Tamagotchi Gen 2 Generasi Terakhir Tamagotchi Dengan Skrin Hitam Putih



Dari saya tingkatan satu lagi saya teringin hendak memiliki sebuah ‘cyber pet’ yang bernama Tamagotchi ini. Pernah juga bermain ‘tikam’ dan ia ‘mengena’, tetapi silapnya saya bawa ia ke sekolah pula, lalu dirampas oleh guru. Nak marah pun tak boleh juga, maklumlah, saya kena jaga nama baik mak saya yang mengajar di situ. Hehehe.
Masa berlalu, dan sekarang setelah semuanya sirna, minat hendak memilikinya masih ada.
Lalu saya cuba dapatkan generasi terkini Tamagotchi iaitu Gen 2, yang mempunyai variasi warna baru serta makhluk asing yang berbeza. Sebelum kita teruskan, eloklah kita buka kotak terlebih dahulu.

Di dalam kotaknya terdapat sebiji Tamagotchi, dan satu buku panduan pengguna. Selain dari ini, anda tidak akan jumpa apa-apa ‘harta karun’ yang menarik.

Tamagotchi dikeluarkan, dan lihatlah ia sebelum ia dibangkitkan dari tidurnya.
Secara asasnya, antara Tamagotchi versi pengeluaran semula iaitu Gen 1 dan Gen 2 ini, tiadalah ia banyak berbeza melainkan warna dan sedikit kelainan pada permainannya.
Tamagotchi yang sedang dieram dari telurnya. Tamagotchi ini masih lagi mengekalkan reka bentuk serta ciri yang sama pada versi sebelumnya. Ia dibina dari bahan berasaskan plastik, dan skrinnya pula bukanlah skrin berwarna, serta tidak bernyala apabila ia diaktifkan.
Tamagotchi saya sudah keluar dari telurnya! Sepertimana versi asal yang dipasarkan pada sekitar tahun 90an, Tamagotchi ini memerlukan begitu banyak perhatian. Berbeza dengan zaman tersebut di mana kurangnya notifikasi yang datang dari telefon pintar, kini agak mencabar juga rasanya hendak menjaga bayi makhluk asing yang banyak kerenah ini.
Apa yang saya kurang gemar pada teknologi ‘generasi lama’ ini ialah skrin LCD-nya yang tidak bernyala.
Jika anda gunakan ia pada keadaan cahaya optimum, maka tiada masalah. Anda akan dapat lihat ‘haiwan’ peliharaan anda itu dengan baik.
Tetapi jika anda mula mencuba untuk melihat ia dalam gelap, semoga berjaya. Memang tak nampak, dan ini satu kekurangan yang agak nyata di era skrin terang berwarna.
Jangan salah anggap dengan apa yang saya kata. Bukanlah ia bersifat negatif, melainkan lebih baik kiranya ia bernyala, sekurang-kurangnya kita akan dapat menjaga kebajikan makhluk tersebut apabila ia lapar, hendak mandi, atau bermain. Kelebihan skrin ini, ia tidak menggunakan bateri yang mudah didapati. Bateri digunakan adalah dari jenis CR2032, yang anda boleh dapati dengan mudah di kedai-kedai jam.

Sebut tentang bermain, pada model Gen 2 ini ia hadir dengan permainan berbeza, di mana anda perlu meneka nombor. Anda akan diberikan pilihan antara nombor 1 hingga 10, dan teka apakah nombor seterusnya lebih tinggi atau rendah dari nombor yang dipaparkan.
Ia tidak sama seperti Digimon, kerana tiada pilihan sambungan kepada Tamagotchi lain. Ini kekal hinggalah Bandai melancarkan Tamagotchi On, yang mana ia bercirikan skrin berwarna, serta dapat berhubung dengan Tamagotchi lain, berkahwin dan mempunyai anak.
Tamagotchi On. Saya berhasrat (harapan baru!) untuk memiliki Tamagotchi On suatu hari nanti, apabila harganya sudah turun sedikit. Bukan apa, kalau ia boleh berhubung dengan Tamagotchi lain, tak puaslah kalau hanya beli sebiji sahaja. Kita mesti mahu dua!
Kembali kepada Gen 2, jika anda inginkan ‘cyber pet’ nostalgia ini dengan reka bentuk dan warna lama, anda boleh cari Gen 1. Jika anda inginkan warna baru, belilah Gen 2.
Harganya juga sudah lebih mampu dimiliki (lebih kurang RM70+). Sekarang, saya ingin tidurkan haiwan peliharaan saya ini. Selamat malam dan hasta la vista semua!



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://omghackers.com/tamagotchi-gen-2-generasi-terakhir-tamagochi-dengan-skrin-hitam-putih/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tukar Warna Jalur Gemilang Dari Putih Ke Hitam Ahli Perniagaan Dikecam Tampil Mohon Maaf

Tukar Warna Jalur Gemilang Dari Putih Ke Hitam Ahli Perniagaan Dikecam Tampil Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 269 hits
Isu pelaksanaan tulisan Jawi di semua sekolah termasuk SJK Cina dan SJK Tamil oleh Kementerian Pendidikan Malaysia telah menjadi perdebatan ramai pihak Keputusan itu turut membabitkan pengenalan seni khat dalam mata pelajaran Bahasa Melayu ...
Berbaju Putih Ustaz Abdul Somad Tiba Di Gedung Mui

Berbaju Putih Ustaz Abdul Somad Tiba Di Gedung Mui

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 150 hits
UAS tidak mengucapkan apa apa Dia langsung masuk ke dalam Gedung MUI dan melangsungkan pertemuan tertutup dengan ulama MUI
Fakfak 1 Korban Dan Kantor Dewan Adat Dibakar Barisan Merah Putih

Fakfak 1 Korban Dan Kantor Dewan Adat Dibakar Barisan Merah Putih

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 275 hits
Fakfak Barisan merah putih berulah ketika aparat menembak gas air mata dalam membubarkan massa yang berkumpul di Kantor Dewan Adat Mbaham Matta Fakfak merekapun ikut merangsek Selanjutnya kantor Dewan Adat yang menjadi simbol masyarakat ada...
Genggam Merah Putih Saman Perjuangkan Toleransi Di Fakfak

Genggam Merah Putih Saman Perjuangkan Toleransi Di Fakfak

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 206 hits
Satu tungku tiga batu juga seiring dengan Bhineka Tunggal Ika Makanya untuk mempertahankan kerukunan di Fakfak aksi Saman tak pernah goyah dalam mempertahankan NKRI di kampungnya
Stor Simpanan Rokok Diserbu 1300 Karton Rokok Putih Kretek Dirampas

Stor Simpanan Rokok Diserbu 1300 Karton Rokok Putih Kretek Dirampas

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 285 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Arwa Coklat Minuman Coklat Tanpa Gula Putih Yang Sedap Lagi Berkhasiat

Arwa Coklat Minuman Coklat Tanpa Gula Putih Yang Sedap Lagi Berkhasiat

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 681 hits
Arwa Coklat Minuman Coklat Tanpa Gula Putih Yang Sedap Lagi Berkhasiat l Assalamualaikum Siapa suka minuk air coklat kita geng Kalau boleh nak minum setiap hari kan Tapi bila pikir kandungan gula yang ada dalam tu seriau pulak rasanya Kan b...
Lunch Di Warung Aziz Satar Nasi Putih Pinggang Besar Terengganu

Lunch Di Warung Aziz Satar Nasi Putih Pinggang Besar Terengganu

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 328 hits
Lunch di Warung Aziz Satar Nasi Putih Pinggang Besar Terengganu Jangan gelakkan mama Tau Mula mula mama ingatkan Warung Ni pelakon Aziz Satar yang punya rupanya bukan hihii Kat Chukai Ni je dah Ada 3 cawangan Warung Aziz Satar Ni mama lihat...
Yang Berbalut Kain Putih Tu Sup Bunjut Tau Jangan Dibuang Pulak

Yang Berbalut Kain Putih Tu Sup Bunjut Tau Jangan Dibuang Pulak

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 308 hits
Haa kalau nampak bungkusan putih dalam kuah sup jangan dibuang pulak Ni bukan barang santau atau black magic hehehe Sup bunjut tulah jadi killer rasa sup yang sedap melampau tu Benda boleh jimat kita jimat ajelah Ada juga orang buat sup tak...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan