Tfc Diam Diam Ubi Berisi Lee Tuck Import Terbaik Dalam Negara Tmj



Terengganu Football Club (Terengganu FC) boleh diumpamakan diam-diam ubi berisi dalam melakukan transformasi untuk menjadikan mereka sebuah kelab bola sepak moden yang profesional.

Perkara itu diungkapkan oleh pemilik Kelab Bola Sepak Johor Darul Ta’zim (JDT), DYAM Tunku Mahkota Ismail ibni Sultan Ibrahim menerusi satu video yang dikongsikan oleh laman sosial, Johor Southern Tigers, semalam.

Baginda yang juga Pemangku Raja memuji pihak pengurusan skuad berkenaan dalam meletakkan kepentingan utama dalam bola sepak, fokus kepada projeknya sendiri, mempunyai pelan perancangan yang objektif serta realistik berdasarkan kemampuan kewangan dan kepakaran yang dimiliki.

Paling disukai oleh Tunku Ismail adalah keputusan Terengganu FC mengadakan kerjasama bersama Malaysian Football League (MFL) bagi menaik taraf padang bola sepak di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin (SSMZA).

“Saya suka melihat apa yang Terengganu FC buat, mereka lakukan dengan senyap, mengikut kemampuan mereka dan mengikuti perancangan mereka sendiri secara perlahan-lahan,”

“Dan mereka melabur dalam perkara yang paling penting. Apa yang Terengganu FC laburkan? Padang bola sepak.” kata Tunku Mahkota Ismail.

Antara aspek yang dibaik pulih adalah memperbaiki sistem saliran, meratakan permukaan padang dan meningkatkan kualiti permukaan dengan menggunakan rumput jenis Bermuda Princess 77.

Menurut makluman Terengganu FC, stadium berkapasiti 50,000 tempat duduk ini akan menjadi gelanggang utama buat skuad kendalian Nafuzi Zain bagi mengharungi kempen Liga Malaysia 2020 bermula februari depan.

Sementara itu, dalam menjadikan mereka ke arah kelab bola sepak profesional, Terengganu FC turut merancang untuk menaiktaraf pusat latihan. Perkara ini juga akan dilakukan dengan kerjasama MFL pada masa akan datang.



DYAM Tunku Mahkota Ismail ibni Sultan Ibrahim mengakui amat mengagumi kapten pasukan Terengganu Football Club (TFC), Lee Tuck.

Menurut pendapat peribadi baginda, Lee Tuck merupakan pemain import terbaik dalam kancah Liga Malaysia sejak menyertai pasukan berpengkalan di pantai timur itu pada tahun 2018 lalu.

Paling menarik perhatian Tunku Ismail yang juga Pemangku Raja adalah sikap profesional yang ditampilkan oleh pemain kacukan England-Malaysia itu tanpa mengira keadaan pasukannya mencatatkan kemenangan mahupun tewas dalam mana-mana perlawanan.

“Lihat kapten Terengganu FC, Lee Tuck, saya amat menghormati pemain ini. Kenapa? Sebab dia seorang yang amat profesional, dia seorang yang berterus-terang,”

“Bagi saya, dia merupakan pemain import terbaik dalam negara daripada aspek disiplin dan prestasi. Pada masa yang sama, dia hanya menumpukan kepada (pasukan) mereka sahaja. Tiada provokasi.” kata Tunku Mahkota Ismail menerusi satu video yang dimuat naik oleh Johor Southern Tigers, semalam.

Lee Tuck antara tonggak penting yang memacu TFC mara ke saingan akhir Piala Malaysia 2018. Malah beliau turut merekodkan satu ‘assist’ kepada Tchetche Kipre semasa bertemu JDT pada aksi timbal balik Stadium Tan Sri Dato’ Haji Hassan Yunos, Larkin.

Musim ini, Lee Tuck meneruskan kecemerlangannya bersama skuad TFC dengan meletakkan namanya selaku penyumbang ‘assist’ terbanyak dalam saingan Liga Super 2019 dengan rekod sebanyak 8 ‘assist’.

Selain daripada mengagumi Lee Tuck, Tunku Mahkota Ismail turut memuji saingan yang diberikan oleh skuad Hitam Putih ini apabila turun menentang skuad Harimau Selatan dalam tempoh dua musim terakhir ini.

“Apabila menentang Terengganu FC, memang sukar. Dia memang mempunyai rekod baik dengan JDT dan mengenepikan kita daripada Piala Malaysia musim lepas.” tambahnya lagi. - Foxsports.my

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/11/tfc-diam-diam-ubi-berisi-lee-tuck.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mahu Kalahkan Dubai Ibu Negara Baru Indonesia Bakal Jadi Kota Terbaik Dunia Jokowi

Mahu Kalahkan Dubai Ibu Negara Baru Indonesia Bakal Jadi Kota Terbaik Dunia Jokowi

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 431 hits
Menjelang 2020 rancangan pemindahan ibu negara baru Indonesia dari Jakarta ke wilayah Kalimantan Timur di pulau Borneo akan dimulakan Susulan itu Presiden Indonesia Joko Jokowi Widodo dalam satu kenyataannya berkata ibu kota tersebut akan m...
Tanda Positif Pemain Muda Terengganu Fc Lee Tuck

Tanda Positif Pemain Muda Terengganu Fc Lee Tuck

papar berkaitan - pada 4/11/2019 - jumlah : 658 hits
KEJAYAAN merangkul trofi dalam Kejohanan Kelab Antarabangsa Sheikh Kamal di Chittagong Bangladesh edisi ketiga kelmarin memberi petanda positif buat skuad Terengganu FC dalam mengharungi kancah Liga Malaysia musim depan Kapten TFC Lee Tuck ...
Presiden Jokowi Kita Harus Hati Hati Ada Negara Yang Sudah Dan Menuju Resesi

Presiden Jokowi Kita Harus Hati Hati Ada Negara Yang Sudah Dan Menuju Resesi

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 134 hits
Presiden Republik Indonesia Joko Widodo bertemu Managing Director IMF Kristalina Georgieva di KTT ke 35 ASEAN Kata dia Kristalina mengingatkan pentingnya menjaga kebijakan fiskal dan moneter Indonesia di tengah tren perlambatan ekonomi glob...
Jokowi Hampir Semua Negara Pertumbuhan Ekonominya Turun Kita Masih Diberi 5 Persen

Jokowi Hampir Semua Negara Pertumbuhan Ekonominya Turun Kita Masih Diberi 5 Persen

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 151 hits
Presiden Joko Widodo menyambut baik pertumbuhan ekonomi Indonesia kuartal III 2018 yang terjaga di kisaran 5 persen Menurutnya angka ini masih bagus di tengah kondisi gejolak ekonomi global Presiden Jokowi mengatakan banyak sejumlah negara ...
Kementerian Pendidikan Berdepan Kekurangan Guru Seluruh Negara Timb Menteri

Kementerian Pendidikan Berdepan Kekurangan Guru Seluruh Negara Timb Menteri

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 219 hits
KUALA LUMPUR Kementerian Pendidikan ketika ini berdepan kemelut kekurangan warga pendidik bagi memenuhi permintaan guru sekolah di seluruh negara Menjelaskan perkara itu Timbalan Menteri Pendidikan Teo Nie Ching berkata ia berpunca daripada...
Kes 1mdb Saksi Beritahu Bank Negara Tidak Dimaklumkan Lencongan Dana

Kes 1mdb Saksi Beritahu Bank Negara Tidak Dimaklumkan Lencongan Dana

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 213 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Prosiding Komital Peguam Negara

Prosiding Komital Peguam Negara

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 256 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Berjaya Mengembara 4 Buah Negara Bersama Si Kecil Ini Pesanan Buat Ibu Bapa Yang Ingin Bawa Anak Bercuti

Berjaya Mengembara 4 Buah Negara Bersama Si Kecil Ini Pesanan Buat Ibu Bapa Yang Ingin Bawa Anak Bercuti

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 459 hits
Percutian antarabangsa bersama anak anak memang pendidikan luar sekolah yang unik dan indah Tentu sekali bonding time ini tidak akan dilupakan oleh anak anak dan ibu bapa Ibu kepada dua anak iaitu Puan Azlia Ajid mula membawa anak anaknya b...
Cara Isikan Borang Ke Luar Negara Untuk Pegawai Kerajaan

Cara Isikan Borang Ke Luar Negara Untuk Pegawai Kerajaan

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 1195 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Cuti hujung tahun ni nak ke mana Ada plan nak keluar negara tak Haaa kalau dah siap2 beli tiket guru guru atau pegawai kerajaan perlulah mengisi borang ke luar negara Jadi di sini saya nak memberikan pand...
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah

Fiersa Besari April Chord



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Wbsl Buah Tangan Istimewa Daripada Husam

Lunch Di Ayam Gepuk Tooyu Jitra Kedah

Poll Who Will Win The Kuala Kubu Bharu By Election

Jadi Andalan Banyak Orang Inilah Berbagai Fitur Menarik Laptop Tipis Zenbook S 13 Oled Ux5304

How To Maximize Retirement Planning In Malaysia

Amd Ryzen 7 5800u Processor Gaming Yang Menyaru