Terima Kasih Rakyat Malaysia Dana Rm500k Beli Ubat Qarziba Adam Hadid Dah Cukup


Rakyat Malaysia sangat prihatin dan pemurah! Itu yang boleh digambarkan setelah dana RM500,000 diperlukan oleh adik Adam Hadid, 3,  untuk membiayai kos pembelian ubat Qarziba kini dah mencukupi.
Pada 1 Ogos lalu, keluarga Adam Hadid membuka peluang untuk sesiapa yang ingin menyumbang kos pembelian ubat itu kerana nilainya sangat mahal. Tak sangka dalam seminggu, RM500,000 itu berjaya dikumpulkan dan sekarang hanya menunggu untuk rawatan selanjutnya.
16/02/2022. CVL insertion. CVL ni dibuat untuk memudahkan urusan pengambilan darah dan juga chemotheraphy yang akan Adam ambil nanti. Menerusi perkongsian di FB Adam Hadid The Ganglioneuroblastoma Warrior, tiada apa yang mampu diucapkan oleh ahli keluarga Adam Hadid selain mengucapkan syukur atas keperihatinan rakyat Malaysia.
ARTIKEL BERKAITAN [Mulanya Demam & Muntah, Tak Sangka Adam Kanser Tahap 4. Perlu RM500k Untuk Rawatan]
Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Terima kasih kepada yang memberi sumbangan kepada Adam Hadid. Alhamdulillah wang yang diperlukan sudah mencukupi seperti yang disasarkan.
Mohon halal segala pemberian dan maafkan salah silap kami dalam waktu kami mengendalikan page Adam Hadid. Terima kasih kepada mereka yang menyumbang dan juga terima kasih atas segala kata-kata semangat serta ingatan kepada Adam Hadid.
06/04/2022. Adam dalam hospital selama 14 hari selepas pembedahan mengeluarkan tumor/sel kanser tu. Selepas tu, Adam terus dengan rawatan Kemoterapi. Rambut Adam gugur habis selepas kemoterapi yg ke 4. Terima kasih juga kepada keluarga, rakan-rakan, pihak media, serta masyarakat umum yang telah sama-sama menjadikan pembelian ubat Qarziba ini satu proses yang akan kami ingati selamanya.
Semoga Allah S.W.T membalas dengan segala kebaikan kepada tuan puan sekeluarga. Teruskan iringi doa untuk Adam Hadid semoga Adam Hadid bebas dari kanser selamanya dan dipermudahkan segala rawatan yang akan dilalui oleh Adam Hadid. Terima kasih.
Sebelum ini, kisah adik Adam Hadid tular sehingga mendapat pelbagai maklum balas daripada orang ramai kerana dia menjalani pembedahan membuang sel kanser yang sudah berada di tahap 4 dan buah pinggang sebelah kirinya juga sudah dibuang.
Adam sudah melakukan pembedahan pembuangan tumor kanser dan malangnya buah pinggang kiri Adam tak dapat diselamatkan. Kini Adam hanya ada sebelah buah pinggang untuk terus bergantung hidup. Difahamkan kanser Ganglioneuroblastoma ini selalunya dikesan pada kanak-kanak umur 5 tahun ke bawah.
Dalam semua kaedah rawatan ni, Immunoterapi adalah kaedah rawatan yang terbaru di Malaysia dalam tahun 2021. Ubat ini tidak dibiayai oleh kerajaan atau syarikat insuran.
Ubat Qarziba ini baru sahaja di pakai di Malaysia dan sememangnya khusus untuk jenis kanser ini sahaja. Dengan penggunaan ubat ini, secara statistiknya ia mampu meningkatkan tahap survival rate Adam. Ubat ini perlu dibeli pada bulan November 2022.
Sebelum disahkan kanser, Adam anak yang ceria dan aktif. Permulaan tahu Adam Hadid mengalami kanser Ganglioneuroblastoma tahap 4 apabila pemeriksaan lanjut dilakukan oleh doktor setelah dia mengalami demam dan muntah-muntah.
Semoga adik Adam Hadid  terus kuat dan sihat seperti anak-anak yang lain. Walaupun 6 April lalu genap usianya 3 tahun, tapi tarikh itu juga permulaan Adam menjalani rawatan kanser. InsyaAllah dengan izinNya diharapkaan proses rawatan ini dipermudahkan dan berjalan lancar.
Kredit: FB Adam Hadid The Ganglioneuroblastoma Warrior
 
Sikit-sikit, lama-lama jadi bukit. Ayuh, belajar cara didik anak untuk menyimpan sejak mereka kecil. Daftar sekarang di https://toko.ideaktiv.com/product/ajar-anak-simpan-duit/

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama)
The post “Terima Kasih Rakyat Malaysia.” Dana RM500k Beli Ubat Qarziba Adam Hadid Dah Cukup! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/terima-kasih-rakyat-malaysia-dana-rm500k-beli-ubat-qarziba-adam-hadid-dah-cukup/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Koleksi Pantun Terima Kasih

Koleksi Pantun Terima Kasih

papar berkaitan - pada 2/8/2022 - jumlah : 257 hits
Anda boleh memberikan pantun terima kasih untuk semua kebaikan yang orang lain berikan kepada anda Berterima kasih adalah salah satu bentuk penghargaan atas usaha seseorang yang telah membantu anda Sememangnya banyak kebaikan yang orang lai...
Rasuah Perkara Biasa Bagi Rakyat Malaysia

Rasuah Perkara Biasa Bagi Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 10/8/2022 - jumlah : 180 hits
Rakyat Malaysia tidak hairan tentang budaya rasuah Sebab itu Tun Dr Mahathir Mohamad bangkitkan isu semburit dan bukan isu rasuah untuk singkirkan Anwar Ibrahim
Ideal Systems Membina Studio Tv Baharu Untuk Saluran Beli Belah Di Suke Tv Malaysia

Ideal Systems Membina Studio Tv Baharu Untuk Saluran Beli Belah Di Suke Tv Malaysia

papar berkaitan - pada 28/7/2022 - jumlah : 254 hits
Ideal Systems hari ini mengumumkan ia telah mereka bentuk dan membina studio TV baharu di Kuala Lumpur untuk SUKE TV Dilancarkan pada April 2022 SUKE TV ialah saluran beli belah di rumah Free To Air dan saluran entrainment am di Kuala Lumpu...
Negara Perlukan Ruu Peruntukan Dana Politik Elak Parti Terima Dana Meragukan

Negara Perlukan Ruu Peruntukan Dana Politik Elak Parti Terima Dana Meragukan

papar berkaitan - pada 4/8/2022 - jumlah : 253 hits
Pembongkaran sumbangan politik dalam kes korupsi melibatkan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menghilangkan kepercayaan rakyat terhadap ahli politik Menurut Ahli Parlimen Bayan Baru Sim Tze Tzin wang yang diberikan oleh syarikat Ultra Kinrar...
Terima Kasih Wahai Isteri Dah Lengkap Sepasang Akim Stacy Timang Anak Kedua

Terima Kasih Wahai Isteri Dah Lengkap Sepasang Akim Stacy Timang Anak Kedua

papar berkaitan - pada 6/8/2022 - jumlah : 248 hits
Tahniah diucapkan kepada pasangan selebriti Akim Ahmad dan Stacy Anam yang selamat menimang cahaya mata kedua mereka Perkhabaran gembira itu dikongsikan Akim sebentar tadi menerusi Instagramnya Menurut hantaran Akim Stacy selamat melahirkan...
Mulanya Demam Muntah Tak Sangka Adam Kanser Tahap 4 Perlu Rm500k Untuk Rawatan

Mulanya Demam Muntah Tak Sangka Adam Kanser Tahap 4 Perlu Rm500k Untuk Rawatan

papar berkaitan - pada 6/8/2022 - jumlah : 251 hits
Tak pernah terlintas di fikiran Adam yang aktif lincah bergelak ketawa kelihatan kuat bertenaga disahkan menghidapi kanser ganglioneuroblastoma tahap 4 pada akhir Februari 2022 Kehidupan anak kecil ini yang berusia 3 tahun berubah 100 perat...
Memalukan Tunjuk Passport Malaysia Untuk Potong Barisan Lelaki Ini Rasa Buku Merah Cukup Berkuasa Raih Kecaman Netizen

Memalukan Tunjuk Passport Malaysia Untuk Potong Barisan Lelaki Ini Rasa Buku Merah Cukup Berkuasa Raih Kecaman Netizen

papar berkaitan - pada 10/8/2022 - jumlah : 140 hits
Seperti yang kita tahu Singapura menyambut Hari Kebangsaan mereka pada 9 August Tidak dinafikan banyak kenderaan keluar sehingga menyebabkan trafik sesak bahkan orang ramai terpaksa menunggu berjam jam dalam barisan Pun begitu dalam pada st...
Macam Takde Anak Sendiri Ucap Terima Kasih Pada Shuib Bagi Tumpang Kasih Anak Anak Dsv Dikecam Pula

Macam Takde Anak Sendiri Ucap Terima Kasih Pada Shuib Bagi Tumpang Kasih Anak Anak Dsv Dikecam Pula

papar berkaitan - pada 25/7/2022 - jumlah : 181 hits
Baru baru ini usahawan kosmetik yang dikenali ramai iaitu Datuk Seri Vida ada memuat naik satu hantaran video memaparkan pelawak Shuib serta anak anaknya melawat pengusaha ini di Ipoh Perak Lihat dari kapsyen di dalam hantaran tersebut Datu...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord