Tadom Hill Resort Selangor Curi Tumpuan Ramai 2020 45 Minit Je Dari Kl


Tadom Hill Resort Selangor Curi Tumpuan Ramai 2020. 45 Minit Je Dari KL! Tadom Hill adalah kawasan perkampungan orang asli yang berkeluasan 40 ekar. Tempat ini sangat indah kerana berdekatan dengan tasik dengan permandangan bukit batu kapur dan pokok-pokok yang indah. Anda pasti akan teruja dengan keindahan di Tadom Hill Resort dan percutian anda akan menjadi lebih bermakna bersama keluarga.
BACA:Lokasi Popular Di Penang WAJIB Anda Singgah, Rugi Kalau Tak Mai!

Tadom Hill ini terletak 45 minit dari ibu kota Malaysia iaitu di Banting, Selangor. Tempat ini adalah satu tempat yang sangat sesuai bagi anda yang meminati aktiviti luar. Selain itu, di sini juga anda dapat bersantai melakukan aktiviti bersama rakan dan keluarga. Jadi datang ke resort ini merupakan pilian yang tepat untuk bercuti bersama keluarga.
Bagi anda yang ingin berehat dan mengambil masa cuti untuk tenangkan fikiran dan rehatkan diri dari kemelut kerja atau pun kehidupan bandar, Tadom Hill sangat sesuai untuk anda. Anda pasti dapat merasakan bagaimana chilldan relaxnya tempat ini.

Hampir segala dekorasi dan reka bentuk di Tadom Hill ini adalah diperbuat daripada buluh. Jadi. larilah dari kesibukan kota dan datang ke resort ini.
Jangan tunggu lagi, masukkan dalam kalendar anda resort ini sebagai tempat percutian keluarga atau untuk beriadah. Anda juga boleh datang ke sini untuk jalankan aktiviti beriadah tanpa perlu bermalam di sini dengan bayaran akan dikenakan. Jangan lepaskan peluang untuk datang ke sini kerana keindahan flora dan fauna sedang menunggu anda disana.
PERCUTIAN ANDA AKAN MENJADI LEBIH HEBAT JIKA BERKUNGJUNG KE TADOM HILL RESORT
Mari kita lihat butiran kawasan ini dahulu.
1.Tadom Groove Di Tasik
Disini boleh lakukan aktiviti mandi manda di tasik yang air kebiruan. Selain daripada anda bersantai mandi-manda bersama keluarga, pelbagai aktiviti anda boleh lakukan seperti bermain kayak buluh. Semua kemudahan seperti jaket keselamatan dan rakit buluh adalah percuma. Anda boleh melakukan aktiviti ini dari 8:00pagi hingga tasik ditutup iaitu 6:30petang.
2. Aktiviti BBQ
Selain dari bermain air, anda juga boleh berbarbekue di kawasan yang telah disediakan. Anda boleh menyewa tempat untuk BBQ atau dipanggil BBQ Pit ini di kaunter perkhidmatan. Aktiviti ini sesuai dijalankan pada waktu malam sekiranya menginap di resort ini.
3. Tadom Base
Tadom Base adalah satu tarikan di dalam Tadom Hill Resort ini. Ia adalah bagi sesiapa yang menggemari aktiviti lasak dan ingin menguji kekuatan diri dan ketahanan fizikal. Terdapat pelbagai aktiviti yang boleh anda lakukan di Tadom Base ini.
Terdapat 4 zon yang boleh di pilih oleh anda iaitu:
– Zon Hijau
– Zon Merah
– Zon Biru
– Zon Coklat

Direka bukan sahaja untuk mencabar ketahanan fizikal anda dan ketabahan mental tetapi juga platform untuk memupuk semangat berpasukan untuk menyelesaikan semua halangan.
Penginapan yang Ada
1. Gendui Chalet
Gendui Chalet dinamakan sempena “Gendui Tadom” amat disayangi , seorang pemimpin lagenda Bukit Tadom yang mengetuai penduduk kampung terhadap pencerobohan oleh orang yang tidak bertamadun (binatang-binatang buas di hutan).

Gendui Chalet ini adalah tempat penginapan terbaru yang dibina di Tadom Hill. Ada 2 pilihan anda di Gendui Chalet, samada 1 katil Queen atau 2 katil single. Bagi anda yang menginginkan waktu peribadi bersama pasangan atau keluarga, chalet ini adalah pilihan sesuai.
2. Tadom Bamboo Hut
Tadom Bamboo Hut ini adalah satu dorm besar yang boleh memuatkan 12 orang dalam satu masa. Terdapat 6 tilam di dalam nya. Maksimum 1 tilam adalah 2 orang sahaja. Semua tilam di bahagikan dengan kelambu nyamuk sahaja.

Ia bukanlah pilihan sesuai untuk sesiapa yang hendak berbulan madu. Anda juga boleh menyewa seluruh dorm ini jika anda datang berkumpulan.
3.  Hammock Sphere
Hammock Sphere adalah tempat menginap yang menarik kerana anda boleh tidur didalam buai rajut! Dimana anda boleh tidur dan lepak dengan sahabat atau keluarga didalam buai. Tadom Hill Resort ada menyediakannya. Kelambu nyamuk juga disediakan di dalam Hammock Sphere ini. Plug untuk anda cas telefon atau gadget anda juga disediakan di tengah-tengah Hammock Sphere.

Anda boleh lepak dan bersantai bersama rakan dan keluarga didalam Hammock ini. Ia nya sangatlah seronok. Tidak kira berapa besar saiz anda, anda pasti boleh muat didalam nya. Tidak perlu risau!
4. Khemah
Anda juga boleh menyewa khemah yang disediakan di Tadom Hill ini. Terdapat banyak khemah disediakan untuk anda. Ada 2 jenis khemah iaitu “Lakeside Tent” atau pun “Garden Tent”. Khemah ini boleh memuatkan 2 orang dewasa ataupun 1 orang dewasa dan 2 kanak-kanak.
Sumber: The Kaki Cuti
The post Tadom Hill Resort Selangor Curi Tumpuan Ramai 2020. 45 Minit Je Dari KL! appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/tadom-hill-resort-selangor-curi-tumpuan-ramai-2020-45-minit-je-dari-kl/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Notis Bertulisan Jawi Waktu Solat Subuh Johor Berubah 8 Minit Bermula Januari 2020

Notis Bertulisan Jawi Waktu Solat Subuh Johor Berubah 8 Minit Bermula Januari 2020

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 481 hits
Ketika hangat isu penolakan tulisan jawi dalam silibus Bahasa Melayu oleh Dong Zong dan sekutunya pentadbiran negeri Johor kekal berpendirian Baru baru ini Jabatan Mufti Johor mengumumkan perubahan waktu solat Subuh di negeri berkenaan dala...
Waktu Subuh Di Melaka Lewat 8 Minit Mulai 2020

Waktu Subuh Di Melaka Lewat 8 Minit Mulai 2020

papar berkaitan - pada 31/12/2019 - jumlah : 515 hits
Waktu solat fardu subuh akan dilewatkan selama lapan minit bermula tahun 2020 di negeri ini berikutan pertukaran darjah paksi ketinggian matahari Mufti Negeri Melaka Datuk Wira Abdul Halim Tawil berkata perubahan itu telah diputuskan meneru...
Bercuti 3 Hari 2 Malam Di Bangi Resort Hotel Bandar Baru Bangi Selangor

Bercuti 3 Hari 2 Malam Di Bangi Resort Hotel Bandar Baru Bangi Selangor

papar berkaitan - pada 17/12/2019 - jumlah : 790 hits
Kami sekeluarga menghabiskan cuti Deepavali yang lepas dengan Bercuti 3 Hari 2 Malam Di Bangi Resort Hotel Selangor Pada mulanya kami mencari hotel yang berdekatan dengan kawasan Sungai Long kerana ada kenduri kahwin sedara di situ Cari pun...
Takwim Cuti Umum Selangor 2020

Takwim Cuti Umum Selangor 2020

papar berkaitan - pada 25/12/2019 - jumlah : 3230 hits
Takwim cuti umum negeri Selangor tahun 2020 Berikut adalah kalendar cuti umum bagi Negeri Selangor Darul Ehsan Tahun 2020 sepertimana disiarkan di Portal Rasmi Kerajaan Negeri Selangor Semoga kalendar cuti umum Selangor 2020 ini dapat memba...
Dipercayai Tanda Lahir Gorilla Ini Curi Tumpuan Lahir Dengan Jari Manusia

Dipercayai Tanda Lahir Gorilla Ini Curi Tumpuan Lahir Dengan Jari Manusia

papar berkaitan - pada 28/12/2019 - jumlah : 415 hits
Satu foto memaparkan tangan seekor gorila yang didakwa mengalami pigmentasi merah jambu pada tangannya menjadi tular di media sosial Foto tersebut telah dimuat naik oleh akaun Facebook Zoo Atlanta pada Ogos lalu Foto tangan yang diambil itu...
Gelagat Si Budak Comel Menari Di Persembahan Faizal Tahir Konsert Akhir Mentor Curi Tumpuan

Gelagat Si Budak Comel Menari Di Persembahan Faizal Tahir Konsert Akhir Mentor Curi Tumpuan

papar berkaitan - pada 16/12/2019 - jumlah : 272 hits
Semalam berakhirnya program realiti Mentor Milenia 2019 menyaksikan Apex Tajudin protege kepada Hazama muncul sebagai juara mengalahkan keempat empat finalis lain Bukan sahaja menampilkan para finalis konsert akhir tersebut juga diserikan l...
Basic Up To Rm13 000 Native Korean Speaking Digital Marketing Cum Sales Specialist Kl Sentral Feb 2020 Intake

Basic Up To Rm13 000 Native Korean Speaking Digital Marketing Cum Sales Specialist Kl Sentral Feb 2020 Intake

papar berkaitan - pada 28/12/2019 - jumlah : 209 hits
Job Summary Marketing experts aim to maximize client profits by developing sales strategies that match customerrequirements They should have keen interest in sales marketing should be able to establish greatrelationships with the advertiser...
7 Perkara Tentang Program Sarapan Pagi Di Sekolah Yang Akan Bermula 20 Jan 2020 Ini

7 Perkara Tentang Program Sarapan Pagi Di Sekolah Yang Akan Bermula 20 Jan 2020 Ini

papar berkaitan - pada 28/12/2019 - jumlah : 265 hits
Program Sarapan Pagi di sekolah rendah merupakan inisiatif terbaru untuk menyediakan makanan yang berkhasiat mengikut nilai kalori dan amalan pemakanan seimbang bagi memastikan murid mengamalkan pengambilan sarapan gaya hidup sihat serta me...
Kedudukan Carta Asean Club Championship 2020

Kedudukan Carta Asean Club Championship 2020

papar berkaitan - pada 28/12/2019 - jumlah : 336 hits
Kedudukan Carta ASEAN Club Championship 2020 NANTIKAN satu kejohanan rantau ASEAN yang dikenali sebagai Kejohanan ASEAN Club Championship 2020 bakal diadakan secara rasmi mulai bulan Mei 2020 hingga bulan November 2020 Terdapat 12 pasukan d...
Lirik Lagu Takyah Sonaone

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Bersatu To File Notice To Vacate Seats Of 6 Turncoat Mps

Employer To Face Court For Failing To Settle Wages For Bangladeshi Workers

8 New Accessibility Updates Across Lookout Google Maps And More

Pasukan Perlukan Masa Untuk Dapatkan Kecergasan Maksimum Datuk Ong Kim Swee

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk