Tak Heran Jika Orang Zaman Dulu Jarang Kena K4n Ser Ternyata Ini Rahsainya Rileks Media


Ini pengalaman saya sendiri, sembuh dari kan ser dengan ubi kayu. Semoga pengalaman ini bermanfaat untuk ramai orang. Saya mengi dap kan ser pun di ken cing tahap 2, setelah tujuh tahun mengi dap kan ser di uretra. Gin jal, ure tra dan sebahagian dari pundi kencing te lah dikeluarkan.
Setelah itu saya menjalani radiasi di bahagian perut. Saya berasa sihat selama tujuh tahun. Saya menjalani pemeriksaan rutin setiap tahun. Pada tahun ke tujuh itu, ada darah dalam urine saya yang ternyata disebabkan oleh merebaknya lagi sel kan ser di pun di ken cing. kan ser baru itupun dikeluarkan lagi. Tapi bagaimana kalau kan ser itu merebak lagi?
Dari internet saya menemukan informasi tentang penggunaan biji aprikot untuk pengubatan kan kes di Australia dan Amerika tanpa kemoterapi. Seorang doktor dari Inggris yang bertugas di sebuah tempat terpencil di Afghanishtan menemukan kandungan vitamin B17 dalam biji aprikot.
Di Afghanishtan, kekayaan seseorang diukur dari jumlah pohon aprikot yang dimilikinya. Mereka tidak hanya makan buah aprikot, tetapi juga bijinya. Biji aprikot memiliki bentuk almond dan rasanya pahit. Orang-orang dari wilayah ini tidak ada yang menderita kan ser.
Setelah diteliti, biji aprikot mengandung vitamin B17. semasa sedang dira wat kerana kan ser, saya ingin tahu jenis makanan rutin kami yang mengandung vitamin B17. Ternyata vitamin B17 ada dalam ubi kayu . Jadi saya makan ubi kayu 10 gram tiga kali sehari.
Setelah memakannya selama 1 bulan, saya melakukan pemeriksaan pundi kencing yang dilakukan oleh doktor yang merawat kan ser saya. Beliau terkejut kerana pun di kencing saya benar-benar bersih dan normal.
Selama makan ubi kayu , saya merasa sangat fitdan orang lainpun melihat saya sangat sihat. Setelah itu setiap tiga bulan saya periksa dan hasilnya tetap bersih. Sejak itu saya hanya makan ubi kayu dan tidak menjalani pengubatan yang lain.
Ringkasan tentang ubi kayu iaitu:
Nama ilmiah vitamin B17 adalah Amygdaline. Sel kan ser adalah sel yang belum matang dan memiliki enzym yang berbeza dengan enzym normal.
Ketika vitamin B17 digabungkan dengan enzyme sel normal, B17 akan terurai menjadi 3 jenis gula. Tetapi ketika tergabung dengan enzyme sel kan ker, B17 terurai menjadi 1 gula, 1 benzaldehida dan 1 asam hidrosianik. Asam hidrosianik inilah yang membu nuh sel kan ser secara lokal. Biji aprikot dan ubi kayu sama-sama mengandung vitamin B17.
Setelah saya menulis artikel sebelumnya pada tahun 2010, saya menerima beberapa informasi dari pesa kit kan ser yang juga memakan ubikayu.
Mr. Pereira, pria berusia 70 tahun, terdiagnosis mengi dap kan ser pros tat. Istrinya yang seorang pesara di rumah sa kit kebetulan membaca artikel saya. Mereka tidak punya dana untuk biaya pengubatan kan ser dan suntikan yang diberikan membuat Mr.Pereira sangat lemah. Istrinya memberikan ubi kayu kepada Mr. Pereira. Setelah memakan ubi kayu selama seminggu, keadaannya mulai baik. Dan setelah sebulan makan ubi kayu setiap pagi, dia menjalani pemeriksaan.
Sejak terdiag nosis kan ser, hasil test PSA nya 280– 290. Tetapi setelah sebulan PSA nya menjadi 5.89! Mereka mengunjungi saya untuk memperlihatkan hasil test sebelum dan sesudah mengamalkan memakan ubi kayu Mr. Pereira sudah tidak merasakan lagi gejala kan ser.
Ada seorang lelaki lain yang mengi dap kan ser hati dan sudah menjalani operasi. Tapi dari hasil MRI scan berikutnya, ternyata masih ada sel kan ser yang belum dikeluarkan. Dia mulai makan ubi kayu setelah operasi.
Sebulan setelah makan ubikayu , doktor mengatakan tidak perlu dilakukan operasi lagi kerana dari MRI scan, sel kan ser itu tidak membesar.
Jadi kenapa tidak mencuba ubi kayu? ubikayu murah, mudah didapat, mudah memasaknya dan sangat lazat.
Caranya sangat mudah:
1. Pilih ubikayu yang segar, yang tidak ada tandabiru.
2. Rebus dan jangan tutup periuk selama memasak. Ini akan membantu menguapkan kelebihan asam midrosianik.
3. Jangan makan makanan yang mengandung jahe/ginger, seperti biskuit jahe, ginger beer, ginger ale sedikitnya 8 jam setelah memakan ubi kayu.
Semoga bermanfat (by Dr. Cynthia Jayasuriya)
Sumber; infonasihat kesihatan
Source link
The post Tak Heran Jika Orang Zaman Dulu Jarang Kena K4n ser, Ternyata Ini Rahsainya – Rileks Media appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/tak-heran-jika-orang-zaman-dulu-jarang-kena-k4n-ser-ternyata-ini-rahsainya-rileks-media/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ternyata Ini 4 Cara Membuat Wajah Bercahaya Tanpa Perlu Make Up Khas Buat Wanita Rileks Media

Ternyata Ini 4 Cara Membuat Wajah Bercahaya Tanpa Perlu Make Up Khas Buat Wanita Rileks Media

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 362 hits
Memiliki wajah bercahaya adalah keinginan dari semua wanita dan lelaki Wajah bercahaya bukan bererti harus berwajah cantik Banyak wanita yang memiliki wajah cantik tetapi tidak sedap dipandang mata Sebaliknya banyak wanita yang memilki waja...
Hayatilah 13 Pesanan Malaikat Jibrail Pada Umat Akhir Zaman Rileks Media

Hayatilah 13 Pesanan Malaikat Jibrail Pada Umat Akhir Zaman Rileks Media

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 312 hits
Ketika melalui proses Israk Rasulullah saw dibawa berjalan melalui pelbagai peristiwa yang perlu diterjemahkan oleh Malaikat Jibrail apa pengertiannya Berikut adalah 13 peristiwa yang dialami Rasulullah saw sebagai panduan kepada kita sebag...
Ayat Pelaris Cara Islam Ramai Peniaga Yang Jarang Nak Amalkan Rileks Media

Ayat Pelaris Cara Islam Ramai Peniaga Yang Jarang Nak Amalkan Rileks Media

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 449 hits
Berniaga merupakan jenis usaha yang paling banyak diceburi oleh masyarakat Malaysia hampir majoriti umat muslim di Malaysia sebahagian besar memilih profesional sebagai peniaga Nabi Muhammad SAW sendiri pernah menganjurkan kita sebagai umat...
Inilah Para Penghuni Langit Pertama Hingga Ke Tujuh Yang Jarang Di Ketahui Orang Rileks Media

Inilah Para Penghuni Langit Pertama Hingga Ke Tujuh Yang Jarang Di Ketahui Orang Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 297 hits
Peristiwa Isra Mi raj adalah peristiwa agung dan penting didalam kehidupan Nabi Muhammad SAW Waktu itu Nabi ditemani dengan malaikat Jibril mengalami perjalanan dari Mekkah sampai ke Baitul Maqdis Dan pada peristiwa Isra Mi raj ini Nabi ber...
Akhir Zaman Makin Kurang Sifat Malu Rileks Media

Akhir Zaman Makin Kurang Sifat Malu Rileks Media

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 269 hits
Malu itu adalah bahagian daripada keimanan Sifat malu seseorang semakin tinggi akan mengundang reaksi yang sama kepada orang lain Sifat malu ini lebih nampak dan jelas kelihatan dan mesti lebih ada kepada perempuan berbanding laki laki Oleh...
7 Perkara Akhir Zaman Yang Dige Runi Rileks Media

7 Perkara Akhir Zaman Yang Dige Runi Rileks Media

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 384 hits
Buat renungan kita bersama 1 Orang Yang Tidak Sedarkan Diri Daripada Abu Hurairah R A bahawasanya Rasulullah S A W bersabda Jika ada seseorang berkata ramai orang telah rosak maka orang yang berkata itu sendiri yang paling rosak di antara m...
Apa Jadi Kalau Letak Hirisan Bawang Bawah Tapak Kaki Ketika Tidur Rileks Media

Apa Jadi Kalau Letak Hirisan Bawang Bawah Tapak Kaki Ketika Tidur Rileks Media

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 610 hits
Kaedah ini sentiasa diamal oleh orang China malah perubatan China juga mengesyorkan orang ramai mengikut kaedah ini Kenapa Sebenarnya cara ini berkait rapat dengan sistem saraf Telapak kaki ada banyak saraf yang berbeza Lebih kurang 7000 uj...
7 Sebab Mengapa Suami Isteri Perlu Tidur Berpe Lukan Se Sama Sendiri Setiap Hari Rileks Media

7 Sebab Mengapa Suami Isteri Perlu Tidur Berpe Lukan Se Sama Sendiri Setiap Hari Rileks Media

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 314 hits
Pe lukan merupakan salah satu luahan rasa cinta dan kasih sayang terhadap pasangan Ia bukan sahaja sentuhan secara fizikal namun juga secara emosi Jika sebelum ini suami isteri jarang sekali nak tidur berpe lukan mungkin sebab rasa ri mas p...
Cuci Sinki Paling Berkesan Tak Payah Gigih Panggil Tukang Paip Lagi Rileks Media

Cuci Sinki Paling Berkesan Tak Payah Gigih Panggil Tukang Paip Lagi Rileks Media

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 319 hits
Rasanya semua orang pernah alami masalah sinki tersumbat bukan di rumah sendiri mungkin berlaku di rumah saudara Kena pula orang yang jenis selalu masuk dapur mahu tak tersumbat Kalau biasanya anda curahkan air panas yang tengah sedang meng...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Rumah Terbuka

Jangan Kahwin Pada Usia Terlalu Muda

Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord

Dani Kurama Sumpah Kali Ini Chord