Tak Perlulah Dap Mca Campur Tangan Hal Kerajaan Terengganu


Oleh Athirah Huda Zalhe 2 parti jelas bersepakat ganggu nilai Islam dibawa kerajaan negeri

BANGI – Tidak perlulah DAP dan MCA sibuk campur tangan dalam urusan kerajaan negeri Terengganu, apatah lagi dua parti berkenaan sering terpalit dengan kepincangan ketidakpuasan hati rakyat.
Ahli Jawatankuasa Pusat Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Ustaz Haji Muhammad Rusdi Alias berkata, biarkan sahaja kerajaan Terengganu mentadbir dan mengurus negeri mengikut cara sendiri, yang sudah pasti perlu diselarikan mengikut apa yang diperintah dalam Islam.
Membidas tindakan DAP dan MCA mengutuk hasrat Terengganu memelihara kehormatan wanita, beliau berkata, dua parti rasis berkenaan sepatutnya melihat dahulu kesan baik daripada langkah kerajaan negeri melarang wanita menyanyi serta menari di khalayak ramai.
“Lihat dahulu apa kesan buruk dari segi sosial, hubungan antara kaum dan ekonomi daripada larangan ini. Kemudian baru mereka boleh komen.
“Penting juga untuk kita tahu apakah motif DAP dan MCA bersama-sama serta berpakat mengutuk keputusan tersebut. Apakah di sana ada kepentingan bersama antara DAP dan MCA dalam perkara ini?,” katanya kepada Ismaweb.net, hari ini.
Terdahulu, DAP dan MCA mengutuk hasrat Terengganu yang mahu mewartakan garis panduan penganjuran program hiburan kebudayaan dan pelancongan dalam masa terdekat.
Pengarah Biro Hal Ehwal Pembangunan DAP Kelantan dan Terengganu, Lee Chin Chen menyifatkan peraturan hiburan dan pertunjukan kebudayaan yang diusulkan oleh kerajaan negeri itu sebagai melanggar hak asasi kebebasan rakyat serta menyebabkan Terengganu selangkah menjadi negeri mundur.
“Seperti peraturan tidak masuk akal hanya membenarkan lelaki membuat pertunjukkan di atas pentas terbuka, sebaliknya pertunjukkan oleh wanita hanya boleh dibuat di tempat tertutup dan ditonton oleh penonton wanita sahaja,” katanya.
Sementara itu, Ketua Wanita MCA, Datuk Heng Seai Kie dalam reaksi terhadap isu sama turut menyifatkan hasrat Terengganu itu sebagai mundur, mendiskriminasi jantina, ekstrem dan tidak menguntungkan ekonomi.
Tidak hanya bersatu hati dalam hal membabitkan kepentingan kaum Cina, Muhammad Rusdi berkata, sikap ditonjolkan dua parti berkenaan berhubung isu itu juga menjelaskan kesepakatan DAP dan MCA untuk menganggu pelaksanaan nilai-nilai Islam yang dibawa oleh kerajaan Terengganu.
“Sebagai umat Islam, kita mesti mampu membaca dan memahami agenda tersirat kumpulan yang tidak senang dengan perlaksanaan Islam seperti ini. Janganlah kita jadi naif dengan melihat perkara selapis sahaja.
“Kerajaan Terengganu juga diminta tidak tunduk dengan desakan DAP dan MCA ini. Kepimpinan adalah amanah Allah untuk memimpin rakyat melaksanakan perintahNya. Selagi mana kerajaan negeri berpegang kepada perintah Allah, maka pasti Allah akan peliharan dan menurunkan barakah kepada kerajaan serta rakyatnya,” katanya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/02/tak-perlulah-dap-mca-campur-tangan-hal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kurang Manis Jika Ada Pihak Lain Cuba Campur Tangan Dalam Hal Ni Mufti

Kurang Manis Jika Ada Pihak Lain Cuba Campur Tangan Dalam Hal Ni Mufti

papar berkaitan - pada 22/2/2020 - jumlah : 200 hits
Kemelut yang melanda ahli keluarga allahyarham Abam serta balunya dilihat agak menggemparkan susulan daripada pergolakkan berkenaan harta yang ditinggalkan arwah Urusan keluarga ini mulai menjadi hangat apabila seorang usahawan kosmetik ter...
Sebab Apa Kerajaan Ph Dap Semakin Teruk Di Media Sosial

Sebab Apa Kerajaan Ph Dap Semakin Teruk Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 19/2/2020 - jumlah : 274 hits
Pegawai Kit Siang DAP berkata ketika ini kerajaan PH tidak memiliki kelebihan dari segi penguasaan media sosial dan kalah kepada pembangkang Pembangkang mengambil kesempatan daripada kebebasan yang diberikan PH kepada rakyat untuk mereka me...
Intelijen As Sebut Rusia Campur Tangan Agar Trump Terpilih Kembali

Intelijen As Sebut Rusia Campur Tangan Agar Trump Terpilih Kembali

papar berkaitan - pada 22/2/2020 - jumlah : 226 hits
Dalam rapat dengan Komite Intelijen DPR kubu Trump menolak kabar dari intelijen itu dengan alasan Trump sudah cukup keras terhadap Rusia dan dia sudah memperkuat keamanan di Eropa
Dap Melaka Nafi Kerajaan Pakatan Nasional Bakal Dibentuk

Dap Melaka Nafi Kerajaan Pakatan Nasional Bakal Dibentuk

papar berkaitan - pada 18/2/2020 - jumlah : 273 hits
By 18 February 2020Foto hiasanMELAKA Walaupun desas desus mengenai pembentukan kerajaan Pakatan Nasional semakin menjadi jadi tetapi DAP tetap menafikan perkara itu Terbaru seorang pemimpin PKR Melaka G Rajendran menyatakan bahawa Melaka mu...
Kononya Mahathir Akan Bentuk Kerajaan Bersama Dap

Kononya Mahathir Akan Bentuk Kerajaan Bersama Dap

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 307 hits
Situasi politik negara berada pada suhu tinggi manakala rakyat berharap ada keputusan baik untuk semua kaum dan agama Spekulasi terkini kononya Dr Mahathir akan membentuk kerajaan Muafakat Nasional bersama sama Bersatu Warisan GPS dan serpi...
Jika Kerajaan Baru Ada Dap Umno Redha Jadi Pembangkang

Jika Kerajaan Baru Ada Dap Umno Redha Jadi Pembangkang

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 294 hits
Annuar Musa KUALA LUMPUR UMNO redha untuk kekal sebagai pembangkang jika DAP ada bersama kerajaan baru yang ditubuhkan nanti Penegasan itu dikeluarkan Setiausaha Agung UMNO Tan Sri Annuar Musa Menurut beliau perjuangan UMNO akan diteruskan ...
Dap Kutuk Pengkhianatan Bentuk Kerajaan Pintu Belakang

Dap Kutuk Pengkhianatan Bentuk Kerajaan Pintu Belakang

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 373 hits
KUALA LUMPUR DAP mengutuk pengkhianatan beberapa pemimpin dalam Pakatan Harapan sebelum ini dan ahli Parlimen yang terbabit dalam membentuk kerajaan pintu belakang Setiausaha Agungnya Lim Guan Eng berkata kerajaan pintu belakang itu ditubuh...
Mca Kritik Pas Terengganu Halang Wanita Menari Menyanyi Di Khalayak Ramai

Mca Kritik Pas Terengganu Halang Wanita Menari Menyanyi Di Khalayak Ramai

papar berkaitan - pada 20/2/2020 - jumlah : 262 hits
Ketua Wanita MCA Heng Seai Kie mengkritik kerajaan negeri Terengganu yang diterajui PAS susulan pengenalan garis panduan melarang wanita menari dan menyanyi di khalayak ramai khususnya yang terdiri daripada lelaki Garis panduan tersebut ant...
Annuar Umno Tolak Bersama Kerajaan Baharu Jika Ada Dap

Annuar Umno Tolak Bersama Kerajaan Baharu Jika Ada Dap

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 281 hits
SHAH ALAM Setiausaha Agung UMNO Tan Sri Annuar Musa menegaskan parti itu lebih rela kekal sebagai pembangkang sekiranya DAP turut bersama dengan kerajaan baharu yang akan dibentuk nanti Menurutnya ia merupakan prinsip parti itu yang tiada t...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Friction Over Candidate Threatening Ph S Kkb Campaign

Susu Soya V Soy Golden Grain

Siapa Berjaya Tarik Pengundi Luar Akan Menang Prk

Op Samseng Jalanan 28 Buah Motosikal Disita Di Nilai

Ramai Orang Hina Caprice Dan Isteri Berhenti Kongsi Hal Anak Di Media Sosial