Takut Kepada Sekolah Tamil Dari Dulu Sekarang Dan Untuk Selamanya Pemuda Tak Ada Otak


 


Big Disclaimer : This is just to make a point. No negative intentions are intended towards any type of vernacular schools.
Muqqadimah : Kenapa pula dalam negara kita di mana terdapat kumpulan penganggur dan ahli kelab tongkat yang suka bangkitkan isu sekolah vernakular tetapi mereka tidak bantah sekolah bahasa Arab yang sudah pun menjadi dalam negara kita di mana bahasa pengantarnya adalah bahasa Arab?
Bahasa Arab it bukan bahasa ibunda kaum mana pun dalam negara kita. Habis macam mana pula boleh ada sekolah berbahasa Arab di mana bukan saja bahasa pengantarnya adalah bahasa Arab tetapi kurikulum sekolah mereka mengikuti kurikulum negara Arab entah mana pula? 
Sebaliknya geng penganggur dan ahli kelab tongkat ini suka sangat buli sekolah Cina dan bangkitkan isu sekolah Cina tanpa putus. Ini berita latest:
isu pemberian dana kepada sekolah persendirian Cina 
mempersoalkan jumlah RM15.7 juta kepada sekolah Cina bukan isu politik 
OSTB : bukan isu politik??   Woi Gendam anak Pukul!  Kenapa begitu takut nak mengaku semua ini mainan politik awak saja. Awak ahli parti politik pencuri. Sekarang presiden awak mencatat Guinness Book of World Records menjadi bekas pee em yang pertama duduk dalam penjara atas sebab mencuri. Tak lama lagi seorang lagi presiden awak juga akan masuk penjara juga sebab mencuri. Sekali lagi parti awak akan mencatat  Guinness Book of World Records sebab DUA presiden parti awak dimasuk dalam penjara secara berturut-turut atas jenayah mencuri. One after another. Nauzubillah. Parti Pencuri.
Kalau awak tak setuju sekolah Cina itu hak awak. That is your right. Ini negara demokrasi dan bebas bersuara. Awak nak sokong, tak mahu sokong, nak setuju, tak mahu setuju apa jenis sekolah pun itu hak awak.
Tetapi pasal apa awak boleh setuju sekolah bahasa Arab pula walaupun tidak ada satu kaum pun dalam negara kita ini yang bercakap Arab? Can you explain?
Yang lebih pelik ialah kenapa awak diam saja pasal sekolah Tamil? Selalu kacau sekolah Cina saja tetapi bila datang isu sekolah Tamil, sekali lagi awak kecut telor. 
Apakah sebab sekolah Tamil itu adalah perjuangan hidup mati parti MIC yang juga rakan politik awak dalam gabungan kapal karam Be End? 
Pada hal sekolah Cina dan Dong Zong pula lebih dikaitkan dengan parti DAP?  MCA, rakan politik awak yang satu lagi juga 'memperjuangkan sekolah Cina' tetapi tidak sehebat parti DAP.  Dong Zong, sekolah Cina dan DAP dilonggok sekali dalam politik perkauman awak. 
Tetapi sekolah Tamil pula tidak diperbesarkan sangat. Kalau jadi isu pun kecil-kecil saja.  
Jadi sekolah vernakular Arab ok, dengan mengikut kurikulum negara Arab entah mana pun ok, sekolah Tamil pun ok tapi sekali-kala awak complain sikit-sikit. Yang menjadi isu besar adalah sekolah Cina.
Itupun isu peruntukan RM15.7 juta untuk sekolah persendirin Cina. Saya rasa Si Ketot bini presiden awak dulu buat jamban pun perlu duit lagi besar. Duit curi 1MDB.  Apahal pula awak nak bising duit RM15.7 juta untuk bantu budak sekolah baca buku dan belajar lebih baik? Why is your brain so upside down? Sudah buat ujian IQ ke belum? 
Tetapi why not kita ambil cara yang lebih mudah dan jauh lebih simple.
Why not Pemuda pergi berdemonstrasi depan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN atau Income Tax) dan mendesak LHDN mendedahkan peratusan kutipan cukai dan hasil kerajaan  daripada kaum Cina berbanding kaum lain? Apakah kaum Cina menyumbangkan 50%, 60%, 75%, 85% atau 90% daripada kutipan Income Tax, Corporate Tax, Sales Tax dsbnya?
And then suruh LHDN tunjuk kutipan hasil dan cukai daripada kaum lain termasuk Melayu, India, Iban, Kadazan dsbnya. 
Apa takut sangat? 
Mari kita semua lihat secara jujur, ikhlas dan tidak takut siapakah kaum yang paling banyak menyumbangkan kepada kutipan hasil dan cukai negara? 
Jangan takut. Kenapa-lah kepala-kepala bapak awak ini semua begitu takut benda-benda simple macam ini? 
Kalau lah kaum Cina tak bayar cukai langsung atau mereka bayar cukai yang sikit saja ok, maybe orang lain ada haklah membantah jika duit hasil kerajaan dibelanjakan khusus untuk sekolah Cina sahaja. Itu saya pun tak setuju lah. 
Tetapi kalaulah mereka menjadi penyumbang yang besar kepada kutipan hasil kerajaan (yang kemudian boleh dicuri Si Ketot dan suami) dan sistem persekolahan mereka melengkapkan penuntut-penuntut sekolah Cina dengan ilmu dan latihan yang membantu kaum Cina menjana sumbangan ekonomi yang begitu besar maksudnya perbelanjaan duit RM15.7 juta itu bukan membazir. That money is not wasted.
Tambah lagi sistem sekolah Cina sekarang sudah menjadi sekolah contoh di mana kepelbagaian kaum pelajar sekolah Cina lebih mewakili kepelbagaian kaum negara kita. Setiap tahun kurang lebih 100,000 penuntut Melayu belajar di sekolah Cina. Di beberapa sekolah Cina, pelajar Melayu menjadi 25% - 30% daripada jumlah pelajar sekolah.
Tetapi balik kepada soalan asal - kenapa pula sekolah vernakular Arab itu ok, sekolah vernakular Tamil pun nampak macam ok juga tetapi hanya sekolah Cina yang jadi isu dengan puak OKU dan pencuri ini?
Artikel ini adalah pandangan penulis dan tidak semestinya mewakili MMKtT.
By Syed Akbar Ali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2023/05/takut-kepada-sekolah-tamil-dari-dulu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Massacre Harga Kereta Eletrik Jatuh Merudum Di Pasaran Dunia Di Malaysia Kita Kena Massacre Dulu Sekarang Dan Selamanya

Massacre Harga Kereta Eletrik Jatuh Merudum Di Pasaran Dunia Di Malaysia Kita Kena Massacre Dulu Sekarang Dan Selamanya

papar berkaitan - pada 23/4/2023 - jumlah : 231 hits
ATAS KERETA EV JENIS SEAGULL BUATAN BYD CHINA DIJUAL DI PASARAN DUNIA PADA HARGA RM48 862 SAHAJA DI MALAYSIA CAMPUR AP CAMPUR DUTI DAN CUKAI GILA MUNGKIN 2 3 4 KALI HARGA PASARAN DUNIA BAYAR SAJA Elon Musk say only thing holding back sales ...
Dulu Lain Sekarang Sayang Atok

Dulu Lain Sekarang Sayang Atok

papar berkaitan - pada 10/5/2023 - jumlah : 179 hits
Cuba tengok dulu bukan main walaun ni mahathir maha firaunla mahathir kacau hak orang melayula last jilat balik ap yg dikata
Mengapa Sekolah Cina Dapat Dana 2 Kali Ganda Berbanding Sekolah Agama Soal Pemuda Umno

Mengapa Sekolah Cina Dapat Dana 2 Kali Ganda Berbanding Sekolah Agama Soal Pemuda Umno

papar berkaitan - pada 30/4/2023 - jumlah : 125 hits
satuberita myBy April 29 2023PEMUDA UMNO mempersoalkan pengumuman kerajaan baru baru ini berhubung peruntukan berjumlah RM15 7 juta kepada 63 sekolah persendirian Cina yang akan menerima bantuan dua kali ganda berbanding jumlah diperuntukka...
Dulu Pas Tolak Assabiyah Sekarang Agama Bermula Dengan Kaum

Dulu Pas Tolak Assabiyah Sekarang Agama Bermula Dengan Kaum

papar berkaitan - pada 8/5/2023 - jumlah : 122 hits
Perjuangan Pas telah jauh menyeleweng dengan pelbagai pendapat baharu direka bagi membenarkan ijtihad politik yang pada suatu ketika dianggap kurang iman apabila dilakukan oleh parti musuh Menurut Presiden Amanah Datuk Seri Mohamad Sabu ket...
Buasir Otak Tv Roblox Ambil Lesen Dulu Baru Merempit Live

Buasir Otak Tv Roblox Ambil Lesen Dulu Baru Merempit Live

papar berkaitan - pada 2/5/2023 - jumlah : 150 hits
Nak merempit jadi rider FoodPanda kena ambil lesen dulu dalam game Roblox BLF Basikal Lajak Fly Jom tonton animasi ini
Walaun Ni Tak Sekolah Tinggi Cakap Tak Selidik Dulu

Walaun Ni Tak Sekolah Tinggi Cakap Tak Selidik Dulu

papar berkaitan - pada 30/4/2023 - jumlah : 123 hits
Gila ke apa mamat ni Isu air diKelantan dah berpuluh tahun dan beratus ratus juta bantuan telah disalurkan oleh Kjaan Persekutuan tapi PAS tetap mendakwa dianak tirikan Isu Lebuhraya kenapa nak salahkan Kjaan Persekutuan Lebuh rakyat yang s...
Nama Pejuang Islam Ni Banyak Kali Dah Posting Bodo Aku Rasa Dia Ni Sekolah Rendah Dulu Dok Kelas Paling Belakang

Nama Pejuang Islam Ni Banyak Kali Dah Posting Bodo Aku Rasa Dia Ni Sekolah Rendah Dulu Dok Kelas Paling Belakang

papar berkaitan - pada 22/4/2023 - jumlah : 134 hits
Logik walaun Duit mesti datang dari sumber alam je Kalau tak ada sumber alam mesti miskin Sebab tu dia kata dia miskin sebab dinafikan royalti Sumber alam tu bonus Tanpa sumber alam pun masih boleh jana pendapatan melalui industri dan apabi...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Resepi Sambal Ikan

Sambal Bilis Tempoyak Travel Pack

Kelebihan Menggunakan Paperbag Berbanding Plastik Pilihan Lebih Mesra Alam

Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh

Hasil Tanaman Dalam Pasu

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health