Tajul Afieq Popularkan Semula Lagu Arwah Achik



Menyifatkan kemenangan diraih sebagai rezeki, Tajul tidak pernah merancang menyanyikan semula lagu arwah Achik, sebaliknya mengikut kehendak syarikat rakaman.
KUALA LUMPUR: Penyanyi Tajul Arif, 23, terpaksa akur kehendak syarikat rakaman biarpun keberatan menyanyikan semula lagu dendangan arwah abangnya, Acik Spin ekoran bimbang dituduh menumpang populariti.
Namun, percaturan syarikat rakaman, FMC Music menggandingkan Tajul dan Afieq Shazwan menyanyikan semula lagu Malam Semakin Dingin nyata tidak sia-sia apabila lagu itu berada dalam kedudukan Top 3 Karaoke Trending Hit pada Joox Top Music Awards Malaysia, baru-baru ini.
Ditemui sejurus majlis, Tajul berkata, dia tidak menyangka video muzik Malam Semakin Dingin ditonton hampir 25 juta dalam laman YouTube, sekali gus menjadi pilihan 'kaki karaoke'.
Menyifatkan kemenangan diraih sebagai rezeki, Tajul berkata, dia tidak pernah merancang menyanyikan semula lagu-lagu arwah abangnya, sebaliknya hanya mengikut kehendak syarikat rakaman.
"Saya percaya pasti timbul dakwaan mengatakan saya ingin menumpang populariti apabila menyanyikan semula lagu-lagu yang pernah dipopularkan arwah.
"Namun, saya semakin lali dan langsung tidak ambil hati sekiranya masih ada yang memperkatakan mengenainya.
"Bagi saya, tidak salah saya menyanyikan semula lagu arwah. Saya menyanyi lagu milik arwah abang, darah daging saya sendiri. Lagi pun, ia juga atas kehendak syarikat rakaman.
"Namun, apa yang membuatkan saya tidak sangka lagu Malam Semakin Dingin nyata membawa tuah kepada saya dan Afieq. Apabila difikirkan semula, pendengar pasti akan terkenangkan arwah jika lagu nyanyian kembali dipopularkan," katanya kepada BH Online.
Bapa kepada dua cahaya mata itu berkata, awalnya dia dan Afieq juga terasa janggal apabila perlu berduet menerusi lagu Malam Semakin Dingin.
"Selalunya lagu duet dinyanyikan penyanyi lelaki dan wanita. Jadi, apabila FMC Music minta dinyanyikan secara duet, Afieq agak keberatan kerana bimbang dituduh bukan-bukan.
"Namun, syarikat rakaman menganggap ia satu kelainan apabila menggabungkan dua penyanyi lelaki. Nyata percaturan ini tidak silap.
"Selepas lagu Malam Semakin Dingin, ramai peminat mahu kami menyanyikan lagu lain milik arwah. Antara lagu yang menjadi permintaan, Resah Kerinduan yang dilancarkan, semalam," katanya.
Tajul tidak menyangka lagu Malam Semakin Dingin berada dalam kedudukan Top 3 Karaoke Trending Hit, Joox Top Music Awards Malaysia, baru-baru ini.
Mengulas sampai bila akan terus menyanyikan lagu arwah Achik, Tajul berkata, dia akan mengikut apa sahaja kehendak syarikat rakaman.
Bagaimanapun, katanya, itu bukan bermakna dirinya tidak akan menghasilkan single baharu.
Penyanyi lagu Sedalam Dalam Rindu itu berkata, dia dalam proses untuk menyiapkan single baharu, walaupun sibuk dengan lagu duet.
"Saya tidak pernah lupa single solo, cuma, buat masa ini, jadual agak sibuk dengan projek duet. Sebenarnya, perancangan untuk menghasilkan single solo memang ada, malah dalam proses menyiapkannya.
"Saya juga tidak pernah mengehadkan berduet dengan mana-mana penyanyi, malah, tidak pernah menghalang sesiapa sahaja mahu menyanyikan semula lagu arwah abang," katanya.
 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://artismeletop.blogspot.com/2022/02/tajul-afieq-popularkan-semula-lagu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lirik Resah Kerinduan Tajul Afieq Shazwan

Lirik Resah Kerinduan Tajul Afieq Shazwan

papar berkaitan - pada 22/2/2022 - jumlah : 188 hits
malam ini aku sendirimenanti segunung harapanbiarpun hanya bertemanbulan disebalik awanaku tetapkan setiabersama janji yang dibinamengapa engkau berubahkala cinta di penghujungnyamengharapkan sinar yang terangmenyinari kerinduanagar terubat...
Tajul Feat Afieq Shazwan Resah Kerinduan Chord

Tajul Feat Afieq Shazwan Resah Kerinduan Chord

papar berkaitan - pada 23/2/2022 - jumlah : 230 hits
Em C D GAm B Em Em Em AmMalam ini aku sendiri B Em Menanti segunung harapanC Am Biarpun hanya bertemanB Em B Bulan disebalik awan Em AmAku tetap kan setiaB Em Bersama janji yang dibinaAm Em Mengapa engkau berubahB Em Kala cinta di penghujun...
Video Siti Nurhaliza Seb4k Dengar Lagu Kesetiaan

Video Siti Nurhaliza Seb4k Dengar Lagu Kesetiaan

papar berkaitan - pada 21/2/2022 - jumlah : 213 hits
Persembahan salah seorang peserta Big Stage musim keempat Aisha Retno mendendangkan lagu Kesetiaan milik Allahyarham Siti Sarah mengundang seb4k ramai termasuk para juri Dibuai emosi dan terkenang kepada sahabat baiknya itu yang dirasai pen...
Lagu Tema Andai Kata Kena Loteri Chord

Lagu Tema Andai Kata Kena Loteri Chord

papar berkaitan - pada 20/2/2022 - jumlah : 384 hits
FmAndai kata kena loteri A mAku beli ganja satu guni C Jom ajak member satu lori CmSiap culin dan mancis api FmKita pergi bawah titi A mKita hisap silih berganti C C Jangan kita berkelahi C Fm Kalau habis aku order lagi Fm A mAndai kata D8 ...
Saya Tak Boleh Tidur Kembali Dengan Lagu Baru Setelah 3 Tahun Btob Luah Perasaan

Saya Tak Boleh Tidur Kembali Dengan Lagu Baru Setelah 3 Tahun Btob Luah Perasaan

papar berkaitan - pada 22/2/2022 - jumlah : 121 hits
Pada 21 Februari BTOB telah mengadakan sidang akhbar dalam talian untuk pelancaran album studio ketiga mereka Be Together Kesemua enam ahli BTOB termasuk Eun kwang yang disahkan positif COVID 19 minggu lalu turut menghadiri sidang akhbar it...
Hiburan Tak Dapat Tahan Sebak Tokti Menangis Lepas Dengar Peserta Nyanyi Lagu Kesetiaan

Hiburan Tak Dapat Tahan Sebak Tokti Menangis Lepas Dengar Peserta Nyanyi Lagu Kesetiaan

papar berkaitan - pada 21/2/2022 - jumlah : 107 hits
Dalam konsert Big Stage 2022 minggu ini banyak peserta sudah mula menunjukkan taring mereka dengan menampilkan persembahan yang sangat hebat Dengan bertemakan lagu lagu 2000an ada diantara peserta yang berjaya menambat hati para juri dan me...
Tulus Rilis Lagu Tujuh Belas Ceritakan Soal Dinamika Dan Motivasi Kehidupan

Tulus Rilis Lagu Tujuh Belas Ceritakan Soal Dinamika Dan Motivasi Kehidupan

papar berkaitan - pada 24/2/2022 - jumlah : 108 hits
Lagu ini mengajak pendengar untuk memiliki jiwa muda terlepas dari perjalanan hidup yang dibatasi oleh angka
Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Drama Dedaun Hijau Di Angin Lalu

Khasiat Dan Potensi Ikan Toman Untuk Kesihatan

Zicha Anesha Bukan Cinta Terlarang Chord

Jasman A Darawi Ketua Muhammadiyah Selatpanjang

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia