Tambah Pengepala Keselamatan Wordpress


Pengepala Keselamatan WordPress atau pengepala keselamatan HTTP dicipta untuk melindungi aplikasi daripada serangan biasa tanpa perlu menambah atau menukar kod aplikasi anda. Keselamatan laman web atau aplikasi web mempunyai pelbagai aspek yang memerlukan tumpuan dan kerja dan satu cara yang baik untuk memulakan adalah dengan menambah pengepala keselamatan.
Salah satu perkara terbaik mengenai mereka ialah mereka boleh membantu anda untuk menjadikan aplikasi web anda lebih selamat tanpa membuat anda pergi ke masalah menambah atau mengubah apa-apa dalam kod mereka. Pengepala keselamatan HTTP melindungi tapak anda daripada penceroboh berniat jahat, dan mereka adalah lapisan keselamatan tambahan yang tidak sukar untuk disediakan.
Dalam artikel ini, saya akan membimbing anda melalui pelbagai jenis pengepala keselamatan dan membantu anda untuk menambah mereka ke laman WordPress anda untuk menjadikan laman web anda lebih selamat. Anda boleh dengan mudah menggunakan plugin WordPress yang dipanggil “http headers” dan akan ada pilihan seting di dalam WordPress anda.
X Frame Options Ini memastikan pelawat selamat daripada serangan clickjacking, di mana kandungan laman web anda boleh dimuatkan di dalam laman web lain menggunakan iframe. Anda boleh menambah pengepala keselamatan X-Frame-Options ke laman WordPress anda dan menetapkannya kepada “sameorigin” yang disyorkan.
X XSS Protection Pengepala keselamatan X-XSS-Protection dapat konfigurasikan sistem perlindungan XSS yang anda akan dapati dalam banyak pelayar web moden. Ini boleh menghentikan serangan XSS berterusan daripada mencuri cookies apabila pengunjung yang telah log masuk melawat halaman yang mengandungi elemen XSS. Anda boleh menambah pengepala keselamatan X-XSS-Protection ke laman WordPress anda dengan menetapkannya kepada “1; mode=block”
X Content Type Options Menetapkan pengepala X-Content-Type-Options akan menghalang pelayar daripada mentafsir fail sebagai sesuatu yang lain daripada yang diisytiharkan oleh jenis kandungan dalam pengepala HTTP. Ia mempunyai banyak pilihan konfigurasi dan parameter yang berpotensi, tetapi parameter yang paling biasa digunakan adalah “nosniff”.
X Permitted Cross Domain Policies Anda boleh melaksanakan pengepala ini untuk mengarahkan pelayar bagaimana untuk mengendalikan permintaan merentasi domain. Dengan melaksanakan pengepala ini, anda mengehadkan memuatkan aset tapak anda dari domain lain untuk mengelakkan penyalahgunaan sumber. Setkan X-Permitted-Cross-Domain-Policies “none”
Strict Transport Security Pengepala HSTS (HTTP Strict Transport Security) untuk memastikan semua komunikasi daripada pelayar dihantar melalui HTTPS (HTTP Secure). Ini menghalang klik HTTPS melalui gesaan dan mengarahkan semula permintaan HTTP ke HTTPS.
Sebelum melaksanakan pengepala ini, anda mesti memastikan semua halaman laman web anda boleh diakses melalui HTTPS dan jikalau tidak mereka akan disekat. Setkan Strict-Transport-Security “max-age=31536000(1 year); includeSubDomains; preload”.
Content Security Policy Halang XSS, klikjacking, serangan suntikan kod dengan melaksanakan Content Security Policy (CSP) dalam respons HTTP laman web anda. CSP mengarahkan pelayar untuk memuatkan kandungan yang dibenarkan untuk dimuatkan di laman web. Semua pelayar tidak menyokong CSP, jadi anda perlu mengesahkan sebelum melaksanakannya. Tambah mengesyorkan Content-Security-Policy “default-src : self” dan jika tapak anda dilihat maka anda terpaksa menyahaktifkannya.
Referrer Policy Terdapat manfaat privasi dan keselamatan tertentu. Walau bagaimanapun, tidak semua pilihan disokong oleh semua pelayar, jadi semaklah keperluan anda sebelum melaksanakannya. Setkan Referrer-Policy “no-referrer” (Maklumat perujuk tidak akan dihantar walau ada permintaan)
Feature Policy Kawal ciri pelayar seperti geolokasi, skrin penuh, pembesar suara, USB, autoplay, pembesar suara, getaran, mikrofon, pembayaran, vr, dll untuk membolehkan atau melumpuhkan dalam aplikasi web. Dan jika laman web anda tidak dapat dilihat maka anda terpaksa tutupkannya.
Expect CT Pengepala baru yang masih dalam status percubaan adalah untuk mengarahkan pelayar untuk mengesahkan sambungan dengan pelayan web untuk ketelusan sijil (CT). Projek ini dibuat oleh Google bertujuan untuk membetulkan beberapa kelemahan dalam sistem sijil SSL/TLS.
Conclusion Securing a website is challenging, and I hope by implementing the above headers, you add a layer of security. WordPress is one of the most popular CMS platforms worldwide. If you are lucky and your server is managed by us, we can adjust the HTTP security headers of your WordPress website and then you may test it out on https://www.serpworx.com/check-security-headers.
Melaksanakan keselamatan laman web adalah mencabar, dan saya berharap dengan tips pengepala di atas, anda dapat menambahkan lapisan keselamatan kepada laman web anda. WordPress adalah salah satu platform CMS yang paling popular di seluruh dunia. Jika anda bernasib baik dan pelayan anda diuruskan oleh kami, kami boleh menyesuaikan pengepala keselamatan HTTP laman web WordPress untuk anda dan kemudian anda boleh mengujinya https://www.serpworx.com/check-security-headers.
The post Tambah Pengepala Keselamatan WordPress appeared first on Wordpress Tip Guide Support Solution.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.jonloh.com/tambah-pengepala-keselamatan-wordpress/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Peminat Kata Inspektor Aleza Buat Spot Check Abby Abadi Kongsi Rezeki Dengan Para Petugas Keselamatan

Hiburan Peminat Kata Inspektor Aleza Buat Spot Check Abby Abadi Kongsi Rezeki Dengan Para Petugas Keselamatan

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 227 hits
Susulan perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan kali kedua di seluruh negara pada ketika ini para petugas keselamatan seperti polis dan tentera telah dikerah untuk memastikan rakyat patuh akan arahan dan segala SOP yang ditetapkan oleh pih...
Doa Naik Kenderaan Amalkannya Untuk Keselamatan Diri Dunia Dan Akhirat

Doa Naik Kenderaan Amalkannya Untuk Keselamatan Diri Dunia Dan Akhirat

papar berkaitan - pada 18/1/2021 - jumlah : 206 hits
Isi Kandungan Penjelasan Doa Naik Kenderaan Doa Naik Kenderaan Amalkannya Untuk Keselamatan Diri Dunia Dan Akhirat setiap Muslim Muslim harus memperbanyakkan doa untuk semua perkara Klik link untuk bacaan selanjutnya
Pukul Lelaki Tempatan Enam Orang Pengawal Keselamatan Bangladesh Ditahan

Pukul Lelaki Tempatan Enam Orang Pengawal Keselamatan Bangladesh Ditahan

papar berkaitan - pada 16/1/2021 - jumlah : 145 hits
Alor Setar Enam pengawal keselamatan warga Bangladesh sebuah kompleks membeli belah di Lebuhraya Darulaman di sini ditahan polis kerana dipercayai memukul seorang lelaki tempatan semalam Mereka yang berusia antara 26 hingga 41 tahun itu dit...
Qatar Airways Terima Penarafan Keselamatan Syarikat Penerbangan

Qatar Airways Terima Penarafan Keselamatan Syarikat Penerbangan

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 291 hits
Kami nak kongsi tentang berita syarikat Qatar Airways Terima Penarafan Keselamatan Syarikat Penerbangan 5 Bintang COVID 19 Dengan ini ia telah menjadi syarikat penerbangan global pertama di dunia yang mencapai Penarafan Keselamatan yang ber...
Keselamatan Fizikal

Keselamatan Fizikal

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 232 hits
Keselamatan fizikal adalah langkah langkah keselamatan pencegahan yang dirancang untuk menghalang capaian masukan tanpa izin kepada kemudahan peralatan dan sumber daya dan untuk melindungi personel dan harta benda daripada kerosakan atau ba...
Guru Positif Covid 19 Kpm Digesa Perketat Aspek Keselamatan

Guru Positif Covid 19 Kpm Digesa Perketat Aspek Keselamatan

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 224 hits
BANGI 12 Jamadilakhir 1442H Isnin Ikatan Guru Guru Muslim Malaysia meminta Kementerian Pendidikan Malaysia mengetatkan aspek keselamatan para guru terutama ketika menjalankan tugas Ini susulan laporan media yang mengesahkan 11 orang guru di...
Peruntukan Asal Darurat Untuk Jaga Keselamatan Bukan Gantung Parlimen

Peruntukan Asal Darurat Untuk Jaga Keselamatan Bukan Gantung Parlimen

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 156 hits
Kerajaan Perikatan Nasional dinasihatkan agar melaksanakan darurat mengikut semangat sebenar Perlembagaan Persekutuan sebagaimana yang disyorkan Suruhanjaya Reid Pakar undang undang Perlembagaan Dr Aziz Bari berkata bahawa laporan Reid iait...
Kerjaya Bidang Keselamatan Siber

Kerjaya Bidang Keselamatan Siber

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 205 hits
KERJAYA BIDANG KESELAMATAN SIBERPermintaan untuk kerjaya pakar keselamatan siber dijangkakan meningkat sehingga 6 juta diseluruh dunia menjelang tahun 2021 Pasaran kerjaya di Malaysia turut tidak terkecuali apabila Jawatankuasa Pemantauan K...
Keselamatan Siber Top 7

Keselamatan Siber Top 7

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 183 hits
Sedang Malaysia beralih kepada ekonomi digital keselamatan siber akan terus menjadi faktor penting dalam melindungi kepentingan pengguna daripada ancaman siber termasuk kecurian data dan sabotaj Permintaan terhadap profesional siber sekurit...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas