dengan mengambil Rob Cohen sebagai pengarah. Selang 7 tahun dari filem kedua, The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor muncul. 
Seperti diduga pengarah asalnya, filem ini dikritik teruk pengkritik kerana elemen unik dua filem asal seolah-olah hilang di tangan pengarah baru. Filem ini hanya berjaya mengutip USD403 juta di seluruh dunia.
Walaupun dikira menguntungkan, filem ketiga The Mummy merupakan filem yang paling merugikan dalam francais kerana pembikinan filem berkenaan melibatkan USD145 juta. Filem pertama The Mummy hanya dibikin dengan kos USD80 juta dan filem keduanya dibikin dengan kos USD 98 juta.
The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor sememangnya percubaan Universal Studios untuk membikin trilogi baru. Di akhir filem berkenaan, dapat dilihat bahawa filem keempat filem ini bakal melibatkan lokasi di Peru.

Menurut sumber, The Mummy: Rise of the Aztec bakal mengisahkan O'Connell menyelamatkan Jonathan yang terperangkap di Peru. Watak jahat filem berkenaan bakal dilakonkan oleh Antonio Banderas. Namun, plot filem ini samar-samar dan tidak dapat disahkan kesahihannya. 
Sayangnya, disebabkan review filem ketiga The Mummy begitu teruk, Universal Studios memilih untuk membatalkan filem berkenaan dan misi O'Connell ke Peru tidak dapat direalisasikan sehingga kini.
Universal Studios kemudiannya memilih untuk reboot filem berkenaan sebagai pemula kepada Dark Universe. Tom Cruise menerima peranan watak utama setelah sekian lama.
Sayangnya, filem berkenaan juga gagal. Dengan bajet sebanyak USD345 juta, filem tersebut hanya berjaya mengutip sebanyak USD410 juta sekaligus menamatkan hasrat Universal Studios untuk memulakan universe seakan-akan MCU!


===========================

LIKE DAN FOLLOW KAMI DI FACEBOOK

==========================================

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sukafilem.net/2023/07/the-mummy-rise-of-aztec-filem-sekuel.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
The Rise Of Solar Panel Installations In Malaysia

The Rise Of Solar Panel Installations In Malaysia

papar berkaitan - pada 22/6/2023 - jumlah : 180 hits
In recent years Malaysia has witnessed a remarkable growth in the adoption of solar panels as a sustainable energy solution As the country strives to reduce its reliance on fossil fuels and mitigate climate change solar panels have emerged ...
Jensen Ackles Berpotensi Bawa Watak Batman Dalam Filem Terbaru Batman The Brave And The Bold

Jensen Ackles Berpotensi Bawa Watak Batman Dalam Filem Terbaru Batman The Brave And The Bold

papar berkaitan - pada 21/6/2023 - jumlah : 208 hits
Filem terbaru Batman The Brave and the Bold merupakan antara filem terbaru DCU yang diumumkan James Gunn beberapa bulan yang lalu Namun buat masa ini spekulasi tentang siapakah yang layak mengalas watak watak dalam filem tersebut masih belu...
Christian Bale Enggan Membuat Penampilan Cameo Dalam Filem The Flash

Christian Bale Enggan Membuat Penampilan Cameo Dalam Filem The Flash

papar berkaitan - pada 26/6/2023 - jumlah : 216 hits
Dalam babak terakhir The Flash Barry Allen menyedari bahaya dalam usaha terakhirnya untuk membentulkan jalur masa dia perlu membenarkan ibunya dibunuh Namun dia membuat sedikit perubahan pada masa lalu yang membolehkan membantu bapa dari di...
Syaaban The Movie Filem Pertama Arahan Dato Haji Adi Putra

Syaaban The Movie Filem Pertama Arahan Dato Haji Adi Putra

papar berkaitan - pada 28/6/2023 - jumlah : 222 hits
Tonton Filem Syaaban The Movie di pawagam seluruh Malaysia bermula pada 29 Jun 2023 Syaaban The Movie merupakan filem pertama arahan Dato Haji Adi Putra yang juga merupakan pelakon utama dalam filem ini Syaaban The Movie diinspirasi daripad...
Life Insurance Protection For The Future

Life Insurance Protection For The Future

papar berkaitan - pada 22/6/2023 - jumlah : 211 hits
As we go through life we never really know what the future holds We may be healthy and happy today but life is unpredictable and can change in an instant This is why it is important to prepare for the unexpected especially when it comes to ...
The Pipermoto J Series Is A Ktm Powered 120 Mph Super Scooter

The Pipermoto J Series Is A Ktm Powered 120 Mph Super Scooter

papar berkaitan - pada 22/6/2023 - jumlah : 585 hits
Flicking through photos of the recent custom motorcycle show one bike in particular caught our eye the PiperMoto J Series On the outside it looks like a albeit a rather stylish one But pop the hood and you ll discover a KTM 690 Duke engine ...
Your Domain Deserves The Best It S Time To Move To Wordpress Com

Your Domain Deserves The Best It S Time To Move To Wordpress Com

papar berkaitan - pada 22/6/2023 - jumlah : 181 hits
If you re a Google Domains customer you may have heard that your domain will soon be acquired by Squarespace This change might work for some folks but there s good reason to consider moving elsewhere like WordPress com By transferring your ...
Mastering Management Skills The Key To Success

Mastering Management Skills The Key To Success

papar berkaitan - pada 22/6/2023 - jumlah : 186 hits
As a manager having strong management skills is crucial to your success It s not just about managing your team effectively but also being able to communicate solve problems and make decisions with confidence In this article we ll explore th...
The Next Global Superpower Isn T Who You Think

The Next Global Superpower Isn T Who You Think

papar berkaitan - pada 22/6/2023 - jumlah : 253 hits
The Next Global Superpower Isn t Who You Think Follow Follow Follow Subscribe
Tiada Kemaskini Maklumat Pen Gabenor

Adakah Duit Syiling Peringatan Sempena Jubli Emas Hubungan Diplomatik Malaysia China Bakal Dikeluarkan

Govt Committed To Building Sungai Bakap Tamil School

Lg Unveils Brave Optimists Brand Book Showcasing Its Unique Optimistic Dna

Dua Survey Dapati Najib Terlalu Popular Lalu Ada Pihak Halang Pembebasan Nya

Covid 19 No More Quarantine Orders From July 15

Kadar Perceraian Setiap Negara

Former Court Of Appeal Judge Named New Suhakam Chair



8 Fakta Biodata Scha Elinnea Pelakon Drama Berepisod Nuh Dan Nayla TV3 Gandingan Jazmy Juma Khan

Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda


Noh Puad Yang Low Class Saya Tak Jual Nama Najib

M Sia Tong Sampah Pelacur Orang Cina X Problem

Majukan Diri Tanpa Hutang

Children S Playgrounds Need Close Monitoring Quick Action To Repair Defective Equipment

The Indian Problem Revisited

Bunga Pink Carnation Bouquet Daripada Happybunch