Tempat Menarik Di Hatyai Waktu Malam


Bercuti bersama keluarga atau rakan-rakan di Hatyai pastinya menyeronokkan. Ini kerana banyak sekali tempat menarik di Hatyai dan Songkhla yang unik serta berbaloi untuk dikunjungi. Tidak kirang siang mahupun malam. Melalui artikel ini saya akan senaraikan beberapa tempat menarik di Hatyai waktu malam yang happening.


Kehidupan malam di Hatyai memang happening. Sesuai sekali untuk pelancong yang datang untuk melihat budaya dan makanan tempatan. Sebab itulah rugi kalau anda memerap sahaja di bilik hotel. Jom lihat antara tempat menarik di Hatyai yang boleh anda lawati.

Tempat Menarik di Hatyai Waktu Malam
#1 Hatyai Floating Market Klong Hae (Pasar Terapung Hatyai)
Wajib selitkan Hatyai Floating Market ini dalam senarai kerana ia adalah lokasi yang paling terkenal di sini. Seperti pasar malam, cuma semua gerai beroperasi di atas perahu yang berlabuh di tebing sungai.

Banyak makanan yang dijual di sini dan semuanya halal dan dijual oleh orang Islam di sini. Beraneka jenis juadah boleh anda cuba seperti mi sup daging, pulut mangga, sup ayam rebung, telur puyuh goreng, ikan keli bakar kerabu dan ladu ubi kayu.

Boleh dikatakan memang banyak makanan sedap di Floting Market Hatyai yang anda kena cuba. Ada yang travel jauh-jauh hanya untuk singgah ke sini tau!


Menariknya, sesetengah hidangan dimasak di atas perahu. Malah terdapat minuman yang dijual di dalam buluh, seramik, dan macam-macam lagi.

Waktu operasi: Jumaat, Sabtu, Ahad, Selasa | 3 pm - 9 pm
Alamat:  Khlong Hae Khutao Road, Khlong Hae, Hatyai, Thailand

#2 Asian Night Bazaar
Rugi kalau anda tak singgah ke Asian Night Bazaar. Salah satu tempat shopping murah di Hatyai yang menjadi perhatian pelancong. Kalau mencari pakaian, aksesori, pakaian kulit, mahupun barang borong, bazaar inilah lokasinya.

Kerepek dan snek juga dijual pada harga berpatutan. Bolehlah anda beli untuk dijadikan sebagai cenderamata.


Pada waktu malam lebih meriah dengan kehadiran pengunjung. Terang benderang, dari jauh lagi anda sudah dapat lihat aktiviti jual beli. Oh ya, jangan lupa tawar menawar harga ya? Manalah tahu sekiranya anda boleh dapat harga yang lebih murah.

Ini juga adalah tempat menarik di Songkhla yang harus anda lawati. Oh ya, Hatyai dan Songkhla adalah lokasi yang sama. Di mana Hatyai merupakan bandar terbesar dalam daerah Songkhla. 

Waktu operasi: 3 pm - 10.30 pm
Alamat: Alamat: Thonon Chotevittayakul 5, Tambon Hat Yai, Amphoe Hat Yai, Chang Wat Songkhla 90110, Thailand

#3 Greenway Food Station
Penat membeli-belah, apa kata anda isi perut dengan menjamu selera di Greenway Food Station. Ia merupakan sebuah medan selera besar yang menempatkan ratusan buah gerai. Pelbagai jenis juadah dijual di sini dari masakan Thailand, western, Japanese, Arab, dan termasuklah makanan Malaysia.


Usah risau, banyak gerai Halal di Greenway Station dibuka untuk pelanggan beragama Islam. Anda boleh kenalpasti berdasarkan logo Halal yang dipaparkan.

Kawasannya kondusif, selesa, bersih, dan anda bebas untuk duduk di mana-mana sahaja. Dekorasi medan selera ini juga cantik.


[Baca] Percutian Menarik Hatyai Part 1

Waktu operasi: 5 pm - 10 pm
Alamat: 1406 3 Kanjanavanich Rd, Tambon Kho Hong, Hat Yai District, Songkhla 90110, Thailand

#4 Central Festival Mall
Tempat shopping Hatyai seterusnya adalah Central Festival Mall. Sama sahaja dengan pusat membeli-belah di Malaysia, tapi apa salahnya kalau singgah. Mana tahu ada yang berkenan dan murah?


Terdapat Manchester United Official Store di Central Festival Mall. Untuk peminat pasuk bola gergasi itu, anda boleh mendapatkan jersi dan pelbagai jenis merchandise rasmi.

Apa yang patut anda cuba di sini adalah makan di food court nya. Saya sendiri pernah cuba, memang sedap!

Waktu operasi: 10 am - 9.30 pm
Alamat: 1518, 1518/1, 1518/2 ถนนกาญจนวณิช Hat Yai District, Songkhla 90110, Thailand

#5 Steel Pagoda
Tempat menarik di Hatyai pada waktu malam yang seterusnya adalah Steel Pagoda. Tempat suci agama Budha ini diperbuat daripada besi tahan karat. Apa yang unik, pada waktu malam ia dipancarkan dengan lampu berwarna-warni.

Sinaran lampu ini akan menghasilkan pantulan cahaya indah pada pagoda dan ke serata kawasan. Oleh sebab itulah ia sering dikunjungi pelancong yang tidak mahu melepaskan peluang untuk mengambil gambar.


Disebabkan ia dibina di atas bukit, cahayanya boleh dilihat dari jauh.

Alamat:  Kho Hong, Hat Yai District, Songkhla 90110, Thailand

#6 Kim Yong Market
Sebuah lagi tempat shopping di Hatyai yang menarik untuk anda lawati. Yang ini lebih kurah seperti Uptown atau Petaling Street. Terletak di bahu jalan, ratusan buah kedai menjual pelbagai jenis barangan berpatutan. Jersi, tshirt, kasut, pakaian kanak-kanak, handbag, dan aksesori.



Waktu siang menjual barangan basah seperti sayur dan buah-buahan. Ia bertukar meriah saat malam menjelma.

Memang rambang mata melihatnya. Cukup bingit, kerana masing-masing sibuk melakukan urusan jual beli dan tawar menawar.


Ia terletak di tengah-tengah bandar. Jadi senanglah untuk anda terus ke beberapa restoran atai kedai menarik berhampirannya. 

Alamat: Supasarnrangsan Rd, Tambon Hat Yai, Hat Yai District, Songkhla 90110, Thailand

Hotel menarik di Hatyai
Selain rancang untuk shopping, penginapan selesa haruslah di ambil kira. Oleh itu saya senaraikan juga beberapa hotel menarik dengan harga berpatutan, serta dekat dengan tempat-tempat menarik.

PM Residence
Merupakan sebuah hotel bertaraf tiga bintang yang terletak 0.9km sahaja dari Greenway Food Station. Lokasinya tidak terlalu sibuk, sesuai sekali untuk mereka yang tidak gemarkan suasana bising. Bilik-biliknya mempunyai dekorasi berwarna ceria dan moden.


Lengkap dengan kolam renang infinity, membolehkan anda berenang sambil melihat pemandangan bandar Hatyai dari pandangan atas.

Kemudahan: Wifi dan parking percuma, bar/lounge, mini pantry, bilik keluarga

Jarak dengan tempat menarik:
Central Festival - 0.6 km
Magic Eye 3D Museum - 0.9 km
Santisuk Market - 1.5 km
Kim Yong Shopping Centre - 1.7 km


Harga bilik: dari RM105 di Agoda - TEMPAH DI SINI

Alamat: 9 Rajdamri Soi 2 Road, , 90110

Get Guesthouse
Kalau nak tahu, Get Guesthouse ini adalah antara hotel di Hatyai yang murah iaitu di bawah RM100 semalam. Apa yang menariknya, dekorasi minimal dan elegannya tidak ubah seperti hotel 4 bintang. Ia memiliki 'Japanese-style' iaitu cuma menggunakan warna putih dan hitam sebagai warna tema.

Memang berbaloilah menginap di sini. Bilik-biliknya cukup selesa dengan katil empuk, berhawa dingin, pancuran air panas, dan pembancuh kopi.


Biarpun di bawah RM100, hotel ini tetap menyediakan Wifi percuma kepada para tetamu.

Jarak dengan tempat menarik:
Magic Eye 3D Museum - 2.2km
Hatyai Wonders Land - 4.3km

Harga bilik: dari RM56 di Agoda - TEMPAH DI SINI

Alamat: Sansri Soi 4, Downtown Hat Yai, 90110 Hat Yai

V.L. Hatyai Hotel
Sebuah lagi hotel murah di Hatyai adalah V.L. Hotel. Hotel yang bertaraf 3 bintang ini menawarkan bilik-bilik yang selesa untuk penginapan keluarga. Lengkap dengan pembancuh kopi, pancuran air, katil empuk, dan wifi percuma.

V.L Hotel turut mempunyai restoran, iatu Benjarong Restoran yang bakal menghidangkan sarapan percuma kepada anda. Jika anda mendapat bilik di tingkat atas, dapatlah menikmati view menari bandar Hatyai.

Jarak dengan tempat menarik:
Floating Market - 5.6km
Central Festival - 3.3km
Asian Night Bazaar - 2.9km
Ice Dome - 8.5km

Harga bilik: dari RM110 di Agoda - TEMPAH DI SINI

Alamat: 1-3-5-7 Nipatuthit 1 Rd, Hat Yai, Hat Yai District, Songkhla 90110,

Tidak hairanlah mengapa daerah selatan Thailand ini sering menerima kunjungan pelancong.
Senarai tempat menarik di Hatyai waktu malam ini pastinya akan menceriakan percutian anda di Hatyai. Keluarlah jalan-jalan untuk menyaksikan kehidupan malam Hatyai yang happening.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nikkhazami.com/2019/10/tempat-menarik-di-hatyai-waktu-malam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Watu Amben Jogja Tempat Nongkrong Santai Dengan Pemandangan Jogja Di Waktu Malam

Watu Amben Jogja Tempat Nongkrong Santai Dengan Pemandangan Jogja Di Waktu Malam

papar berkaitan - pada 14/10/2019 - jumlah : 695 hits
Nongkrong santai malam hari bersama kerlip lampu kota adalah kesempatan menarik yang harus kamu lakukan saat di Jogja
Socar Menawarkan Potongan 50 Untuk Sewaan Kenderaan Pada Waktu Malam

Socar Menawarkan Potongan 50 Untuk Sewaan Kenderaan Pada Waktu Malam

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 159 hits
tahun lalu Mereka menawarkan perkhidmatan menyewa kenderaan menggunakan aplikasi Mereka kini menawarkan promosi menarik NightCraving yang membolehkan kenderaan disewa pada waktu malam dengan potongan harga 50 Pengguna hanya perlu menyewa ke...
Hukum Mandi Waktu Malam

Hukum Mandi Waktu Malam

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 913 hits
Hukum Mandi malam PERTAMA kali tau bila ada yang tanya mufti hukum Mandi malam Sebab sebelum ni mandi je Tak fikir plak pasal hukum kan Sebab hukum asal mandi ialah harus Dan bila mufti jelaskan takde dalil yang melarang waktu bila nak mand...
Facebook Tempat Tempat Menarik Di Cameron Higlands

Facebook Tempat Tempat Menarik Di Cameron Higlands

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 287 hits
Laman Facebook seterusnya yang ingin saya cadangkan kepada anda untuk sertai adalah Laman Facebook Tempat Tempat Menarik di Cameron Highlands Dah nama laman facebook ini sendiri bertajuk sedemikian maka anda tentu dapat meneka akan isi kand...
Tempat Menarik Di Melaka Hotel Di Melaka Hotel Ramada Plaza

Tempat Menarik Di Melaka Hotel Di Melaka Hotel Ramada Plaza

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 589 hits
Tempat Menarik di Melaka Hotel di Melaka Hotel Ramada Plaza Assalamualaikum Nak sambung entri trip ke Melaka awal Mei lepas Rasa macam dah banyak up entri pasal hotel di Melaka tapi tak habis habis lagi Mohon korang jangan bosan Ye lah 6 ha...
18 Tempat Menarik Di Indonesia Banyaknya Instagammable Spot Di Indonesia

18 Tempat Menarik Di Indonesia Banyaknya Instagammable Spot Di Indonesia

papar berkaitan - pada 5/10/2019 - jumlah : 524 hits
Indonesia adalah sebuah negara yang besar Nak teroka setiap pelusuk negara tersebut dalam 1 trip travel yang pendek memang tak akan habis Setiap bandar bandar besar kepulauan dan bahagian bahagian di Indonesia mempunyai tempat tempat menari...
Seksyen 24 Shah Alam Ada Tempat Menarik Dan Makanan Sedap Yang Wajar Di Kunjungi

Seksyen 24 Shah Alam Ada Tempat Menarik Dan Makanan Sedap Yang Wajar Di Kunjungi

papar berkaitan - pada 7/10/2019 - jumlah : 511 hits
Di sebalik kemeriahan Bandaraya Shah Alam Seksyen 24 ada tempat menarik dan makanan sedap yang wajar di kunjungi Untuk pengetahuan seksyen 24 ini tiada shopping compleks besar dan pasaraya yang gah dan hanya ada lebih banyak rumah flat dan ...
Kek Look Tong Cave Temple Tempat Menarik Di Ipoh

Kek Look Tong Cave Temple Tempat Menarik Di Ipoh

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 633 hits
Destinasi pertama Destinasi pilihan seterusnya ialah Gua Kek Look Tong tempat menarik di Ipoh Cave of Great Happiness Gua Batu Kapur yang unik di Ipoh Lokasinya di Gunung Rapat Tak jauh dari Tasik Cermin 5km dari bandar Ipoh Nak sampai ke s...
10 Tempat Yang Menarik Dikunjungi Di London

10 Tempat Yang Menarik Dikunjungi Di London

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 343 hits
Berbagi 10 London merupakan kota terbesar dan paling padat penduduknya di area metropolitan Inggris Sebagai pusat Inggris London tentunya banyak menyimpan sejarah dan tempat tempat menarik untuk dikunjungi Jika Anda berkesempatan datang ke ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

What You Should Know About New Construction Plumbing

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Cara Qada Solat Fardhu

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm