Tak Perlu Maklum Kepada Shahidan


KANGAR: Bekas Senator Perlis, Ramli Sharif, membidas kenyataan Ketua Pemuda UMNO Perlis, Syed Atif Syed Abu Bakar, bahawa Pengerusi Barisan Nasional (BN) Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim, tidak dimaklumkan mengenai keputusan pucuk pimpinan yang bersetuju menerima cadangan lantikan semula Datuk Seri Azlan Man sebagai menteri besar.

Katanya, tindakan itu bukanlah satu keperluan yang mendesak sehingga pucuk pimpinan perlu memaklumkan kepada Shahidan setiap apa juga keputusan mereka.

"Saya rasa ia bukanlah satu keperluan atau satu tanggungjawab yang mesti untuk mereka berdua maklumkan apa setiap keputusan yang dibuat di peringkat pusat kepada Pengerusi BN negeri," katanya ketika ditemui di Hotel Putra Regency malam tadi.

Sebelum ini, Syed Atif mendakwa Ahmad Zahid dan Hishamuddin tidak memaklumkan Shahidan yang juga Pengerusi Perhubungan UMNO Perlis mengenai persetujuan mereka menerima cadangan lantikan semula Azlan sebagai menteri besar.

Beliau mendakwa, Ahmad Zahid dan Hishammuddin menyatakan persetujuan kepada cadangan melantik Azlan sebagai Menteri Besar untuk penggal kedua ketika menghadap Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail di Istana Arau, Selasa lalu.

Ramli berkata, Shahidan hanya perlu menerima apa juga keputusan pucuk pimpinan berhubung perlantikan Menteri Besar negeri.

"Shahidan perlu sedar bahawa had dan fungsi tugasnya sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO negeri, tugasnya hanya untuk menyelaras UMNO di peringkat bahagian dalam negeri.

"Sebarang keputusan yang dibuat di peringkat pusat, di peringkat negeri perlu akur, bukannya membuat sebarang keputusan sendiri. Apatah lagi sebelum ini beliau cuba memecat keahlian UMNO seseorang sedangkan jelas dalam perlembagaan UMNO, tindakan memecat ahli parti terletak pada Majlis Tertinggi UMNO," katanya.

Sehubungan itu, Ramli menyarankan Shahidan dan sembilan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) supaya kembali ke Perlis dan memohon maaf kepada pihak istana.

"Mohonlah ampun dan maaf kepada Tuanku Raja Perlis, dan kepada Menteri Besar sendiri berhubung tindakan mereka itu. Jika mereka tidak dapat terima juga keputusan ini, tiada pilihan lain melainkan mereka ini melepaskan jawatan sebagai ADUN," katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://postselangor.blogspot.com/2018/05/tak-perlu-maklum-kepada-shahidan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ketua Umno Seru Adun Shahidan Sembah Maaf Atau Lepas Jawatan

Ketua Umno Seru Adun Shahidan Sembah Maaf Atau Lepas Jawatan

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 245 hits
PADANG BESAR 27 Mei Sekumpulan ketua Umno cawangan di Dewan Undangan Negeri Chuping menggesa wakil rakyat Barisan Nasional Perlis yang melawan titah Raja Perlis Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail menyembah maaf atau melepaskan jawatan...
Permintaan Karim Ibrahim Kepada Shahidan Kassim

Permintaan Karim Ibrahim Kepada Shahidan Kassim

papar berkaitan - pada 23/6/2019 - jumlah : 114 hits
Presiden Kesatuan Olahraga Malaysia Datuk Karim Ibrahim minta bekas Menteri Besar Perlis Datuk Seri Shahidan Kassim menimbang semula hasrat rebut jawatan Timbalan Presiden badan induk itu yang dianggap boleh menjejaskan reputasinya JOHORTIM...
Saham Malaysia Jatuh Kenyataan Menteri Dan Pemimpin Bodoh Shahidan

Saham Malaysia Jatuh Kenyataan Menteri Dan Pemimpin Bodoh Shahidan

papar berkaitan - pada 2/7/2019 - jumlah : 198 hits
Apa asas pengisytiharan harta Negara kita dah ada undang undang dan ada akta akta cukup yang sedia ada Hasil hasil masih kita lapor kepada LHDN setiap tahun Layari www umno online my Ikuti Facebook Twitter I
Sekarang Tiada Komunis Shahidan Cabar Paa Dimansuh Bukan Pinda

Sekarang Tiada Komunis Shahidan Cabar Paa Dimansuh Bukan Pinda

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 136 hits
Anggota Parlimen Arau Shahidan Kassim menggesa kerajaan memansuhkan Akta Perhimpunan Aman dan bukan memindanya di parlimen Suara rakyat hari ni mahu supaya PAA dimansuhkan rakyat boleh menunjukkan rasa dengan cara bebas kata Shahidan Kassim...
Pandai Geleng Kepala Gosok Mata Ibu Maklum Ainul Bakal Pulang Beberapa Hari Lagi

Pandai Geleng Kepala Gosok Mata Ibu Maklum Ainul Bakal Pulang Beberapa Hari Lagi

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 364 hits
Akhirnya bayi kesayangan rakyat Malaysia Ainul Mardhiah Ahmad Safiuddin bakal pulang ke tanah air beberapa hari lagi Ainul Mardhiah yang berada di London sejak 25 Mei untuk menjalani rawatan dan pembedahan untuk membuang ketumbuhan pada mul...
Guys Tengok Apa Yang Aku Jumpa Di Kaki Nenek Aku Pesakit Diabetes Sila Ambil Maklum

Guys Tengok Apa Yang Aku Jumpa Di Kaki Nenek Aku Pesakit Diabetes Sila Ambil Maklum

papar berkaitan - pada 18/6/2019 - jumlah : 313 hits
The ReporterPelbagai reaksi yang diberikan netizen apabila menonton video yang dikongsikan oleh seorang pengguna Twitter yang menunjukkan dia mencabut jarum di kaki neneknya Menurut Superrunn atau Run neneknya datang ke rumah dan pelik meli...
Bengkel Pentaksiran Bilik Darjah Terima Maklum Balas Positif Daripada Para Guru

Bengkel Pentaksiran Bilik Darjah Terima Maklum Balas Positif Daripada Para Guru

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 189 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tips Mudah Jadi Miskin

Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli