Tak Susah Pun Nak Bahagia Minyak Wangi Pun Boleh


 
Selalu orang tanya “macamana ye Kak Ella berjaya kekalkan aura positif “ ada tak masa-masa yang you tak happy? Down? Sedih? 
Ada. Selalu. Tapi mungkin orang tak perasan kerana sepertimana yang i selalu cakap pada kawan i, Jaga emosi! Jaga Emosi. Ataupun Emosi letak tepi, nak pulak kalau tengah jiwa kacau. Semakin kacau dan semakin bercelaru jiwa, semakin tu lah kita kena kawal emosi kita.

Realitinya, tiada hidup yang sempurna. Allah cipta manusia secantik dan sebaik-baik makhluk. Dia bagi kita emosi dan pelbagai rasa agar kita dapat selami, hayati dan pelajari dari setiap perasaan tersebut. 

Pada akhirnya, kita bertanggungjawab dengan diri kita sendiri samada kebahagiaan kita, kesihatan kita dan penampilan kita. Dalam ertikata lain, kita perlu sayang diri sendiri ataupun perlu ada rasa selflove. Bila kita sayang diri kita, automatik kita rasa nak buat yang terbaik untuk diri kita. Kita nak sentiasa sihat, nak sentiasa ceria dan bahagia sebab kita sayang diri kita. Kita takkan buat sesuatu yang boleh memudaratkan diri kita.
Sebab tu kita kena hargai atau appreciate hidup kita. Kita kena membahagiakan diri kita dulu. Bila kita happy dan bahagia, hati kita selalu ceria, barulah kita boleh buat orang lain bahagia. Kalau kita pun tak ceria, asyik marah-marah, moody dan tak happy, macamana kita nak buat orang sekeliling selesa, suka dan happy, betul tak?
Sebenarnya, tak susah pun untuk bahagia asalkan kita tau menggunakan persekitaran kita atau apa yang kita ada, walaupun hanya sebotol minyak wangi atau perfume. OK Jom kita cerita tentang minyak wangi.


Tory Burch Cosmic Wood adalah minyak wangi dalam kategori 'spicy' baunya agak keras kerana ia mengandungi bauan buah pelaga (cardamon) yang dicampur dengan bauan bunga jasmin, dan aroma daun vetiver. Ada masa-masa, Misz-ella suka jugak minyak wangi yang agak 'keras' ni. Antara minyak wangi yang berbau agak 'keras' yang Misz ella suka selain dari Tory Burch Cosmic Wood adalah Fashionably London oleh Zara.

Amouage Epic - Katanya Amouage Epic adalah minyak wangi pilihan selebriti Malaysia seperti Datin Eina Azman, Intan Najwa, Madammu dan lain-lain. Epic adalah minyak wangi kategori "spicy oriental"..  mengandungi aroma kemenyan dicampur dengan bauan oud dan dilembutkan semula di penghujungnya dengan aroma ros dan sandalwood yang mengeluarkan haruman manis. Minyak wangi Epic ni sesuai untuk mereka yang mempunya "strong and bold character" bukan semua orang sesuai guna Epic. Unik sungguh Amouage Epic ni.


Paris Hilton Rose Rush, Paris Hilton Gold Rush dan Paris Hilton Ruby Rush - Ketiga-tiga minyak wangi ni sangat simple dan memberi aroma manis-manis, manja kepada pemakainya. Ketiga-tiga minyak wangi ni sesuai untuk kegunaan harian. Pergi pejabat ke, pergi jalan-jalan ke .. sangat sesuai untuk semua golongan. Tak susah untuk jatuh cinta pada minyak wangi keluaran Paris Hilton ni. Kalau you all nak murah, beli saja di Sogo atau melalui Tiktok Sogo.


LV Les Sables Roses - Katanya ini minyak wangi pilihan Dato Siti kesayangan ramai. Bau Les Sable Roses ni sangat simple iaitu cuma mengandungi bauan oud dan rose tapi sangat elegant, mewah dan menawan. Baunya sangat memikat dan menarik perhatian. Pernah sekali tu Misz-ella ditegur di dalam lift "you pakai perfume LV yang ada oud dan rose tu ke?" Pernah sekali masa di Coffee Bean Misz-ella ditegur "wow! .. bau perempuan kaya Arab ni" Bauan Les Sable Roses sangat senang menarik perhatian orang lain kerana keindahan aromanya 

Coco Mademoiselle (Chanel), Bacarat Rouge 540, La Vie Est Belle (Lancome) - Ketiga-tiga minyak wangi ni adalah minyak wangi yang sangat menarik perhatian orang, dalam kategori memikat atau alluring/inviting. Buat orang rasa suka kat kita dan nak dekat dengan kita. Coco Mademoiselle mengeluarkan aroma buah-buah citrus seperti bergamot dan buah oren, lepas tu dia ada sedikit bauan bunga rose dan jasmine dan dipenghujungnya kita akan menghidu bau bunga patchouli, daun vetiver dan vanilla. 
Bacarat rouge 540 mengeluarkan bau manis cotton candy yang dibakar (Ya Allah manis wangi la you alls Bacarat ni) mungkin sebab dia mengandungi saffron. Ia juga mengeluarkan aroma amberwood dan cedarwood. Masa kita pakai Bacarat Rouge 540 ni, sesekali aircond bertiup, aroma dia pun terbang bersama. Dahsyat! 
La Vie Est Belle adalah minyak wangi dalam kategori floral atau bunga-bungaan. Dalam dia cuma ada aroma bunga-bunga yang indah dan wangi, ditambah dengan bauan gula dan vanilla. Manis dan menawan hati.


Apa kaitan minyak wangi dengan kebahagiaan? Bila kita wangi, automatik tahap keyakinan diri kita meningkat. Bila kita wangi kita rasa selesa dan happy/bahagia dengan diri kita. Kita feel good. Bila kita feel good, kita akan menarik banyak aura positif di sekeliling kita yang akan buat kita rasa lebih bahagia. Sebab tu persekitaran kita seperti penampilan kita, emosi kita, cara kita, penting. Semua benda main peranan penting dalam hidup kita walaupun cuma sebotol minyak wangi berharga seratus lebih. Tak susah pun untuk bahagia kalau kita tau hargai dan gunakan apa yang ada di sekeliling kita, kan. OK done sharing. Terima kasih baca. Bye.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://misz-ella.blogspot.com/2023/11/tak-susah-pun-nak-bahagia-minyak-wangi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mama Papa Yang Teringin Nak Buat Maternity Shoot Boleh Tiru Idea Uyaina Arshad

Mama Papa Yang Teringin Nak Buat Maternity Shoot Boleh Tiru Idea Uyaina Arshad

papar berkaitan - pada 22/11/2023 - jumlah : 212 hits
Maternity shoot trend pasangan bakal ibu bapa merakamkan gambar gambar dan juga video Ia seakan menjadi perkara wajib dilakukan terutama ketika menyambut kehamilan bayi sulung Mungkin ada di kalangan ibu bapa yang berhajat untuk mengadakan ...
Susahnya Nak Hamil Berat Badan Berlebihan Stress Boleh Ganggu Ketidaksuburan

Susahnya Nak Hamil Berat Badan Berlebihan Stress Boleh Ganggu Ketidaksuburan

papar berkaitan - pada 20/11/2023 - jumlah : 88 hits
Susahnya nak mengandung Masalah sukar hamil sering dikaitkan dengan masalah ketidaksuburan baik suami atau isteri Apa sebabnya Banyak penyebabnya yang mama perlu tahu Ada kalanya ia disebabkan oleh gaya hidup anda yang menjejaskan rancangan...
Tak Boleh Kritik Nak Saman Jer

Tak Boleh Kritik Nak Saman Jer

papar berkaitan - pada 27/11/2023 - jumlah : 105 hits
Dulu mengata kat BN tak boleh kritik kena BAN kena sekat Kononnya perjuangkan kebebasan media Tapi itu semua sudah jadi memori
Dia Punya Dengki Tak Boleh Blah Rugi Makan Gaji Buta Hadi Mimpi Lagi Nak Tebuk Atap

Dia Punya Dengki Tak Boleh Blah Rugi Makan Gaji Buta Hadi Mimpi Lagi Nak Tebuk Atap

papar berkaitan - pada 23/11/2023 - jumlah : 81 hits
ADUHHH HADI AWANG RUPANYA MASIH BELUM PUTUS ASA NAK JATUHKAN KERAJAANPerikatan Nasional masih berusaha menarik sokongan pemimpin Umno yang tidak menyokong kerjasama parti itu dalam kerajaan perpaduan untuk bergabung dengan mereka kata Abdul...
Nak Ulas Pun Tak Boleh Sebab Pembunuh Dibebaskan Keluarga Along Spoon Beri Respon

Nak Ulas Pun Tak Boleh Sebab Pembunuh Dibebaskan Keluarga Along Spoon Beri Respon

papar berkaitan - pada 16/11/2023 - jumlah : 402 hits
Memetik Astro Awani keluarga Allahyarham Along Spoon mengambil pendekatan untuk tidak mengulas dengan lebih lanjut mengenai berita pembebasan bekas anggota polis Mohd Ya cob Demyati 57 dari Penjara Kajang pada Khamis
Bau Wangi Di Rumah Dan Dalam Kereta Selepas Guna Rangkaian Semburan Scentify Dari Enchanteur

Bau Wangi Di Rumah Dan Dalam Kereta Selepas Guna Rangkaian Semburan Scentify Dari Enchanteur

papar berkaitan - pada 26/11/2023 - jumlah : 242 hits
Semburan SCENTIFY dari EnchanteurBau Wangi Di Rumah dan Dalam Kereta Selepas Guna Rangkaian Semburan SCENTIFY dari Enchanteur Assalamualaikum dan Salam Sejahtera guys Semua oang suka dengan bau wangi lagi lagi bila hidu dapat menenangkan se...
Scentify By Enchanteur Penyegar Kereta Dan Rumah Yang Wangi

Scentify By Enchanteur Penyegar Kereta Dan Rumah Yang Wangi

papar berkaitan - pada 24/11/2023 - jumlah : 267 hits
SCENTIFY by Enchanteur untuk kereta dan rumah mummy Haaa Menggamit pelbagai kenangan manis bila sebut jenama Enchanteur ni Mummy kenali Enchanteur dari zaman mummy kecil lagi Pada ketika itu mummy menggunakan bedak talkum wangi dan juga los...
Oic Patut Sekat Eksport Minyak Ke Israel Sekutunya Tun M Malaysia Gazette 14 11 2023

Oic Patut Sekat Eksport Minyak Ke Israel Sekutunya Tun M Malaysia Gazette 14 11 2023

papar berkaitan - pada 16/11/2023 - jumlah : 196 hits
PUTRAJAYA Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berpandangan Pertubuhan Kerjasama Islam sepatutnya mengeluarkan resolusi yang lebih tegas termasuk melaksanakan sekatan eksport minyak bagi mendesak rejim Zionis Israel menghentikan ke...
Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

7 2567 1 Top 100 By Darlene Ssru Ac Th

Slotxo 3 2567 Xo Slot 24 Top 75 By Tonja Slotxo24hr Win

Rajabhat University 1 Top 73 By Shawnee Ssru Ac Th 8 67