Tengku Razaleigh Bersuara Lagi



GEORGETOWN – Kerajaan perlu memberi penjelasan secara terbuka kepada rakyat berhubung pendekatan diambil dalam menangani krisis kesihatan melibatkan wabak Covid-19 yang melanda negara sejak dua tahun lalu.
Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah berkata, selain krisis kesihatan, negara juga berhadapan dengan banyak krisis susulan penularan wabak tersebut.
Beliau yang lebih dikenali sebagai Ku Li berkata, negara sudah membelanjakan RM5 bilion untuk menangani Covid-19 termasuk pembelian vaksin dan sebagainya.
“Saya bimbang dan khuatir dengan keadaan negara kita sekarang ini kerana menghadapi banyak krisis antaranya krisis kepimpinan, kesihatan, kewangan dan sebagainya yang mana, krisis kepimpinan ini terbitnya daripada krisis multi parti politik.
“Dalam segi kesihatan, isu Covid-19 belum selesai sedangkan kita sudah berbelanja banyak untuk membeli vaksin dan sebagainya.
“Walaupun wang keluar sudah banyak, namun jumlah yang dijangkiti masih lagi meningkat contohnya seperti semalam (Sabtu),” katanya.
Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas menghadiri Forum Perpaduan 2022 di Universiti Sains Malaysia (USM) pada Ahad.
Dalam pada itu, Ku Li berkata, kerajaan perlu telus dalam memberi penjelasan berhubung perkara tersebut kerana rakyat masih tertanya-tanya mengenainya.
“Pada Sabtu, kes mencecah 9,000 lebih, itu bukan (angka) yang sedikit. Sampai bila kita nak belanja sedangkan di sesetengah negara yang kita tahu, sudah melonggarkan segala peraturan yang ketat namun Malaysia masih sama.
“Mengapa begitu? Kita sudah ada dos ‘booster’ (penggalak) tetapi (kes) tak reda-reda juga. Jadi banyak persoalan di minda rakyat kerana keadaan semakin melampau. Nak potong rambut pun tak boleh jika tak divaksin, semuanya menjadi susah.
“Ini bukan soal anti vaksin tetapi sudah divaksin pun masih dijangkiti juga. Jadi yang mana satu betul, ini yang rakyat persoalkan. Sehingga ke hari ini, kerajaan belum beri penjelasan secara terbuka dan ikhlas kepada mereka yang menyoal tindakan-tindakan kerajaan ini,” ujarnya.
Sebelum ini, Badan Bertindak Imunisasi Covid-19 (CITF) menjelaskan, peruntukan RM5 bilion bagi vaksin Covid-19 adalah untuk perolehan 73.5 juta dos termasuk kos pelaksanaan program imunisasi berkenaan.
Mengulas lanjut, Ku Li menambah, negara juga berhadapan dengan kemelut ekonomi yang menyebabkan harga barang makanan naik mendadak sekali gus menyumbang kepada peningkatan kos hidup rakyat.
“Negara yang berduit tidak takut sangat kepada inflasi ekonomi mereka tetapi kita tak ada duit, hutang kita banyak, lebih dari RM1.3 trilion sekarang ini. Sedangkan kita kena beli ubat, beri pertolongan kepada rakyat ketika zaman kesusahan ini.
“Kita tak ada duit, cukai tak ada kerana perniagaan tidak berjalan betul. Hotel-hotel baharu sahaja dibuka, itu pun dengan halangan yang kita buat kerana bimbang penularan wabak yang boleh menjangkiti rakyat,” katanya.
 
Baca Artikel Menarik:
Nazir bidas Wan Saiful, nyatakan sokong atau tidak Suami isteri ditangkap basah Muhyiddin yakin PAS tunduk setia guna lambang PN TMJ boleh dikenakan tindakan kritik FAM Najib jawab Muhyiddin, tak payah putar belit Zuraida disingkir dari kumpulan WhatsApp MPT Bersatu Gabungan baharu di Johor? Rasa bersalah yang amat, akak minta maaf – Ellie Suriaty Mia Sara kesal dan mohon maaf ‘Wanita’ bersuara jantan rakam video berlatar masjid dikecam netizen Isu keluarga, gaduh bukan, berebut pelanggan selebriti – pengusaha gerai pasembor Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Keluarga Pelakon Ezzaty Abdullah Ada Dalam Kereta Api Terbakar Di Kelantan, Dukung Nenek Sekali

Lelaki cedera dibelasah kekasih gelap isteri

Wanita dihimpit lelaki tunjuk kemaluan ketika menunggang motosikal [VIDEO]

 
The post Tengku Razaleigh bersuara lagi appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/02/06/tengku-razaleigh-bersuara-lagi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jodoh Itu Rahsia Allah Anuar Zain Mula Bersuara

Jodoh Itu Rahsia Allah Anuar Zain Mula Bersuara

papar berkaitan - pada 31/1/2022 - jumlah : 203 hits
Usianya bakal menginjak 52 tahun pada Februari depan penyanyi Anuar Zain mengakui dia masih memikirkan soal jodoh
Wanita Bersuara Jantan Rakam Video Berlatar Masjid Dikecam Netizen

Wanita Bersuara Jantan Rakam Video Berlatar Masjid Dikecam Netizen

papar berkaitan - pada 4/2/2022 - jumlah : 130 hits
Wanita bersuara jantan rakam video berlatar masjid dikecam netizen Bergurau itu tidak salah tapi jangan sampai berlebih lebihan Itulah ungkapan yang dilontarkan oleh rata rata pengguna media sosial setelah melihat sebuah rakaman yang dimuat...
Siasatan Polis Bertentangan Demokrasi Hak Bersuara

Siasatan Polis Bertentangan Demokrasi Hak Bersuara

papar berkaitan - pada 29/1/2022 - jumlah : 207 hits
Himpunan 20 Januari lalu bagi menyerah memorandum anak muda menentang dakwaan salah laku Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Tan Sri Azam Baki kepada Ahli ahli Parlimen di jalan masuk ke Bangunan Parlimen tidak seharusn...
Berani Pulak Dia Bersuara

Berani Pulak Dia Bersuara

papar berkaitan - pada 29/1/2022 - jumlah : 134 hits
Boleh senang hati pulak dia bersuara ek Bukan dia ni buruan PDRM ke Macamana dia boleh bersuara tapi tak boleh diberkas Atau kes dia dah ditutup Sungguh aku musykil dengan mamat ni Macamana polis seolah tak berminat nak tangkap dia Yang pel...
Layakkah Syed Ali Al Hambshee Bersuara Drzahidhamidi

Layakkah Syed Ali Al Hambshee Bersuara Drzahidhamidi

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 251 hits
Hari ni bekas Ketua UMNO Bahagian Cheras yang pernah melarikan diri dari UMNO selepas kekalahan Barisan Nasional pada PRU lepas tampil membuat kenyataan supaya Presiden UMNO digantikan dengan YAB Datuk Seri Ismail Sabri Sangkakala terpaksa ...
Pooodahhh Dah Bergaduh Dengan Umno Baru Nak Bersuara

Pooodahhh Dah Bergaduh Dengan Umno Baru Nak Bersuara

papar berkaitan - pada 7/2/2022 - jumlah : 163 hits
Setelah lama berdiam diri akhirnya Timbalan Menteri Pas bagi amaran jangan bermain dengan harga ayam telur February 6 2022 Pemain industri makanan asasi terutamanya ayam dan telur diminta untuk tidak bermain dengan harga bagi memastikan ora...
10k Kwsp Pencarum Desak Menteri Kewangan Tengku Zafrul Ditukar

10k Kwsp Pencarum Desak Menteri Kewangan Tengku Zafrul Ditukar

papar berkaitan - pada 4/2/2022 - jumlah : 163 hits
POSTED BY AMIR WRLR Dua wakil pencarum juga berucap dalam sidang media itu Amirudin dari Sabak Bernam Selangor merayu agar kerajaan menimbang untuk membenarkan pengeluaran RM10 000 bagi peniaga kecil seperti beliau yang tidak lagi berkerja ...
Pkpd Di Kolej Vokasional Tengku Ampuan Afzan Bermula Esok

Pkpd Di Kolej Vokasional Tengku Ampuan Afzan Bermula Esok

papar berkaitan - pada 29/1/2022 - jumlah : 105 hits
Foto hiasan Kuala Lumpur Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan akan dilaksanakan di Kolej Vokasional Tengku Ampuan Afzan Bentong Pahang mulai esok hingga 11 Februari ini Ketua Pengarah Keselamatan Negara Majlis Keselamatan Negara Datuk ...
Filem Reeza Gtr

Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Absolute Thai Port Lepak Makan Sedap One Utama Damansara

Generate Unique Brand Names

Zus Coffee With Ceo Latte

Ambil Insulin Selalu Hypoglycemia

Ringgit Hits 28 Month High After Fed Rate Cut

Sesekali Belanja Anak Anak Fruit


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Bagaimana Populariti Boleh Mengubah Persepsi

Apa Maknanya Jika Mengalami Kencing Berbuih

Dunia Pendidikan Hari Ini Semakin Mencabar

Minyak Zaitun Organic Alard Peluang Jihad Ekonomi Palestin

Doa Naik Kapal Laut

Walkie Talkie Serangan Teknologi Baru Pbb Israel As Kalah