Tarikan Di Universal Studio Japan


Sebut pasal negara matahari terbit mesti bagi para hikers kental tertarik dengan gunung Fuji. Lain pulak buat kaki travel banyak pulak kaki nak melangkah terutama ke USJ... Moh leee kita ke USJ, ehemm ! bukan yang kat Subang Jaya tu tau tapi kat Jepun. Haaaa Jepun? Hahaha tengah cerita kat Jepun kan.. Bukan cerita kat sini-sini je.. USJ tu ialah Universal Studios Japan yang berada di Jepun. Ada banyak yang menarik di Universal Studios Japan. Kalau nak disebutkan satu persatu, tidak terkira banyaknya


TARIKAN DI UNIVERSAL STUDIO JAPANUniversal Studios Japan adalah taman tema pertama di bawah jenama Universal Studios yang dibina di Asia. Dibuka secara rasmi pada tahun 2001 di Osaka Bay Area, taman tema ni meliputi kawasan seluas 39 hektar dan merupakan taman tema yang paling banyak dikunjungi di Jepun selepas Tokyo Disney Resort. Universal Studios Japan ada 8 bahagian iaitu Hollywood, New York, San Francisco, Jurassic Park, Waterworld, Amity Village, Universal Wonderland dan The Wizarding World of Harry Potter.

1.   Harry Potter di Hogwarts School
Harry Potter di Hogwarts School
Semestinya korang mengikuti cerita Harry Potter macam aku kan. The Wizarding World of Harry Porter, ada banyak collection item dari filem Harry Porter. Jadi.. kepada peminat Harry Porter kat Malaysia ni, aku tau ramai gak sebenarnya, makanyaaa USJ ni sesuai untuk korang. Sambil-sambil tu ada banyak aktiviti yang best ada kena mengena dengan Harry Porter ni. Ada adventure ride yang korang kena pakai cermin mata 3D. Best kan, lepas tu ada Flight of the Hippogriff family friendly roller coaster, bukan jenis yang kaki atas kepala bawah tau. Hahaha.


Weyhh, kat sini memang kau akan rasa berada dalam dunia khayalan dunia impian.. hahah ternyanyi pulak.. Sebab apa, kat sini kau boleh fefeeling dengan Wand Magic, Three Broomstick, dan Hog’s head. Kalau nak tau apa lagi yang ada korang kena la pergi sana nanti dan explore. Barulah fun.

2.  Universal Wonderland 


Di Universal Wonderland fokus kepada character Snoopy, Hello Kitty dan Sesame Street. Ada banyak ride kat sini yang sesuai untuk korang bawak family especially untuk anak-anak mesti suka. So simpan la duit banyak-banyak untuk korang bawak kesayangan kat sana.

3.   Theme Park


Korang boleh menikmati pelbagai tarikan di sini seperti roller coaster dan simulator berdasarkan filem-filem popular macam Spiderman, Back to the Future, Jurassic Park dan lain-lain. Lebih menarik, terdapat banyak tarikan yang sesuai untuk semua peringkat umur dari kanak-kanak hingga dewasa.

4.  Souvenir Universal Studio Japan


Untuk korang yang merancang untuk membeli-belah Gifts di Universal Studios Japan, terdapat sebuah pusat membeli-belah di sebelah luar pintu Universal Studios Japan iaitu Universal Citywalk Osaka. Di sini terdapat hotel rasmi Universal Studios di samping restoran dan kedai yang menjual cenderahati khas Universal Studios Japan.

5.  OSAKA TOKOYAKI MUSEUM

Terdapat Osaka Takoyaki Museum yang mana merupakan deretan vendor terkenal menjual hidangan tempat di bawah 1 bumbung. Untuk sampai ke sini menggunakan kereta api, anda boleh turun di Stesen Universal City yang terletak di laluan JR Yumesaki Line kemudian berjalan kaki lebih kurang 5 minit untuk sampai ke pintu masuk Universal Studios Japan.

6.  OSAKA AQUARIUM


Untuk korang yang nak sedikit kelainan, korang boleh menggunakan perkhidmatan feri yang diberi nama ‘Captain Line’. Feri ini menghubungkan Osaka Aquarium dengan Universal Studios Japan. Perjalanan mengambil masa 10 minit.

7.  PERSEMBAHAN MENARIK DI USJ

Sepanjang jalan di Universal Studios di Osaka ini, korang boleh lihat ada banyak pentas. Setiap jam akan ada beberapa persembahan samada nyanyian, pertunjukkan, tarian dan pelbagai lagi show menarik untuk pengunjung di dalam taman tema ini. So korang akan enjoy banyak dengan performance yang disembahkan nanti so korang takdelah boring nanti.

PAKEJ PERCUTIAN MENARIK DENGAN TRAVELOKA
Actuallykat sini lagi best daripada yang ada dekat dengan kita kat Singapore. Antara benda best pasal Traveloka Malaysia attractions ialah korang boleh dapatkan offer terbaik dan murah. So apa yang korang tunggu-tunggu lagi, pergilah book sekarang.
Bila lagi korang nak tengok karekter-karekter yang selama ni korang tengok kat wayang je, tapi kali ni korang boleh tengok secara dekat the kostum and korang boleh jugak belik merchandise sebagai kenangan. USJ ni sebenarnya sangat dekat dengan kita. Kita memang perlu sentiasa lihat ke timur. Barulah Maaysia akan maju.
So guys, open your laptop, find a great date untuk book tiket flight, hotel dan USJ punya tiket dan tak lupa jugak tren tiket. Semua tu penting so that u can have the greatest time of your life.

Selamat bercuti dan selamat menyambut tahun baru cina 2019 ye semua. ehh ! sis excited nak long weekend. Cuba teka kali ni sis pergi mana? hahahha. Staytune okaayy!!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miminadam.com/2019/01/tarikan-di-universal-studio-japan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dugaan Salah Beli Entrance Ticket Ke Universal Studio Japan Di Klook

Dugaan Salah Beli Entrance Ticket Ke Universal Studio Japan Di Klook

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 276 hits
Assalamualaikum Hai Salah Beli Ticket ke Universal Studio Japan Haaa kan dah tak surprise Baru nak rahsia rahsia kita pergi bercuti kan surprise la kononnya Sekali tragedy terjadi terus kena luahkan dekat sini Sedih betul Dah murung beberap...
Pergi Ke Movie Animation Park Studio Ipoh Perak

Pergi Ke Movie Animation Park Studio Ipoh Perak

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 338 hits
Assalamualaikum semua Hari ni mama nak post satu lagi entry basi Balik dari Pulau Pinang haritu mama telah Pergi ke Movie Animation Park Studio Ipoh Perak Mama sebenarnya dah beli tiket lebih awal Sebab semasa SUKMA di perak dulu Ada jual t...
Malaysia Halal Expo 2019 Malaysia 2 Japan Sempena Olympics 2020

Malaysia Halal Expo 2019 Malaysia 2 Japan Sempena Olympics 2020

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 423 hits
Semalam Un pergi ke KL Convention Center bagi menyaksikan sendiri Malaysia Halal Expo 2019 yang telah dirasmikan semalam oleh Menteri Pembangunan Keusahawanan Datuk Seri Mohd Redzuan Yusof Turut hadir bersama ialah Kedutaan Jepun ke Malaysi...
Kena Bayar Jpy1000 International Tourist Tax Japan

Kena Bayar Jpy1000 International Tourist Tax Japan

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 150 hits
Hits 75Berkuatkuasa dari tarikh Isnin 7 Januari 2019 pelawat yang melancong ke Jepun Kena Bayar JPY1000 International Tourist Tax Japan untuk tujuan mengembangkan dan meningkatkan infrastruktur pelancongan negara Jepun Menurut pihak terbabi...
Japan Winter 2018 Day 2 Lake Kawaguchiko Pleasure Boat

Japan Winter 2018 Day 2 Lake Kawaguchiko Pleasure Boat

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 384 hits
Dari Oishi Park kitorang amik sightseeing bus ke stop no 11 untuk naik Pleasure Boat pusing2 Lake Kawaguchiko Ok lupa plak nak cerita pasal sightseeing bus kat Lake Kawaguchiko ni Bas ni sebenarnya boleh naik bayar guna cash IC card jugak C...
Pope Francis Announces Japan Visit In November

Pope Francis Announces Japan Visit In November

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 251 hits
Pope Francis has repeatedly voiced a desire to visit Japan home to some 450 000 Roman Catholics AFP Photo Pope Francis announced Wednesday he will visit Japan in November becoming the first pontiff to do so since John Paul II nearly 40 year...
Japan Winter 2018 Day 3 Mt Fuji Panoramic Ropeway

Japan Winter 2018 Day 3 Mt Fuji Panoramic Ropeway

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 239 hits
Sampai kat Kawaguchiko station kitorang balik bilik kejap untuk pegi toilet Sebabnya toilet kat Kawaguchiko station tu sangat lah berbau Tak sanggup nak masuk Settle segala urusan kat bilik terus pegi semula ke Kawaguchiko station untuk ami...
Melihat Kondisi Rumah Hafidzha Liga Dangdut Satu Studio Menangis

Melihat Kondisi Rumah Hafidzha Liga Dangdut Satu Studio Menangis

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 182 hits
Satu Studio Menangis melihat kondisi rumah peserta Liga Dangdut Indonesia
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran