Terseret Atas Jalan Viral Wanita Kemalangan Dipercayai Akibat Baju Hujan Terbelit Dengan Tayar


Malang tidak berbau. Seorang penunggang motosikal kemalangan apabila motosikal yang dinaiki mangsa terbabas didakwa akibat baju hujan yang dipakai tersangkut pada tayar motosikal yang ditunggangnya.
Dalam video dashcam berdurasi 3.20 minit dikongsikan oleh Fatin Khalidah Mohamad Kholim, mangsa ‘ditarik’ oleh baju hujan dipakainya menyebabkan motosikal terbalik dan terseret sehingga ke tengah jalan.
Menurut Khalidah yang menyaksikan kejadian berkenaan, mangsa kelihatan ’50/50′ namun sedar beberapa minit kemudian setelah dibantu orang awam yang melakukan rawatan kecemasan cardiopulmonory resuscitation (CPR).
Semoga perkongsian ini dapat memberi peringatan kepada semua terutamanya para penunggang motosikal.
Gambar: Fatin Khalidah Mohamad Kholim Pengajaran di sebalik musibah orang lain Harini nak kongsi kemalangan yang jadi live depan mata kami semalam. Tujuan post ini dibuat adalah sebagai peringatan dan diambil ikhtibar atas apa yang berlaku.
Dalam video ni, boleh nampak baju jaket yg dipakai mangsa, menjadi ancaman yang boleh membawa maut kepada mangsa, tersangkut dan menyebabkan mangsa hilang kawalan.
Jaket tersangkut pada tayar motor and membelit leher mangsa menyebabkan saluran pernafasan mangsa tersekat. Mangsa nampak memang 50-50 masa suami dan pakcik yang pertama tu datang tolong.
Mangsa sedar beberapa minit kemudian berkat bantuan orang awam bantu CPR. Alhamdulillah ramai rakyat Malaysia yang prihatin. Ramai sangat yang berhenti tolong payungkan.
Kredit: Fatin Khalidah Mohamad Kholim Berdasarkan apa yang saya saksikan sendiri semalam, bagaimana mangsa bersusah payah. Boleh dikatakan pakai jaket atau baju hujan secara terbalik atau kebelakang tanpa dizip boleh membahayakan nyawa anda!
Dan jangan lupa baca doa setiap kali memulakan perjalanan. Alhamdulillah Allah lindung kami sekeluarga berkat baca doa setiap kali kereta mula bergerak. Kalau motor tu terpelanting pada kereta kami, pun tak tahu lagi apa nasib kami.
Sebelum ini pun ada kejadian yang hampir serupa ketika seorang penunggang motosikal maut apabila baju hujan yang dipakainya tersangkut pada cangkuk pada badan lori simen, membuatkan mangsa terjatuh dan digilis kenderaan tersebut.
Gambar: Fatin Khalidah Mohamad Kholim Jadi pada  and kawan-kawan yang menggunakan motor ke tempat kerja atau mana-mana, tolong pakai baju tu betul-betul dan elok. Malang tu tak berbau. Sekelip mata je boleh jadi.
Semoga Allah lindungi perjalanan kita semua sekeluarga walau kemana jua destinasi yang dituju. Semoga mangsa selamat dan dikurniakan kesembuhan secepatnya oleh Allah. Amin ya rabb.
Menurut Khalidah, ambulans tiba beberapa minit selepas kejadian dan mangsa dihantar ke hospital.
Video tidak berniat mengaibkan hanya untuk diambil pengajaran. Diizinkan kongsi hanya untuk diambil pengajaran, bukan membawang.
Mungkin semalam hari mangsa diuji, hari kita tak tahu lagi. Moga sentiasa dalam rahmat, perlindungan dan kasih sayang Allah.
Doa naik kenderaan Khalidah turut mengingatkan agar kita sentiasa membaca doa ketika menaiki kenderaan. Moga-moga kita semua terlindung daripada sebarang kecelakaan.

Sumber: Fatin Khalidah Mohamad Kholim


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/10/01/video-terseret-atas-jalan-viral-wanita-kemalangan-dipercayai-akibat-baju-hujan-terbelit-dengan-tayar/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mangsa Memang 50 50 Masa Tu Penunggang Motosikal Kemalangan Baju Hujan Tersangkut Di Tayar

Mangsa Memang 50 50 Masa Tu Penunggang Motosikal Kemalangan Baju Hujan Tersangkut Di Tayar

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 446 hits
Viral di media sosial sejak semalam klip video seorang penunggang motosikal kemalangan selepas baju hujannya tersangkut pada tayar motosikal Menurut Fatin Khalidah Mohamad Kholim berkata kejadian itu berlaku di depan matanya sendiri dan dia...
Kronologi Pria Nyamar Pakai Cadar Agar Bisa Peluk Jamaah Wanita Foto Videonya Viral

Kronologi Pria Nyamar Pakai Cadar Agar Bisa Peluk Jamaah Wanita Foto Videonya Viral

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 353 hits
Kronologi sebenarnya foto dan video viral pria menyamar pakai cadar agar bisa peluk jamaah wanita akhirnya terungkap Dilansir dari Tribun Jateng dalam artikel Detik detik Orang Bercadar Peluk Jamaah Wanita Saat Ditanya Lari Ternyata Pria Be...
Lagi Kes Kemalangan Libatkan Kereta Popular Berputar Atas Jalan Lepas Hentam Kereta Lain

Lagi Kes Kemalangan Libatkan Kereta Popular Berputar Atas Jalan Lepas Hentam Kereta Lain

papar berkaitan - pada 4/10/2019 - jumlah : 308 hits
Setiap hari pasti akan ada kemalangan jalan raya terjadi dilaporkan berlaku di Malaysia Kemalangan adalah suatu perkara yang sukar untuk dielakkan oleh manusia biasa seperti kita Kebanyakan kemalangan jalan raya yang berlaku kadang kala ber...
Motor Bergesel Dengan Kereta Dipercayai Tiba Tiba Tukar Lorong Lelaki Tersungkur Atas Jalan

Motor Bergesel Dengan Kereta Dipercayai Tiba Tiba Tukar Lorong Lelaki Tersungkur Atas Jalan

papar berkaitan - pada 5/10/2019 - jumlah : 241 hits
Malang bagi seorang pemuda apabila terjatuh dari motosikal ditunggangnya selepas bergesel dengan sebuah kereta yang dipercayai mahu menukar lorong secara tiba tiba di jalan yang sibuk Akibat perlanggaran berkenaan mangsa tersungkur ke atas ...
Saya Baru Lepas Berak Puas Puas Wanita Bisik Dekat Bakal Suami Tapi Tak Sedar Dekat Baju Ada Mikrofon

Saya Baru Lepas Berak Puas Puas Wanita Bisik Dekat Bakal Suami Tapi Tak Sedar Dekat Baju Ada Mikrofon

papar berkaitan - pada 21/9/2019 - jumlah : 473 hits
Baru baru ni sebuah video kelakar dan memalukan tentang satu pasangan ketika majlis kahwin mereka jadi viral Menurut Mirror ketika kejadian pengantin perempuan itu dikatakan berjalan di karpet merah menuju bakal suaminya atas pentas bersama...
Seram Sosok Dipercayai Pontianak Terakam Berdiri Atas Pokok Kelapa

Seram Sosok Dipercayai Pontianak Terakam Berdiri Atas Pokok Kelapa

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 305 hits
Tular sebuah video yang memaparkan penampakkan sosok misteri yang didakwa menyerupai seorang wanita Difahamkan video terbabit adalah milik seorang Youtuber berasal dari negara jiran yang merupakan seorang peramal perubatan berkaitan alam mi...
Lagi Kes Buka Pintu Kereta Tengah Jalan Viral Video Abang Moto Tercampak Atas Jalan Tak Sempat Mengelak

Lagi Kes Buka Pintu Kereta Tengah Jalan Viral Video Abang Moto Tercampak Atas Jalan Tak Sempat Mengelak

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 495 hits
Dalam sekelip mata kecuaian di atas jalan raya boleh menyebabkan kecelakaan sama ada kepada diri sendiri ataupun orang lain Oleh itu kita perlu sentiasa berwaspada ketika menaiki kenderaan bagi mengelakkan sebarang perkara yang tidak diingi...
Pelajar Ini Tidak Meninggal Dia Hanya Pengsan Dipercayai Akibat Tak Makan Sarapan

Pelajar Ini Tidak Meninggal Dia Hanya Pengsan Dipercayai Akibat Tak Makan Sarapan

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 401 hits
Tular sejak beberapa hari lalu satu klip video dipercayai dari Indonesia dengan kapsyen yang mendakwa seorang pelajar dilihat secara tiba tiba mengalami kekejangan Dalam video yang sama si penyebar turut mendakwa bahawa pelajar tersebut men...
Viral Wanita Dukung Anak Bawa Grabfood Suami Dedah Kisah Sebenar

Viral Wanita Dukung Anak Bawa Grabfood Suami Dedah Kisah Sebenar

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 313 hits
Sejak semalam tular gambar seorang wanita mendukung anaknya sambil memakai beg GrabFood di depan sebuah restoran makanan segera Rata rata netizen meluahkan rasa kagum kerana gigih bekerja sambil membawa anak Malah ada yang simpati dengan wa...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan