T16e21 Bayangan Ketika Memandu


Tengah tunggu kereta dicuci di Car Wash 64. Di sini kereta dibasuh dalam bangunan, Proton Saga BLM upahnya RM 10 siap vakum, manakala bagi mini SUV upahnya RM13 termasuk vakum.
Sambil tunggu layan blog kejap, tak tahu nak buat apa.
Kiriman semalam mengenai kepulangan kami dari Bukit Mertajam telah menimbulkan beberapa persoalan apabila Tedi ada sebut tentang bayangan semasa memandu.
Bayangan semasa memandu disebut juga "lintasan" oleh segelintir manusia atau mungkin juga istilah itu lebih popular di kalangan manusia.
Apa yang selalu disebut orang adalah "ada benda melintas". Benda apa? Wallahu'alam.
 
Master mengalami "lintasan"Hal "benda melintas" ini adalah sesuatu yang dipandang sinis oleh Master sehinggalah dia mengalaminya pada suatu siang. Pengalaman pertama itu adalah pengalaman yang paling menyentak jantung sehingga terasa mahu luruh jantung dibuatnya.
Pengalaman pada malam itu pula, adalah lintasan yang tidak menyentak jantung tapi membuatkan Master menekan brek mengejut.  Nasib baik dalam 2 keadaan itu kereta dipandu perlahan.
Lintasan yang Master nampak sekilas adalah satu cahaya panjang kabur merentangi jalan yang datang secara tiba-tiba dan habis sahaja brek ditekan ia hilang.
Dalam kejadian pertama di jalan yang tiada kenderaan di sekitar Balai Bomba Bandar Baru Salak Tinggi, manakala pada kejadian kedua pula lintasan seolah-olah ada motosikal di jalan bertentangan, dan motosikal itu ditunggang macam tiada apa-apa di tengah jalan.
Sebaik sahaja melalui kawasan kejadian itu, Master terus memeriksa melalui cermin pandang belakang dan beliau pasti motosikal itu masih ada dan sedang meneruskan perjalanannya.
Kenapa Master periksa motosikal itu benar-benar ada atau tidak?
Kerana pada pengalaman pertama beliau yang Tedi sebut pada awal tadi yang dialaminya pada suatu petang adalah melibatkan sebuah motosikal.
Masa itu Master membelok di satu simpang di Medan Selera berhampiran Kampung Lindungan apabila tiba-tiba sahaja datang sebuah motosikal dari kiri, manakala di sebelah kanan ada sebuah kereta.
Master terkejut dan hampir membelokkan kereta menghentam kereta di kanan, namun dengan pantas Master menghentikan perbuatan beliau dan berserah membiarkan sahaja motosikal itu menghentam kami.
Masalahnya? Motosikal itu tiada pun. Tiada sebuah motosikal pun yang lalu melepasi kami. Adakah itu hanya bayangan Master? Master tak dapat nak jawab sebab beliau yakin beliau selalu periksa side mirror kiri untuk memastikan tiada kenderaan datang.
Sejak itu Master mula percaya tentang "lintasan" yang sebelum itu Master perlekehkan sebagai satu alasan selamat apabila manusia kemalangan.
Percaya Master itu pun mungkin perlukan penjelasan sains untuk dikukuhkan.
Gambar semasa menunggu kereta Proton SAGA BLM dibasuh di kedai cuci kereta Car Wash 64.20160521

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.interpretzz.com/2016/05/bayangan-ketika-memandu.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Interpretzz+%28interpretZZ%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengedar Dadah Ditahan Selepas Terdail No Telefon Polis Ketika Tidur

Pengedar Dadah Ditahan Selepas Terdail No Telefon Polis Ketika Tidur

papar berkaitan - pada 8/9/2021 - jumlah : 373 hits
The ReporterSeorang pengedar dadah di Jerman ditahan polis selepas dia tertidur dan secara tidak sengaja menghubungi talian kecemasan melalui telefon bimbitnya Operator di pusat panggilan kecemasan yang menerima panggilannya kira kira jam 1...
Wanita Curi Perhatian Ketika Naik Pesawat

Wanita Curi Perhatian Ketika Naik Pesawat

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 134 hits
Seorang wanita mencuri perhatian dalam media sosial kerana hanya mengenakan bikini ketika menaiki pesawat di Amerika Syarikat Kejadian itu dimuat naik dalam Instagram sehingga meraih ribuan tontonan warga maya Wanita itu memakai bikini berw...
Mata Nasihat Ahli Pelancong Patuhi Sop Ketika Di Langkawi

Mata Nasihat Ahli Pelancong Patuhi Sop Ketika Di Langkawi

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 168 hits
Persatuan Agensi Pelancongan Malaysia mengingatkan penggiat industri pelancongan di Pulau Langkawi khususnya ahli agar mematuhi prosedur operasi standard ditetapkan susulan pembukaan semula pulau peranginan itu kepada pelancong tempatan pad...
Kejatuhan Perkhidmatan Awam Mula Ketika Dr M Jadi Pm Kata Bekas Diplomat

Kejatuhan Perkhidmatan Awam Mula Ketika Dr M Jadi Pm Kata Bekas Diplomat

papar berkaitan - pada 6/9/2021 - jumlah : 167 hits
Dennis Ignatius berkata mereka yang menghalang keinginan Dr Mahathir Mohamad akan ditukarkan PETALING JAYA Kemerosotan dalam sektor perkhidmatan awam bermula ketika Dr Mahathir Mohamad pertama kali bertugas sebagai perdana menteri dan sejak...
Gambar Hantu Dirakam Ketika Banguna Dijatuhkan

Gambar Hantu Dirakam Ketika Banguna Dijatuhkan

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 260 hits
GAMBAR hantu yang didakwa dirakam ketika blok kediaman diruntuhkan di Hull England AGENSImLONDON Hampir sedekad selepas sebuah blok kediaman diruntuhkan di Hull sekeping gambar yang menunjukkan seolah olah ada entiti paranormal duduk di huj...
Video Ketika Luhut Dan Anies Kompak Ingin Tutup Holywings Karena Langgar Ppkm

Video Ketika Luhut Dan Anies Kompak Ingin Tutup Holywings Karena Langgar Ppkm

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 199 hits
Sejalan dengan Luhut Gubernur DKI Jakarta Anies Baswedan langsung memberi sanksi Anies Sanksi keras Holywings dilarang buka hingga pandemi Covid 19 berakhir
Nakal Betul Mata Semua Ya Ruhainies Ditegur Ketika Menari Tiktok Netizen Yang Segan Video

Nakal Betul Mata Semua Ya Ruhainies Ditegur Ketika Menari Tiktok Netizen Yang Segan Video

papar berkaitan - pada 10/9/2021 - jumlah : 212 hits
Nakal Betul Mata Semua Ya Ruhainies Ditegur Ketika Menari TikTok Netizen Yang Segan VIDEO SEDANG asyik melayan TikTok tiba tiba muncul sebuah video memaparkan aksi si kecil cantik manis Ruhainies sedang menari Pada pandangan mata Mizz Lahar...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya