Tanda Sokongan Pada Komuniti Autisme Golden Screen Cinema Perkasakan Kempen Lovingautism


Bersempena dengan bulan Kesedaran Autisme Sedunia yang disambut secara meluas sepanjang bulan April, pempamer pawagam terkemuka, Golden Screen Cinemas (‘GSC’) mempunyai barisan inisiatif yang menarik sepanjang tahun bertujuan untuk meningkatkan kesedaran tentang autisme di kalangan rakyat Malaysia.
Bergabung tenaga untuk kebaikan yang lebih besar dengan rakan kongsi termasuk The Hope Project, cabang bukan untung The Early Autism Project Malaysia dan Persatuan Autisme Kebangsaan Malaysia (‘NASOM’), satu siri bengkel pendidikan dan barangan edisi terhad akan disediakan. Semua dana yang diperoleh daripada inisiatif tersebut akan disalurkan kembali kepada organisasi masing-masing.

 
Sejajar dengan meningkatkan kesedaran tentang autisme dan memupuk rasa keterangkuman dalam kalangan rakyat Malaysia, GSC akan menganjurkan rangkaian aktiviti menarik sehingga Disember, yang akan disokong lagi oleh rakan kongsi yang berfikiran sama.
“Kesedaran autisme adalah punca yang sangat dekat di hati kita. Kami percaya dalam menyalurkan sokongan jangka panjang kami kepada komuniti neurodivergen di Malaysia dengan menyediakan mereka akses ke ruang selamat untuk menikmati filem dengan dewan mesra deria kami.
Bekerjasama dengan rakan kongsi yang berfikiran sama termasuk The Hope Project dan NASOM, kami memberi inspirasi untuk memacu keterangkuman dan penerimaan di kalangan rakyat Malaysia terhadap komuniti autisme,” kata Cik Koh Mei Lee, Ketua Pegawai Eksekutif Golden Screen Cinemas.
Menandai permulaan bulan kesedaran autisme pada 1 April, bersama The Hope Project melancarkan satu siri bengkel pendidikan bertemakan ‘Menjadi Mesra Autisme’ di dewan GSC seluruh negara. Bengkel ini akan merangkumi topik-topik yang berkaitan seperti mengenali tanda-tanda awal autisme serta rawatan dan strategi yang mampu dilaksanakan oleh ibu bapa dan penjaga untuk menguruskan kanak-kanak autisme.

Bengkel pelancaran pada 1 April juga akan menyaksikan siri aktiviti keseronokan untuk kanak-kanak dan bazar mini dengan pelbagai vendor untuk menyokong komuniti autisme. Sebagai tambahan kepada bengkel yang dijadualkan pada bulan April, bengkel dwi-bulanan sehingga Disember sedang dalam perancangan, dengan butiran lanjut akan diumumkan lebih dekat dengan tarikhnya:


“Kami teruja untuk memulakan usaha kami dengan GSC untuk menyokong rakyat Malaysia tentang kepentingan mewujudkan ruang yang selamat dan inklusif untuk komuniti autisme serta melengkapkan ibu bapa, penjaga dan pendidik melalui barisan bengkel kami,” kata Jochebed Isaacs, Pengarah Early Autism Project Malaysia dan jurucakap The Hope Project.
Sebagai tanda sokongan selanjutnya kepada komuniti autisme, GSC telah bekerjasama dengan NASOM untuk menyusun t-shirt edisi terhad dengan rekaan lukisan tangan oleh anak-anak mereka yang berbakat, berumur 5–19 tahun. Berkonsepkan berdasarkan tema “Apakah erti cinta kepada anda?”, reka bentuk t-shirt mewakili tafsiran bermakna dari perspektif kanak-kanak autisme.

Tersedia dalam lima reka bentuk dan berharga RM36.00 sehelai, t-shirt itu boleh didapati untuk dijual di tapak e-dagang GSC dan di kiosk Keepsake terpilih yang terletak di Tropicana Gardens Mall dan The Starling Mall, mulai 1 April dan seterusnya, sementara stok masih ada. Semua hasil akan disalurkan kembali kepada NASOM.
“Penerimaan sosial kekal sebagai salah satu faktor utama dalam memupuk ruang inklusif dan selamat untuk komuniti autisme dan dengan perkongsian kami dengan GSC membolehkan kami berbuat demikian. Di NASOM, dengan bimbingan yang betul dan program latihan khusus, kami dapat memupuk individu autisme untuk mencapai potensi penuh mereka, supaya mereka dapat memulakan peluang untuk memperbaiki masa depan mereka,” kata Encik Julian Wong, Pengerusi NASOM.
Sejajar dengan matlamat untuk mewujudkan komuniti inklusif untuk semua, GSC menawarkan tayangan mesra deria, dengan dewan yang direka khas untuk kanak-kanak autisme. Untuk memenuhi keperluan kanak-kanak neuro-divergen, dewan mesra deria menayangkan filem mesra kanak-kanak pada volum yang dikurangkan dan pencahayaan yang malap.

Filem boleh didapati setiap Ahad kedua setiap bulan, berharga RM9/ setiap tiket, di lokasi berikut:
• GSC 3 Damansara
• GSC Kuantan City Mall
• GSC The Mall, Southkey JB
• GSC AEON Falim, Ipoh
The post Tanda Sokongan Pada Komuniti Autisme, Golden Screen Cinema (GSC) Perkasakan Kempen #LovingAutism appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tanda-sokongan-pada-komuniti-autisme-golden-screen-cinema-gsc-perkasakan-kempen-lovingautism/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Coca Cola Refreshes Long Standing Partnership With Golden Screen Cinemas

Coca Cola Refreshes Long Standing Partnership With Golden Screen Cinemas

papar berkaitan - pada 4/4/2023 - jumlah : 146 hits
The extended partnership is set to give movie goers a wider array of thirst quenching offerings Ms Koh Mei Lee CEO of Golden Screen Cinemas and Mr Louis Balat Joseph CEO of the Bottling Investments Group for Singapore Malaysia and Brunei af...
Anak Saya Kebal Jatuh Berdarah Tak Nangis Suka Main Sendiri Doktor Kongsi Tanda Awal Autisme

Anak Saya Kebal Jatuh Berdarah Tak Nangis Suka Main Sendiri Doktor Kongsi Tanda Awal Autisme

papar berkaitan - pada 4/4/2023 - jumlah : 138 hits
Dari sudut perubatan autisme ialah keadaan di mana interaksi sosial seseorang terganggu akibat masalah kemahiran berkomunikasi tingkah laku tidak wajar yang berulangan pemencilan diri serta mempunyai keinginan terhad terhadap sesuatu benda ...
Foodpanda Memantapkan Sokongan Terhadap Penunggang Penghantaran Di Malaysia Menerusi Kempen Double Tips Double Love

Foodpanda Memantapkan Sokongan Terhadap Penunggang Penghantaran Di Malaysia Menerusi Kempen Double Tips Double Love

papar berkaitan - pada 2/4/2023 - jumlah : 285 hits
Bagi menzahirkan penghargaan kepada rakan penghantarannya foodpanda Malaysia akan menggandakan tip yang diterima daripada pelanggan Inisiatif ini juga akan diperkenalkan di lima pasaran lain di mana foodpanda beroperasi mengikut fasa dan di...
Inlab Senz Smart Home Cinema Projector

Inlab Senz Smart Home Cinema Projector

papar berkaitan - pada 27/3/2023 - jumlah : 303 hits
Assalamualaikum and Good Morning Dear Readers Bonde wants to share about the excitement about INLAB Senz The Home Cinema Projector Bonde saw a friend using INLAB Senz The Home Cinema Projector relaxing with his family just at home the atmos...
Screen Kau Saja Di Hati Chord

Screen Kau Saja Di Hati Chord

papar berkaitan - pada 28/3/2023 - jumlah : 188 hits
F B G m C F F F Sekian Lama C Antara kita berkenal mesra G mSekian lama C Memendam rasa kita berduaC F Saling menduga saling curiga Bmengunci rasa G m C Rupanya kita F Sama sama jatuh cinta BSesungguhnya tak ku percaya tak menduga F Bila en...
Anak Autisme Boleh Dapat Layanan Vip Di Klia Servis Percuma Siap Ada Bilik Terapi

Anak Autisme Boleh Dapat Layanan Vip Di Klia Servis Percuma Siap Ada Bilik Terapi

papar berkaitan - pada 27/3/2023 - jumlah : 162 hits
KLIA memperkenalkan satu program yang dinamakan sebagai Butterfly Lanyard di mana memberi keistimewaan buat anak istimewa anda Hal ini dikongsi oleh seorang ibu Puan Zinnirah Ajman 34 yang mendedahkan satu tip berguna untuk membantu membawa...
Kredit Komuniti Tak Sesuai Buat Loan Tinggi Kerana

Kredit Komuniti Tak Sesuai Buat Loan Tinggi Kerana

papar berkaitan - pada 21/3/2023 - jumlah : 175 hits
Ada sebahagian yang whatsapp iza tanya loan tinggi sehingga RM100k RM200k Iza faham ada antara mereka yang nak satukan hutang semua sekali dan bayar 1 tempat je Kemungkinan mereka ni Dah high komitment Tak lepas nak apply kat Bank Nak kuran...
Imam And Mentega Terbang Prove The Message Isn T Everything When It Comes To Cinema

Imam And Mentega Terbang Prove The Message Isn T Everything When It Comes To Cinema

papar berkaitan - pada 25/3/2023 - jumlah : 182 hits
It s not every year that I find myself writing about Malaysian films back to back for three weeks straight here but that s exactly what happened in February and March earlier this year But as they say all good things must come to an end and...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Nostalgia Bedak Sejuk

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Unveiling The Efficiency Of Delta 8 Gummies An Extensive Guideline

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Adira Suhaimi Kasih Chord

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats