Temuduga Terbuka Pengambilan Pegawai Bomba Bantuan Tahun 2023



Temuduga terbuka pengambilan Pegawai Bomba Bantuan tahun 2023. Berita baik untuk pencari kerja, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia Negeri Sembilan sedang membuka peluang pekerjaan baru bagi meningkatkan operasinya.

Peluang ini terbuka untuk warganegara Malaysia yang memenuhi syarat dan berminat. Berikut adalah maklumat tentang jawatan yang ditawarkan, syarat kelayakan dan cara memohon:
Maklumat Jawatan Jabatan Bomba PEGAWAI BOMBA BANTUAN (PBB)
Kekosongan di Balai Bomba dan Penyelamat: Teluk Kemang Rembau Gemencheh Bahau Jelebu Simpang Pertang Seri Menanti Rantau Kota Syarat Kelayakan: Warganegara Malaysia Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan Kelayakan akademik dan fizikal boleh dirujuk di hebahan rasmi kekosongan jawatan. Maklumat Temuduga: Bagi yang berminat dan memenuhi syarat kelayakan yang ditetapkan, permohonan kekosongan jawatan boleh dibuat seperti yang dinyatakan di hebahan rasmi kekosongan jawatan.
Temuduga terbuka bagi mengisi kekosongan ini boleh dirujuk seperti berikut: Tarikh : 22 sehingga 24 Mei 2023
Masa : 8.30 pagi – 11.00 pagi
Lokasi : Balai Bomba dan Penyelamat Seremban 2
Dokumen Yang Perlu Dibawa Pemohon juga perlu mengisi borang permohonan jawatan dan melampirkannya bersama dokumen-dokumen berikut:
Resume; Kad Pengenalan (asal dan 1 salinan fotostat)Satu Keping Gambar Terkini (kemas & sopan) Berukuran Passport; Sijil Daftar Kelahiran (asal dan 1 salinan fotostat); Sijil Akademik (SPM/SVM/STPM/STAM/SKM/Diploma & Transkrip) – asal dan 1 salinan fotostat; Sijil Berhenti sekolah. – asal dan 1 salinan fotostat; Sijil – Sijil Penghargaan Pertubuhan Badan Beruniform, Persatuan dan Sukan (asal dan 1 salinan fotostat); Salinan Kad Pengenalan ibu dan bapa (asal dan 1 salinan fotostat) Sekiranya ibu/bapa meninggal dunia, keperluan Sijil Kematian ibu/bapa. – asal dan 1 salinan fotostat. Sekiranya ibu/bapa meninggal dunia, keperluan Salinan Kad Pengenalan waris pertama dan waris kedua (Contoh:ibu/bapa dan ahli keluarga yang terdekat). – asal dan 1 salinan fotostat. Maklumat Lanjut Untuk maklumat lanjut berkenaan dengan hebahan rasmi kekosongan jawatan dan borang permohonan sila rujuk DI SINI.
Maklumat Tentang JPM Perkhidmatan Bomba Malaysia bermula pada tahun 1883 dengan penubuhan Bomba sukarela Negeri Selangor yang diketuai oleh H.F Bellamy bersama 15 anggota. Pasukan ini yang diletakkan dibawah Lembaga Kebersihan telah menjadi Pasukan Bomba dan Penyelamat Tetap pada tahun 1895. Perkhidmatan terus berkembang di setiap negeri dan diletakkan dibawah Majlis Perbandaran atau Lembaga Luar Bandar.
safasfas Pada tahun 1946, iaitu selepas perang Dunia Kedua, pasukan ‘Malayan Union Fire Services’ telah dibentuk. MUS beribu pejabat di Kuala Lumpur.
Melalui perjanjian Persekutuan Tanah Melayu, Perkhidmatan Bomba diserahkan kembali kepada kerajaan-kerajaan negeri dibawah pentadbiran Lembaga Bandaran dan Lembaga Luar Bandar mengikut negeri masing-masing. Untuk menyelaraskan perkhidmatan Bomba ditubuhkan dibawah Kementerian Pembangunan dan Kerajaan Tempatan.
Perkhidmatan Bomba Malaysia disatukan sebagai sebuah jabatan diperingkat persekutuan dan penyatuan Bomba dan Penyelamat di Negeri-negeri Persekutuan pada 1hb Januari 1976. Penyatuan ini meletakkan Perkhidmatan Bomba Malaysia dibawah Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan. Ini diikuti oleh perkhidmatan Bomba Pulau Pinang, Kuala Lumpur dan Melaka pada 1hb Januari 1977
Pada 15hb Mei 1981, perkhidmatan Bomba Sabah dan Sarawak telah disatukan.
Pada 8hb Januari 1997, Jemaah Menteri telah bersetuju perubahan nama Jabatan Perkhidmatan Bomba Malaysia kepada Jabatan Bomba dan Penyelamat, Malaysia dimana pada 21hb Febuari 1997, YAB Perdana Menteri Malaysia dengan rasminya telah mengumumkan dan melancarkan pertukaran nama, logo dan bendera Jabatan Bomba dan Penyelamat, Malaysia di Genting Highlands.
Pada tahun 1998, Jabatan telah memiliki 2 buah helikopter dan bermulalah Unit Udara Bomba. Pada tahun 2005 pula, JBPM telah mendapat pengiktirafan MS ISO 9001:2000 dalam bidang operasi kebombaan dan menyelamat.
OBJEKTIF DAN FUNGSI JABATAN BOMBA DAN PENYELAMAT, MALAYSIA (JBPM) mempunyai objektif untuk memberi khidmat pencegahan dan pemadaman kebakaran, menguatkuasakan undang-undang yang berkaitan dengan aspek keselamatan dan memadam kebakaran serta menyediakan khidmat kemanusiaan yang cekap dan berkesan. Dari segi kualiti Jabatan bertekad untuk lebih cemerlang melalui inovasi dan kualiti M.S ISO 9001-2015.
Untuk memenuhi objektif tersebut antara fungsi-fungsi yang dijalankan oleh jabatan mengikut peruntukkan dibawah seksyen 5(1) & (2) di dalam akta Perkhidmatan Bomba 1988 (Akta 341) seperti berikut:
Memadam, menentang, mencegah dan mengawal kebakaran. Melindungi nyawa dan harta sekiranya berlaku kebakaran. Menentukan adanya jalan keluar kebakaran, penyelengaraan dan pengawalseliaan yang sempurna. Menjalankan penyiasatan tentang sebab, punca dan hal kebakaran. Melaksanakan khidmat kemanusiaan termasuk perlindungan nyawa dan harta semasa berlakunya apa-apa bencana. JBPM boleh selain daripada tugas-tugasnya dibawah subseksyen (1), melaksanakan apa-apa tugas lain yang dipertanggungjawabkan kepadanya oleh undang-undang atau sebaliknya yang diadakan oleh menteri untuk dilaksanakan.
Ciri-ciri Untuk Membuat Resume Yang Menarik: Reka Bentuk yang Menarik: Resume yang menarik perlu mempunyai reka bentuk yang baik. Gunakan jenis huruf yang mudah dibaca, pilih warna yang konsisten dan gunakan ruang kosong dengan bijak untuk memudahkan pembacaan. Relevan dengan Jawatan yang Dilamar: Pastikan resume anda sesuai dengan jawatan yang dipohon. Pastikan anda menyesuaikan kemahiran, pengalaman dan pencapaian anda dengan keperluan yang dinyatakan dalam iklan jawatan kosong. Pencapaian yang Signifikan: Jangan hanya senaraikan tugas anda, tetapi sertakan pencapaian yang signifikan yang telah anda capai di tempat kerja sebelumnya. Berikan contoh konkret tentang bagaimana anda berjaya meningkatkan produktiviti, menjimatkan kos, atau memberikan manfaat besar kepada syarikat. Bahasa yang Kreatif dan Menarik: Hindari menggunakan bahasa yang terlalu formal atau membosankan dalam resume anda. Gunakan bahasa yang kreatif dan menarik untuk menjelaskan pengalaman kerja anda. Contohnya, gunakan kata kerja yang kuat dan deskriptif untuk menggambarkan pencapaian anda. Kesesuaian dengan Budaya Syarikat: Jika anda memohon kerja di syarikat tertentu, pastikan resume anda sesuai dengan budaya syarikat. Misalnya, jika syarikat mempunyai budaya yang inovatif dan kreatif, cuba tunjukkan sisi kreatif anda dalam resume. Penggunaan Data dan Statistik: Jika boleh, gunakan data dan statistik dalam resume anda untuk menunjukkan pencapaian anda secara kuantitatif. Contohnya, angka jualan yang berjaya anda capai atau masa penyelesaian projek yang lebih cepat daripada sasaran yang ditetapkan. Pemahaman yang Mendalam tentang Industri: Tunjukkan bahawa anda mempunyai pemahaman yang mendalam tentang industri yang anda minati dan syarikat yang anda memohon. Misalnya, terangkan bagaimana pengalaman dan kemahiran anda boleh membantu syarikat mencapai matlamat mereka. Kreativiti dan Keunikan: Cubalah untuk menunjukkan kreativiti dan keunikan dalam resume anda. Gunakan reka bentuk yang unik atau sertakan portfolio yang menunjukkan karya terbaik anda. Namun, pastikan bahawa kreativiti anda masih relevan dengan jawatan yang anda memohon.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/05/temuduga-terbuka-pengambilan-pegawai-bomba-bantuan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengambilan Besar Besaran Jawatan Kosong Di Maybank Tahun 2023

Pengambilan Besar Besaran Jawatan Kosong Di Maybank Tahun 2023

papar berkaitan - pada 14/5/2023 - jumlah : 357 hits
Pengambilan Besar besaran Jawatan Kosong di Maybank Tahun 2023 Terkini Maybank telah membuka peluang kepada rakyat Malaysia yang berminat untuk memohon tawaran yang ditawarkan Mohon untuk baca dan fahami dengan teliti kehendak bakal majikan...
Pengambilan Jawatan Kosong Di Kementerian Sumber Asli Alam Sekitar Dan Perubahan Iklim Tahun 2023

Pengambilan Jawatan Kosong Di Kementerian Sumber Asli Alam Sekitar Dan Perubahan Iklim Tahun 2023

papar berkaitan - pada 9/5/2023 - jumlah : 180 hits
Pengambilan Jawatan Kosong di Kementerian Sumber Asli Alam Sekitar dan Perubahan Iklim Tahun 2023 Kementerian Sumber Asli Alam Sekitar dan Perubahan Iklim sedang membuka peluang jawatan kosong kepada warganegara Malaysia yang berminat dan b...
Pengambilan Jawatan Kosong Uitm Kini Dibuka Tahun 2023

Pengambilan Jawatan Kosong Uitm Kini Dibuka Tahun 2023

papar berkaitan - pada 2/5/2023 - jumlah : 224 hits
Pengambilan Jawatan Kosong UiTM Kini Dibuka Tahun 2023 Terkini UiTM telah membuka peluang kepada rakyat Malaysia yang berminat untuk memohon tawaran yang ditawarkan Mohon untuk baca dan fahami dengan teliti kehendak bakal majikan sebelum me...
Pengambilan Jawatan Kosong Suruhanjaya Sekuriti Malaysia 2023

Pengambilan Jawatan Kosong Suruhanjaya Sekuriti Malaysia 2023

papar berkaitan - pada 10/5/2023 - jumlah : 129 hits
Pengambilan Jawatan Kosong Suruhanjaya Sekuriti Malaysia 2023 Terkini Suruhanjaya Sekuriti Malaysia telah membuka peluang kepada rakyat Malaysia yang berminat untuk memohon tawaran yang ditawarkan Mohon untuk baca dan fahami dengan teliti k...
Kelas Online Tahun 6 Fly High Education Centre Sesi Mei 2023 2024

Kelas Online Tahun 6 Fly High Education Centre Sesi Mei 2023 2024

papar berkaitan - pada 1/5/2023 - jumlah : 349 hits
Kelas Online Tahun 6 Fly High Education Centre Sesi Mei 2023 2024 Kini BermulaAssalamualaikum Hi korang Selamat malam Sedar tak sedar dah masuk hari ke 9 kita menyambut Syawal Syukur alhamdulillah malam ni di beri kelapangan waktu untuk ter...
Teks Perutusan Ketua Pengarah Pendidikan Malaysia Sempena Sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan Kali Ke 52 Tahun 2023

Teks Perutusan Ketua Pengarah Pendidikan Malaysia Sempena Sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan Kali Ke 52 Tahun 2023

papar berkaitan - pada 16/5/2023 - jumlah : 248 hits
TEKS PERUTUSAN KETUA PENGARAH PENDIDIKAN MALAYSIA SEMPENA SAMBUTAN HARI GURU PERINGKAT KEBANGSAAN KALI KE 52 TAHUN 2023 mknaceunlimited mknace thecoloursoflife terbaeekkk kipidap blogger photography photoblog SJCAM SJ4000 J3 Samsung Fujifil...
Bagaimana Pencapaian Tahun 2023 Anda Pada 4 Bulan Pertama

Bagaimana Pencapaian Tahun 2023 Anda Pada 4 Bulan Pertama

papar berkaitan - pada 10/5/2023 - jumlah : 221 hits
Bagaimana Pencapaian Tahun 2023 Anda Pada 4 Bulan Pertama Awal tahun hari tu ada buat azam baru kan Dah sampai mana pencapaian anda Sudah terlaksana 40 atau langsung tak berganjak Cuba ingat balik apa azam anda tersebut Tapi saya tak buat a...
Jawatan Kosong Penolong Akauntan W29 Di Ukm Tahun 2023

Jawatan Kosong Penolong Akauntan W29 Di Ukm Tahun 2023

papar berkaitan - pada 16/5/2023 - jumlah : 130 hits
Jawatan Kosong Penolong Akauntan W29 Di UKM Tahun 2023 UKM sedang membuka peluang pekerjaan kepada warganegara Malaysia yang berminat dan berkelayakan untuk menyertai mereka Terdapat beberapa kekosongan jawatan yang tersedia di UKM dan jawa...
Terkini Gaji Penjawat Awam Dikaji Semula Jaminan Kerajaan Tahun 2023

Terkini Gaji Penjawat Awam Dikaji Semula Jaminan Kerajaan Tahun 2023

papar berkaitan - pada 2/5/2023 - jumlah : 727 hits
Terkini Gaji Penjawat Awam Dikaji Semula Jaminan Kerajaan Tahun 2023 Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memberikan jaminan untuk menilai di Malaysia terutamanya mereka yang bekerja dalam kategori gred rendah dan menengah...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup

Beli Hadiah Untuk Ibu Tanpa Rasa Terbeban Siap Dapat Diskaun Boleh Bayar Kemudian Guna Je Aplikasi Best Ni