Tak Sangka Bila Buat Macam Ni Anak Anak Tengok Gajet Pun Terkawal


Nak bagi anak ke tak? Soalan ni selalu bermain-main di fikiran mama papa kan? Nak bagi anak risau berlebihan, tak diberi pula memang ia dah menjadi sesuatu yang normal dalam kalangan kanak-kanak. Malahan ada juga yang dah beri anak tengok gajet seawal usia anak masih bayi (dengan tujuan pendedahan kepada pelajaran).  

Sebenarnya mama papa boleh gunakan gajet untuk mengajar anak, tetapi tetap perlu dipantau. Penggunaan gajet tanpa kawalan itulah yang boleh menjejaskan kelakuan dan perangai anak. Hal ni mungkin disebabkan mereka terpengaruh dengan bahan tontonan yang tidak sesuai. 
Antara perkara yang paling mama papa risaukan bila anak terlalu banyak terdedah dengan gajet adalah:
Kandungan negatif yang mempengaruhi emosi dan perwatakan anak Penggunaan bahasa kesat Ketagihan kepada ‘game’ Apabila terlalu banyak masa dihabiskan dengan gajet, ia boleh memberi kesan seperti lewat pertuturan, pembelajaran terganggu, gangguan tidur, kurang kemahiran sosial serta mempunyai masalah dengan keupayaan untuk menyelesaikan sesuatu tugasan. 
Macam Mana Nak Elak Asyik Melekat Dengan Gajet? 
Mama papa boleh lakukan beberapa perkara untuk memastikan anak-anak tidak terlalu asyik dengan gajet. Yang penting pemantauan mama papa, kena selalu ada dan lihat apa jenis kandungan yang jadi pilihan anak-anak. 
Untuk pastikan anak tidak mengalami ketagihan gajet mama papa kena hadkan masa penggunaan. Kalau waktu makan, tumpukan sepenuhnya kepada makanan. Jangan sesekali biarkan anak guna gajet di meja makan. 

Selain itu, mama papa duduklah sekali dengan anak untuk lihat jenis kandungan yang menjadi pilihan mereka. Elakkan memberi kebebasan sepenuhnya kepada anak untuk menonton apa saja video atau ‘game’ di gajet. Risau mereka terpengaruh! 
Boleh cari aktiviti lain untuk alihkan perhatian anak dari gajet. Ajaklah mereka buat aktiviti menarik seperti berbasikal, bermain di taman dan sebagainya supaya mereka takkan teringat nak bermain dengan gajet. Yang penting, mama papa kena main sekali dengan anak barulah mereka rasa seronok! 
Siapa Kata Tak Boleh Main Gajet? 
Sebenarnya gajet juga dapat membantu anak-anak untuk belajar secara interaktif dan menarik. Penggunaan gajet ni dapat menarik minta mereka untuk belajar sambil bermain. Mama papa kena cari gajet yang terbaik untuk anak serta mesra pengguna supaya mereka rasa seronok untuk ‘explore’ gajet yang mama papa hadiahkan. 
Pilihlah Samsung Galaxy Tab A9 Kids Edition!
Kalau mama papa masih tercari-cari gajet terbaik untuk anak, pilihlah Samsung Galaxy Tab A9 Kids Edition. Memang syok lah anak! Kebaikan tablet ini adalah:
Kawalan mama papa Boleh didapati melalui aplikasi Samsung Kids, mama papa boleh pantau jenis kandungan yang sesuai untuk anak. Selain itu, Mama papa boleh tetapkan had masa skrin dan mengawal akses ke kandungan tertentu dan nombor pin hanya diketahui oleh mama papa.
Mudah sebab mama papa dah ambil masa untuk kawal akses ke kandungan tertentu, jadi bila guna Samsung Galaxy Tab A9 Kids Edition, tak perlulah risau untuk kawal tempoh masa untuk ‘screen time’ pula! 

Belajar sambil bermain Pelbagai aplikasi pembelajaran menyeronokkan yang boleh didapati di aplikasi Samsung Kids untuk mengembangkan Kemahiran tertentu anak-anak. Mama papa boleh muat turun aplikasi mengikut umur dan keperluan perkembangan mereka. 

Rekaan mesra kanak-kanak Samsung Galaxy Tab A9 Kids Edition ini sangat ringan dan bersaiz kecil jika dibandingkan dengan produk lain di pasaran. Ia juga didatangkan dengan pelbagai edisi terhad seperti rekaan stail krayon, ‘case’ tebal dan lembut serta pelekat istimewa untuk kanak-kanak. Memang anak suka lah ni! 

Tunggu apa lagi, belilah Samsung Galaxy Tab A9 Kids Edition untuk anak tersayang sekarang! Untuk maklumat lanjut, layari: 
Laman web: https://www.samsung.com/my/tablets/galaxy-tab-a9/buy/?modelCode=SM-X210NDBAXME 
Facebook: https://www.facebook.com/SamsungMalaysia 
Instagram: https://www.instagram.com/samsungmalaysia/ 
X: https://twitter.com/SamsungMalaysia 
TikTok: https://www.tiktok.com/@samsungmalaysia
 
The post Tak Sangka Bila Buat Macam Ni, Anak-Anak Tengok Gajet Pun Terkawal appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tak-sangka-bila-buat-macam-ni-anak-anak-tengok-gajet-pun-terkawal/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Macam Baru Baik Demam Je Penampilan Zahirah Selepas Bersalin Anak Kedua Buat Netizen Jealous

Macam Baru Baik Demam Je Penampilan Zahirah Selepas Bersalin Anak Kedua Buat Netizen Jealous

papar berkaitan - pada 4/6/2024 - jumlah : 104 hits
Jumaat lalu pelakon Zahirah Macwilson baru sahaja melahirkan anak kedua hasil perkongsian hidup bersama pelakon Aiman Hakim Ridza Pasangan itu turut berkongsi berita gembira itu bersama peminat di Instagram di mana mereka turut memaklumkan ...
Kisah Benar Anak Anak Yatim Dilayan Macam Taik Oleh Dato Penipu

Kisah Benar Anak Anak Yatim Dilayan Macam Taik Oleh Dato Penipu

papar berkaitan - pada 6/6/2024 - jumlah : 160 hits
Sila sebarkan kisah ini demi keadilan untuk anak anak yatim yang terlibat Disember 8 2013 kami seramai 36 orang menghadiri jemputan Majlis Makan Malam Yayasan Anak anak Yatim Sultanah Haminah di hotel Shangri La Kuala Lumpur Itu kali pertam...
Sertai Simulasi Haji Anak Sari Yanti Sangka Sudah Dapat Gelaran Hajah Buat Ramai Terhibur

Sertai Simulasi Haji Anak Sari Yanti Sangka Sudah Dapat Gelaran Hajah Buat Ramai Terhibur

papar berkaitan - pada 8/6/2024 - jumlah : 55 hits
Pelakon Sari Yanti kongsi kisah mencuit hati apabila anak perempuannya Dariya Inara kecewa tidak dapat gelaran Hajah selepas melakukan simulasi ibadah Haji bersama rakan rakannya baru baru ini Menerusi hantaran yang dimuat naik oleh aktres ...
Panas Tu Dia Pn Ambil Alih Perlis Rasuah Rm1 1 Juta Termasuk Imam Dan Anak Imam Direman Diperlis A

Panas Tu Dia Pn Ambil Alih Perlis Rasuah Rm1 1 Juta Termasuk Imam Dan Anak Imam Direman Diperlis A

papar berkaitan - pada 5/6/2024 - jumlah : 69 hits
Pegawai kanan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Perlis dan imam sebuah masjid di Kangar antara tiga direman bagi siasatan dakwaan menerima suapan RM1 183 juta bagi pendaftaran pernikahan di Perlis sejak April 2022 hingga Jun tahun lalu Tiga sus...
Tidak Pernah Kami Terfikir Dalam Perancangan Kehidupan Kami Alyah Amp Ramli Ms Ambil Anak Angkat Perempuan

Tidak Pernah Kami Terfikir Dalam Perancangan Kehidupan Kami Alyah Amp Ramli Ms Ambil Anak Angkat Perempuan

papar berkaitan - pada 5/6/2024 - jumlah : 94 hits
Baru baru ini penyanyi Datin Alyah berkongsi berita gembira dimana dirinya dan suami Datuk Ramli MS telah mengambil seorang anak angkat perempuan dan diberi nama Nur Izzara Majlis aqiqah cukur jambul Berita bahagia itu telah dikongsikan di ...
Datin Alyah Introduce Anak Nama Yang Indah Ringkas Nur Izzara

Datin Alyah Introduce Anak Nama Yang Indah Ringkas Nur Izzara

papar berkaitan - pada 5/6/2024 - jumlah : 101 hits
Penyanyi Datin Alyah berkongsi kesyukuran usai majlis cukur jambul dan akikah anak angkatnya Nur Izzara Menerusi hantaran di Instagramnya kehadiran cahaya mata itu umpama satu rahmat buat rumah tangganya dan suami yang juga pemuzik Datuk Ra...
Akibat Cerita Fitnah Mak Adik Beradik Hilang Hormat Kat Aku Depan Anak Dan Isteri Aku Dihina

Akibat Cerita Fitnah Mak Adik Beradik Hilang Hormat Kat Aku Depan Anak Dan Isteri Aku Dihina

papar berkaitan - pada 5/6/2024 - jumlah : 96 hits
Akibat cerita rekaan mak adik beradik jadi tak hormat saya Depan anak anak dan isteri saya adik angkat dan Iambung saya ke tanah Tapi mak datang peIuk anak kesayangan dia Itulah kali terakhir saya balik rumah 2 tahun lepas Kisah yang dikong...
Aeon Bank Bank Digital Patuh Syariah Pertama Malaysia

Gkb Eurycozin Pilihan Terbaik Untuk Kesihatan Lelaki

Best Dividend Stock Malaysia 2024 Highest Yield

4 Syarikat Multinasional Henti Operasi Di Malaysia

Gip Blackrock Khazanah Jawapan Pmx Hmmmmmm

Mengenali Jenis Panadol Dan Fungsinya

Permohonan Kursus Ai Utm Percuma Berserta Sijil Pengiktirafan Peserta

Produk Gkb Lion S Mane Mushroom Baik Untuk Kesihatan Otak



Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok


Najib Kekal Dipenjara

Miker Pizza Tolong Buka Banyak Cawangan Yer Pizza Korang Memang Sedap

Oo My Viva A Day To Remember

Bermalam Di Hotel Legend Inn Taiping

Ww Tapau Jer

Alat Untuk Pendidikan Seni