Susulan Kecederaan Petru Sabah Uji Import Baru


Susulan kecederaan Petru Sabah uji import baru


HENRY SAIMPON
KOTA KINABALU: Sabah dijangka akan menguji seorang lagi calon import baru, Vinicius Calamari pada perlawanan persahabatan terakhirnya menentang Kaya FC di Pusat Latihan Negara Persekutuan Bola Sepak Filipina (PFF), Carmona, Cavite petang ini.
Baca juga: rPerlawanan persahabatan Stalion Laguna FC 2-4 Sabah FA Keputusan Piala Asia 2019 peringkat 16 terbaik Selamat datang Taeso Park ke Sabah FA Peter azam pulihkan SAFA Gandingan Torres gegar Liga Malaysia Penyerang tengah berusia 30 tahun berasal dari Brazil itu menyertai calon import dari Korea, Park Tae Su yang sudah diuji bersama penyerang dari Moldova, Petru Leuca ketika Sabah menewaskan Stallion FC 4-2 pada perlawanan persahabatan pertama di Stadium Binan, Laguna, Selasa lalu.

Bagaimanapun, Petru yang turut menyumbangkan satu gol tiada jodoh dengan Sabah apabila mengalami kecederaan yang menutup peluangnya menyarung jersi Sabah.

"Harap-harap calon import baru (Vinicius) lagi nanti dapat memberikan persembahan yang menyakinkan ketua jurulatih kita (Jelius Ating) pada perlawanan esok (hari ini)," kata Pengurus Pasukan Henry Saimpon ketika dihubungi di Filipina pada Rabu.

Baca juga:
PETRU LEUCA AKAN BERAKSI BERSAMA SABAH FA MUSIM 2019?

Sambil itu, Jelius juga berharap dapat melihat kemampuan sebenar kedua-dua calon import itu.

"Lawan kita esok (hari ini) lebih baik berbanding kelmarin (Selasa lalu) yang bermakna kita juga akan mendapat ujian lebih getir," kata Jelius.

Stallion FC adalah penghuni tempat keempat manakala Kaya FC naib juara Liga Bola Sepak Filipina musim lalu dan layak ke Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) musim ini.

Kaya FC juga lawan Sabah pada pra-musim lalu di mana Sabah tewas 1-2.

"Saya mengharapkan persembahan lebih baik pemain tempatan kita berbanding pada perlawanan pertama (Selasa lalu) manakala dua calon import itu, kita harap dapat lihat kemampuan sebenar mereka," katanya.

Jelius berkata, ketika menentang Stallion, kombinasi pemain rapuh pada awal permainan dan hanya mula mendapat rentak pada pertengahan separuh masa pertama manakala tindakan penyudah juga tidak begitu berkesan.JELIUS ATING
"Sebaik mendapat rentak barulah mainan kita menjadi...belum seratus peratus seperti yang diharapkan tetapi mungkin kerana ia baru perlawanan kompetitif pertama kita.

"Walaupun suatu ketika kita mendahului 4-0 tetapi sebenarnya kita boleh jaring lebih dari itu kalau penyudah kita lebih tajam. Saya guna fomrasi 4-2-3-1 pada perlawanan itu," katanya.

Menurutnya, semua pemain telah diberi peluang beraksi pada perlawanan pertama itu dan dijangka beliau akan melakukan perkara sama hari ini. Seramai 18 pemain tempatan dibawa dalam kunjungan ke Filipina itu.

"Apapun, keputusan bukan isu utama sebaliknya pelajaran dari dua perlawanan di sinilah yang lebih penting. Saya harap dapat lihat lebih jelas kelebihan dan kelemahan pasukan pada perlawanan kedua nanti.

"Dua perlawanan di sini akan jadi panduan melakukan sentuhan terakhir terhadap pasukan sebelum memulakan cabaran Liga Premier menentang Johor Darul Ta'Zim II (JDT II) di Stadium Likas pada 2 Februari," kata Jelius


Sumber: utusanborneo

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://buletinsabahfa.blogspot.com/2019/01/susulan-kecederaan-petru-sabah-uji.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ppp Pembebasan Ba Asyir Contoh Baik Uji Coba Politik Hukum Baru

Ppp Pembebasan Ba Asyir Contoh Baik Uji Coba Politik Hukum Baru

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 224 hits
Sekretaris Jenderal Partai Persatuan Pembangunan Arsul Sani setuju dengan keputusan pembebasan terpidana terorisme Abu Bakar Ba asyir Menurutnya pembebasan itu sama dengan semangat hukum pidana di pemerintahan Presiden Joko Widodo dan Jusuf...
Najib Razak Ditahan Susulan Kemenangan Bn Di Cameron Atas 3 Dakwaan Baru Ini Dakwaannya

Najib Razak Ditahan Susulan Kemenangan Bn Di Cameron Atas 3 Dakwaan Baru Ini Dakwaannya

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 253 hits
Tiga lagi dakwaan baru ke atas Najib Razak semalam adalah sebagai menghukumnya susulan kemenangan BN di Cameron Highlands dakwa seorang pembantu bekas perdana menteri ituNajib Razak Ditahan Susulan Kemenangan BN Di Cameron Atas 3 Dakwaan Ba...
Kfc Parmesan Truffle Crunch Menu Baru Kfc

Kfc Parmesan Truffle Crunch Menu Baru Kfc

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 865 hits
hai assalammualaikumKFC Parmesan Truffle Crunch Malam semalam tengok tv keluar iklan KFC Parmesan Truffle Crunch yang orang tua berjoget tu makan bersama tu hehe Tiba tiba mr mafia bersuara nak makan KFC tak abang belanja Memang on jela dah...
Tarikh Akhir Pengeposan Pos Laju Tahun Baru Cina 2019

Tarikh Akhir Pengeposan Pos Laju Tahun Baru Cina 2019

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 830 hits
Makluman tarikh akhir pengeposan item Pos Laju sempena perayaan Tahun Baru Cina 2019 Pos Malaysia telah mengeluarkan kenyataan tentang tarikh akhir perkhidmatan pengeposan dan permintaan pungutan Pos Laju sempena sambutan Tahun Baru Cina Ch...
Ppp Pdip Bangkitkan Kembali Koalisi Mega Bintang Yang Dulu Goyang Orde Baru

Ppp Pdip Bangkitkan Kembali Koalisi Mega Bintang Yang Dulu Goyang Orde Baru

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 152 hits
Gerakan Mega Bintang Reborn ini adalah demi memenangkan pasangan calon presiden nomor urut 01 Joko Widodo dan Ma ruf Amin serta kerjasama demi kemenangan Pemilu
Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Tolak Autopsi Keluarga Bawa Jenazah Anggota Polres Manado Bunuh Diri Ke Sulut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Le Costil House Renovation By Anatomies D Architecture In Normandy France

Melawat Abang Di Asrama

Tular Gambar Di Atas Pelamin Berpegang Tangan Suami Irma Hasmie Dah Berkahwin Dengan Wanita Lain

When Will Govt Stop Abusing Cma Abolish Sedition Act Chegubard S Lawyer

Only Challenge Is Ensuring Voters Return For Polls Says Pang

Sultan Mizan Suggests Implementation Of Vertical Farming In Terengganu