Syarikat Broker Mencadangkan Kenaikan 34 Pada Harga Ipo Epb




Mercury Securities memberi panggilan LANGGAN pada EPB Group (EPB) dengan nilai RM0.75 berdasarkan EPS FY25F 16x, yang menunjukkan potensi kenaikan sebanyak 34% dari harga IPO. PE sasaran rumah kewangan sedikit lebih rendah daripada purata PE rakan sebaya global iaitu 17.1x, mengambil kira kapitalisasi pasaran EPB yang jauh lebih kecil tetapi dipertimbangkan dengan pertumbuhan pendapatan yang lebih baik.
Rumah tersebut menyukai saham ini kerana paparan strategik kepada pasaran pertumbuhan tinggi seperti Filipina dan Indonesia, serta keadaan kewangan kukuh dengan kedudukan tunai bersih.
Mata pelaburan
Paparan luar negeri strategik. Lebih kurang 70% daripada jualan FY23 EPB datang dari luar negeri, dengan fokus strategik kepada dua pasaran Asia yang berkembang pesat: Filipina dan Indonesia. Pendapatan dari luar negeri (terutamanya dari dua negara ini) telah meningkat secara ketara, lebih daripada dua kali ganda dari RM35.7 juta dalam FY20 kepada RM85.1 juta dalam FY23. Negara-negara ini tidak hanya besar dari segi penduduk tetapi juga berkembang pesat dari segi pertumbuhan ekonomi dan perbelanjaan pengguna. Kerajaan-kerajaan negara ini juga memberi keutamaan kepada sektor pemprosesan makanan, menjadikannya masa yang sesuai bagi EPB untuk berkembang. Paparan luar negeri EPB tidak terhad hanya kepada dua negara ini; kumpulan ini juga mempunyai jualan kepada pelanggan di Amerika Syarikat, Myanmar, dan Algeria, yang menyumbang 7-10% daripada jualan.
Menambah ruang lantai baru. EPB menghadapi kepungan di kilang Semenanjung 1 sedia ada kerana skalanya yang semakin besar dan kompleksnya penyelesaian jenteranya, yang memerlukan lebih banyak ruang lantai untuk pembinaan. Untuk menangani ini, kumpulan merancang menggunakan 61% daripada hasil IPO RM40.0 juta untuk membeli tanah industri dan membina kemudahan baru, termasuk sebuah kilang 52,000 kaki persegi, sebuah pejabat korporat 18,000 kaki persegi, sebuah gudang, dan sebuah bilik pameran. Pemantulan ini akan meningkatkan aliran pengeluaran, meningkatkan kapasiti, dan membenarkan bilik pameran mempamerkan jentera kepada pelanggan, meningkatkan penglibatan dan memacu jualan.
Margin stabil. EPB telah mengekalkan margin kasar yang stabil 33-34% dalam empat tahun terakhir, disebabkan oleh pengurusan kos yang berkesan, strategi harga yang bijak, dan penyesuaian tinggi dalam penyelesaian jentera pemprosesan makanannya. Selepas wabak COVID-19, EPB mengalami lonjakan jualan jentera dalam FY21-22, tetapi tanpa peningkatan yang ketara dalam kos menjual dan mengedarkan. Ini, bersama dengan kadar cukai efektif yang lebih rendah, membawa kepada margin PAT yang lebih tinggi dalam FY21-22.
Menyelisih, di tengah-tengah cukai yang lebih tinggi, Mercury menjangkakan margin PAT EPB untuk stabil di kawasan 11-12% untuk FY24-26F. Faktor risiko untuk EPB termasuk (1) Ketergantungan pada pembekal kunci, (2) Fluktuasi harga bahan mentah, dan (3) Risiko Forex.



Source link
The post Syarikat Broker Mencadangkan Kenaikan 34% pada Harga IPO EPB appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/syarikat-broker-mencadangkan-kenaikan-34-pada-harga-ipo-epb/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Minyak Tanah Fungsi Kegunaan Harga Di Pasaran

Minyak Tanah Fungsi Kegunaan Harga Di Pasaran

papar berkaitan - pada 29/7/2024 - jumlah : 127 hits
Ketika menyambut Hari Raya Aidilfitri pastinya salah satu perkara yang diberi perhatian adalah untuk membeli minyak tanah bagi menghidupkan pelita Namun adakah kita mengetahui apakah kegunaan lain minyak ini Oleh itu di sini diterangkan men...
Harga Tiket Aquaria Klcc Tips Dapatkan Diskaun Menarik

Harga Tiket Aquaria Klcc Tips Dapatkan Diskaun Menarik

papar berkaitan - pada 29/7/2024 - jumlah : 199 hits
Harga Tiket Aquaria KLCC Destinasi Menarik untuk Cuti Sekolah Aquaria KLCC adalah salah satu destinasi tarikan pelancong yang cukup terkenal di Kuala Lumpur Malaysia Terletak di bangunan Pusat Konvensyen Kuala Lumpur Aquaria KLCC menawarkan...
Orang Berkata Harga Barang Rasa Mahal Kerana Tak Ada Duit

Orang Berkata Harga Barang Rasa Mahal Kerana Tak Ada Duit

papar berkaitan - pada 27/7/2024 - jumlah : 89 hits
Kos kosan yang melambung tinggi ini sudah menjadi kebimbangan hampir semua rakyat Malaysia Dari makan di luar beli barangan dapur hingga perumahan semua orang rasa susah Walau bagaimanapun ada seorang lelaki yang percaya bahawa orang hanya ...
Gibran Sebut Anggaran Makan Gratis Di Daerah 3t Sudah Disiapkan Harga Tak Lebih Rp15 Ribu

Gibran Sebut Anggaran Makan Gratis Di Daerah 3t Sudah Disiapkan Harga Tak Lebih Rp15 Ribu

papar berkaitan - pada 26/7/2024 - jumlah : 73 hits
Selama uji coba sebelumnya ia mengaku mendapat respons baik dari murid guru dan orangtua murid
Bukan Soal Harga Ini Faktor Faktor Penting Yang Menentukan Klinik Kecantikan Aman

Bukan Soal Harga Ini Faktor Faktor Penting Yang Menentukan Klinik Kecantikan Aman

papar berkaitan - pada 30/7/2024 - jumlah : 65 hits
Berkaca dari dokter kecantikan dari Korea Selatan Marisa mengatakan klinik kecantikan wajib memiliki protokol standar atau standard protocol
Harga Kereta Perodua Kelisa Auto 1 0 Cc Tahun 2002

Harga Kereta Perodua Kelisa Auto 1 0 Cc Tahun 2002

papar berkaitan - pada 31/7/2024 - jumlah : 113 hits
Sejujurnya tak mudah nak cari kereta terpakai model Perodua Kelisa Harga Kereta Perodua Kelisa Auto 1 0 cc Tahun 2002 pun masih lagi tak jauh beza dengan harga kereta Honda terpakai kereta Proton Saga terpakai dan beberapa kereta import lai...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Mengajar Kaedah Asas Memasak Untuk Anak

Soalan Lazim Sspa Elaun Cuti Waktu Bekerja Perkhidmatan

First Look The 2025 Triumph Speed Twin 1200 And Speed Twin 1200 Rs

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Pas Bantah Tanah Melayu Jadi Milik Bukan Melayu Ibrah Nasib Palestin

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Latih Anak Pilih Satu Barang Saja Di Kedai Rm2 Biar Anak Belajar Kawal Diri

Ajal Menjemput Ketika Berniaga Wanita Maut Dihempap Pokok

Sentiasa Mencari Petunjuk Allah

Belajar Jahit Smocking Definisi

Jahit Sendiri Seluar Santai Anak Anak

Pernah Gagal Dalam Beberapa Program Realiti Farhan Mustapha Kini The Grand Champion Gimme The Mic Malaysia