Terangkan Maksud Under One Roof Bukan Tuduh Saya Tak Bagus Bahasa Inggeris Teresa Jawab Zuraida


 
FMT Reporters -February 20, 2022 Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok, berkata Zuraida Kamaruddin perlu menerangkan maksud sebenar apa diperkatakannya dalam wawancara dengan sebuah akhbar yang disiarkan pada 17 Feb lalu.PETALING JAYA: Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Zuraida Kamaruddin sepatutnya menjelaskan apa dimaksudkannya dengan tiga agensi minyak sawit “under one roof”.
Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok, berkata Zuraida perlu menerangkan maksud sebenar apa diperkatakannya dalam wawancara dengan sebuah akhbar yang disiarkan pada 17 Feb lalu, bukan menuduhnya tidak bagus dalam Bahasa Inggeris.
Semalam, Zuraida menyifatkan Teresa sebagai individu kurang pemahaman Bahasa Inggeris berhubung cadangannya meletakkan tiga agensi minyak sawit bawah satu bumbung.
Katanya, cadangan untuk meletakkan agensi Lembaga Minyak Sawit Malaysia (MPOB), Majlis Minyak Sawit Malaysia (MPOC) dan Majlis Pensijilan Minyak Sawit Malaysia (MPOCC) bawah satu bumbung bukan bermakna ia digabungkan.
Zuraida berkata, ia lebih kepada ingin memastikan agensi itu berada di satu tempat bagi memudahkan mereka berkomunikasi untuk memastikan kualiti lebih efektif kepada industri minyak sawit.
Membalas kririkan Zuraida terhadapnya, Teresa berkata ketiga-tiga agensi minyak sawit itu sudah berada bawah kementerian sama.
“Saya rasa lucu bila baca respons Menteri MPIC Zuraida Kamaruddin terhadap kenyataan saya berkenaan cadangan beliau untuk meletakkan MPOB, MPOC dan MPOCC bawah satu bumbung (will be brought under one roof) dalam artikel disiarkan (sebuah akhbar) pada 17 Feb 2022.
“Selepas saya mengeluarkan kenyataan akhbar dan menasihati beliau jangan buat demikian, Zuraida kemudian kata letak tiga agensi minyak sawit di bawah satu bumbung bukan bermakna mereka digabungkan. Kalau ini bukan maksud beliau, apakah maksud sebenar Zuraida dalam kenyataannya ‘di bawah satu bumbung’?
“Saya percaya Zuraida tahu MPOB, MPOC dan MPOCC sudah pun terletak dalam satu kementerian. Ini bermaksud ketiga-tiga agensi ini telah pun terletak di bawah ‘satu bumbung’,” katanya dalam kenyataan.
Teresa menegaskan, kepimpinan tertinggi dalam tiga agensi itu sudah bekerjasama rapat antara satu sama lain di bawah kementerian.
“Ini bermaksud pegawai atasan ketiga-tiga agensi minyak sawit kini memang berhubung rapat dan saling berkait di bawah kementerian. Bukankah ini bermaksud mereka sudah berada bawah satu bumbung?
“Memandangkan Menteri Zuraida berkata pemahaman Bahasa Inggeris saya lemah sehingga saya tidak faham maksud sebenar beliau dalam wawancaranya dan beliau mungkin juga tidak faham kenyataan saya dalam Bahasa Inggeris, jadi sekarang saya jawab dakwaan beliau dalam Bahasa Malaysia, dengan harapan beliau faham maksud saya bahawa MPOB, MPOC dan MPOCC memang telah lama berada ‘di bawah satu bumbung’ (under one roof),” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/02/terangkan-maksud-under-one-roof-bukan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kok To Zuraida No Need To Comment On My English Explain Under One Roof Remark

Kok To Zuraida No Need To Comment On My English Explain Under One Roof Remark

papar berkaitan - pada 20/2/2022 - jumlah : 175 hits
Seputeh MP Teresa Kok said Primary Industries and Commodities Minister Zuraida Kamaruddin should explain what she meant by putting three agencies in her ministry under one roof instead of chastising her for supposed weaknesses in English Af...
110 Perkataan Kata Kerja Dalam Bahasa Inggeris Mesti Hafal Untuk Melancarkan Pertuturan

110 Perkataan Kata Kerja Dalam Bahasa Inggeris Mesti Hafal Untuk Melancarkan Pertuturan

papar berkaitan - pada 24/2/2022 - jumlah : 1075 hits
Semua orang mahu lancar dan fasih dalam bahasa English Tapi tak ramai yang dapat sebab tidak yakin dengan diri sendiri Tambahan lagi mungkin ramai yang tidak tahu teknik yang betul betul berkesan Ikuti tips rahsia dan petua yang mudah untuk...
Premier Tu Apa Ye Dalam Bahasa Melayu

Premier Tu Apa Ye Dalam Bahasa Melayu

papar berkaitan - pada 18/2/2022 - jumlah : 195 hits
Mohsin Abdullah February 17 2022 Kawan kawan kita dari Sarawak dan Sabah sudah lama terguris perasaan Mereka rasa Sarawak dan Sabah dianaktirikan orang Malaya khususnya kerajaan pusat yang dikuasai orang Malaya nama yang diberi kepada pengh...
5 Ucapan Selamat Pagi Dalam Bahasa Inggris Paling Kreatif

5 Ucapan Selamat Pagi Dalam Bahasa Inggris Paling Kreatif

papar berkaitan - pada 19/2/2022 - jumlah : 289 hits
Dengan mengirim ucapan ucapan ini dijamin pagimu lebih berenergi Coba ah besok
Mereka Sangat Megah Dengan Bahasa Mereka Kita

Mereka Sangat Megah Dengan Bahasa Mereka Kita

papar berkaitan - pada 19/2/2022 - jumlah : 170 hits
Nama Bangkok ditukar Krung Thep Maha NakhonBANGKOK Pejabat Diraja Thailand mengumumkan penukaran nama rasmi ibu kota Thailand iaitu dari Bangkok kepada Krung Thep Maha Nakhon Lapor nama Bangkok bagaimanapun akan terus digunakan Kabinet sema...
Muka Cina Vide0 Netizen Suka Tengok Lelaki Melayu Ini Fasih Cakap Bahasa Tamil

Muka Cina Vide0 Netizen Suka Tengok Lelaki Melayu Ini Fasih Cakap Bahasa Tamil

papar berkaitan - pada 16/2/2022 - jumlah : 478 hits
Sebagai rakyat Malaysia salah satu perkara yang membuatkan kita tersenyum adalah melihat sesuatu kaum itu dapat menguasai bahasa bangsa lain Seperti dalam satu video di TikTok ini jika diperhatikan sekali pandang macam bangsa Cina tetapi bi...
Koleksi Cerita Pendek Bahasa Melayu

Koleksi Cerita Pendek Bahasa Melayu

papar berkaitan - pada 10/2/2022 - jumlah : 746 hits
Himpunan cerita pendek atau cerpen bahasa melayu yang sangat menarik dan sesuai untuk dijadikan bahan pembelajaran atau rujukan untuk buku nilam Dalam artikel ini saya akan kongsikan kepada anda beberapa koleksi cerita pendek yang mungkin a...
4 Blog Teknologi Bahasa Melayu Dalam 2022

4 Blog Teknologi Bahasa Melayu Dalam 2022

papar berkaitan - pada 13/2/2022 - jumlah : 324 hits
4 Blog Teknologi Bahasa Melayu Dalam 2022 Jika anda sampai ke artilel ini itu maknanya anda sedang mencari cari informasi mengenai blog blog teknologi dalam Bahasa Melayu yang masih ada di ruang internet dalam tahun 2022 Paling tidak pun an...
Filem Reeza Gtr

Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Absolute Thai Port Lepak Makan Sedap One Utama Damansara

Generate Unique Brand Names

Zus Coffee With Ceo Latte

Ringgit Hits 28 Month High After Fed Rate Cut

Ambil Insulin Selalu Hypoglycemia

Sesekali Belanja Anak Anak Fruit


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Bagaimana Populariti Boleh Mengubah Persepsi

Apa Maknanya Jika Mengalami Kencing Berbuih

Dunia Pendidikan Hari Ini Semakin Mencabar

Minyak Zaitun Organic Alard Peluang Jihad Ekonomi Palestin

Doa Naik Kapal Laut

Walkie Talkie Serangan Teknologi Baru Pbb Israel As Kalah