Tapediri Tajalli Kalimah La Hau La Waha Quwwata Illa Billahil Aliyyil Azim


Perhatikan hadis berikut:
Dari Abu Hurairah Radiyallahu anhu ia berkata: Rasulullah Sallallahu Alayhi Wasallam bersabda: “Orang mukmin yang kuat itu lebih baik dan lebih dicintai oleh Allah daripada orang mukmin yang lemah, namun pada masing-masing (dari keduanya) ada kebaikan. Bersemangatlah terhadap hal-hal yang berguna bagimu, mohonlah pertolongan kepada Allah, dan jangan menjadi lemah. Jika kamu ditimpa sesuatu, jangan berkata seandainya aku berbuat begini, maka akan begini dan begitu, tetapi katakanlah Allah telah menakdirkan, dan kehendak oleh Allah pasti dilakukan. Sebab kata ‘seandainya’ itu dapat membuka perbuatan setan.” (HR. Muslim)
Kenapakah Allah SWT menyukai mukmin yang kuat berbanding dengan mukmin yang lemah? Ini adalah kerana asas ibadat itu sendiri adalah perbuatan fizikal. Macamana hendak solat kalau berdiripun tidak mampu. Walaubagaimanapun, kelemahan itu juga sebenarnya adalah satu kekuatan seperti yang saya ceritakan dalam tajuk Sunnatullah di sini:https://lautan-biru.blogspot.com/2011/06/sunnatullah-atau-hukum-allah.html
Perhatikan tuntutan jihad. Jihad itu ialah apabila kita menggunakan segenap kekuatan yang kita ada untuk memartabatkan Islam di muka bumi ini. Tuntutan jihad hanya diwajibkan untuk golongan lelaki sahaja, jelas kerana kekuatan lelaki itu adalah lebih satu darjat berbanding dengan kekuatan perempuan.
Dalam dunia ini ada ilmu hitam dan ilmu putih. Ilmu hitam ialah ilmu sihir menggunakan khadam jin untuk tujuan yang jahat manakala ilmu putih pula ialah ilmu para wali iaitu ilmu kekasih-kekasih Allah SWT. Sekiranya anda ingin belajar ilmu silat, belajarlah ilmu putih dan periksalah dulu ilmunya dengan bertanyakan mereka yang lebih mengetahui.
TAPEDIRI 65 atau BaThamin 114 adalah salah satu contoh warisan silat melayu yang menggunakan ilmu putih. TAPEDIRI membawa maksud TAqwa, PErtahanan DIri dan Rawatan Islam. Ketiga-tiga elemen ini digabungkan lalu membentuk perkataan TAPEDIRI. Kaedah TAPEDIRI TIDAK menggunakan sebarang mentera, pertapaan, seru, kemeyan, jin, khadam atau sebarang bentuk amalan yang membawa kepada kufur dan syirik. Kaedah ini hanya menggunakan zikir-zikir, selawat dan ayat-ayat lazim dan ruqyah yang boleh dijumpai didalam Al-Quran dan Sunnah.
TAPEDIRI adalah satu kaedah rawatan islam. Ianya bertujuan untuk merawat dan mengembalikan jati diri islam seorang muslim itu agar kembali ke jalan yang diredhai Allah. Sebagai contoh, jika seorang muslim itu tidak melaksanakan solat 5 waktu dengan sengaja, maka boleh dikatakan jati diri islam seorang muslim itu telah goyah. Maka, disinilah TAPEDIRI diri itu berfungsi, TAPEDIRI seperti sebuah formula yang akan menguatkan kembali jati diri islam itu dan akan membuatkan hati seorang muslim itu bergetar apabila merasakan tanggungjawabnya terhadap Allah S.W.T. Oleh yang demikian, Alhamdulillah, majoriti muslim yang mengambil kaedah TAPEDIRI ini telah berubah kearah kebaikan, melaksanakan solat 5 waktu tanpa dipaksa dan meninggalkan perkara-perkara mungkar dengan kerelaan hati. Disini, kalau dilihat, kaedah TAPEDIRI telah berjaya merawat hati muslim ini agar mengerjakan apa yang disuruh oleh Allah S.W.T dan meninggalkan laranganNya.

Selain rawatan islam, kaedah TAPEDIRI ini juga berfungsi sebagai ikhtiar untuk mempertahankan diri dari khianat musuh (dengan izin Allah S.W.T). Kaedah ini TIDAK membuatkan seseorang itu kebal; tetapi seolah-olah mewujudkan satu lapisan aura yang menjadi benteng menghalang perbuatan khianat itu ( In Shaa ALLAH ). Tiada jin atau khadam digunakan, yang digunakan hanyalah ayat 11 dari surah Al-Maidah yang diamalkan bacaannya oleh muslim yang mengambil kaedah TAPEDIRI. Individu yang mengambil kaedah TAPEDIRI ini juga boleh merawat gangguan dengan cara rawatan islam.

Wahai orang-orang yang beriman, kenanglah nikmat Allah (yang telah dikurniakanNya) kepada kamu ketika kaum (kafir yang memusuhi kamu) hendak menghulurkan tangannya (untuk menyerang kamu), lalu Allah menahan tangan mereka daripada (menyerang) kamu. Oleh itu, bertakwalah kamu kepada Allah dan kepada Allah jualah (sesudah bertakwa itu) hendaklah orang-orang yang beriman berserah diri. (Al-Maidah 5:11)
TAPEDIRI adalah Tajalli kalimah La Hau La Waha Quwwata Illa Billahil Aliyyil Azim kepada hambaNya kerana tiada upaya untuk seseorang itu menyakiti hambaNya kecuali mendapat keizinan dari Allah SWT.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://lautan-biru.blogspot.com/2020/07/tapediri-tajalli-kalimah-la-hau-la-waha.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kelebihan Memperbanyak Mengucapkan Zikir Laa Hawla Wa Laa Quwwata Illa Billaah

Kelebihan Memperbanyak Mengucapkan Zikir Laa Hawla Wa Laa Quwwata Illa Billaah

papar berkaitan - pada 27/6/2020 - jumlah : 478 hits
Assalamualaikum dan selamat sejahtera Kelebihan memperbanyak mengucapkan zikir Laa Hawla wa Laa Quwwata illa Billaah La haula wa la quwwata illa billah Manfaat dan kelebihan memperbanyak mengucapkan zikir Laa Hawla wa Laa Quwwata illa Billa...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Overcoming Funding Challenges

Semakan Subsidi Tiket Penerbangan Pelajar Ipt Flysiswa

Rukun Islam Jangan Ditambahkurangi Itu Namanya Dholalah Finnar

Analisis Teknikal Pergerakan Harga Intraday Mata Wang Kripto Doge Jumaat 3 Mei 2024

Singgah Solat Di Masjid Sri Sendayan

Chacarita Is Buenos Aires S Quirkiest Neighborhood Get There Soon