Tak Tolak Zul Ariffin



Tak tolak Zul Ariffin
Baru empat tahun melayari kerjaya lakonan, nama pelakon Nina Smith tiba-tiba menarik perhatian ramai gara-gara tindakan beraninya menarik diri di saat akhir dari pengambaran drama Bunga Hati terbitan Zeel Production pada Disember, tahun lalu.
Tindakan wanita berusia 23 tahun ini bagaimanapun mendapat teguran lantang pelakon berkaliber, Fauziah Ahmad Daud atau Ogy yang bengang sehingga insiden di antara mereka itu hangat diperkatakan netizen di media sosial.
Nina atau nama sebenarnya, Amalina Smith ditemui baru-baru ini, berkata dia menganggap perkara yang berlaku antaranya dan Ogy itu sudah berlalu dan tidak perlu terus dikenang lagi. Ditambah, dia bertindak ketika itu dengan alasan kukuh.
“Insiden berkenaan bagi saya sudah selesai. Sekarang fokus saya tertumpu semula kepada karier lakonan dan alhamdulillah, rezeki berlakon diterima pun semakin banyak. Saya gembira dan kini perlu bersungguh-sungguh membuktikan bakat.
“Saya juga tidak kesal dengan apa yang sudah berlaku itu kerana saya bukanlah pelakon bermasalah. Selama beberapa tahun aktif berlakon ini, saya memang tiada membuat masalah di lokasi termasuk kepada pihak produksi tanpa sebab penting.
“Cuma, insiden pada hujung tahun lalu itu, saya tidak boleh elak kerana membabitkan kesihatan dan nyawa bapa saya. Apatah lagi, sudah juga lama saya tidak balik ke Amerika Syarikat (USA) bertemu dengan bapa dan tiba-tiba dapat tahu dia diserang angin ahmar yang teruk.
“Saya percaya, sesiapa yang ada ditempat saya pasti mengambil tindakan sama. Lagipun, saya anak tunggal daripada perkahwinan bapa dan ibu saya sebelum mereka berpisah. Jadi, takkan nak lepas tangan terhadap bapa saya sendiri disaat dia memang tengah sakit,” katanya.
Nina berkata, biarpun pada mulanya dia dikecam hebat oleh netizen, yang pasti pengarah dan penerbit tahu cerita sebenar. Oleh itu, dengan apa yang sudah berlaku juga membawa hikmah kepadanya dan dia amat bersyukur.
Ditanya juga mengenai kerjaya lakonannya, Nina yang pernah menyertai program Drama Festival Kuala Lumpur (DFKL) anjuran TV3 sebelum ini berkata, dia serius untuk menceburi karier seni. Katanya, atas sebab itu dia sentiasa terbuka mencari peluang.
“Setakat ini, saya sudah terbabit dalam enam drama dan rata-rata watak dilakonkan sebagai antagonis. Saya pun tak tahu, kenapa sering jadi pilihan untuk watak ‘jahat’. Apapun, sebagai pelakon sudah tentu ini cabaran buat saya.
“Lagipun, saya hendak memilih watak dalam keadaan industri sekarang pun tidak sesuai. Selain masih baharu dan kurang pengalaman, saya juga belum berpeluang meneroka lebih banyak watak dan ia perlukan waktu.
“Jadi, tidak ada gunanya jika saya bersikap terlalu memilih. Walaupun masih melakonkan watak antagonis, ia sebenarnya bukan mudah. Saya kena bijak dalam mempelbagaikannya dan mencabar juga. Apa-apapun, saya kena berani dan lebih berusaha,” katanya.
Menurut Nina, meskipun sering disogok watak ‘hampir sama’ untuk dilakonkan dia tetap okey. Katanya, mungkin juga kerana dia tinggi lampai dan memiliki raut wajah ‘nakal’ maka watak antagonis agak sesuai untuk dilakonkannya sebaik mungkin.
Ditanya juga kesudiannya jika mendapat peluang berlakon disamping aktor sensasi Zul Ariffin, tanpa berselindung Nina mengakui dia tidak akan menolak. Katanya, mungkin dia akan terima sekiranya watak diberikan sesuai.
“Berlakon dengan Zul, siapa yang tak mahu. Cuma, saya akan pastikan tawaran wataknya sesuai. Malah, saya juga akan berbincang dengan pengarah untuk sesuatu babak itu sebelum dibuat. Saya tak nak nanti boleh timbul kontroversi.
“Dalam hal ini (babak), sebagai sesama pelakon dan pengarah memang perlu berbincang. Mana yang boleh dan okey, kita buat. Namun, sebaliknya itu kenalah kreatif. Apapun, saya kalau boleh tak mahu terus dipalit kontroversi dengan mudah,” katanya.
Ujar Nina, benda yang boleh dielak, kita elaklah. Katanya, apabila sudah tercetus kontroversi seperti baru-baru ini, banyak pihak terbabit. Menurutnya lagi, dia juga belajar daripada pengalaman sendiri yang turut membawa kesan.
Pada Ramadan ini, Nina akan muncul dengan drama Antara Ikhlas dan Kaca arahan Along Kamaludin yang ditayangkan Awesome TV dari Isnin hingga Jumaat, jam 7 malam. Katanya, dia melakonkan watak Sumairah.
Menurut Nina, karekter Sumairah agak mencabar kerana dia harus bermain emosi dan air mata. Katanya, walaupun ia watak antagonis tetapi jika bermain emosi dan air mata, tidak mudah kerana memeritkan.
Selain Nina, barisan pelakon lain yang membintangi drama itu seperti Luqman Faiz, Wanna Ali, Aliza Shadan, Zain Hamid dan ramai lagi. HM
Tak tolak Zul Ariffin
hr />
Baca Artikel Menarik:
Penjaja sorok jeruk dalam longkang, tepi loji kumbahan Gambar Bersama Wanita Seksi, Chubb-E Mahu Cari Tukang Sebar Kutuk rambut isteri, Chris Rock makan penampar Will Smith dalam Oscar [VIDEO] Mabuk punya pasal BN anak tirikan P. Pinang, Najib dedahkan lagi putar belit DAP Nusantara bakal mengubah ekonomi Indonesia Najib luluskan kemudian Kerajaan PH tangguhkan dan swastakan projek kepada kroni 2 artis berdepan hukuman gantung Biden hilang akal dan cakap tak pakai otak Sultan Johor biaya kos bina semula gerai terbakar di Felda Ulu Tebrau Nad Zainal Lega Babak Panas Dirinya Dalam Drama Ditayangkan Sebelum Mula Puasa Perempuan ‘telanjang’ dalam MV Chubb-E pula heboh Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/03/29/tak-tolak-zul-ariffin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Polis Siasat Zul Ariffin Angkara Babak Panas Drama Perempuan Itu

Polis Siasat Zul Ariffin Angkara Babak Panas Drama Perempuan Itu

papar berkaitan - pada 23/3/2022 - jumlah : 222 hits
Pelakon filem yang cukup terkenal dengan filem seperti J Revolusi dan juga Sangkar Zul Ariffin akan disiasat mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi Multimedia akibat perbuatannya yang memuat naik klip panas drama Perempuan Itu di media sosial...
Che Ta Pesan Usah Buat D0sa Mengata Zul Ariffin Tak Sangka Ini Reaksi Netizan

Che Ta Pesan Usah Buat D0sa Mengata Zul Ariffin Tak Sangka Ini Reaksi Netizan

papar berkaitan - pada 28/3/2022 - jumlah : 134 hits
BERFIKIRAN matang dan rasional merupakan cara terbaik untuk seseorang pelakon itu memilih watak bagi mengelak berlaku sebarang kontroversi
Anggap Allah Sedang Uji Zul Ariffin Nabil Minta Netizen Buang Sifat Iblis Dalam Diri

Anggap Allah Sedang Uji Zul Ariffin Nabil Minta Netizen Buang Sifat Iblis Dalam Diri

papar berkaitan - pada 30/3/2022 - jumlah : 157 hits
SEDIH melihat rakan artis dikecam pelawak dan pengacara Nabil Ahmad menganggap apa yang berlaku terhadap Zul Ariffin berkaitan kontroversi klip video ghairah adalah ujian buat aktor itu
Anugerah Bintang Popular Zul Ariffin Remy Ishak Dan Zizan Razak Tidak Tersenarai

Anugerah Bintang Popular Zul Ariffin Remy Ishak Dan Zizan Razak Tidak Tersenarai

papar berkaitan - pada 3/4/2022 - jumlah : 228 hits
KUALA LUMPUR Jawatankuasa Pengelola majlis Anugerah Bintang Popular ke 34 mengesahkan undian diperoleh tiga calon artis awal ABP34 dalam kategori solo menerusi pencalonan Pelakon TV Lelaki Popular Pelakon Filem Lelaki Popular dan Artis Vers...
Nak4l Lah Zul Ariffin Ni Tular Video Zul Tidur Atas Riba Ruhainies Buat Ramai Ger4m

Nak4l Lah Zul Ariffin Ni Tular Video Zul Tidur Atas Riba Ruhainies Buat Ramai Ger4m

papar berkaitan - pada 2/4/2022 - jumlah : 195 hits
Sebut je nama pasangan sejoli Zul Ariffin dan Ruhainies pasti ramai yang menyangka beliau telah bernikah Terbaru tular satu video behind the scene semasa pergambaran untuk satu produk di laman Tiktok telah menjadi bualan ramai Video Love ru...
Mcmc To Probe Actor Zul Ariffin Over Steamy Drama Teaser

Mcmc To Probe Actor Zul Ariffin Over Steamy Drama Teaser

papar berkaitan - pada 22/3/2022 - jumlah : 275 hits
Such scenes should not be aired during the fasting month or any other month says communications and multimedia minister Annuar Musa PETALING JAYA The Malaysian Communications and Multimedia Commission will investigate actor Zul Ariffin for ...
Melayu Mana Yang Buat Drama Bodoh Macam Tu Zul Yahya Kecam Drama Babak Panas Zul Ariffin

Melayu Mana Yang Buat Drama Bodoh Macam Tu Zul Yahya Kecam Drama Babak Panas Zul Ariffin

papar berkaitan - pada 23/3/2022 - jumlah : 198 hits
March 22 2022Sejak Jumaat lalu hangat diperkatakan mengenai video babak panas yang dimuat naik oleh Zul Ariffin bersama seorang pelakon baru Siti Hariesa mengundang kecaman ramai Perkara itu turut mendapat perhatian bekas pelakon Zul Yahya ...
Babak Panas Zul Ariffin Dalam Drama Terbaru Jadi Tanda Tanya Netizen

Babak Panas Zul Ariffin Dalam Drama Terbaru Jadi Tanda Tanya Netizen

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 208 hits
Pelakon popular Zul Ariffin mencetuskan kontroversi apabila memuat naik video memaparkan beberapa babak panas dalam drama terbaharu lakonannya berjudul di Instagram hari ini Menerusi video terbabit Zul dilihat melakonkan beberapa babak pana...
Filem Reeza Gtr

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur

Demam Denggi Demam Panas Yang Tiba Tiba

Kl Bird Park

4 Resipi Sarapan Mudah Boleh Masak Guna Air Fryer Je

Zus Coffee With Ceo Latte


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Novendy Chen Sosok Anak Siantan Pontianak Yang Menjadi Co Founder Olsera

How Precision Mold Components Improve Manufacturing Accuracy In The Electronics Industry

Dua Anggota Polis Digantung Kerja Berkaitan Kes Ketum Dadah

Ni Namanya Hate Stalking

Pendakwaan Sangat Bergantung Pada Keterangan Dengar Cakap Kata Peguam Najib

Absolute Thai Port Lepak Makan Sedap One Utama Damansara